[FOTO] Kerstdorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:08

Wij zijn zaterdag naar de Lego-winkel in Belgie geweest, maar de nieuwe doos was al weer uitverkocht. -O- We hebben hem toen op de lego.com site besteld, waar de reguliere nederlandse webshops hem niet kunnen leveren, hadden wij hem gisteren binnen. *\o/*
Nu nog even hard aan de surprises werken, zondag sinterklaas vieren, en dan kunnen we aan het lego bouwen. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:17

We noemen het gewoon het winterdorp, dan kun je hem zonder problemen gewoon vroeg neerzetten :+ :D

(TS, misschien nog een tip om eens bij tuincentrum Osdorp te gaan kijken! Vaak leuke Lemax aanbiedingen!)

Wij doen het ene jaar een dorp en het andere jaar de kerstboom.

Wat een werk gaat erin zitten, gelukkig vind m'n vriend het fantastisch om te doen.

We hebben de verlichting wel vervangen door led lampjes. Hadden er eigenlijk voor de grap eens een kw meter tussen gezet. Zijn ons echt rot geschrokken wat zo'n dorp verbruikt }:0

Vorig jaar ons dorp:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paisano

Re: [FOTO] Kerstdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:18

:wow:, die is wel heel gaaf! <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:19

Kentaro schreef:
We noemen het gewoon het winterdorp, dan kun je hem zonder problemen gewoon vroeg neerzetten :+ :D

(TS, misschien nog een tip om eens bij tuincentrum Osdorp te gaan kijken! Vaak leuke Lemax aanbiedingen!)

Wat een werk gaat erin zitten, gelukkig vind m'n vriend het fantastisch om te doen.

We hebben de verlichting wel vervangen door led lampjes. Hadden er eigenlijk voor de grap eens een kw meter tussen gezet. Zijn ons echt rot geschrokken wat zo'n dorp verbruikt }:0

Vorig jaar ons dorp:

[ Afbeelding ]

<3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:21

dank jullie :o

bloed, zweet en tranen.... Vooral toen het bovenstation van de kabelbaan naar beneden kwam toen we hem uit gingen proberen................... :')

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:33

Wauw mooie creaties.ik hoop as weekend te kunnen beginnen. Normaal is mijn visie sint moet land uit zijn. Maar dan heb ik er maar heel kort plezier van omdat we dan pas op zinn vroegst het weekend erop het weg kunnen zetten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:41

ben twee jaar geleden ook beginnen verzamelen, ik zou dit jaar graag een kermismolen willen kopen.
heb er hele leuke van Lemax gezien...wat een prijzen ook!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:54

Typ maar eens Lemax in op.marktplaats, daar worden complete dorpen aangeboden.
Zag ook een mooie reuzenrad ;-)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:44

Durante schreef:
Wat veel leuke dorpjes zie ik hier voorbij komen, ben er zelf ook helemaal gek van, m'n vriend jammergenoeg iets minder, anders had ikzelf ook allang een heel dorp in elkaar gezet :j
Maar hij belde me net op en zei dat hij toch een leuk kersttafereeltje voor me had gekocht bij de Kruidvat :D
Namelijk dit minidorpje:http://folder.kruidvat.nl/kruidvat-folder-24-november-t-m-7-december/#page/72-73
Over een uurtje is hij thuis en ben heel erg benieuwd!

Dat dorpje die hij mee zou nemen hadden ze helemaal niet te koop bij de kruidvat,vaag hoor....
Kwam hij met een doos thuis met 'losse' huisjes en poppetjes enz, die je eigelijk ook voor een dorp kan gebruiken.
Even overleg gehad,maar hij brengt het weer terug, en gaan nog even verder zoeken :D

Ikzelf zou ook nog zo graag een mini-caroussel willen hebben, met alleen maar paarden erop, en dan 't liefst een antiek dingetje ofzo, die heb je nog wel 's als een soort van muziekdoos
<3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:55

Wat ik echt een nadeel van al die bewegende dingen vind, is de herrie die ze maken.... Wij hebben o.a. een molen in het dorp gehad en van die kindjes die achter een heg omhoog kwamen. Die stonden heel snel uit.... :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:57

Ik heb vorige week een paar huisjes en boompjes/poppetjes bij Intratuin gekocht. Twijfel alleen of ik ze nu al neer zet of volgend jaar pas. Krijg namelijk 2 kittens 6 december :') Beetje zonde als alles stuk op de grond ligt als ik een dagje gewerkt heb ..

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:15

Kentaro schreef:
Wat ik echt een nadeel van al die bewegende dingen vind, is de herrie die ze maken.... Wij hebben o.a. een molen in het dorp gehad en van die kindjes die achter een heg omhoog kwamen. Die stonden heel snel uit.... :+

Haha dat is ook precies de reden dat ik geen bewegende dingen in mijn dorpje wil. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:31

:D Als je ze in zo'n overvol tuincentrum bekijkt heb je helemaal geen erg in hoe die dingen bij je thuis klinken... :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:40

Even een stipje, hier ook een fanatieke dorpjes bouwer :j

Ikzelf ben volledig op Lemax qua huizenmerk, en dan alleen de Charles Dickens varianten, dus zo oudbollig en kneuterig mogelijk, zonder gekleurde lampen.
Alleen 'kaarslicht' kleuren lampen zeg maar, en hooguit een kerstboompje met verschillende kleurtjes erin.
Ben door de jaren heen ook steeds fanatieker, en mag helaas van vriendlief sinds vorig jaar geen huizen meer bijkopen, het past gewoonweg niet meer in de woonkamer :=

Ook draaiende dingen, lopende watermolens.. Heeerlijk!!!
Na 5 december bouw ik hem weer op. Dus erg benieuwd hoe jullie voor al het landschap leuk aankleden en welke foefjes jullie daarvoor gebruiken :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:42

:) Mag je er geen aparte kamer voor gaan gebruiken??
Ik neem van werk nog wel eens stukken piepschuim mee als decor. Erg makkelijk om daar vanalles uit te snijden met een ijzerdraadje :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:16

Kentaro schreef:

Nou ik zou een moord plegen voor enkel een molen. Mijn vriend heeft toen de bierbrouwerij gekocht waarbij dringen draaien en mannen zingen en deze MOET af en toe met geluid aan staan, want dat is zo gezellig!!! ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:18

Die brouwerij hebben wij ook! (en staat ook meer uit dan aan :+ )
die molen was wel heel mooi inderdaad!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:20

Ik ga dit volgen.
Doe zelf niet aan bouwen maar voor mij begint Kerstmis pas als ik een Kerstdorp in een tuincentrum heb gezien. Kan daar zo lang naar blijven kijken. <3

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:21

Kentaro schreef:
Die brouwerij hebben wij ook! (en staat ook meer uit dan aan :+ )
die molen was wel heel mooi inderdaad!

ja de bierbrouwerij hebben we vorig jaar nog gekocht maar die mannen hoeven voor mij ook niet te zingen hoor

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:31

Wauw, wat een mooie kerstdorpen komen hier voorbij. Een zelfs met gondel en skipiste. Geweldig! Bij mijn ouders hadden wij altijd een treintje onder de kerstboom door en een huisje en lego erbij.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:44

Niniane schreef:
Ik ga dit volgen.
Doe zelf niet aan bouwen maar voor mij begint Kerstmis pas als ik een Kerstdorp in een tuincentrum heb gezien. Kan daar zo lang naar blijven kijken. <3

Haha ja echt geweldig he al dat kleine spul.
Mijn vriend ben ik op een gegeven moment kwijt bij de Tuinland, want hij is dan al verder gelopen, maar ikzelf kan wel minutenlang blijven kijken naar al dat miniatuur :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:46

Misschien ook een idee om ipv foto's filmpjes hier te plaatsen,en dan vooral in het donker opgenomen, dan zie je ook alles bewegen :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:18

Hebben jullie er ook soms last van dat bewegende delen ( vooral mensjes op rails constructies) soms vastzitten?
Ik heb het klooster, en daar zitten ook mensen op die continue de kerk in en uit lopen. Heel leuk. Maar minimaal drie keer per uur zit de boel weer geblokkeerd.....

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:29

Kentaro schreef:

Vorig jaar ons dorp:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mag ik vragen waar jij dat slootje van hebt gemaakt? Of heb je die zo gekocht

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:37

Ik vind het echt ontzettend knap wat jullie daar neer zetten. Voor mij zou het echt niks zijn, krijg al de kriebels als ik er alleen maar aan dénk. Ik heb sowieso het geduld van een fluitvlieg, dus alles netjes neerzetten is al niks voor mij, ik doe wel een zooi ballen in een kom :'). Daarbij... Al die ruimte wat het in beslag neemt, al het stof wat het aantrekt...

Heeft zo'n dorp nou ook nog een religieuze reden oid? Of is het gewoon voor de mooi?
En tot wanneer laat je zoiets nou staan? Ook zo zonde om al dat werk natuurlijk maar een weekje te hebben staan...

Zuiver interesse btw :).