Welke e-Reader raden jullie aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Welke e-Reader raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:22

Zo'n tablet backlight is in het (dag)licht best even te doen.

Maar toen ik -in between ereaders- 's avonds in bed van mijn tablet moest lezen met een donkere omgeving. Dat is niet te doen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:33

Hebben jullie ervaring met de waterdichte e-readers? Ik lees graag in bad :o en zag dat kobo sinds kort een waterdichte heeft. ( kost 180.-) of evt. Andere merken?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:47

Ik denk dat ik vanavond de Kobo Aura H2O ga bestellen :-) aangezien deze waterdicht is en de e-Reader voornamelijk bedoeld is voor op vakantie/reizen lijkt met dit wel handig. Ik hou jullie op de hoogte van mij ervaringen (Y) Super thanks allemaal _/-\o_

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:56

Waterproof? Dat is hip! Die had ik nog nooit gezien.

Veel plezier met je reader Allienda!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:02

Ik hoor graag je ervaring Allienda. Misschien is dit ook wat voor mij :)

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:50

Ik heb net de e-reader Kobo Aura HD gekocht. Ik snap er alleen niks van.. Ik heb het programma al gedownload en mijn e-reader aangesloten aan de laptop. Maar nu blijft er maar staan Verbonden&Opladen en kom ik eigenlijk geen steek verder. Moet ook zeggen dat ik een leek ben op dit gebied. Kom ik niet verder omdat ik nog geen boeken heb gekocht?
Is er iemand die mij kan helpen? Mag ook via PB.
Zijn er trouwens ook gratis boeken te downloaden?

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:56

Ik ben nu met mijn 2e kobo glo ereader bezig. De eerste viel uit en deed niets meer. Gelukkig zat er nog garantie op maar de 2e begint nu ook kuren te geven. Ik ben dus niet zo heel tevreden over kobo maar ik kan ook gewoon pech hebben..

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:17

Lipstick schreef:
Ik heb net de e-reader Kobo Aura HD gekocht. Ik snap er alleen niks van.. Ik heb het programma al gedownload en mijn e-reader aangesloten aan de laptop. Maar nu blijft er maar staan Verbonden&Opladen en kom ik eigenlijk geen steek verder. Moet ook zeggen dat ik een leek ben op dit gebied. Kom ik niet verder omdat ik nog geen boeken heb gekocht?
Is er iemand die mij kan helpen? Mag ook via PB.
Zijn er trouwens ook gratis boeken te downloaden?

Als je de reader aan de pc hangt krijg je meestal de vraag of je wilt connecten of alleen opladen. Ik kan me voorstellen dat als je m nog niet hebt ingesteld (omdat je m net hebt) hij automatisch opladen kiest.

Ik zou m even weer loshalen, dan aanzetten en vervolgens de instructies op het scherm volgen. Die zouden moeten uitleggen wat je moet doen om m te installeren.

Er zijn inderdaad wel gratis boeken, hoewel veel hiervan (met name als het nieuwe uitgaven zijn) waarschijnlijk illegaal zijn. Via https://www.gutenberg.org/ kan je gratis boeken downloaden die echt gratis zijn, omdat het auteursrecht is verlopen of er nooit auteursrecht op heeft gezeten (zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Gutenberg voor uitleg).
Veel van deze boeken zijn volgens mij ook gratis te verkrijgen via KoboBooks store of iTunes store, om dezelfde redenen.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:14

Dankje voor je antwoord! Via pb krijg ik ook hulp, erg fijn!
Ik snap nu hoe die ongeveer werkt. En volgens mij is hij ook goed geïnstalleerd nu.
Nou nog mijn eerste boek erop zetten! :)
Via kobobooks kan ik niet echt leuke gratis boeken vinden. Misschien doe ik het nog te onhandig maar de gratis boeken die ik vond stonden tussen alle niet gratis boeken.
Ik zal eens op de sites kijken die jij noemt! Dankjewel!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:07

Ik heb mijn eerste 2% gelezen op mijn nieuwe Kobo!! *\o/* Het is toch wel even wennen en het pakketje kwam gisteravond net na 9-uur. Na de installatie en even uitvogelen hoe we gedownloade boeken erop konden zetten heb ik kort eventjes gelezen. Wat me wel opviel is dat de touch niet altijd even lekker werkt...............Misschien moet ik wat harder drukken en ben ik verwend met mn iPhone? Herkent iemand dit?

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:41

Ja heb ik ook, soms reageert hij wel goed op lichte aanraking en soms moet ik wat harder aantikken.
Vind het wel een ideaal ding nu! Nu ik het snap, haha.
Leest een stuk prettiger, had ik niet verwacht!