Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:34

tones schreef:
Ben sowieso allergisch voor de combinatie kerst/familie/gezellig.... :r

Dit dus idd. :r

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:38

Gaan jullie dan naar verplichten kerstbezoekjes als je er geen zin in hebt? Als ik niet wil dan ga ik niet. Schoonfamilie met alles er op en er aan zijn twee jaar terug een midweek in een vakantiepark geweest. Ik schitter dan door afwezigheid. :D :D
Vind maar eens oppas voor een boerderij, met kippen eenden, paarden, honden en katten en dan tijdens de feestdagen. De meeste zitten dan verplicht bij families op visite. _/-\o_ Niemand beschikbaar, dus helaas pindakaas, ik blijf thuis!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:45

Hier alleen een afkeer van het vreetfestein wat er schijnbaar bij hoort. Ik weiger daar aan mee te doen en maak traditiegetrouw dan ook vrijwel altijd stamppot boerenkool :o
Verder werk ik altijd 1 van de 2 dagen, wat goed bevalt. Áls er familie komt dan is het gewoon gezellig. En ik doe ook niet aan cadeaus. Dat hoort voor mij bij Sinterklaas en niet bij de kerst..
Daarom mag de boom er hier ook pas ná 5 december in, maar dan vind ik dat wel weer super gezellig :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:48

Stel dat er mensen zijn die van alles van mij verwachten etc. Pech voor ze, ik bepaal nog altijd zelf wat ik doe in mijn vrije tijd. Het moet altijd voor beide kanten leuk zijn en leuk blijven.

Dus voor de mensen die geen goede band hebben met de schoonouders en of er geen zin in hebben, gewoon niet doen en duidelijk zeggen dat je lekker thuis blijft zonder toeters en bellen, klaar.

vinden ze het niet leuk, jammer dat is dan hun probleem.

IK vind het verschrikkelijk als iets verplichts is en min of meer emotioneel ertoe gedwongen wordt, dan haak ik helemaal af en kunnen ze lekker de pot op.

Verschrikkelijk van wat ik vaak lees en of verneem over gedoe met de feestdagen............ja dan heb ik er een hekel aan hahahaha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:49

tjady schreef:
Gaan jullie dan naar verplichten kerstbezoekjes als je er geen zin in hebt? Als ik niet wil dan ga ik niet. Schoonfamilie met alles er op en er aan zijn twee jaar terug een midweek in een vakantiepark geweest. Ik schitter dan door afwezigheid. :D :D
Vind maar eens oppas voor een boerderij, met kippen eenden, paarden, honden en katten en dan tijdens de feestdagen. De meeste zitten dan verplicht bij families op visite. _/-\o_ Niemand beschikbaar, dus helaas pindakaas, ik blijf thuis!

Dat heb ik dus ook, een hoop beestjes hier zitten wat ik erg vind om alleen te laten voor zoveel uur met kerst. Als we dan zeggen dat we niet blijven eten vanwege de bonden krijgen we naar ons hoofd gegooid Hoe we in godsnaam voor die beesten kunnen kiezen ipv familie!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:50

Ik ben het met je eens.

Ik vind de gekte rondom kerst en kadootjes en mooi zijn ook helemaal niets.
Wij hebben geen kerstboom met 3 katten maar hang wel een houten boom aan de wand met lichtjes want ik wil het dan wel gezellig maken zo die donkere dagen

Wij gaan meestal 1 dag naar mijn ouders, waar ik overgens gewoon in mijn jeans zit en dan pas rond 16.00 uur zodat we de hele dag verder voor onszelf hebben.
De andere dag voor onszelf of vrienden...

Ik vind het gewoon fijn om een extra dagje vrij te zijn en kadootjes doe ik niet aan.

Nieuwjaardag gaan we meestal naar mijn schoonouders omdat mijn schoonpa de 2e jarig is en zo verdelen we het eerlijk

Als het aan mij zou liggen zou ik gewoon op een Arubaans strand hangen in mijn hangmatje met een cocktail....

Ik heb er niets mee zal er niet veel moeite voor doen maar ach.. het hoort erbij dan accepteren we het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:57

Ik heb ook een bloed hekel aan kerst. Ik heb gescheiden ouders en mijn vriend ook. Dus komt het neer op van kerst avond tot "3e" kerst dag verplicht gezellig doen... :r

Dit jaar ga ik het anders doen. Ik heb iedereen 1ste kerstdag uitgenodigd bij ons, Dan ben ik er met 1 dag van af en kan ik 2e kerst dag mijn eigen dingen doen :)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:58

Het aller aller ergst, is als je uitgerekend eerste kerstdag ook nog jarig bent.... HAPPENS TO ME!!
1. hekel aan kerst
2. jarig met kerst
3. Winkelmedewerker met nu al een kerstmarkt in de winkel
4. zowel eerste als tweede kerstdag Echte kerstsferen!

AHHH ik haat het!! doe me dan maar sinterklaas( lootjes trekken:D:D:D)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:03

tjady schreef:

Ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen :o Schoonmoeder is nu al teleurgesteld dat wij 'slechts" bij haar brunchen dat ik het niet aandurf om te zeggen dat wij helemaal niet komen. Mijn zus is een keer met kerst op vakantie gegaan en mijn moeder vond dat onacceptabel en was zo vreselijk teleurgesteld dat ik geen nee durf te zeggen. Dan maar 1 dag in het jaar iets voor hun doen, dat ik zelf niet leuk vind :o Maar goed, ben altijd blij als de kerst voorbij is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:04

Ik woon in Engeland en hier vind ik Kerst echt heeeerlijk :D Het is hier allemaal nog grootser en het clasht niet met Sinterklaas dus het begint allemaal nog vroeger, maar het komt hier wel een stuk minder gemaakt over (misschien omdat het hier ook meer een echte traditie is). Snap niet waarom je je zo druk zou maken om iets dat je niet interesseert - dan doe je toch gewoon niet mee? Of je zet je er gewoon overheen en doet gewoon 1 of 2 dagen gezellig mee als je (schoon)familie dat heel leuk vindt, ga je ook niet dood aan :Y)
Ik heb geluk want de meeste Britten gaan met kerst echt het land niet uit, maar mijn schoonfamilie viert het niet vanwege hun geloof dus vriendlief mag gewoon lekker mee naar Nederland op 20 December :):)

Vind Sinterklaas ook niet zo leuk (niet als je er niet in gelooft althans, heb er echt helemaal niks meer mee :+ ) dus ben allang blij dat we cadeaus nu met kerst doen en niet met Sinterklaas.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:05

Ik denk dat er toch een heel verschil zit in hoe je familiesituatie is, hoe iedereen onderling met elkaar omgaat en de familierelaties liggen. Zelf geef ik er weinig om en hoeft het allemaal niet zo, maar heb ook alleen nog maar contact met m'n pa en zus. M'n vriend heeft een traditionele familie die erg van de verplichtingen zijn waar ik soms echt van baal. Die 'knop-omzetten' welke al paar keer genoemd werd ben ik het helemaal mee eens, alleen m'n vriend staat daar totaal anders in, die vind het allemaal gezellig en wil niet zonder mij naar dit soort dingen/verjaardagen, daar gaat het mis dat ik dan toch maar weer 'voor hem' meega. Afgelopen jaar heb ik een kerstdiner georganiseerd bij ons thuis, das heel slecht bevallen omdat ik alleen maar aan het stressen/rennen/vliegen was, dat doen we dus niet meer. Was wel gezellig maar heb er weinig van gemerkt omdat ik het zo druk had, hou zeker al niet van koken en alle stress van de voorbereidingen en erom heen (heb paar jaar geleden burn-out gehad dus niet echt stress-bestendig).
@tjady, bij ons ook een melkveebedrijf (wel met melkrobot) met paarden, katten en 120 stuks vee, maar m'n vriend maakt er gewoon tijd voor helaas.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:10

Sababber schreef:
Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd.. := :?

Ja en dat terwijl Jezus niet eens geboren is op 25 december. 'Feestdagen' evolueren voortdurend. 25 december was van oorsprong een feestdag van de heidense zonnecultus, ze vierden dat de zon weer langer gaat schijnen.

Dus wat doet het ertoe dat de 'feestdag' evolueert in iets waaraan mensen nu waarde hechten? Samenzijn met familie, lekker eten of enkel en alleen een paar dagen vrij, afhankelijk van waar je je waarde aan hecht.

Niemand houdt je tegen kerst zo in te vullen zoals het voor jou belangrijk is, niemand verplicht je aan de commerciële heisa mee te doen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:22

Adrienne93 schreef:
Het aller aller ergst, is als je uitgerekend eerste kerstdag ook nog jarig bent.... HAPPENS TO ME!!
1. hekel aan kerst
2. jarig met kerst
3. Winkelmedewerker met nu al een kerstmarkt in de winkel
4. zowel eerste als tweede kerstdag Echte kerstsferen!

AHHH ik haat het!! doe me dan maar sinterklaas( lootjes trekken:D:D:D)

Het kan nóg erger: als je kind bent van een bakker en op 24 december jarig bent, de aller allerdrukste dag van het jaar. :D (Een kennis heeft dat.)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:33

Sommige versiering is echt mooi en laatst een keivrolijk liedje gehoord (All I need is love van cee loo green feat the muppets) maar verder kan heel die kerst me gestolen worden. Waarom alleen op die dagen bij elkaar eten (aka volstampen), kadootjes geven, je huis volbouwen met stofvangers, etc.?
Bleh nee bedankt. Ik doe die dingen het hele jaar door (behalve die stofvangers :D ), daar heb ik dat commerciële gedoe niet voor nodig.

Nies_

Re: Ik kan toch niet de enige zijn die een hekel heeft aan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:50

Bij mij staat kerst in het teken van nepheid :+ Gemaakt gezellig, iedereen vrolijk, commercieel, noem het maar op. Toen ik nog bij de vis werkte kon het voor de gierigste klanten ineens allemaal niet duur genoeg (en duur is het, 3x de normale prijs was niet gek) en het ene stukje filet mocht eigenlijk geen 10 gram meer wegen dan het andere. Verschrikkelijk. Al moet ik zeggen dat ik het wel altijd leuk vermaak vond.

Ik ben er gelukkig met een avond vanaf. Het gezeur om niet te gaan is erger dan dat het erg is om daar te zijn zeg maar.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:05

Herkenbaar :+ Ben het wel met je eens haha. Ik weiger dan ook om met de meute mee te gaan.
Ik wacht nu al angstvallig op de vraag van mn moeder: Wat doen jullie met kerst?
Ik werkt trouwens altijd tweede kerstdag (meubelbranche), en heb daarna echt geen zin om nog heel 6 gangendiner op tafel te toveren. Ik kies er dan meestal wel voor om dan maar 2e kerstdag ergens aan te schuiven :Y) Dus stiekem doe ik wel mee aan het hele gebeuren. Eerste kerstdag is gewoon voor het gezin.

Ik vertik het ook om nog een kerstboom te kopen, heb wel andere versieringen, maar meer beetje sfeer voor in de wintermaanden, extra kaarsjes ect.

Maar wat ik werkelijk de ergste dag van het jaar vindt, oudjaar, ik vind vuurwerk echt verschrikkelijk. En menig dier natuurlijk ook. Ik verschuil me de hele dag binnen en ga zo vroeg mogelijk mn bed in :Y)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:29

Vreselijk kerst (en alle andere 'feestdagen').
Ik doe er niet meer mee, maar dat wordt me niet in dank afgenomen...
Jammer dan ik keutel wel wat aan in mn eentje die dagen, veel fijner :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:42

wow! mede-kersthaters!!!

Ik vind alle feestdagen inclusief mijn verjaardag k*t.
Het is een soort gedwongen gezelligheid, je moet leuk doen en gezellig zijn terwijl je er juist dan helemaal geen zin in hebt.

En dan die vreselijke kerstfilms waar je begin december al mee doodgegooid wordt! :r
Dan heb ik ook nog het " geluk " een vriend te hebben die dol is op kerstmis en alles hysterisch wil versieren (ook vanaf begin december _-:( ).

HO HO NO! >;)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:12

Ik vind de tijd voor kerst gezellig maar kerst zelf valt elke jaar weer tegen! :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:24

Het liefst ga ik een bosrit maken en daarna met warme choco voor de open haard lui zijn met 3 katten op schoot....

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:54

Mijn vader is jarig, dus hier is het verjaardag vieren ipv kerst. Tweede kerstdag maak ik sochtends standaard een buitenrit.
Oud jaardag ga ik gewoon normaal naar bed. De oliebollen zijn heerlijk, vuurwerk vreselijk.
Ik ben altijd blij als het weer 2 januari is.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:28

Toen ik in de bloemensector werkte keek ik er inderdaad ook tegen op.
Extra bestellingen, breekbare kerstballen, poeder hier, sneeuw daar.

Ligt denk ik erg aan de sector. Sinds ik er niet meer werk verloopt mijn kerst een stuk relaxter. 8-)
Sterkte!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:37

Kerst , wen grote commerciële bende met 2/3 dagen opzitten en pootjes geven !!
Verplicht bij je schoonouders en ouders je zelf veel te vol eten duwen en vervolgens lam over de bank hangen ...
Maar dit jaar wordt het anders , ik mag gewoon werken
Lekker hele dag bij de paarden

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 21:12

Resfeber schreef:
Toen ik in de bloemensector werkte keek ik er inderdaad ook tegen op.
Extra bestellingen, breekbare kerstballen, poeder hier, sneeuw daar.

Ligt denk ik erg aan de sector. Sinds ik er niet meer werk verloopt mijn kerst een stuk relaxter. 8-)
Sterkte!!

Nog een jaartje of 4.. en dan ben ik hopelijk geen winkelmeisje meer maar docent. Dus dan heb ik er een stuk minder mee te maken *\o/*

3 maanden later kom ik altijd nog overal glitters tegen :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:38

Haha klopt. Verschrikkelijk die glitters in je haar en kleding. :')