tones schreef:Ben sowieso allergisch voor de combinatie kerst/familie/gezellig....
Dit dus idd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niemand beschikbaar, dus helaas pindakaas, ik blijf thuis!
tjady schreef:Gaan jullie dan naar verplichten kerstbezoekjes als je er geen zin in hebt? Als ik niet wil dan ga ik niet. Schoonfamilie met alles er op en er aan zijn twee jaar terug een midweek in een vakantiepark geweest. Ik schitter dan door afwezigheid.![]()
![]()
Vind maar eens oppas voor een boerderij, met kippen eenden, paarden, honden en katten en dan tijdens de feestdagen. De meeste zitten dan verplicht bij families op visite.Niemand beschikbaar, dus helaas pindakaas, ik blijf thuis!
tjady schreef:Gaan jullie dan naar verplichten kerstbezoekjes als je er geen zin in hebt? Als ik niet wil dan ga ik niet. Schoonfamilie met alles er op en er aan zijn twee jaar terug een midweek in een vakantiepark geweest. Ik schitter dan door afwezigheid.![]()
![]()
Vind maar eens oppas voor een boerderij, met kippen eenden, paarden, honden en katten en dan tijdens de feestdagen. De meeste zitten dan verplicht bij families op visite.Niemand beschikbaar, dus helaas pindakaas, ik blijf thuis!
Schoonmoeder is nu al teleurgesteld dat wij 'slechts" bij haar brunchen dat ik het niet aandurf om te zeggen dat wij helemaal niet komen. Mijn zus is een keer met kerst op vakantie gegaan en mijn moeder vond dat onacceptabel en was zo vreselijk teleurgesteld dat ik geen nee durf te zeggen. Dan maar 1 dag in het jaar iets voor hun doen, dat ik zelf niet leuk vind
Maar goed, ben altijd blij als de kerst voorbij is
Het is hier allemaal nog grootser en het clasht niet met Sinterklaas dus het begint allemaal nog vroeger, maar het komt hier wel een stuk minder gemaakt over (misschien omdat het hier ook meer een echte traditie is). Snap niet waarom je je zo druk zou maken om iets dat je niet interesseert - dan doe je toch gewoon niet mee? Of je zet je er gewoon overheen en doet gewoon 1 of 2 dagen gezellig mee als je (schoon)familie dat heel leuk vindt, ga je ook niet dood aan 

) dus ben allang blij dat we cadeaus nu met kerst doen en niet met Sinterklaas. Sababber schreef:Ik snap er werkelijk niks meer van. Wat ooit is bedacht om de geboorte van Jezus Christus te vieren is uitgelopen in grote commerciële geldsmijterij en voedselstampwedstrijd..![]()
Adrienne93 schreef:Het aller aller ergst, is als je uitgerekend eerste kerstdag ook nog jarig bent.... HAPPENS TO ME!!
1. hekel aan kerst
2. jarig met kerst
3. Winkelmedewerker met nu al een kerstmarkt in de winkel
4. zowel eerste als tweede kerstdag Echte kerstsferen!
AHHH ik haat het!! doe me dan maar sinterklaas( lootjes trekken:D:D:D)
(Een kennis heeft dat.)
), daar heb ik dat commerciële gedoe niet voor nodig.
Gemaakt gezellig, iedereen vrolijk, commercieel, noem het maar op. Toen ik nog bij de vis werkte kon het voor de gierigste klanten ineens allemaal niet duur genoeg (en duur is het, 3x de normale prijs was niet gek) en het ene stukje filet mocht eigenlijk geen 10 gram meer wegen dan het andere. Verschrikkelijk. Al moet ik zeggen dat ik het wel altijd leuk vermaak vond.
Ben het wel met je eens haha. Ik weiger dan ook om met de meute mee te gaan.
Dus stiekem doe ik wel mee aan het hele gebeuren. Eerste kerstdag is gewoon voor het gezin.
).
Resfeber schreef:Toen ik in de bloemensector werkte keek ik er inderdaad ook tegen op.
Extra bestellingen, breekbare kerstballen, poeder hier, sneeuw daar.
Ligt denk ik erg aan de sector. Sinds ik er niet meer werk verloopt mijn kerst een stuk relaxter.
Sterkte!!