Wat doen jullie met kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:05

Sterkte aan iedereen die moet werken met Kerst. :(:)
Dat is dan weer het voordeel van werken in het onderwijs. De dagen voor Kerst staat hier zo'n beetje 24/7 Serious request aan.
Kerstavond zijn we bij mijn moeder met het gezin, hiervoor hebben we lootjes getrokken. Voorafgaand aan de cadeautjes hebben we een 3-gangenmenu. Na de cadeautjes kijken we steevast de ontknoping van Serious request waarna een deel naar de Kerstnachtdienst gaat.
1e kerstdag zijn we bij mij zus waar we lekker gaan gourmetten en 2e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders waar we ook cadeautjes doen en gaan gourmetten.
Eigenlijk best ouderwets maar wel gezellig. :D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:37

Wij zijn er ook nog niet uit. Mijn man wil graag gewoon de familie af. En ik heb zoiets..weer reizen en weer onderweg met 2 kleine kinderen die er niets aan hebben en dan slecht slapen door alle drukte er omheen. En ik dus ook dan. 1x bij ons thuis gedaan maar zit ik gelijk 2 dagen aan mijn schoonouders vast want die rijden niet meer voor 1 dag op en neer...

Ik heb gezegd we gaan gewoon gezellig thuis met ons 4 vieren. Lekker gourmetten en een leuke dagen maken met ons 4.

Vorig jaar zijn we naar het Dolfinarium geweest met een brunch erbij in. En het jaar daarvoor naar de dierentuin met eten erbij in.

Dit jaar dus niet onderweg wat mij betreft....en geen mensen over de vloer 2 dagen..rust is ook weleens fijn;0

Maar of mijn man en ik het daar over eens worden???? Zei al ga jij lekker je rondje rijden met de kinderen heb ik helemaal rust;) Maar dat was ook weer niet goed.

We vieren al uitgebreid sinterklaas met heel de families waar de kinderen meer aan hebben.

Liezel1

Re: Wat doen jullie met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:41

Ik werk wel op kantoor, maar werk gewoon met kerst hoor...

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 20:02

Nou wij zijn er ook uit, dat we thuis bleven wisten we al wel, maar hoe of wat geen idee.
De 1e kerstdag gaan we gourmetten met onze moeders (mijn vader moet optreden, is net als wij ook muzikant en mijn schoonvader is helaas vorig jaar overleden).
Ik ga zelf aardappelsalade maken, kruidenboter en nog wat bijgerechtjes.
2e kerstdag zijn we heerlijk met zijn tweetjes en gaan we de restjes opeten aangezien ik toch altijd teveel haal/maak :D

Ik heb er zín in !!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:17

Kerstavond zat ik vorige jaren altijd bij grootouders. Altijd oersaai: ik was de enige onder de 40 jaar en ik kon nooit meepraten. Wel lekker eten (voorgerechtjes en dessert door m'n moeder en gourmetten). Dit jaar ga ik voor het eerst met vriendlief bij schoonouders eten. Met kerstdag gaan we naar de ouders van mijn stiefpa. Drie gangenmenu en lootjes trekken voor de cadeautjes. Best gezellig!

Tweede kerstdag doen wij meestal niet echt wat bijzonders (behalve restjes van kerstavond eten omdat m'n moeder altijd veeeels te veel klaarmaakt). Dit jaar waarschijnlijk dagje wellness met vriendlief :D

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:24

Kerstavond nog geen idee eigenlijk, of thuis of naar vriend's moeder (maar daar ben ik sowieso vaak te vinden), 1e kerstdag bij mijn vader en 2e kerstdag bij mijn oma met mijn moeder en ooms (of net omgekeerd, nog geen idee), en derde kerstdag eten bij de vader van mijn vriend. Oh, en zijn grootouders doen altijd een uitgebreid kerstdiner. Toch wel onhandig, allebei gescheiden ouders :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:26

Jolien87 schreef:

Ik vind dat juist heerlijk, ik ben niet van dat neppe familie gedoe. Heerlijk om te werken met mensen die op vakantie zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:27

Lijkt me prima met kerst werken , niet nep bij elkaar te hoeven komen

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:50

Met kerst doe ik niks verplicht en blijf ik altijd thuis met het gezin.
1ste kerstdag:thuis en gewoon lekker friet eten
2de kerstdag:Thuis en weet het nog niet wat we eten
3de kerstdag:huilen omdat kerstmis voorbij is :')

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:01

Ik herken juist niks van het "nep" bij elkaar op bezoek komen, maar dat is misschien omdat mijn ouders toen ze lang, lang geleden samen gingen wonen meteen hebben gezegd dat ze met kerst gewoon thuis bleven. Dus kerst is bij ons alleen met het directe gezin, en de familie van mijn vriend vind ik ook erg gezellig dus ook daar voelt het niet als netjes opzitten :) . Plannen hier zijn:

Kerstavond bij mijn ouders thuis met mijn vriend erbij.
1e Kerstdag: Ontbijt/brunch met zijn allen en dan gaat vriendlief naar zijn ouders en blijf ik gewoon bij mijn eigen ouders. Ik heb de laatste 4 jaar steeds op kerstochtend ook een lange wandeling met de hond of een duurloop (hardlopen) gedaan en dat wil ik dit jaar weer doen. En volgens mij was het idee dat we met zijn allen zouden koken voor 's avonds.

2e kerstdag: Naar de uitgebreide familie van mijn vriend (alle tantes, ooms en neefjes en nichtjes + aanhang). Voor het eerst dit jaar, dus ik ben benieuwd. Hoor er wel altijd hele leuke dingen over.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:26

Afgelopen jaren heb ik altijd gewerkt met kerst, één van de dagen en het afgelopen jaar zelfs twee.
's Avonds uitgebreid eten met familie.

Dit jaar ben ik vrij, ene kerstdag zal ik samen met m'n vriend bij mijn familie doorbrengen, andere kerstdag bij zijn familie. Welke kerstdag waar zijn we nog niet over uit, we zijn er nog niet echt mee bezig geweest. :+

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:32

Lekker op het strand liggen in Cuba, Varadero :))

Eerste jaar dat ik niks aan kerst doe.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:50

ik denk dat ik 1e kerstdag mensen uit zal nodigen en voor 2e kerstdag zit ik te denken aan een mooie rit in een andere omgeving.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:09

De dag voor kerst is mijn zwager jarig, daar gaan we s middags heen. 's Avonds kerstnachtdienst begeleiden met de muziekvereniging. Eerste kerstdag om 6u 's ochtends het dorp door met diezelfde muziekvereniging: engelenorkest! Buiten op straat kerstliederen spelen, om 9.30 verkleumd aan de koffie in het verzorgingshuis en dan ben ik 10u alweer thuis. Verder zijn we eerste kerstdag bij mijn ouders.
Tweede kerstdag is mijn vriend jarig. We vieren het dit jaar bij zijn ouders thuis ivm onze naderende verhuizing tussen kerst en de jaarwisseling. Eerdere jaren kookten m'n vriend en ik voor de hele familie maar heb daar geen zin meer in, dus dit jaar verdelen we het en maakt iedereen wat :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 16:00

Zo de kerstboom staat *\o/* {:)
De voorpret kan beginnen!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:04

Werken :). Kerstavond vrij, gaan we lekker eten en lootjes doen.
1e kerstdag heb ik late dienst dus lekker samen ontbijten
2e kerstdag vroege dienst savonds eten bij schoonfamilie.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:08

Eerste Kerstdag moet ik eerst werken. 's Middags komt de familie hier en pakken we de cadeautjes uit en gaan we gezellig eten. Tweede Kerstdag vieren we standaard met de beste vrienden van mijn ouders. Dan gaan we uit eten :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 22:01

Nog 3 daagjes werken en dan ein-de-lijk kerst! Heb er zo'n zin in. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:04

Jolien87 schreef:
Dat is dan weer het voordeel van werken in het onderwijs. De dagen voor Kerst staat hier zo'n beetje 24/7 Serious request aan.

Hier hetzelfde inderdaad.
Twee weken vrij ivm werk in het onderwijs. Vanmorgen met mijn pubers al heerlijk naar serious request zitten kijken. En dat zal ik komende dagen blijven doen, genieten.
Kerst zelf vind ik altijd vrij betekenisloos, uitslapen, niksen, veel eten met vrienden en veel wijn drinken :+