hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:57

Ik zou het wel weten. Hond in huis halen, zodat er plaats vrij komt in je kennel om nieuwe betalende klanten aan te kunnen nemen. Na gepastte tijd op zoek gaan naar nieuw tehuis. Zo kun je iig de schade beperken, aan de eigenaren hun hond teruggeven, of als je er na verloop van tijd vanaf wilt, nieuw tehuis zoeken.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:58

ja, wat moet ik dan? ik heb iig bewijs dat ik vanalles heb geprobeerd om contact te krijgen...en vooral in NL... heb je toch overal toegang tot internet..en vooral als je wil kan je toch overal terecht om even te laten weten aan de oppasser van je hond hoe het gaat? en vragen hoe het gaat met je hond? hier in pt is de verbinding qua internet niet altijd optimaal, maar ook hier heb je binnen korte tijd toch echt wel een manier om even contact op te nemen of te kijken of er nieuws is...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:00

Cassidy schreef:
Ik zou het wel weten. Hond in huis halen, zodat er plaats vrij komt in je kennel om nieuwe betalende klanten aan te kunnen nemen. Na gepastte tijd op zoek gaan naar nieuw tehuis. Zo kun je iig de schade beperken, aan de eigenaren hun hond teruggeven, of als je er na verloop van tijd vanaf wilt, nieuw tehuis zoeken.

een "vreemde" hond in huis halen met 2 jonge kinderen en 3 katten die in huis verblijven + nog 2 eigen honden en 3 paarden op het terrein is niet echt ideaal. Het is echt een schat van een beest.. maar we hebben al 2 andere schatten van honden die toch echt de 1e plek hebben... en we hebben zelf geen plek voor een 3e..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:01

Nogmaals, hoe zit de wetgeving in PT in elkaar? Is er een mogelijkheid (financieel en qua andere eventuele honden) om de hond in huis te nemen zodat er ruimte is voor een andere betalende klant? Hoezeer gaat voeding en een wormenkuur je financiele buffer doen slinken? Wat is de tijd die je bereid bent om te investeringen in een hond die eventueel gedumpt is?

Edit: reactie die gelijkertijd met mij reactie is geplaatst, gelezen.
Als er geen mogelijkheid is om de hond aan te houden en er geen reactie komt van de eigenaren: nieuw baasje zoeken of inslapen....als je dat over je hart kunt verkrijgen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-11-14 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:02

Ik zou daar ook voorzichtig mee zijn, voor je het weet ga je, je hechten aan die hond en dan wordt het alleen maar lastiger als de hond straks weer weg moet.
Is er niet iets van een algemeen nummer of iets dergelijks voor dierenopvang? Een instantie waar je kan informeren wat je nog meer zou kunnen doen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:02

Polly schreef:
Maar stel nou he, stel dat ze al die andere mails niet hebben kunnen lezen dan lezen ze dit misschien ook niet...

Dat maakt helemaal niks uit.
Dit is een zakelijke overeenkomst en als TS moet juridisch gezien de klant in de gelegenheid geven binnen een gestelde termijn te reageren voordat zij andere stappen kan ondernemen. Dit heeft zij nu netjes gedaan. Aan de eigenaar van de hond nu de taak om te reageren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:03

Jolien87 schreef:
Ik zou daar ook voorzichtig mee zijn, voor je het weet ga je, je hechten aan die hond en dan wordt het alleen maar lastiger als de hond straks weer weg moet.
Is er niet iets van een algemeen nummer of iets dergelijks voor dierenopvang? Een instantie waar je kan informeren wat je nog meer zou kunnen doen?

Dierenopvang in Portugal? In mijn ogen is TS daarmee bezig?

elenaMM77

ik zou m anders straks in een asiel onderbrengen.. daar zijn de kosten per nacht een stuk duurder als ze hem terugwillen hebben.. wel duidelijk erbij aangeven dat er eigenaren zouden moeten zijn, hun telefoonnummer erbij geven, hun mailadres erbij geven.. zodat het asiel ook nog een poging kan doen.. duidelijker kan het toch niet 'daad is bij het woord gevoegd en de hond zit nu in een asiel'.

op een gegeven moment moet je er een streep onder zetten en ik denk dat je op 7 november gewoon een duidelijk mailtje kunt sturen dat je m per x november (precies een maand na laatste berichtgeving van hun zijde). De hond in een asiel gaat onderbrengen.. Bij het asiel duidelijk doorgeven wat het issue is met die specifieke hond.

je hebt dan het stukje zakelijke verlies, maar in ieder geval de wetenschap dat als ze het dier terugwillen ze in ieder geval de gepeperde asielrekening moeten betalen..

je kunt wel zelf met de hond gaan leuren, maar of je daar zin en tijd voor hebt, met het risico dat je ook nog eens een hoop gezeur met die eigenaren gaat krijgen voor ze hun rekening betalen en de hond op halen..

persoonlijk zou ik na een maand gewoon een streep eronder zetten.. Betekent dat ze nog 2 weken en nog wat dagen hebben om iets te laten horen..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 03-11-14 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Ineke2 schreef:
Polly schreef:
Maar stel nou he, stel dat ze al die andere mails niet hebben kunnen lezen dan lezen ze dit misschien ook niet...

Dat maakt helemaal niks uit.
Dit is een zakelijke overeenkomst en als TS moet juridisch gezien de klant in de gelegenheid geven binnen een gestelde termijn te reageren voordat zij andere stappen kan ondernemen. Dit heeft zij nu netjes gedaan. Aan de eigenaar van de hond nu de taak om te reageren.

Mee eens, juridische kwestie. Maar volgens welke juridische instantie? Nederlands Recht of Portugees Recht?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:05

elenaMM77 schreef:
ik zou m anders straks in een asiel onderbrengen.. daar zijn de kosten per nacht een stuk duurder als ze hem terugwillen hebben..

op een gegeven moment moet je er een streep onder zetten en ik denk dat je op 7 november gewoon een duidelijk mailtje kunt sturen dat je m per x november (precies een maand na laatste berichtgeving van hun zijde). De hond in een asiel gaat onderbrengen.. Bij het asiel duidelijk doorgeven wat het issue is met die specifieke hond.

je hebt dan het stukje zakelijke verlies, maar in ieder geval de wetenschap dat als ze het dier terugwillen ze in ieder geval de gepeperde asielrekening moeten betalen..

je kunt wel zelf met de hond gaan leuren, maar of je daar zin en tijd voor hebt, met het risico dat je ook nog eens een hoop gezeur met die eigenaren gaat krijgen voor ze hun rekening betalen en de hond op halen..

persoonlijk zou ik na een maand gewoon een streep eronder zetten.. Betekent dat ze nog 2 weken en nog wat dagen hebben om iets te laten horen..

Vraagje: als je hem bij een asiel gaat onderbrengen, wat zijn de vooruitzichten voor de hond? Geef je hem dan niet over aan een dodingsstation? In hoeverre wil je dat naar de eigenaren verantwoorden als ze wel over een week contact opnemen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:05

Cassidy schreef:
Jolien87 schreef:

Dierenopvang in Portugal? In mijn ogen is TS daarmee bezig?

Daarom ook het woordje 'algemeen' erbij. Een soort van centraal punt waar je terecht kunt als dierenopvang met dergelijke problemen. Zij kunnen misschien duidelijkheid verschaffen over je rechten en plichten omtrent het opvangen van huisdieren. Ik kan me voorstellen dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:09

Jolien87 schreef:
Daarom ook het woordje 'algemeen' erbij. Een soort van centraal punt waar je terecht kunt als dierenopvang met dergelijke problemen. Zij kunnen misschien duidelijkheid verschaffen over je rechten en plichten omtrent het opvangen van huisdieren. Ik kan me voorstellen dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was.

Je zou toch denken dat iemand die een dergelijke opvang in Portugal op gaat starten zich daar al mee bezig heeft gehouden.
Of indien dat nog niet is gedaan, dat het nu de tijd daarvoor is om je even theoretisch te informeren.

@ts: ik hoop dat je er wat betreft deze hond uit gaat komen. Heel sneu als deze hond de dupe zou worden van het feit dat jij niet van tevoren je huiswerk hebt gemaakt....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:13

ydnew schreef:
ja, wat moet ik dan? ik heb iig bewijs dat ik vanalles heb geprobeerd om contact te krijgen...en vooral in NL... heb je toch overal toegang tot internet..en vooral als je wil kan je toch overal terecht om even te laten weten aan de oppasser van je hond hoe het gaat? en vragen hoe het gaat met je hond? hier in pt is de verbinding qua internet niet altijd optimaal, maar ook hier heb je binnen korte tijd toch echt wel een manier om even contact op te nemen of te kijken of er nieuws is...

Met een email adres kan je op facebook opzoeken of er een account is. Als die er is staat daar misschien wat op of zijn er vrienden die wat weten.

Succes hiermee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:15

Cassidy schreef:
Jolien87 schreef:

Je zou toch denken dat iemand die een dergelijke opvang in Portugal op gaat starten zich daar al mee bezig heeft gehouden.
Of indien dat nog niet is gedaan, dat het nu de tijd daarvoor is om je even theoretisch te informeren.

@ts: ik hoop dat je er wat betreft deze hond uit gaat komen. Heel sneu als deze hond de dupe zou worden van het feit dat jij niet van tevoren je huiswerk hebt gemaakt....

Het kan zijn dat ze hier nog niet eerder bij had stilgestaan omdat een dergelijke situatie ook nog nooit eerder is voorgekomen. Maar dat weet ts zelf natuurlijk het beste.

Ik vind het ook erg sneu voor de hond, die zal er weinig van meekrijgen, maar het idee dat ze wellicht haar baasjes niet meer terugziet is wel verdrietig.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:17

Lastige situatie TS!

Als ik het goed begrijp doe je dit bedrijfsmatig en houd de klant zich niet aan hun deel van de overeenkomst? Wat je kunt doen is wellicht 'dreigen' de hond naar het asiel te brengen en als ze nog steeds niet reageren daar de hond naartoe te brengen in het kader van een gedumpt dier. Zelf houden is geen optie dus dan moet de hond ergens naartoe.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:18

De eigenaren hebben een woning in Portugal en doen zaken met iemand die geheel ingeschreven en woonachtig is in Portugal, dus dit valt onder het Portugese recht. Wij staan gewoon ingeschreven met onze diensten bij de Financas in Portugal dus wettelijk kunnen wij er wel wat mee. Maar wil je dit? hier is het asiel zeker geen pretje voor een hond. De verzorging van dieren op Portugese maatstaven zijn over het algemeen bij het grootste gros belabberd tot ernstig te noemen..... asielen overvol met hele leuke honden, die wachten op een ( liefdevol) baasje en anders de dood. Dit wil ik deze hond niet aandoen en hoop dan ook zeker dat zij snel weer naar haar baasje kan, of iig dat wij iets van hen vernemen. De betaling is in dit geval meer de zekerheid... tuurlijk is het bedrag leuk, kunnen we weer wat mee, maar niet noodzakelijk, evenals die wormkuur en zak voer wordt niet onze ondergang. Maar dit is niet de bedoeling!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:18

Jolien87 schreef:
Ik vind het ook erg sneu voor de hond, die zal er weinig van meekrijgen, maar het idee dat ze wellicht haar baasjes niet meer terugziet is wel verdrietig.

Een dier leeft in het hier en nu....sneu idd als hij nieuwe baasjes zou krijgen, maar zolang als er goed voor hem gezorgd gaat worden, gaat hij het andere adres echt niet missen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:19

ydnew schreef:
De eigenaren hebben een woning in Portugal en doen zaken met iemand die geheel ingeschreven en woonachtig is in Portugal, dus dit valt onder het Portugese recht. Wij staan gewoon ingeschreven met onze diensten bij de Financas in Portugal dus wettelijk kunnen wij er wel wat mee. Maar wil je dit? hier is het asiel zeker geen pretje voor een hond. De verzorging van dieren op Portugese maatstaven zijn over het algemeen bij het grootste gros belabberd tot ernstig te noemen..... asielen overvol met hele leuke honden, die wachten op een ( liefdevol) baasje en anders de dood. Dit wil ik deze hond niet aandoen en hoop dan ook zeker dat zij snel weer naar haar baasje kan, of iig dat wij iets van hen vernemen. De betaling is in dit geval meer de zekerheid... tuurlijk is het bedrag leuk, kunnen we weer wat mee, maar niet noodzakelijk, evenals die wormkuur en zak voer wordt niet onze ondergang. Maar dit is niet de bedoeling!

Ik snap helemaal dat dit niet de bedoeling is, maar de kans is nu eenmaal aanwezig dat het ooit een keer hiertoe komt. Hebben jullie dan echt geen plan B op stapel staan voor dit soort gevallen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:20

Cassidy schreef:
Jolien87 schreef:

Een dier leeft in het hier en nu....sneu idd als hij nieuwe baasjes zou krijgen, maar zolang als er goed voor hem gezorgd gaat worden, gaat hij het andere adres echt niet missen.

Dat is ook meer mijn gedachte. Daarom zeg ik ook dat de hond er zelf weinig van zal meekrijgen.
Ik kan me voorstellen dat je haar dan liever niet naar een asiel doet, als je weet dat ze het daar niet beter gaat krijgen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:21

ydnew schreef:

Dit snap ik maar je gaf zelf aan dat er geen plek is voor de hond. En misschien vinden de eigenaren het toch niet heel geruststellend als ze in het asiel dreigt te komen en halen de hond toch op. Anders zul je zelf een nieuw baasje moeten zoeken. Op straat zetten kan ook niet zomaar.

Of de politie inschakelen/ juridische stappen nemen? Maar dat kost vaak meer dan het oplevert. Dus je zit in een lastige situatie.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:23

Cassidy schreef:
ydnew schreef:

Ik snap helemaal dat dit niet de bedoeling is, maar de kans is nu eenmaal aanwezig dat het ooit een keer hiertoe komt. Hebben jullie dan echt geen plan B op stapel staan voor dit soort gevallen?

Plan B is tot een bepaalde periode een nieuwe eventuele tijdelijke eigenaar te vinden.... daarna deze tot eigenaar te benoemen. De situatie nu is lastiger omdat ik 28 nov. ga verhuizen naar NL met onze 2 kinderen, manlief eerst mee gaat, dan weer terug gaat tot verhuur of verkoop van de hele quinta. Wij gaan geen hond van een ander mee slepen naar NL. onze eigen dieren gaan mee Dit zal hopelijk in januari 2015 gaan gebeuren ( quinta wel of niet verkocht)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:24

Cassidy schreef:

Hoezo heeft ts van te voren haar huiswerk niet gedaan?
Luister, als ik op een gemakkelijke goedkope manier van mn hond af wil, is dit een manier!
Daar kan ts niets aan doen!
En ja, kennis met hondenpension ( wat in mijn ogen anders is als hondenopvang en ik meen dat ts ook pension heeft) heeft hier in ned. Precies getzelfde gehad. En dat in de nu tijd, in ned en die petsoon was zelfs onvindbaar?!
Kwestie van mob prepaid wegwerp nr, mooi verhaal incl vals adres etc...
Naar asiel brengen kan maar hier in ned betaal je daarvoor! Weet niet hoe het bij ts zit maar get is dus echt niet zo simpel of geen huiswerk gedaan...
Als iemand kwaad wil, kun je sherlock holmes zijn van te voren / er na en wat tref je? Niets ...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:27

Geen bekende die tijdelijk een 'oppas' hond wilt verzorgen? Dan kan je altijd de hond weer aan de eigenaar mee geven als alles geregeld is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:30

Evelienepien schreef:
Cassidy schreef:

Hoezo heeft ts van te voren haar huiswerk niet gedaan?
Luister, als ik op een gemakkelijke goedkope manier van mn hond af wil, is dit een manier!
Daar kan ts niets aan doen!
En ja, kennis met hondenpension ( wat in mijn ogen anders is als hondenopvang en ik meen dat ts ook pension heeft) heeft hier in ned. Precies getzelfde gehad. En dat in de nu tijd, in ned en die petsoon was zelfs onvindbaar?!
Kwestie van mob prepaid wegwerp nr, mooi verhaal incl vals adres etc...
Naar asiel brengen kan maar hier in ned betaal je daarvoor! Weet niet hoe het bij ts zit maar get is dus echt niet zo simpel of geen huiswerk gedaan...
Als iemand kwaad wil, kun je sherlock holmes zijn van te voren / er na en wat tref je? Niets ...

Als je dergelijke situaties tegenkomt, dan wees bereid om je gevolgen daaruit te trekken. In Nederland is dat het afleveren van een hond in een asiel. In Portugal is dat het afleveren van een hond bij een dodingsstation. Ik begrijp dat dit de bedoeling niet is van de ts, en alle hulde daarvoor, maar ga niet piepen dat hij niet in huis kan en dat het financieel niet mogelijk is om hem aan te houden als dit in een latere reactie toch financieel geen probleem blijkt te zijn.

En dit is een eerste geval. Er gaan er meer komen. Bereid je erop voor wat dit gaat inhouden....dat is alles wat ik met mijn reacties zeggen wil.

@ts: de hond gaat niet merken als je hem laat gaan, als het op een waardige manier gebeurt. De vraag is: kun jij verder met je werk en met je leven als jij weet dat je hem niet alle kansen hebt gegeven?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 00:30

we wachten nog even af en gaan dan rond vragen.... inmiddels paar perdonen gesproken die haast elke buitenlander hier in de omgeving kennen, maar niemand kent deze mensen... we weten wel in welk gebied ze wonen... dus we gaan bij uitblijven van reactie zelf maar eens op pad en rond vragen in de omgeving.