Je meest luie momenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:17

Maar ondertussen heb je hem wel al de trap op laten gaan voor niks... :n
En dan vragen ze zich af waarom de huidige jeugd niet meer kan/wil werken. :+
En dan nog niet inzien dat dit gewoon ronduit respectloos is.. :n

Fireheart

Spianne schreef:
Adindaa schreef:
In bed liggen en mijn zusje bellen of ze alsjeblieft mijn deur dicht wil komen doen omdat ik de kracht niet heb om op te staan :').
En wel meer van dat soort dingen.

Ik wou dat ik m'n zusjes zo gek kreeg :+ Ik weet nu even niks maar er schiet me straks vast wel iets te binnen want dit klinkt echt als mij :')

Oh nee ze doet het ook echt niet hoor _O- was het maar zo'n feest hahaha.
Meestal eindigt het in hard gelach van haar kant en alsnog opstaan van mijn kant.

Crista

Net zo lang wachten met wat te drinken nemen tot vriendlief naar de keuken gaat om wat in te schenken en dan roepen; "lekker schat, een kopje thee"

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:18

Doanique schreef:
''Pap?!''
Mijn vader loopt de trap op en doet mijn kamerdeur open. ''Ja?''
''Kan je het licht effe aan doen?''

dit doe ik ook zo vaak :') alleen zeggen ze dan 'je hebt benen om te lopen'
en moet ik het alsnog zelf doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:20

Ayasha schreef:

Niet voor niks. Want licht is aan.

Maar je kunt het prima een keer voor de gein doen. Beetje humor is niet verkeerd. En ligt ook net aan hoe je het brengt.

Ach en zolang hij mij appt voor een eitje te bakken. Kan ik andersom ook wel een zeuren.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:21

Ayasha schreef:

Dit is wel een tikkeltje overdreven hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:21

love_western schreef:
Ayasha schreef:

Niet voor niks. Want licht is aan.
_O-

Ayasha
Blogger

Re: Je meest luie momenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:22

Ja, dat verbaast me dan nog het meeste. Dat die ouders dat nog doen ook. :n -en vind ik een beetje triestig maar goed.-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:28

Bij ons thuis is het altijd mijn moeder die dat heeft. Belt ze naar beneden terwijl ze aan het werk is :"Ik heb zin in thee.." Ik kan niet eens antwoorden, dan heeft ze alweer opgehangen. Of ze zit 's avonds op de bank, roept naar boven.."Hebben jullie zin in koffie?" "Ja, lekker!" Kwartier later kom ik beneden, is de koffie nog niet eens gezet en kan ik het zelf doen :')..

Anoniem

Ayasha schreef:
Ja, dat verbaast me dan nog het meeste. Dat die ouders dat nog doen ook. :n -en vind ik een beetje triestig maar goed.-

Ik weet niet hoe jij je kinderen opvoedt maar ik ben opgevoed met 'we doen dingetjes voor elkaar in huis, ook al is het het licht aan en nee heb je ja kun je krijgen.'

Als hij niet wilt dat ik dat doe dan kan hij dat met mij overleggen, dat noemen ze ook wel 'communiceren', iets wat ik ook meekrijg in mijn opvoeding. Als hij zegt dat hij het heel vervelend vind doe ik het niet meer, maar kom op zeg het gaat hier echt over 12 traptreden en een handbeweging naar het lichtknopje.

_O-

Anoniem

N0a schreef:
Bij ons thuis is het altijd mijn moeder die dat heeft. Belt ze naar beneden terwijl ze aan het werk is :"Ik heb zin in thee.." Ik kan niet eens antwoorden, dan heeft ze alweer opgehangen. Of ze zit 's avonds op de bank, roept naar boven.."Hebben jullie zin in koffie?" "Ja, lekker!" Kwartier later kom ik beneden, is de koffie nog niet eens gezet en kan ik het zelf doen :')..

Jaaa die ken ik ook!

'Danique wil je ook koffie?'
'Ja lekker.'
'Daar is het koffiezetapparaat, zet je voor mij ook even?'

:Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:30

Heb geen kinderen en wil er geen maar als ze er zouden zijn zou dit niet onder het kopje "dingen voor elkaar doen" vallen maar onder het kopje "dat leren we snel af."
Voor jou was het 5 stappen en een handbeweging.

Het is maar wat je grappig vindt. Maar goed.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:32

Je kan als ouder ook gewoon nee zeggen en niet die trap opklimmen. Dan moet je wel uit bed om dat licht aan te doen. Lijkt me logisch. Niemand dwingt je, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:33

Verschil moet er wezen, ik zie het probleem niet. Het is niet dat ik hem van de beademing af heb gedwongen en hem met twee kapotte heupen en een trap liftje naar boven heb geëist om het licht aan te doen hoor :')

Precies Niniane, ze kunnen ook reageren onder het mom van 'als er iets is kom je maar naar beneden'.

Als er echt iets serieus had geweest had ik niet gewoon 'Paaappp? O:)' gedaan hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:34

Niniane schreef:
Je kan als ouder ook gewoon nee zeggen en niet die trap opklimmen. Dan moet je wel uit bed om dat licht aan te doen. Lijkt me logisch. Niemand dwingt je, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Kijk, daar zit het hem met dat specifieke bericht dus in:
Ze roept hem gewoon. Ze zegt niet "pa kan je het licht komen aan doen?" ze roept hem gewoon.
In geval van "pa kan je et licht komen aan doen?" geef je hem een keuze.
Met gewoon te roepen kan ie ook vragen "wat scheelt er" maar zal de neiging er eerder zijn om te gaan kijken wat er is want wie bedenkt er nu dat iemand zo idioot (sorry) is om je te roepen om de f*cking lichtschakelaar om te klikken.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:35

Leeg pak koekjes of drinken gewoon in de kast/koelkast laten staan omdat ik te lui ben om het in de prullenbak te gooien. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:36

Ayasha schreef:
Niniane schreef:

Ze roept hem gewoon. Ze zegt niet "pa kan je het licht komen aan doen?" ze roept hem gewoon.
Met gewoon te roepen kan ie ook vragen "wat scheelt er" maar zal de neiging er eerder zijn om te gaan kijken wat er is want wie bedenkt er nu dat iemand zo idioot (sorry) is om je te roepen om de f*cking lichtschakelaar om te klikken.

He, dan doe jij lekker niet het licht aan voor een ander +:)+ Helemaal goed! Wij gaan hier in huis op deze manier met elkaar om, jij gaat in jouw huis op een andere manier met je huisgenoten/familie om. Van harte! Je hebt zojuist kennis gemaakt met het fenomeen 'Verschil'!

Waar maak je je druk om zeg. :')

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:37

'zusje!!'
zusje komt trap omhoog.
'mijn telefoon ligt op mijn bureau kun je hem pakken.'
lig nog lekker in bed wil er nog niet uit.

heeft ze nog gedaan ook! ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:38

Negerzoen schreef:
Heerlijk topic! :=

Ik misbruik anderen niet zo met mijn luiigheid, maar ik ben wel iemand die na het stappen alvast drinken en ontbijt mee naar boven neemt zodat ik de zondag m'n bed niet meer uit hoef :+

Ik vind dit het meest geniale idee van de dag. Waarom heb ik me dit nog nooit bedacht. _O-
Meestal lig ik dan gewoon de hele dag met honger in bed, omdat ik natuurlijk te lui ben om op te staan. :')

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:45

Ayasha schreef:
Niniane schreef:

we weten je mening nu, ik kan me er wel in vinden maar wil je nu je negatieve reacties achterwege laten? :) zou houden we het topic voor iedereen leuk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:49

Dat was ik van plan maar het feit dat je er onnozel op reageert maakt dat ik nog één post doe.
Indien niemand er op in gegaan was zou er geen discussie ontstaan zijn (meestal zijn mensen niet geneigd met zichzelf in discussie te gaan dus twee kijven, twee schuld) dus spreek al de rest ook aan, of spreek niemand aan maar niet dit schijnheilige gedoe. ;)
Veel plezier verder in het topic.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:52

Mijn bed naast de verwarming zetten zodat ik alleen maar mijn hand hoef uit te steken om met de afstandsbediening er langs heen te gaan waarna mijn moeder vaak even boven kwam om te kijken of het goed ging, en tja als ze er dan toch is kan ze ook wel wat drinken pakken of net dat boek wat te ver weg lag. Schaam mij nog dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:52

Huh? Dus je mag willekeurig iets roepen en daarbij iedereen over een kam scheren. Maar je mag er niet op in gaan. Over respectloos gesproken.
Nee Ayash, ik ben het erg vaak met je eens, maar vind dat je in dit geval iets te korte teentjes hebt. Merendeel van de posten zijn gewoon grappig en laten de luiheid van de poster zien, niet het misbruik wat zij van iemand maken. Adem in, adem uit en laat los. ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:53

Ik was vanmorgen te lui op mijn oogleden open te kunnen houden. Maar ik moest opstaan dus liep naar de wc. Viel bijna voorover

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:58

Onderweg naar de bushalte zag ik de bus aanrijden. Als ik die 20m nog gerend zou hebben had ik hem gehaald. Maar ik was te lui, dus heb rechtsomkeert gemaakt en ben weer naar huis gegaan. Dan maar geen school :Y)

Niet moe zijn maar expres eerst naar bed gaan zodat m'n moeder alle lichten/apparaten moet uitschakelen :+

Vriendlief is ook zo lui. Zitten we gezellig televisie te kijken. Meneer heeft al ruim een uur een droge keel, maar toch wacht hij tot ik dorst krijg en opsta zodat ik wat mee kan nemen voor hem :')