Je vriend(in) of je dier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie gaat weg?

Dier
111 (21%)
Vriend(in)
411 (78%)

Totaal aantal stemmen: 522

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:16

Dan kan die vriend mooi de deur uit. Ik zou nooit mijn dieren afgeven voor een andere persoon. Als ik iemand nieuw leer kennen is dat ook altijd het eerste wat ik vertel ;p

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:17

Zie dat ik niet de enige ben die verkeerd heeft gestemd. :')

Vriend gaat eruit dan. :wave:

Fireheart

Re: Je vriend(in) of je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:18

Dag vriend :wave:

Mijn ouders wouden ook nooit huisdieren, dus als ik op mezelf ben gaan deze er zeker wel komen!
Een jongen die dit niet wilt zou ik niet eens mee verder willen gaan.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:22

Oh ik heb weer heel enthousiast verkeerd gestemd :')
Dier blijft natuurlijk, vriend weet wat ie krijgt als ie mij neemt.. Is hij het er niet mee eens dan weet ie het gat van de deur te vinden!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:52

Hangt van de situatie af. Een nieuwe vriend krijgt van mij sowieso al meteen te horen dat de beesten echt bij mij horen. Kiezen voor mij, is tevens kiezen voor mijn dieren. Vooral katten kan ik echt niet zonder.

Mijn vriend had voor onze relatie helemaal niks met dieren, maar ook niks tegen ze. Heb hem direct gezegd dat katten bij me horen en dat dit niet bespreekbaar is. Vond hij prima. Inmiddels zijn we 11 jaar verder en heeft hij elke avond een kat op schoot, lacht zich rot om de konijnen en heeft zelf ervoor gekozen om schaapjes te gaan gebruiken ipv zelf gras en onkruid maaien :-)
Ik zou het ook prima vinden als ik alles rondom de beestjes zelf zou moeten doen omdat hij er niks mee heeft. Het zijn tenslotte mijn dieren, mijn hobby. Zolang je ze met respect behandelt is het voor mij goed genoeg. Maar van mij gaan verwachten dat ik dieren weg doe? Ain't gonna happen! Enige reden die ik kan bedenken die goed genoeg is, is een plotselinge allergie. Na 11 jaar met de man van mijn dromen, ga ik hem niet aan de kant zetten vanwege iets medisch. Dan gaan de katten nog steeds niet weg, alleen weg uit huis. Genoeg ruimte in de hooischuur en op het terrein (lang leve boerderij!)
De paarden zouden alleen weggaan als ik ze niet meer goed genoeg kan verzorgen of omdat het geld gewoon op is. Het blijft een vreselijk dure hobby dus als we zouden moeten besparen, is dat wel 1 van de eerste maatregelen. Maar ook daar gelden dezelfde 'regels': mijn hobby, mijn keus!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:52

Dieren gaan altijd voor.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:54

Paard is en blijft een luxe dus die zal de deur eerder uitgaan. Ik heb haar wel al langer.
Maar ik kan me gelukkig geen situatie voorstellen dat ik zou moeten kiezen

Oh de katten schop ik met alle liefde de deur uit, maar die zijn van hem. (Ik heb gewoon mijn beest en hij die van hem :'))
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-10-14 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:55

mijn dieren (kat en paard) zullen bij mij altijd op de eerste plaats komen!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:01

Ligt voor mij heel erg aan de situatie. Als het gewoon beginnende relatie is en hij houd niet van dieren, doei, daar is de deur! Maar stel wij wonen al een tijdje samen en we zouden er Dan achter Komen dat vriendlief allergisch is voor mijn hondje, Dan zouden we iets moeten bedenken waar we allebei mee kunnen Leven :) paarden staan bij mij niet ter discussie, want als ie die niet moet heeft ie pech, en als hij daar allergisch voor blijkt Te zijn blijft ie maar uit de stal weg :') gelukkig hebben wij dit probleem niet, en is het hypotetisch :j

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:07

Toen mijn man nog mijn vriend was, had hij kunnen vertrekken. Paardlief was al bij mij.
Toen we getrouwd zijn en nog geen kinderen hadden had het ook nog een reden tot scheiden kunnen zijn.
Inmiddels zijn we 2 kinderen verder en een ander paardje en moet ik wel toegeven dat als mij de keus gesteld wordt ik toch voor mijn gezin zal kiezen. Zeker als het een financiele of medische keuze is. Ik zie liever dat het paardje bij iemand anders een goed onderdak krijgt dan dat wij als gezin en uiteindelijk het paard ook het slecht krijgen door financiele tekorten of medische oorzaken waardoor verzorging niet meer mogelijk is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:10

Denk niet dat ik ooit voor die keuze zou staan, maar toch voor dier houden gekozen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:12

Vriend kan de deur opzoeken :j
Mijn dieren zijn echt mijn maatjes, nooit of te nimmer dat ik die weg zou doen voor een vent :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:13

Als je de stelling zo neerzet kiest iedereen voor zijn dier natuurlijk.
Wie kiest er nou voor een partner die jou het geluk niet gunt.

Eigenlijk zou je de stelling anders moeten geven:
Je partner en je dier zijn in nood, je kan er één redden, wie wordt het?

Of de volgende situatie.
Jullie hebben beide een huisdier en deze kunnen echt niet samen in één huis.
Wat doe je? Jou dier eruit, zijn dier, partner eruit of net zolang latten tot er één overlijd?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:19

Gelukkig is mijn vriend net zo'n dierengek als ik ben, en hoef ik die keuze niet/nooit te maken.
Maar stel dat ik 'm pas net ben tegengekomen, en ik kwam voor die keuze te staan, dan koos ik echt voor mijn dieren, want die zouden dan echt op nr 1 staan :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:23

Is de stelling, je partner of dier, dan vind ik die nog heel erg moeilijk. Mijn hond is zowat alles voor me... Maar goed, ik snap ook wel dat als je in een relatie zit en die persoon is alles voor je... Dat dit toch wat sterker en belangrijker is dan de hond.. Dus ja, dan kies ik voor mijn partner. Zeker als dat ook nog de vader zou zijn van eventuele kinderen.. Dan is het doei dier..

Maar als ik al een dier heb en het zou om een relatie gaan met iemand die van te voren wist dat je van dieren hield en dieren had, en die nu eist dat je ze weg doet, dan mag die lekker opzouten :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:30

Als het gaat om een (levensvergallende) allergie, zou ik me kunnen voorstellen dat ik uiteindelijk mijn hondje weg zou doen, maar echt alleen als het écht zo erg is dat het écht niet anders kan. Ik zou echt kapotgaan als ik mijn hondje weg moest doen. De paarden staan buiten kijf, als 'ie daar allergisch voor zou zijn, dan gaat 'ie maar niet mee. :P En dan zou ik wel proberen me op stal al om te kleden, dat soort dingen.

Maar als hij me voor de keus zou zetten, gewoon omdat hij niet van de hond of paarden zou houden bijv., dan zou mijn dier voorgaan. Ik zou niet kunnen leven met iemand die me zo'n belangrijk deel van mijn leven (lees: zowat mijn hele leven :+ ) zou ontzeggen, gewoon uit egoïsme als het ware.

Mijn vriend is helaas niet zo'n grote dierenvriend als dat ik ben. We hebben nu een hond en hij is er vrij gek mee, maar zou er nooit uit zichzelf mee gaan wandelen bijv. Heb ook echt moeten zeuren voordat ik hem had overhaald :P Als het aan mij lag dan hadden we ook allang een tweede hond (en derde, vierde... := ) maar dat mag echt niet van hem in onze huidige situatie. En ik zou graag cavia's houden, maar daar is hij superallergisch voor := Met de paarden heeft hij helemaal niks, maar hij gunt me wel mijn twee kanjers en ondersteunt daarvoor zelfs financieel als dat nodig is, omdat hij weet hoe belangrijk ze voor me zijn <3

Het is geven en nemen denk ik... :) Ik vind dat je elkaars hobby's altijd moet accepteren. Maar stel dat mijn vriends hobby de auto zou zijn, maar ik blijk superallergisch voor de auto, zou ik hartstikke gekwetst zijn als hij dan zomaar zou roepen 'heey doeiii, hobby gaat voor :wave: '. Ik vind het in een gezonde relatie best raar om zonder meer te stellen dat 'de ander eruit vliegt'.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 31-10-14 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:30

Mijn dier blijft dan :) En vriend kan de deur uit. Jammer, maar zo'n man weet waar hij voor kiest voor hij de relatie aangaat.

Lieke schreef:

Oei, gewetensvraag. Ligt er dan ik een beetje aan wat voor nood :o Ik zou denk ik heel vaak gaan voor degene die dichtbij is en waar de kans van slagen het grootst is. En als het een situatie is waarin partner zichzelf zou moeten kunnen redden dan red ik sowieso het dier. Ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie kom. Ik zou mezelf in beide gevallen nooit kunnen vergeven.

Citaat:
Of de volgende situatie.
Wat doe je? Jou dier eruit, zijn dier, partner eruit of net zolang latten tot er één overlijd?

Net zo lang latten tot er één overlijdt en anders de relatie beëindigen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:35

Lieke schreef:

Mijn partner (natuurlijk). Daar leef ik nog jaren mee samen en ga ik een gezin mee stichten. Wat een vraag := Moet je je het eens andersom voorstellen. Ik zou mezelf stevig achter de oren krabben als mijn vriend zou zeggen dat hij in een levensbedreigende situatie de hond zou redden in plaats van mij.. En dit betekent echt niet dat ik niet van de hond hou.

Citaat:
Of de volgende situatie.

Ik denk idd LAT'en, of proberen de situatie in huis zodanig aan te passen dat het tóch kan. Ik kan me weinig situaties bedenken waarin dit niet kan, of je moet op een studentenkamer willen samenwonen.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:07

Simpelweg wie de oorzaak is :j
Als mijn hond agressief is en mijn vriend niet zou accepteren ( :')) dan zou ze eruit gaan en als mijn vriend mijn hond niet zou accepteren gaat hij eruit.

Dat zeg ik ook altijd als mensen vragen of je zou kiezen voor je vriend of je familie. Nou, voor degene die me niet laat kiezen om precies te zijn. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:13

@xAlice: Klinkt leuk maar soms is het wennen. :+ Kim accepteerde mij ook niet in het begin en probeerde me van haar rug te werken omdat ze jaloers was. Als ik [naam] een kusje gaf ging ze met haar hoofd er tussenin staan. Gelukkig is ze nu veel minder jaloers.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:18

Ohw als mijn vriend opeens allergisch blijkt te zijn gaan we latten :')

Mijn hond gaat maar dan ook noooit weg. Mijn paard ook niet maar die hoeftie ook niet te zien sta op pension :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:20

Anoniem schreef:
@xAlice: Klinkt leuk maar soms is het wennen. :+ Kim accepteerde mij ook niet in het begin en probeerde me van haar rug te werken omdat ze jaloers was. Als ik Tineke een kusje gaf ging ze met haar hoofd er tussenin staan. Gelukkig is ze nu veel minder jaloers.

Dat deed pim ook bij mij en mijn ex _/-\o_ :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:25

doei vriendje.... als een gast mij al laat kiezen tussen hem en een dier, hoef ik hem al niet meer..

heb het van dichtbij meegemaakt, jongen liet meisje kiezen tussen haar pony en hem... zei kiest voor de jongen en doet haar pony weg... relatie staat nu op knappen, en zei is dadelijk én haar pony kwijt + mogelijk ook haar vriend.

bij allergieen enz. vind ik het een ander verhaal... maargoed, dat kun je dan nog zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:26

Mijn man gaat voor mijn katten. Ik ben niet voor niets met mijn man getrouwd, van hem bestaat geen tweede.

Gelukkig hebben we (op kat 1 na) de andere twee samen gekozen en in huis gehaald en kunnen we niet zonder ze :D beiden niet.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:30

Mijn paard gaat voor mijn vriend.
Klinkt hard en banketstaaf, maar ik heb mijn paard 5 jaar en mijn vriend net :')
Gelukkig accepteert meneer mijn paard :)