Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) 
paarden staan bij mij niet ter discussie, want als ie die niet moet heeft ie pech, en als hij daar allergisch voor blijkt Te zijn blijft ie maar uit de stal weg
gelukkig hebben wij dit probleem niet, en is het hypotetisch

En dan zou ik wel proberen me op stal al om te kleden, dat soort dingen.
) zou ontzeggen, gewoon uit egoïsme als het ware.
Als het aan mij lag dan hadden we ook allang een tweede hond (en derde, vierde...
) maar dat mag echt niet van hem in onze huidige situatie. En ik zou graag cavia's houden, maar daar is hij superallergisch voor
Met de paarden heeft hij helemaal niks, maar hij gunt me wel mijn twee kanjers en ondersteunt daarvoor zelfs financieel als dat nodig is, omdat hij weet hoe belangrijk ze voor me zijn 
Ik vind dat je elkaars hobby's altijd moet accepteren. Maar stel dat mijn vriends hobby de auto zou zijn, maar ik blijk superallergisch voor de auto, zou ik hartstikke gekwetst zijn als hij dan zomaar zou roepen 'heey doeiii, hobby gaat voor
'. Ik vind het in een gezonde relatie best raar om zonder meer te stellen dat 'de ander eruit vliegt'.
En vriend kan de deur uit. Jammer, maar zo'n man weet waar hij voor kiest voor hij de relatie aangaat.Lieke schreef:Eigenlijk zou je de stelling anders moeten geven:
Je partner en je dier zijn in nood, je kan er één redden, wie wordt het?
Ik zou denk ik heel vaak gaan voor degene die dichtbij is en waar de kans van slagen het grootst is. En als het een situatie is waarin partner zichzelf zou moeten kunnen redden dan red ik sowieso het dier. Ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie kom. Ik zou mezelf in beide gevallen nooit kunnen vergeven.Citaat:Of de volgende situatie.
Jullie hebben beide een huisdier en deze kunnen echt niet samen in één huis.
Wat doe je? Jou dier eruit, zijn dier, partner eruit of net zolang latten tot er één overlijd?
Lieke schreef:Eigenlijk zou je de stelling anders moeten geven:
Je partner en je dier zijn in nood, je kan er één redden, wie wordt het?
Moet je je het eens andersom voorstellen. Ik zou mezelf stevig achter de oren krabben als mijn vriend zou zeggen dat hij in een levensbedreigende situatie de hond zou redden in plaats van mij.. En dit betekent echt niet dat ik niet van de hond hou. Citaat:Of de volgende situatie.
Jullie hebben beide een huisdier en deze kunnen echt niet samen in één huis.
Wat doe je? Jou dier eruit, zijn dier, partner eruit of net zolang latten tot er één overlijd?

) dan zou ze eruit gaan en als mijn vriend mijn hond niet zou accepteren gaat hij eruit.
Kim accepteerde mij ook niet in het begin en probeerde me van haar rug te werken omdat ze jaloers was. Als ik [naam] een kusje gaf ging ze met haar hoofd er tussenin staan. Gelukkig is ze nu veel minder jaloers. Anoniem schreef:@xAlice: Klinkt leuk maar soms is het wennen.Kim accepteerde mij ook niet in het begin en probeerde me van haar rug te werken omdat ze jaloers was. Als ik Tineke een kusje gaf ging ze met haar hoofd er tussenin staan. Gelukkig is ze nu veel minder jaloers.