Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:55

Ik moet altijd 3/4/5x overstappen. Echt horrible. :') Hoop dat we een sneeuwvrije winter hebben, want ik denk dat ik echt niet meer 'thuis thuis' kom als het gaat sneeuwen :P.

_FD

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:59

Mag ik mij ook melden ?

Zit nu vanaf september op kamers in Dronten. Kom zelf uit zuid limburg dus echt een heel stuk van mijn ouders en vriend. Valt eigenlijk wel best tegen :o

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:02

Ik woon ook op kamers, in Groningen en heb het ontzettend naar mijn zin.

heb eerst in een vies huis gewoond waar iedereen heel erg op zichzelf was, zat in een klein kamertje waarin ik alles moest hebben (koelkast enz. ook) servies kon ik niet in de keuken laten staan, keukenkastjes waren te goor voor woorden dus wilde ik mijn spul niet in hebben staan. Als ik iets op het aanrecht liet staan was ik het kwijt enz.
Heb daar een jaar gezeten, maar zat op een gegeven moment weer meer bij mijn ouders dan in mijn kamer. Dus de huur op gezegd, weer bij mijn ouders gaan wonen en rustig gaan zoeken naar iets nieuws, waar ik echt een goed gevoel bij had.

Meerdere kamers bekeken, sommige kamers zelf afgewezen, omdat ik er toch geen goed gevoel bij had.

Nu woon ik in een ruime kamer, ontzettend leuke huisgenoten en kan mijn spullen gewoon allemaal in de keuken kwijt zonder dat het gejat wordt :')
Ga nog wel elk weekend naar huis ivm paard, maar heb altijd weer zin om hier heen te gaan :) Echt mijn plekje gevonden dus :)

Wij hebben hier ook een wasmachine en droger, heel fijn is dat. Neem geen was meer mee naar mijn ouders, alles zelf wassen. Neem nu zelfs vieze was mee van mijn ouders naar Groningen om het hier te wassen :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:22

Allright, eindelijk eens een beetje foto's gemaakt :P Dit is dus alleen m'n eigen kamer, ik deel een appartementje :) Het is niet zo netjes momenteel dus excuses daarvoor :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is 15m2 :) Alles past er prima, er komt nog een krabpaal in voor de komende poes en er komen boven m'n koelkast nog wat planken aan de muur want ik mis wat ruimte, maar verder heb ik echt prima de ruimte hier! Ik ben er ook echt heel erg blij mee!

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:27

Ik heb 1.5 jaar in een studentenhuis gewoond waarvan het eerste jaar super gezellig en leuk was:) het laatste half jaar was een hel:s huisgenoten...pfffff...:( echt creepy gewoon...

Nu woon ik in een studio en dat bevalt veeel beter als verwacht! Ik dacht dat het wel een beetje eenzaam zou zijn maar dat is helemaal niet zo eigenlijk:p bijna iedere avond ben ik met iemand samen of heb ik wel iets te doen:) ik ga sinds ik het huis uit ben niet vaker als 1/2 x per 2 maanden een avond naar mijn ouders... daardoor heb ik nu echt een leven opgebouwd hier in utrecht:)

Dat is ook zeker iets wat ik iedereen wil meegeven.... blijf lekker veel in de plaats van je kamer! Bouw lekker je eigen leven op, dat maakt je studententijd zoveel leuker!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:27

Lekker ruim Courses!

Ik heb gisteren de eerste dingetjes voor mn kamer gekocht. En op internet de meubels die ik nog nodig heb uitgezocht.

Nog maar anderhalve week gelukkig!! Moest vannacht weer bij iemand crashen, want vroeg feestjes verlaten is niet zo mijn ding haha :o

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 12:13

Ziet er leuk uit Courses! Veel ruimte :)

Wat was er met je huisgenoten dan hidsiiiggg?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:52

Ik heb super huisgenoten, we eten vrijwel elke avond samen (scheelt zoveel in de kosten) en we hebben een behoorlijk schoon studentenhuis :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:55

Ik belde gisteren bij een paar studentenhuizen aan (ben door 2 door promotor) maar zou toch echt niet met z'n tienen in zo'n pand willen wonen denk ik hoor :\
Dus ben nog blijer met wat ik heb :D En we hebben internet en tv sinds vandaag! *\o/*

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:58

Hai hai, ik kom me ook even melden :D
Ik ga donderdag tekenen voor een huis in Den Bosch met 2 vrienden van me. Hebben we alle drie een lekkere ruime kamer, en veel gemeenschappelijke ruimtes! Kijk er al naar uit!
Studeer zelf aan de HAS nu. Echt een ontzettend leuke school en ik vermaak me prima hier!
Paardje komt vrijdag hierheen, dus dan is alles compleet haha :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:59

Leuk Linnnde! Lijkt me ook wel eng om met vrienden te gaan samenwonen, omdat je ineens echt superveel op elkaars lip zit. Maar het heeft ook wel leuke kanten natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:00

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:01

Ik zou juist niet met maar 1 iemand die ik niet ken in een huis willen wonen haha! Dan liever met 13 anderen die ik niet ken, maar dan ben je nooit alleen in ieder geval. Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan in hoeverre je je terug kan trekken in je eigen kamer. Als die heel klein is is het minder natuurlijk. En het huis moet wel een beetje schoongehouden worden.

Oh fijn linnnde lekker met vrienden! Is ook mijn einddoel voor tijdens m'n studentenjaren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:11

Kim_Evendi schreef:
Ik woon sinds half augustus op kamers in Ede ivm mijn studie.
Het bevalt waanzinnig goed! Ik woon samen met 2 andere meiden in een flat, we delen de badkamer en keuken. Ieder heeft z'n eigen ding, maar we hebben het altijd super gezellig samen, eten 3x per week samen en gaan wel eens weg enzo.
Het was voor mij wel een beetje wennen dat je ineens alles zelf moet doen (was, koken, boodschappen, schoonmaken :+ ) maar ik zou niet meer terug willen!
Heerlijk die vrijheid, af en toe naar huis in het weekend blijft gezellig, maar ik voelde me hier al sinds de eerste weken helemaal thuis! :j

Het enige wat een klein beetje tegenvalt is de tijd die alles kost. Nieuwe studie, paard, vrienden, uitgaan en "het huishouden" vind ik best pittig om allemaal te combineren. Het is natuurlijk allemaal eigen keus, wat je allemaal doet en hoeveel drukte je op zoekt, maar toch.

welke studie doe je?
ik zit nu in Bennekom, vind het prima hier :) heb ook helemaaaal geen tijd tekort... sport, 2 paarden, 2 x werk, school ... al hoor ik wel van mijn huisgenootjes dat ik altijd druk ben maar ach.
ik vind het op kamers heeerlijk ! mis alleen wel mijn kat :(

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:14

unihorses schreef:
Kim_Evendi schreef:
Ik woon sinds half augustus op kamers in Ede ivm mijn studie.
Het bevalt waanzinnig goed! Ik woon samen met 2 andere meiden in een flat, we delen de badkamer en keuken. Ieder heeft z'n eigen ding, maar we hebben het altijd super gezellig samen, eten 3x per week samen en gaan wel eens weg enzo.
Het was voor mij wel een beetje wennen dat je ineens alles zelf moet doen (was, koken, boodschappen, schoonmaken :+ ) maar ik zou niet meer terug willen!
Heerlijk die vrijheid, af en toe naar huis in het weekend blijft gezellig, maar ik voelde me hier al sinds de eerste weken helemaal thuis! :j

Het enige wat een klein beetje tegenvalt is de tijd die alles kost. Nieuwe studie, paard, vrienden, uitgaan en "het huishouden" vind ik best pittig om allemaal te combineren. Het is natuurlijk allemaal eigen keus, wat je allemaal doet en hoeveel drukte je op zoekt, maar toch.

welke studie doe je?
ik zit nu in Bennekom, vind het prima hier :) heb ook helemaaaal geen tijd tekort... sport, 2 paarden, 2 x werk, school ... al hoor ik wel van mijn huisgenootjes dat ik altijd druk ben maar ach.
ik vind het op kamers heeerlijk ! mis alleen wel mijn kat :(

Same here, wij mogen geen huisdieren. Thuisthuis heb ik een kat, toch wel lastig. Maar ach ik ga elk weekend naar huis, dan zie ik hem weer xD

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:16

Ja ik vind het echt super chill! een ken ik nu bijna een jaar, en de ander sinds begin schooljaar. Liever met 2 vrienden dan met 13 mensen die je niet kent, en straks t helemaal niet naar je zin hebt...
Het was wel een lange zoektocht naar t huis, maar dan heb je ook wat :) ben er echt zooo blij mee hahaha

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:25

Linnnde! Ik zit ook op de HAS! super grappig. Welke opleiding doe je?
Wij wilde inderdaad ook met klasgenoten een huis huren maar het is zo moeilijk om iets geschiktst te vinden:( Nu heb ik lekker mijn eigen kamertje.
Waar ergens ga je wonen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:27

Bij zaten er sws wel leuke mensen tussen die 13 van wat ik ontmoet heb. En ik heb gewoon mn eigen vrienden bij de vereniging die ik toch wel bijna dagelijks zal zien dus ik heb het sws wel heel druk :')

Jij bent toch Linde van die bruine merrie, met een E haha? Wij zouden toen op knhs week gaan.. Jij zit ook bij een vereniging toch?

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:30

Amyyy schreef:
Linnnde! Ik zit ook op de HAS! super grappig. Welke opleiding doe je?
Wij wilde inderdaad ook met klasgenoten een huis huren maar het is zo moeilijk om iets geschiktst te vinden:( Nu heb ik lekker mijn eigen kamertje.
Waar ergens ga je wonen?

Ah leuk! Ik studeer Internation food and agribusiness, jij? Welk jaar doe je?
Heb me gister aangemeld voor hippique, weet niet of jij er ook bij zit? :)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:31

Lioony schreef:
Bij zaten er sws wel leuke mensen tussen die 13 van wat ik ontmoet heb. En ik heb gewoon mn eigen vrienden bij de vereniging die ik toch wel bijna dagelijks zal zien dus ik heb het sws wel heel druk :')

Jij bent toch Linde van die bruine merrie, met een E haha? Wij zouden toen op knhs week gaan.. Jij zit ook bij een vereniging toch?

Jaaa! Ja ik zit inderdaad bij verenging, jij ook?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:44

Ja roeivereniging, maar de borrels zijn ook belangrijk uiteraard.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:35

Ik doe landscape design en zit in het 2e jaar, welk jaar doe jij?
En nee ik zit niet bij hippique

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:07

Leuk, ik lees mee! Ik woon op dit moment nog thuis maar het reizen breekt me een beetje op. De planning is dat ik als ik zeker weet dat ik mijn P heb gehaald, ik naar Nijmegen ga verhuizen. Moet nog even puzzelen hoe ik dat ga doen met paard, vriend (en mn auto :')) en dergelijke. Het kan zijn dat ik na een jaar op kamers weer richting huis ga omdat ik graag een stage wil in de 'foodvalley', dus Ede/Wageningen die kant op. En dan is het dichterbij om thuis te wonen dan in Nijmegen. Dilemma's!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 00:52

Dat is inderdaad wel een lastige beslissing! Voor een jaartje kan heel leuk zijn, en ontzettend schelen met reistijd. Maar lijkt me ook wel naar om een na een jaar dan weer bij je ouders weer te gaan wonen. Of kan je dan zelf iets huren in de buurt?

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:34

CCCCC schreef:
Leuk, ik lees mee! Ik woon op dit moment nog thuis maar het reizen breekt me een beetje op. De planning is dat ik als ik zeker weet dat ik mijn P heb gehaald, ik naar Nijmegen ga verhuizen. Moet nog even puzzelen hoe ik dat ga doen met paard, vriend (en mn auto :')) en dergelijke. Het kan zijn dat ik na een jaar op kamers weer richting huis ga omdat ik graag een stage wil in de 'foodvalley', dus Ede/Wageningen die kant op. En dan is het dichterbij om thuis te wonen dan in Nijmegen. Dilemma's!

Als je een kamer zoekt in Ede, een vriendin van me verhuurt nog een kamer.
Zij zelf doet de PABO in wageningen.