secricible schreef:Sprry, ik wil dit topic niet verpesten dus ga er niet over blijven discussieren, maar de vergelijking met carnaval gaat gewoon niet op. Het is beter te vergelijken met de schade die je een paard aan doet door 1 week een baal hooi met JKK te voeren. De schade kan namelijk niet herstelt worden, die je aan je nieren doet. En bij de volgende wedstrijd doe je weer een beetje schade en de volgende weer. En als je dan straks 60 bent en je nieren werken een stuk minder heb je daar veel last van als je eenmaal ouder wordt. Ik heb de ex-bodybuilders gehad op de dialyse-afdeling tijdens mijn stage. En die slikte echt niet allemaal orale doping. Spieren moeten zichzelf vernieuwen en daar komt afval bij vrij en voor je nieren is dat gewoon een hele kluif. Door veel te drinken zorg je dat je de nieren geen schade aan doet, maar als je dat ook laat is het gewoon niet te ontkennen dat je nieren beschadigd raken. Van carnaval raken je nieren doorgaans niet beschadigd.
Daarnaast is het gewicht-schommelen van een bodybuilder al ongezond (het bulken en cutten) voor de lever, omdat vet een opslagplek is van gifstoffen en die iedere keer vrij komen, waarna er nieuw wordt opgeslagen. Over het algemeen kan onze lever dat echter prima aan, maar zo extreem icm anabolen is gewoon niet gezond voor het lichaam.
Je opmerking over de anorexia-patient is niet echt wat ik bedoelde, ik had het over het feit dat kennis hebben niet betekend dat je het goed doet..
Nogmaals, ik oordeel niet dat je hier voor kiest, net zo min als dat ik oordeel over een roker of drugsgebruiker die daar verder niemand mee schaadt, maar zeggen dat het allemaal wel meevalt is gewoon niet juist.
Allereerst vind ik je foto's wel mooi!
Maar ook ik vind het onderwerp minder. Moet er niet aan denken naast zo iemand te liggen en iemand die zo obsessed is met iets. Daarbij is dit natuurlijk heel erg ongezond en valt het imo ook niet maar mee. Maar dat ben ik..
Smaken verschillen natuurlijk maar imo kun je niet zeggen dat dit gezond is want dat is het simpelweg niet.