Sixpacks op wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:27

secricible schreef:
Bovendien denk ik dat modellen (dus mensen die bewust hun lichaam tentoonstellen) met ernstig overgewicht ook genoemd kan worden dat je het lelijk vindt. Anders dan wanneer je gewoon afgekraakt wordt over je gewicht terwijl je een nieuwe foto van je winterjas laat zien.
Deze mensen laten hun uiterlijk beoordelen, dan vind ik dat toch anders.. Neemt niet weg dat je gewoon respect voor elkaar kan houden.

Precies, en dat respect mis ik toch wel een beetje bij sommige reacties.

Dreamy

Re: Sixpacks op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:41

Ik vind het superknap! Alleen vind ik het persoonlijk niet mooi :D Maar ieder 'n eigen smaak! Mijn nicht zit ook in 't wereldje, bij vrouwen vind ik het ook niet mooi staan. Staat veel te mannelijk. Maar nogmaals, wel knap dat mensen dit kunnen!

xSmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:41

Ah, ik vind t wel wat hebben hoor! Beetje spieren kan nooit kwaad, en jouw instelling vind ik ook heel knap! Sommige vind ik wel oprecht té, maar zeker jouw vriend vindt ik er erg goed uit zien! Wees er trots op!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:44

Ik heb respect voor de mensen die zo ver kunnen gaan met trainen, eten en eigenlijk leven om dit te bereiken.

Het is alleen absoluut niet mijn smaak :n
Je foto's zijn mooi ts, misschien wat te bruin soms maar dat kan ook komen door al die smeerseltjes op hun huid :j

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:23

Wat super trouwens dat je zo achter je vriend staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:24

Desty schreef:
Rowdine schreef:
Ik zou hier als vriendin echt niet blij van worden. Een verslavingsgevoelige vriend die nu weer constant met en verslaving bezig is. Heftig!

Ik kan/wil/ga hem niet stoppen! Zijn leven niet de mijne :)
Hij wordt hier enorm gelukkig van. En het is nog steeds gezonder dan bijv roken :)

Leven en laten leven, en loslaten hoort daarbij :j
Ik geniet volop en hij ook

En lelijk vinden mag altijd :D

Mee eens hoor, leven en laten leven een prima motto :)
Maar dit zou voor mij net een brug te ver zijn :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:28

Ik waardeer echt jullie reacties! Voor de leuke super bedankt, die zit ik echt met een lach te lezen, en de minder leuke soms met verbazing en soms met een hangend hoofd... Jullie mogen mij gerust een struisvogel vinden hoor, maar ik zit in deze wereld en jullie ' (be)oordelen' van buitenaf. Ik ga echt proberen iedereen hun vragen en afvragingen zo eerlijk en goed mogelijk te beantwoorden, maar begrijp dat dit ook een taboe is, en ik hier in mijn eentje sta tegenover een heel Nederland. Het is niet iets wat je dagelijks ziet natuurlijk! :)

@Chamion; De heren op de foto's zien er op de foto's al indrukwekkend uit, maar in het echt is het nog erger! Op de foto lijken ze kleiner dan dat ze echt zijn. Hoe vetter hoe groter natuurlijk :)

@Miriam91; Dit is hem ongeveer 3 maanden geleden toen hij begon met het dieet, ongelooflijk he! D'r gaat inderdaad enorm veel in. Heb jij ook een foto? Altijd leuk om te zien
Afbeelding

@Karuna; Hij heeft een BMI van 45 haha
Het is misschien moeilijk te begrijpen maar dit gaat niet alleen over uiterlijk. Natuurlijk zit hier onzekerheid onder, dat ís zo. Het gaat ook over dingen bereiken. Je hebt een limiet tot hoe ver je kan groeien in massa. Op een gegeven moment is die gewoon bereikt. Dan ben je eigenlijk voor 'niks' aan het trainen, en zijn anabole steroïden een hulpmiddel om weer net even iets verder te komen.
En ik zal jullie uit de droom helpen, dit wordt echt véél meer gedaan dan dat jullie denken.
Dit zijn zeer zeker ook goedwerkende sterke spieren. Als je maar op een normale hoeveelheid vet zit, dan ben je enorm sterk. Absoluut! Het wordt niet voor niks gebruikt bij zwemmen, voetbal, wielrennen etc... Niet alleen voor uithoudingsvermogen maar ook voor kracht. Die 'sterkste man' mannen kunnen net zo goed anabolen gebruiken. Als zij droog zouden trainen zien ze er precies hetzelfde uit. Zij hebben alleen een ander doel, en daar is vet zijn juist handig bij.

@Geryon; alles wat maar past haha :(:)
Vaak zijn ze bij de taille veel en veel ruim, dan maar een riempje er omheen.
Dat heb je ook goed begrepen. De rest van het jaar zitten ze op het normale vetpercentage. Anders kom je inderdaad veel minder makkelijk spier aan.

@secricible, gezond is het ook niet, maar dat is alleen de afvalperiode. Hij dieet in totaal 3 maanden waarvan 1 maand zwaar, waarvan 1 week heel zwaar. Dit komt aan schadelijkheid ongeveer overeen aan een week carnaval vieren, bier drinken, roken, friet vreten en 's ochtends gewoon weer verder gaan. dit is níet goed voor je lichaam, dat heb ik ook nergens gezegd. Je lichaam kan zich hier echter wel makkelijk van herstellen. Al helemaal als je anabolen gebruikt (Er is een bodybuilder die na 2 weken van zijn botbreuk genezen was, om even een voorbeeld te geven). Het is niet zo dat er alleen slechte dingen gestimuleerd worden maar ook de goede. Dit verschilt ook weer per middel. Het ene middel is veel slechter en belastender dan het ander. Dat is begrijpelijk toch? In combinatie met elkaar kun je weer dingen opheffen en aansterken. Hier laat ik het bij anders moet ik echt de middelen gaan opnoemen, daar heb ik nou net geen zin in haha :P
En om nog even nog iets grappigs te zeggen, Jan heeft anorexia patiënten uitgelegd hoe ze moeten dieten, en zo zijn al meerdere meiden van hun anorexia af gekomen ;)
Puur om het feit dat bodybuilders ' clean' dieten. Zo behoud je spier en val je vet af, in tegenstelling tot anorexia patiënten die spier afvallen en vet behouden door hun rare en vooral ongezonde manier van afvallen.

@Bigone; Dat zou hij willen zijn :') Of gorilla, van gras eten breed worden hahaha!
Ik kan er prima mee leven, en vind het altijd bijzonder hoe verschillend mensen er op reageren. Of ja bijzonder, meer interessant. Altijd leuk om te gebruiken als inspiratie op de kunstacademie ;)

@Cayenne; ze zijn 3 dagen op de laagste procenten. Meteen na de wedstrijd beginnen ze weer met normaal eten, en hun 'bulk' dieet (dus weer om vet te gainen).

@muntdrop; _/-\o_
Dan kun je er maar niks van zeggen, wil ik wel eens zien wat voor dieet jullie hun voorschrijven *D

@xSmilla; trots ben ik zeker :D

@Anoli; Ik heb een nieuwe lens dus ben nog aan het stoeien met de instellingen haha, klopt dat ze te roodachtig zijn. Ookal zijn ze echt heel bruin door die tan :)

Hoop dat ik iedereen een beetje tevreden heb, en niemand zich aangevallen voelt. Dit is absoluut niet mijn bedoeling. Vind het alleen maar leuk om de wereld te verbreden, en dit is nogal een taboe onderwerp merk ik (ook in zijn/mijn familie nog).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:35

Diverse sporten hebben hulpmiddelen waardoor je net even iets verder kan.... Daar heet het doping.....

Sorry dat ik zeg wat ik denk....

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:36

Ik vind het waanzinnig knap dat die mannen zo veel discipline ervoor op kunnen brengen. Zelfde voor bijvoorbeeld marathonlopers :j

Die vrouwen zijn fantastisch mooi zeg! Dát vind ik supermooi gespierd, die rug en buik, wauw!

Ben met school vroeger wel eens naar de fitnessbeurs in Duitsland geweest. Daar was toen een hal met shows, o.a. bodybuilding, ook met vrouwen. Dat vond ik zo lelijk.... Niets vrouwelijks meer aan; meer borstspier dan borst zelf ;(

Hoe lang kan/mag jouw ventje in deze shape blijven?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:39

@LadyMadonna, dat zijn exact dezelfde middelen als die in deze sport gebruikt worden :)
Je hebt ook verschillende klasses daarin. Naturel en niet naturel!

@Jaan81, 1 dag. Meteen na de wedstrijd beginnen ze weer met eten. En niet meteen helemaal grof natuurlijk ook dat moeten ze weer opbouwen. Tot ongeveer 12% vet kun je goed buikspieren zien, daarna beginnen ze te verdwijnen. Dus dat duurt nog wel ff!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:41

Enorm veel respect voor bodybuilding. Mijn vader heeft het in zn jonge jaren gedaan. Alhoewel die tijd niet te vergelijk is met nu heb ik bewondering voor de focus discipline en passie die ze hebben.
ik zou willen dat ik daar maar een fractie van had !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:44

Dus hier is doping legaal, en in het wielrennen wordt je gelynched....
Nee, ik kan er echt helemaal niks mee :n
Om er dan toch een positieve draai aan te geven: vind je foto's wel mooi. Maar het onderwerp..... Nah, laat ik het beschaafd houden ;)

Ik heb een tijdje op een sportschool gezeten waar 75% bodybuilder was, aardige kerels en meiden verder hoor, maar mooi? Gezond? Neuh....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:47

De trainingspartner van je vriend, met nr 15 is wel mooi inderdaad.
Die foto van achter is helemaal gaaf met die opstelling en schaduw!

Ik heb verder niks met het extreme trouwens, wat jou vriend heeft vind ik al echt wel de max qua droog staan van de spieren.. Die foto toen hij begon met zijn dieet vind ik echt al zat persoonlijk.
Zo lang sporten is ook niet iets waar ik achter sta, maar dat is een ieder zijn ding kwestie. :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:52

LadyMadonna schreef:
Dus hier is doping legaal, en in het wielrennen wordt je gelynched....
Nee, ik kan er echt helemaal niks mee :n
Om er dan toch een positieve draai aan te geven: vind je foto's wel mooi. Maar het onderwerp..... Nah, laat ik het beschaafd houden ;)

Ik heb een tijdje op een sportschool gezeten waar 75% bodybuilder was, aardige kerels en meiden verder hoor, maar mooi? Gezond? Neuh....

Dat doen ze daar om het een eerlijke sport te houden, maar het is nu eerder wie kan het meeste doping gebruiken en controles goed omzeilen :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:57

Sprry, ik wil dit topic niet verpesten dus ga er niet over blijven discussieren, maar de vergelijking met carnaval gaat gewoon niet op. Het is beter te vergelijken met de schade die je een paard aan doet door 1 week een baal hooi met JKK te voeren. De schade kan namelijk niet herstelt worden, die je aan je nieren doet. En bij de volgende wedstrijd doe je weer een beetje schade en de volgende weer. En als je dan straks 60 bent en je nieren werken een stuk minder heb je daar veel last van als je eenmaal ouder wordt. Ik heb de ex-bodybuilders gehad op de dialyse-afdeling tijdens mijn stage. En die slikte echt niet allemaal orale doping. Spieren moeten zichzelf vernieuwen en daar komt afval bij vrij en voor je nieren is dat gewoon een hele kluif. Door veel te drinken zorg je dat je de nieren geen schade aan doet, maar als je dat ook laat is het gewoon niet te ontkennen dat je nieren beschadigd raken. Van carnaval raken je nieren doorgaans niet beschadigd.
Daarnaast is het gewicht-schommelen van een bodybuilder al ongezond (het bulken en cutten) voor de lever, omdat vet een opslagplek is van gifstoffen en die iedere keer vrij komen, waarna er nieuw wordt opgeslagen. Over het algemeen kan onze lever dat echter prima aan, maar zo extreem icm anabolen is gewoon niet gezond voor het lichaam.
Je opmerking over de anorexia-patient is niet echt wat ik bedoelde, ik had het over het feit dat kennis hebben niet betekend dat je het goed doet..

Nogmaals, ik oordeel niet dat je hier voor kiest, net zo min als dat ik oordeel over een roker of drugsgebruiker die daar verder niemand mee schaadt, maar zeggen dat het allemaal wel meevalt is gewoon niet juist.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:58

Wees er maar trots op...
Doping ga je aan kapot, maar verder is het súper gezond natuurlijk.
Heel erg opletten wat je eet/drinkt, wat je doet, maar ondertussen wel jezelf vol spuiten.... Shoot me :?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:04

secricible schreef:
Sprry, ik wil dit topic niet verpesten dus ga er niet over blijven discussieren, maar de vergelijking met carnaval gaat gewoon niet op. Het is beter te vergelijken met de schade die je een paard aan doet door 1 week een baal hooi met JKK te voeren. De schade kan namelijk niet herstelt worden, die je aan je nieren doet. En bij de volgende wedstrijd doe je weer een beetje schade en de volgende weer. En als je dan straks 60 bent en je nieren werken een stuk minder heb je daar veel last van als je eenmaal ouder wordt. Ik heb de ex-bodybuilders gehad op de dialyse-afdeling tijdens mijn stage. En die slikte echt niet allemaal orale doping. Spieren moeten zichzelf vernieuwen en daar komt afval bij vrij en voor je nieren is dat gewoon een hele kluif. Door veel te drinken zorg je dat je de nieren geen schade aan doet, maar als je dat ook laat is het gewoon niet te ontkennen dat je nieren beschadigd raken. Van carnaval raken je nieren doorgaans niet beschadigd.
Daarnaast is het gewicht-schommelen van een bodybuilder al ongezond (het bulken en cutten) voor de lever, omdat vet een opslagplek is van gifstoffen en die iedere keer vrij komen, waarna er nieuw wordt opgeslagen. Over het algemeen kan onze lever dat echter prima aan, maar zo extreem icm anabolen is gewoon niet gezond voor het lichaam.
Je opmerking over de anorexia-patient is niet echt wat ik bedoelde, ik had het over het feit dat kennis hebben niet betekend dat je het goed doet..

Nogmaals, ik oordeel niet dat je hier voor kiest, net zo min als dat ik oordeel over een roker of drugsgebruiker die daar verder niemand mee schaadt, maar zeggen dat het allemaal wel meevalt is gewoon niet juist.

Allereerst vind ik je foto's wel mooi!

Maar ook ik vind het onderwerp minder. Moet er niet aan denken naast zo iemand te liggen en iemand die zo obsessed is met iets. Daarbij is dit natuurlijk heel erg ongezond en valt het imo ook niet maar mee. Maar dat ben ik..
Smaken verschillen natuurlijk maar imo kun je niet zeggen dat dit gezond is want dat is het simpelweg niet.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:09

Knap dat je zoveel discipline hebt om zo hard te trainen en zo clean te eten! Het vraagt veel opofferingen en doorzettingsvermogen om dit te bereiken.
Maar anabolen zijn en blijven zeer ongezond, ook in kleine hoeveelheden. Veel bodybuilders die op latere leeftijd serieuze problemen met de prostaat krijgen. in veel gevallen kanker. De prostaat is namelijk zeer gevoelig aan te grote hoeveelheden testosteron.

Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig hoe het komt dat je vriend (daar ga ik toch van uit, of ik moet zeer slecht gelezen hebben) langs de ene kant clean wilt eten, hard wilt trainen en er veel voor wilt opgeven. Maar langs de andere kant toch overstag gaat voor zulke producten?
Ik begrijp namelijk niet hoe je dan oprecht fier kan zijn op jezelf, wetende dat een stuk van het resultaat dat je ziet eigenlijk "fake" is.

Ik train zelf ook. En ik zie bij ons in de gym zowel mannen die de lange weg nemen en na lange tijd trainen hun bereiken, maar ook de mannen die op een gegeven moment toch toegeven aan de lokroep van de anabolen... Het zit inderdaad overal. Spijtiggenoeg... :-(

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:13

Blijkbaar willen jullie dat ik zeg dat het gezond is of zo
Dat niet drinken mensen, is 2 dagen, de dag voor de de dag zelf op de wedstrijd. Het vet is er dan allemaal al af en zitten ook NIET meer op dieet dan. Hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Buiten de wedstrijd drinkt jan per dag minstens 5 liter. 2 liter tijdens het sporten.
Het zijn niet de nieren die het zwaar krijgen bij een week carnaval maar de lever. Dat is over het algemeen ook een groter probleem bij bodybuilders dan de nieren. Over het algemeen is het hart, lever, nieren.
Maar als dit bereikt is heb je er echt al heel wat in gestopt waar jij en ik volgend jaar dood aan zouden zijn. Zo'n lichaam is getraind, dus ook zijn nieren en lever en hart. Natuurlijk is er een keer punt bereikt dat het lichaam zegt nu is het genoeg. Jan zijn visie (en mijne trouwens ook) is liever iets jonger worden en voor 110% geleefd hebben, dan 95 worden dement zijn mensen opgescheept met je laten zitten en toch niks meer meemaken en half geleefd hebben. Dit is ook níet mijn manier om een gelukkig leven te hebben, maar wel die van mijn vriend. En ik laat hem daar in. Dan maar iets minder oud...

Iedere man krijgt prostaat kanker, de ene gaat er dood aan de ander niet.
Daarnaast eten we iedere dag dingen waar we kanker van krijgen, ademen we lucht in waar we kanker van krijgen en zitten er hormonen in ons water waar we niet op gebouwd zijn en ons veranderen. Het hoeft maar 1 celletje te zijn die het lichaam niet kan detecteren!

Over dat waarom heb ik al beantwoord maar goed, op een gegeven moment stagneert je groei van de spieren en zit je gewoon op het eind van wat je naturel kan bereiken. Dan is er maar 1 manier om nog progressie te krijgen ;)
Laatst bijgewerkt door Desty op 23-10-14 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:16

Wat een interessant topic, en wat een leuke, duidelijke uitleg TS :j
Ik heb echt enorm respect voor de discipline die mensen moeten opbrengen om er zo uit te zien, maar ik kan het persoonlijk niet echt mooi vinden, dat hele droge bij sommigen met die diepe groeven tussen de spieren gaat mij toch echt wat te ver, en zoals sommige anderen ook al zeiden, ik vind Jan qua lichaam ook mooier dan de meesten in het rijtje.
Die vrouwen vind ik wel echt weer prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:19

Even tussendoor, TS, petje af hoe je reageert op alle reacties hier! Zowel de positieve als negatieve reacties, dat mag ook echt wel even gezegd worden. :D Heel fijn dat je hier zo open over bent, daar leren wij als buitenstaanders ook wat van. :j Denk dat het heel lastig is om te begrijpen hoe het zit als je niet in het wereldje zit. Evenals met paarden. Want hoe vaak vragen mensen die geen paarden hebben nou niet aan je hoe je er nu zoveel tijd en geld aan kunt besteden 'terwijl het maar een dier is'.

Verder vind ík het in ieder geval erg interessant om te lezen. :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:21

fleur_yen schreef:
Wat een interessant topic, en wat een leuke, duidelijke uitleg TS :j
Ik heb echt enorm respect voor de discipline die mensen moeten opbrengen om er zo uit te zien, maar ik kan het persoonlijk niet echt mooi vinden, dat hele droge bij sommigen met die diepe groeven tussen de spieren gaat mij toch echt wat te ver, en zoals sommige anderen ook al zeiden, ik vind Jan qua lichaam ook mooier dan de meesten in het rijtje.
Die vrouwen vind ik wel echt weer prachtig!

Dankjewel! Grappig want de 2 vrouwen die bikini contents gewonnen hebben, dus niet het trainingsmaatje zitten ook aan de anabolen en trainen al flink wat jaartjes! :j
Het gaat natuurlijk in de beoordeling wel heel ergens anders over dan bij bodybuilding. Zij moeten nog mooi zijn en er afgetraind uitzien.
De bodybuilders is gewoon; hoe groter hoe beter, hoe droger hoe beter en een zo'n goed mogelijke symmetrie

Wel jammer vind ik dat ik het topic zo goed probeerde op het rechte spoor te houden en mensen het toch nodig vinden om te zeggen hoe slecht/goed het wel niet is. Mensen, dat wéét ik. Vind het alleen gewoon leuk om zoiets te showen, en ook een beetje taboe aan te breken maar vind de depressiviteit nu wel erg ver gaan... Jammer, dit geeft mij geen plezier en openheid om nog door te gaan met antwoorden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:25

Leuk zo'n topic hier op bokt. Mijn vriend was er ook erg mee bezig, ik ben zelf ook gek op krachttraining.
Nu hebben we een huisje en de vriend een job waarin hij 80uren weken werkt en naar de gym gaan dus geen plaats meer heeft.
Maar ik ken dus ook wel het hele proces. Veel van zijn vrienden zitten er nog wel middenin, wij gaan vaak kijken naar wedstrijden.

Ik vind de foto's te gek. Mannen zijn lekker zo. Off season shape is voor mij mooier dan die overdreven gespraytande lichamen.

Ik ben niet pro doping, heb hierover niet alle berichten gelezen maar iedereen doet ermee wat hij wil. Sowieso zijn er dan nog slimme anabolen gebruiken en heel erg domme, die er geen resultaat uit kunnen halen. Ik snap het gebruik wel, als je lijkt naar de resultaten bij sommigen.
Maar respect voor degene die het traject natuurlijk afleggen.

Geniet maar van je spierbundel. En leven en laten leven!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:26

Respect voor het doorzettingsvermogen en de discipline van die mensen. Totaal niet mijn smaak zeker niet, maar vind het knap hoe ze zo fanatiek ermee bezig zijn :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:31

1 op de 10 mannen krijgt prostaatkanker: http://www.allesoverurologie.nl/mannen/prostaatkanker.

Maar afin: wanneer heb je geleefd? Je geeft aan: liever wat eerder dood en geleeft hebben dan oud en dement worden en niet geleeft hebben.
Dus oude demente mensen hebben hun hele leven achter de geraniums gezeten oid?
Het is niet zwart of wit he....

Maar ok, als een kritische noot hier niet mag, wens ik je veel plezier met het topic.
Lzp is nog altijd een discussie deel van een forum, en in een discussie is vaak niet iedereen het met je eens.
Ik breng mijn mening al veel minder direct dan hoe ik normaal weleens uit de hoek kan komen.
Jij en je vriend moeten absoluut doen wat jullie leuk vinden en waar jullie je goed bij voelen :j
Ik probeer alleen het hoe en wat en waarom te begrijpen, en dat lukt nog niet.