Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:43

Rijbewijs altijd, papieren ook die liggen in de auto.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:45

purny schreef:
Avelienvd schreef:
Heb ze altijd bij mij.
Gister helaas een aanrijding veroorzaakt, tegenpartij had niks bij zich, geen rijbewijs, geen autopapieren, geen verzekeringspapieren.
Das knap lastig kan ik je vertellen.

Toch wel de politie gebeld? Ik zag een keer toen ik op de bus stond te wachten dat een leerling van een rijschool een aanrijding had veroorzaakt, klapte bovenop de voorganger. Instructeur had geen papieren bij zich... Politie werd erbij gehaald.
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me... tevens is het mijn id.

Zij wou idd dat zij dan het schadeformulier mee zou nemen en dan naar mijn verzekering op zou sturen.
Gezien mijn werk met verzekeringen daar niet in mee gegaan en met haar naar haar huis gereden.
Daar alles ingevuld en zelf papieren naar mijn verzekering opgestuurd

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:46

Blue_Eyes schreef:
Goof schreef:
Mijn rijbewijs zit (samen met mijn pinpas) in het hoesje van mijn telefoon.
Altijd alles bij me dus en zonder tas. Ik weiger te lopen met een tas(je). :+

Precies :D

Hier ook! :D Ik en een tas? Nee, niks voor mij!
Ik vind het ideaal, die telefoonhoesjes met pashouders. Echt voor mij gemaakt :D

Mijn antwoord op de vraag is dan ook ja :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 06:08

Ik laat de papieren dus nooit in de auto liggen...dát vind ik pas eng...als er wordt ingebroken ben je het kwijt...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:45

Bellatrix schreef:
Ik laat de papieren dus nooit in de auto liggen...dát vind ik pas eng...als er wordt ingebroken ben je het kwijt...

en daar hebben ze niks aan, want als het goed is heb je als je een ouder kentekenbewijs hebt 1 deel thuis en bij eennieuw kentekenbewijs heb je een creditcardformaat kaartje en de code ligt thuis.

Ik heb een telefoonhouder waar mijn rij- en kentekenbewijs in zitten en een pinpas.
Nadeel is wel dat je je telefoon absoluut niet kwijt kan/mag raken, want dan is het dikke paniek *ervaring*
(gelukkig had een collega hem gevonden en dankzij mijn rijbewijs snel terugbezorgd)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:55

Ik heb standaard mijn rijbewijs en kentekenbewijs in de auto liggen (behalve snachts) dus heb het altijd bij me.
Ik doe eigenlijk alles met de auto omdat we in een dorp wonen en we altijd het dorp uitmoeten als we iets willen doen.
Paspoort niet omdat het rijbewijs meestal goed is.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 06:58

Hopsakee gewoon alle pasjes in t portomoneetje, de roze, de blauwe en de groene in een vakje. Bijna kwartet :+ ik rij alleen als ik mijn portomonee bij heb.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:14

Ik heb wel eens zonder gereden, toen had ik nog een kleine en een grote portemonnee en lag de grote thuis...
Sinds ik zelf een auto heb zit alles toch maar netjes bij elkaar in een portemonnee en neem ik die altijd mee.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:16

Nee, ik heb mijn rijbewijs meestal niet mee want die zit in mijn portemonnee en die neem ik niet mee als ik naar de paarden ga. En ik gebruik mijn auto eigenlijk alleen om naar de paarden te rijden. Andere papieren liggen wel in mijn auto.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:18

Ik heb vaak genoeg mijn rijbewijs of id kaart niet bij... Voor een klein stukje ga ik dat echt niet meenemen hoor.
Als ik verweg ga zorg ik wel altijd dat ik alles bij heb. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:51

Bellatrix schreef:

Ja en dus? daar hebben ze he-le-maal niets aan. Het gedeelte voor overschrijving bewaar je er immers niet bij dus aan die papieren hebben ze niets. Dan doe je aangifte van diefstal en krijg je gewoon weer nieuwe papieren. De oude zijn dan ongeldig.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:55

Rijbewijs heb ik altijd mee, vooral omdat ik vaak 14-16 geschat wordt en ik dus wel wil kunnen bewijzen dat ik 21 ben :+ en een rijbewijs heb.
Verder rij ik altijd in de auto's van mijn ouders, papieren heb ik dan ook niet bij. Die hebben mijn ouders in beheer volgens mij.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:56

Rijbewijs heb ik altijd bij me! In het hoesje van m'n telefoon, want die heb ik altijd bij me. Misschien scheelt het dat ik m'n rijbewijs nog niet zo lang heb haha

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:03

Mijn auto heeft geen dashboardkastje, wat best jammer is want dat is nou dé plek om je autopapieren te bewaren

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:06

Ik heb mijn rijbewijs altijd bij me! Ook al ga ik 5 minuten verderop naar de supermarkt gaat hij nog mee!

Als ik er onderweg achterkom dat ik hem vergeten ben rijd ik zelfs terug haha veel te bang om aangehouden te worden!

De papieren vergeet ik wel nog vaak.. Niet zo handig! Maar in mijn buurt kan er niets in de auto blijven liggen dus dat is ook geen optie..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:07

Als ik m'n portemonnee bij me heb, dan heb ik hem wel bij me.
Als ik met de auto ga sowieso wel.
Maar als ik bijv even snel de kids uit school ga halen neem ik hem weer niet mee.

Daarentegen heb ik als ik op buitenrit ga weer geen portemonee bij me, maar stop ik vaak wel mn rijbewijs in m'n zak zodat ze kunnen zien wie ik ben als er iets geks mocht gebeuren met me.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:10

Ik heb het heel vaak niet bij me eigenlijk. Als ik echt ver ga rijden natuurlijk wel, maar even naar een vriendin, of naar sporten of paard, dan heb ik niks bij me hoor.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:10

Mijn rijbewijs heb ik altijd bij me in mijn portomonee, de papieren van de auto liggen ergens in de auto. (ik weet waar :D )
De papieren van mijn motorfiets heb ik in mijn rugzak, die met een ritje standaard mee gaat.

De papieren van de auto zijn niet heel echt nodig hoor ondanks dat het wel verplicht? is dat je ze bij je hebt.
De politie kan alles zo opzoeken in het systeem mocht je betrokken zijn bij een ongeval of staandehouding oid.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:12

Rijbewijs en ID zitten in mijn portomonee, dus die heb ik altijd bij me :)

Alleen scooterpapieren vergeet ik soms :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:12

Op basis van de OP, heb alleen deze goed doorgelezen.. Ik dacht dat het bij je dragen van identificatie verplicht was? Krijgen deze mensen dan geen boete omdat zij niet aan kunnen tonen wie zij zijn? En als je geen rij/kenteken/verzekeringsbewijzen mee hebt?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:14

Ik ben dus zo iemand die nooit der papieren en rijbewijs bij heeft :+

Heb een schurft hekel aan mijn tas en in die tas zit mijn portemonnee met Rijbewijs. Autopapieren heb ik veilig opgeborgen liggen in de kluis.. :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:16

friendly schreef:
Op basis van de OP, heb alleen deze goed doorgelezen.. Ik dacht dat het bij je dragen van identificatie verplicht was? Krijgen deze mensen dan geen boete omdat zij niet aan kunnen tonen wie zij zijn? En als je geen rij/kenteken/verzekeringsbewijzen mee hebt?

Ja hoor soms wel soms niet, ligt aan de persoon die je treft ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:18

Het gebeurd mij vaker niet dat wel dat ik iet bij me heb.
Al een aantal keren aan de kant gezet maar nooit een boete gehad.

Iets met charmes ~~}> :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:26

friendly schreef:

Het dragen van id-bewijs is niet verplicht. Je hebt geen draagplicht maar een toonplicht. Als je er om gevraagd wordt moet je het dus kunnen laten zien.

En aangezien je niet van tevoren weet of je er om gevraagd wordt is het dus toch nog een beetje een draagplicht :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:48

Dorine92 schreef:
Mijn auto heeft geen dashboardkastje, wat best jammer is want dat is nou dé plek om je autopapieren te bewaren

Mijn dashbordkastje is stuk: gaat niet meer open, ik heb de groene kaart e.d. bij het instructieboekje in een portiervak