. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Kwam er aan het einde van de straat achter en ben toen terug gegaan. Denk dat ik dat altijd wel zou doen, ligt er inderdaad aan wanneer je erachter komt. Echt schuldig zou ik me er over het algemeen niet over voelen.
Mama zou toen naar de winkel terug gaan ( paar dagen later want de hema is bij ons niet om de hoek ) om alsnog de stroopwafeltjes te betalen. Geen idee of het ook gebeurd is of niet. Grease schreef:even nieuwschierig. downloaden jullie dan ook nooit films online? (illegaal dus, ook stelen!) en voelen jullie je daar dan ook schuldig over of niet? en software? photoshop en lightroom bijvoorbeeld? (zeker voor de fotografen onder ons)
Ook niet als het 10 keer per week gebeurt. Dat zijn echt geen materiele verschillen.
janneke_S schreef:Heb ooit een keer gehad dat toen ik boodschappen deed voor een feestje ik een krat bier onderop zo'n winkelwagentje had gezet. Netjes tegen de caissière gezegd alleen ze had hem niet aangeslagen op de een of andere manier. Nou sorry hoor, maar dan is het haar eigen schuld. Ga mezelf niet herhalen
Grease schreef:even nieuwschierig. downloaden jullie dan ook nooit films online? (illegaal dus, ook stelen!) en voelen jullie je daar dan ook schuldig over of niet? en software? photoshop en lightroom bijvoorbeeld? (zeker voor de fotografen onder ons)
Daar ga ik echt niet zo'n hoog bedrag voor neer tellen. Dan maar illegaal downloaden. mariekerocky schreef:Ik zou echt niet weten wat ik moet zeggen als ik iets wat ik vergeten ben te betalen terug zou brengen.
Inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden ben ik aangehouden voor winkeldiefstal van oorbellen van wel 2 euro. Ik had dit echter echt niet gedaan, mijn vriendin ook niet. De agent had het zogenaamd gezien en er lagen allemaal lege sieraden houder/kaartjes op de grond, tja uitverkoop chaos. Moesten mee naar het bureau en ik hem meerdere keren naar de camera beelden gevraagd maar die waren er niet (sieraden afdeling van de V&D, yeah right) en voor een vingerafdrukonderzoek was de schade te klein. Oftwel geen bewijs. Kreeg toch een aantekening en de volgende keer zou ik de l*l zijn.
Ik weet dus niet of ik terug zou durven met iets wat perongeluk niet betaald is!
Sleeper schreef:Ik verbaas me hoeveel mensen het normaal vinden als het 'om een klein bedrag' gaat het zo te laten. Het blijft diefstal he, bewust of onbewust. Daarbij, wat doe je als het andersom is en jij het zelf negatief in je portemonnee voelt? Voel me nu echt een heilig boontje
Grease schreef:even nieuwschierig. downloaden jullie dan ook nooit films online? (illegaal dus, ook stelen!) en voelen jullie je daar dan ook schuldig over of niet? en software? photoshop en lightroom bijvoorbeeld? (zeker voor de fotografen onder ons)
Icrack schreef:Als het om vrienden en goede bekenden gaat ben ik eerlijk idd, maarrrrr voor die twee tube's liep ik niet terug nee.
Rekende ooit eens bij een winkel af en betaalde met 50 euro, ik kreeg keurig netjes het wisselgeld van die 50 terug, maar ook nog eens mijn briefje van 50 welke zij in de handen gehouden had bij het uittellen van het wisselgeld. Ik heb haar vriendelijk bedankt en een compliment gegeven voor het vriendelijke personeel... zo ben ik dan ook wel weer :-D
??? Je zegt niet even dat je 50 euro te veel mee krijgt ????
Ik zou terug gaan, hoe rijk/arm ik ook ben. MarlindeRooz schreef:Icrack schreef:Als het om vrienden en goede bekenden gaat ben ik eerlijk idd, maarrrrr voor die twee tube's liep ik niet terug nee.
Rekende ooit eens bij een winkel af en betaalde met 50 euro, ik kreeg keurig netjes het wisselgeld van die 50 terug, maar ook nog eens mijn briefje van 50 welke zij in de handen gehouden had bij het uittellen van het wisselgeld. Ik heb haar vriendelijk bedankt en een compliment gegeven voor het vriendelijke personeel... zo ben ik dan ook wel weer :-D??? Je zegt niet even dat je 50 euro te veel mee krijgt ????
Dat vind ik onfatsoenlijk, dat is bij ons een keer gebeurd en dan is BAM je winst weg.