Menu bedenken voor moeilijke eters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 01:56

Als het zulke lastige eters zijn, zou ik eens helemaal geen moeite voor doen...
Groente of tomatensoepje vooraf, goed gestoofd vlees met aardappels in welke vorm dan ook, twee groentes erbij en doe gek met een dame blanche toe...
Als een framboos al te exotisch is en vermeden word vrees ik dat andere niet bekende uitstapjes hetzelfde lot zullen ondergaan.
Zonde als jij je dan hebt staan uitsloven op allerlei lekkers en het toch niet gewaardeerd gaat worden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 07:15

Sonja_vR schreef:
Als het zulke lastige eters zijn, zou ik eens helemaal geen moeite voor doen...
Groente of tomatensoepje vooraf, goed gestoofd vlees met aardappels in welke vorm dan ook, twee groentes erbij en doe gek met een dame blanche toe...
Als een framboos al te exotisch is en vermeden word vrees ik dat andere niet bekende uitstapjes hetzelfde lot zullen ondergaan.
Zonde als jij je dan hebt staan uitsloven op allerlei lekkers en het toch niet gewaardeerd gaat worden.

Ga ik helemaal in mee....

Sonja_vR

Re: Menu bedenken voor moeilijke eters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:19

Ik heb dat nu een paar keer gehad... sta je uren in de keuken (en ik vind koken echt heel erg leuk, dat is het probleem niet) maar als je dan tijdens het eten allemaal gemekker hebt van "oeh, wel heel exotisch" en " dat eet ik en de kinderen niet" etc en je hebt aan het eind van de rit het gros nog in de pannen staan...is dat toch erg frustrerend.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:01

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:12

Lastig... Ik zou idd of gewoon op tafel zetten wat ze gewend zijn of.. En dat vind ik toch wel het leukste (en meeste) wat ik tegen ben gekomen, een proef-avondje met allemaal kleine hapjes. En om het makkelijker voor hun te maken bekende groenten met iets spannends.. Dan daag je ze toch een beetje uit en als er zoveel verschillende is vind iedereen wel iets lekker en dat stimuleert elkaar ook wel weer denk ik. Maar lastige opgave zijn zulke mensen zeker, die niet verder komen dan een avg'tje. Bij deze alvast chapeau dat je je best erop doet ;)

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:41

Tink89 schreef:
Woopy_x schreef:
dat 1 ste en 2de recept lijkt me lekker britt!!

alleen hamburger voor je schoon ouders hhmmmm ? whaha

Ik maak vaak zat een goede hamburger voor m'n schoonouders. Vinden ze heerlijk, maken ze zelf namelijk nooit. Met een lekkere salade, goede italiaanse bollen, runderhamburgers en ingrediënten naar keuze (met of zonder kaas, bacon, uitjes, sausjes, augurk, enz). Niks mis mee hoor. En mijn schoonouders eten normaal ook alleen hollandse pot.

haha kan ook eigenlijk wel maar ik zou denk ik niet de eerste keer als ze komen eten hamburger maken :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:59

Woopy_x schreef:
Tink89 schreef:

Ik maak vaak zat een goede hamburger voor m'n schoonouders. Vinden ze heerlijk, maken ze zelf namelijk nooit. Met een lekkere salade, goede italiaanse bollen, runderhamburgers en ingrediënten naar keuze (met of zonder kaas, bacon, uitjes, sausjes, augurk, enz). Niks mis mee hoor. En mijn schoonouders eten normaal ook alleen hollandse pot.

haha kan ook eigenlijk wel maar ik zou denk ik niet de eerste keer als ze komen eten hamburger maken :D

Heb ik wel gedaan, helemaal geen issues. Als ze bij ons eten, eten ze met de pot mee. En als dat hamburgers zijn, zijn het hamburgers. Is het iets anders, dan is het iets anders.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 13:05

Ze zijn uitgenodigd voor een etentje dan ga ik niet zomaar hamburger maken of zeggen dat ze maar moeten eten wat de pot schaft, dat laatste vind ik erg onbeleefd tegenover mijn schoonouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:14

Heb je inmiddels wel een beetje een idee wat je gaat maken?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:17

een tapas van verschillende stampotten? lijkt mijneigenlijk weleens grappig! een bord met 3 of 4 stampotten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:19

Ik ben ook een vrij moeilijke eter maar heb van thuis meegekregen 'wat je in je bord schept eet je ook op'. Op vakantie zijn we met een groep naar een onwijs leuk restaurant geweest, op de kaart stonden allemaal kleine gerechtjes waar je zoveel van mocht bestellen als je wilde, all you can eat van de kaart af zegmaar. Ben met een voor mij veilig recept begonnen (champignons) en toen het geserveerd werd zaten ze tot mijn grote schrik gevuld met 'stukjes' waarvan ik niet kon zien wat het was ( :') ). Netjes opgegeten natuurlijk, en ik vond het zo lekker dat ik ze aan het eind nog een keer heb besteld.

Kan je niet een kaartje maken met kleine gerechtjes er op, bekend maar net een beetje uit de comfort zone, per gerechtje een kleine beschrijving (maar niet te uitgebreid) en die een week van te voren langs laten gaan? Dan kan iedereen aankruisen wat ze aandurven en weet je zeker dat je niet van Jan met de korte achternaam de keukenprinses gaat uithangen, en de schoonfamilie kan zich geestelijk voorbereiden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 08:59

Ik ben wel heel benieuwd wat je nu gaat maken

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:12

friesam schreef:
Draadjesvlees en dan dingen erbij die misschien iets spannender zijn (maar niet zo spannend als een framboos :Y) )

Hilarisch :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:33

Ze hebben vorige week bij ons gegeten

Maissoep
Draadjesvlees
Gestoofde kip in witte wijn
Bietensalade
Kanstanjechampignon crumble
Aardappelkroketten

Cheesecake met frambozen en bramen

Iedereen heeft alles gegeten behalve m'n schoonzus die dacht niet dat ze dat toetje zou lusten

Meeste waren toch wel heel enthousiast

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:36

Heerlijk! Krijg om half negen in de ochtend trek in maissoep :) :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:51

Oh dat klinkt nog gedurfd! Pff kan zo slecht tegen mensen die niet eens proeven!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:15

Daar zitten nog best wat dappere dingen tussen inderdaad :-) Wat fijn dat iedereen het heeft geprobeerd :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:37

Ik hoop dat je schoonzus haar excuses netjes aangeboden heeft/tenminste haar kinderen wel heeft laten proeven?

Fijn dat de rest wel geproeft heeft! :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:46

Vind ik nog best exotisch, als ik in je begin postst lees, hoe ze denken en wat ze eten := . Maar super, dat ze geproeft hebben.
En toetjes zijn toch altijd lekker :9 . Hopelijk laat ze de kinderen het wel proberen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 14:50

Erg flauw van je schoonzus om niet eens de moeite te nemen om iets nieuws te proeven. Ik heb het ook wel eens dat we iets krijgen voorgeschoteld wat ik niet ken, probeer het altijd, dan kan je ook echt beoordelen of je het wel of niet lekker vind!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 16:59

Haar kinderen hebben gesmuld van de soep en cheesecake en aardappelkroketten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:29

Heb je aan hun in elk geval dankbare eters gehad! Daar doe je het toch wel voor toch?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 10:34

meggiemeg schreef:
Heb je aan hun in elk geval dankbare eters gehad! Daar doe je het toch wel voor toch?

Ja eigenlijk allemaal op schoonzus na. Iedereen had lekker gegeten en kreeg complimenten over m'n kookkunsten :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:44

Kijk dus voor hun is het dan waarschijnlijk ook voor herhaling vatbaar. Ik vind het ook altijd leuk als je eters heb gehad en de borden gaan leeg en iedereen heeft lekker gegeten en een gezellige avond gehad. Het is altijd lastig om wat te bedenken als je vaker met elkaar/bij elkaar eet maar als je van die lastige personen ertussen hebt helemaal!