Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NoName126 schreef:playboysches schreef:Dit jaar voor het eerst het Kerstdiner bij ons, ik heb geen grote familie dus zullen met 6 personen zijn.
Wij hebben met kerst altijd veel gangen, nu zit ik zelf te denken aan het volgende:
- Amuse met eend
- soep (waarschijnlijk pompoensoep)
- warm voorgerecht (nog geen idee)
- spoom
- Hoofdgerecht (hertenbiefstuk, bijgerechten moet ik nog bedenken)
- kaasplankje
- nagerecht (grand dessert, waarschijnlijk met chocolade en rood fruit)
Ben al een tijdje inspiratie aan het opdoen en heb verschillende ideeen, maar het is zo moeilijk om te kiezen.![]()
Ik ben echt gek op koken en wil dan ook zo veel mogelijk (van te voren) zelf maken.
Komt een kaasplankje niet altijd na het zoete dessert?
, dus het kaasplankje voor het zoete dessert serveren. Maar niemand zal het je kwalijk nemen als je het andersom doet natuurlijk.
joyce_eddy schreef:Wij zijn er niet uit we willen familie uitnodigingen maar liever niet gourmetten.. Uren in de keuken staan is voor ons ook niet wat...
We willen eigenlijk wat origineels maar toch redelijk simpel.. Hebben jullie misschien tips??
Inspiratieloos...
).
Scheelt zoveel stress als je een groot gezelschap hebt (ik heb echt veel servies, maar amuse, voor, soep, tussen, hoofd en na voor 25 man haal ik echt niet en zou ook voor bergen afwas in de (toch al te kleine) keuken zorgen).