Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn elektrische kookplaat heb ik gekregen en een senseo apparaat voor mijn verhuizing toen. Ik was er echt super blij mee. Verder heb ik ook weleens om spullen gevraagd om dingen te fabriceren die ik nodig had voor de studievereniging waar ik actief ben. Ik had bijvoorbeeld een (kapotte) party tent nodig. Nou ideaal toch als iemand die toevallig heeft liggen en die kwijt wilt?
Foute instelling.
.
) 
Is toch heerlijk als je iemand kan blij maken met spulletjes die je anders zou weggooien? Kringloop klinkt leuk, maar de kringloop hier neemt lang niet alles aan. Logisch ook, als ze (bijvoorbeeld) al 25 strijkijzers hebben hoeven ze er geen 26e bij
Beter weggeven dan weggooien denk ik dan maar 
Daarna kreeg ik van een tante bijvoorbeeld een set pannen die zij gewonnen had maar op haar fornuis niet kon gebruiken, superlief!
Het ligt vooral aan de manier waarop je het vraagt denk ik, en wat

)
(ik hecht echt geen waarde aan die dingen), dus ik was blij dat ik 'm kon ophalen, want mijn tv was net stuk gegaan. 

Wendy schreef:Ik vind het gewoon asociaal.
Ik vind het leuk om iemand een plezier te doen met iets wat nauwelijks nog waarde heeft, maar verder ga ik echt niet van alles gratis weggeven. Terwijl ik er zelf wel voor moet werken. En dat mensen dan ook nog het lef hebben om van die oproepjes te plaatsen, dat zijn mensen die ik sowieso negeer. Want meestal zijn dat niet degenen die het écht nodig hebben
Ik heb ooit een paar rijbroeken gratis op bokt gezet omdat ik ging verhuizen en die broeken in de weg lagen. Dat was dus ook eens en nooit weer... of ik de broeken niet even op wilde sturen? Nee dus, ik geef het gratis weg en je komt het maar ophalen. Of niet, dan haalt iemand anders het op.
Door die ervaring heb ik er over getwijfeld of ik wel weer gratis spullen op mp kon zetten bij mijn meest recente verhuizing, ik had namelijk echt geen zin in dat gezeik. Dan gooi ik het nog liever weg.
Je hoeft niet dankbaar te zijn oid, maar het is graag of helemaal niet.