De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manumol

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:39

Leuk topic!
Ik doe ook mee. Meer als meelezer denk ik, om steun te vinden als het zwaar wordt hahahaha

Wij hebben deze week ons huis verkocht én.... óók deze week ons droomhuis gekocht! Over 4 maanden is de overdracht, dus de knip gaat op slot!

Er zit een stuk grond bij, en we willen daar een mooie ruimte voor mijn 2 Vlaamse reuzen en 15 cavia's maken(Niet bij elkaar). Ook hebben we 2 buiten honden en die krijgen een mooie ruimte om de boel te bewaken. Ons paard blijft lekker op de stal staan waar ze nu woont, maar die zou ook nog achter het huis kunnen.

Hier dus geen trutemerutten meer kopen.... Ik deed elke week wel rondje kringloop, action, enz......

Wat ik wel mag (van mezelf) is korting bonnen gebruiken van de Gamma, Parxis en Karwei..... voorraad maken voor de spullen die we nodig hebben, om het andere huis aan te kleden. Verf, laminaat, behang enz.....

Ik wens iedereen veel kracht toe :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:46

Sorry ,doe niet mee. Zit in een moeilijke tijd nu en probeer mijn huis gezellig te maken. Met kerst hang ik dit jaar alles vol!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:47

Wij hebben spullen zat, wat zoek je?? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:12

kohtje schreef:
Sorry ,doe niet mee. Zit in een moeilijke tijd nu en probeer mijn huis gezellig te maken. Met kerst hang ik dit jaar alles vol!

Kentaro schreef:

DAT is de juiste instelling!! :D :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:14

Jennyj01 schreef:
Ik doe dit nu zo'n twee jaar en kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik dat deed. Op een dag was ik zo klaar met al die overbodige troep in m'n huis. Heb de kasten en tassen opgeruimd. Gekeken wat heb ik nog en wat draag ik nog. En wat heb ik echt nodig. De rest heb ik allemaal verkocht en of weg gedaan. Wat een rust. En wat een ongelofelijk veel geld heeft er al die jaren in gezeten.

Dat is misschien wel een goed idee om alles eens op te ruimen.
Misschien kan ik nog wat op marktplaats kwijt en dan heb ik nog een extra centje ook.

Lijstje bij houden is ook een goed idee.
Stand tot nu bij mij is 4 euro. Wou 2 red bull halen bij t tankstation maar heb het niet gedaan.

kohtje, hier dezelfde vraag als Kentaro, wie weet heb ik nog iets liggen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:22

Ik ga ook maar eens mee doen, dat zal goed zijn voor mijn betaalrekening. Ik kan gewoon niet door de Action, Xenos, Hema, Kruidvat o.i.d. heen lopen zonder iets mee te nemen en het zijn vaak dingen die ik gewoon écht niet nodig heb of waar ik al meerdere exemplaren van hem liggen, maar dan is het weer een ander kleurtje.

Voor mijn pony kan ik gelukkig al iets beter beheersen omdat ik dan dingen via internet moet gaan bestellen en dat kost net wat meer moeite waardoor ik wat meer nadenk voor ik iets aanschaf, toch blijft het lastig.

Ik ga maar meteen vanaf vandaag aan de slag.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:05

Kentaro schreef:

_O-

MissYvette4u schreef:
Oke weet je wat, ik ga het proberen.
Per wanneer gaat de challenge in, 1 december?
:roll:

Nee! Vanaf nu!

Wat veel mensen die er ook mee zitten! Al had ik dat wel verwacht, omdat ik tijdens het shoppen ook naar andere mensen kijk :')

Ook geen extra snoep meer kopen inderdaad!
En die ruilbeurs vind ik ook een goed idee. Misschien in HK een side-topic ofzo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:15

:oo Nee joh! Niet ruilen! Dan houd ik nog net zoveel spullen over!..... :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:17

Zo. .. ik heb mijn kledingkast opgeruimd. .. echoooooo
Volgens mij moet ik maar weer eens shoppen (grapje)

Geeft idd een goed gevoel
Nu de rest van het huis nog

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:19

Sinds ik gestopt ben met mijn bijbaan (sinds september) gaat niet shoppen me redelijk goed af. Wel afgelopen weekend twee paar te dure laarzen gekocht, maar ik was de flutkwaliteit van de goedkopere schoenen ook wel een beetje zat... Dus vooruit, dat mocht. Ik moest echt nieuwe schoenen hebben, had er écht geen één meer zonder gaten, halve hakken of versleten zolen...

De grootste uitdaging wordt voor mij nog de tijd rondom Sinterklaas en Kerst... Ik bedenk altijd wat ik ongeveer per persoon wil uitgeven, maar ik kan me daar zó slecht aan houden. Dan vind ik iets leuks, maar het is altijd boven mijn budget... En dan niet 1 euro of zo, maar meteen meer dan 5. En dat dan voor meerdere personen, dat tikt flink aan!

Verder heb ik wel al flink bezuinigd op pennen, collegeblokken en boeken :D

Ik doe dus mee, en dus vooral tot ná de feestmaand!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:31

Kentaro schreef:
:oo Nee joh! Niet ruilen! Dan houd ik nog net zoveel spullen over!..... :')

Maar als je dan de drang hebt om iets te kopen kun je ruilen.
Dus alleen in geval van nood ;)

Ik wou vanavond naar de friettent.
Maar dat gaat hem dus ook niet worden.
Moet ik even iets anders verzinnen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:34

Halloween vind ik altijd zo gaaf... Al die leuke spullen moet ik dus laten liggen...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:39

Wat een leuk/goed idee zeg. Ik heb de mazzel dat ik nog bij m'n ouders woon, maar ik ben heel goed in het kopen van onnodige dingen. Niet alleen prullaria maar ook nuttige dingen waar ik er gewoon al 3 van heb ofzo.

Ik doe mee! Krijgen we een sanctie als het ons niet lukt :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:42

antje_vip schreef:
MissYvette4u schreef:
Oke weet je wat, ik ga het proberen.
Per wanneer gaat de challenge in, 1 december?

Nee! Vanaf nu!

Viel te proberen hihi :D oke ik ga per direct proberen mee te doen!

Succes ik-koop-geen-prullaria-deelnemers, zet 'm op!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:46

Het grappige is nu ik minder spullen en kleren heb ik eigenlijk nooit meer het gevoel heb dat ik niks heb. Op de een of ander manier zie ik beter wat de mogelijkheden zijn in m'n kast.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:52

Ik doe mee. Ga vanavond met een rek staan op een tweedehands kleding verkoop. Heb allemaal mooie merkkleding hangen dus hopelijk verkoop ik wat.. Als iemand zin heeft? Hapjes, drankjes en muziek wordt verzorgd :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:52

Ik zit in het Action-, Primark- en Equitanatopic en ik lees net dat Primark alweer kerstkleding heeft! Ik wil heen! :x

Edit: action.nl/100-nieuwste is ook funest :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:55

Jezelf bannen!!! :D

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:57

Heel goed initiatief!

Haha ik kan mezelf altijd zo goed vertellen waarom ik iets onbenulligs dat ik heb gekocht wèl eigenlijk nodig had... :')

Ik ga het ook proberen, want ik wil eigenlijk heel graag sparen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:59

Mijn vriend wordt altijd gek van mijn 'dat is een voorteken!!" Als ik iets graag wil hebben (en ja dat is helaas wel erg veel.....) en er staat/ligt er nog maar 1 van zeg ik altijd 'Dat is een voorteken!" :')

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:00

Ik wil graag mee doen, hopelijk lukt het .. Meer op het gebied van hoofdstelletje dat, nog een dekje, wat een leuke peesjes..

Edit : heb vanochtend alleen weer een dekje besteld, die nou niet bepaald hoog nodig was {:}

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:14

Kentaro schreef:
Mijn vriend wordt altijd gek van mijn 'dat is een voorteken!!" Als ik iets graag wil hebben (en ja dat is helaas wel erg veel.....) en er staat/ligt er nog maar 1 van zeg ik altijd 'Dat is een voorteken!" :')

_O_ geniaal

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:14

Ik heb gistere wat spullen op Mp gezet maar vind het lastig te bepalen wat het waard is.
Bijvoorbeeld Petries ze staan er overal op voor 50/60 euro

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:24

Ik doe ook mee! Bij mij vooral het probleem van koek en koffie kopen op stations :+

Naar de primark ben ik nog nooit geweest maar morgen wordt de eerste keer: ik pas de helft van de kleding in mijn kast niet meer. Dus wel tijd voor wat aanvulling.
Zo ontzettend frustrerend om (veel) aan te komen door medicijnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:28

Ik doe mee :D

Zolang ik uit de stad blijf (ookal zit die om de hoek :+ ) gaat het goed. Maarja, maandag naar het ziekenhuis geweest, naar de opticien en toen dook mijn moeder nog een kledingwinkel in.. Dat kon ik niet weerstaan.. Maar een fatsoenlijke trui voor school had ik ook wel nodig.

Ik ga het ook tot 1 januari proberen. Met uitzondering van kerstcadeautjes voor mijn ouders en iets voor in oma's nieuwe huis, en de Exoknaag. (daar gaat ie al....) Dus maar goed sparen voor de rest!