snoepje aanbieden aan medepassagiers in trein/bus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geven jullie een snoepje

ja
45 (16%)
nee
197 (70%)
ligt eraan of diegene er aardig uitziet.
39 (13%)

Totaal aantal stemmen: 281

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:31

Crazy_boon schreef:
Neen, puur omdat ik verschrikkelijk socially awkward Ben. Zou niet weten hoe ik eraan zou moeten beginnen.

Je steekt je arm uit, en zegt; Wil jij ook snoepje? (glimlach)

:+

Ik begrijp best dat dat niet voor iedereen even makkelijk is om een "vreemde" aan te spreken overigens :)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:33

Citaat:
Wat jij wil :D Maar als jij denkt dat de huidige mens zodanig anders is qua gedrag dan onze voorouders heb je het flink mis. Het gedrag dat toen werd vertoont wordt nog steeds vertoont. Alleen niet meer in grot, maar in een supermarkt, trein, bus of gewoon in een stad. Wij zijn gewoon nog steeds qua gedrag dezelfde persoon, alleen wij dragen een pak en een koffer of handtas en zij droegen een berenvel en een knots :+ En dat kan ook niet anders, want zonder hen waren wij er niet. :+ Ik raad je Desmond Morris aan :) De naakte mens bijvoorbeeld

Bedankt voor de aanrader, maar ben wel redelijk op de hoogte.

En het gaat hier niet om gesprekken aanknopen in de trein, het gaat om iemand een snoepje aanbieden. Als iemand je een snoepje aanbiedt en je zegt 'ik zit daar niet op te wachten'. Vind ik je een zuur persoon.

Maar even voor de duidelijkheid: ik ben niet iemand die geforceerd gesprekjes aanknoopt met mensen die er niet op zitten te wachten. Kan daar zelf ook slecht tegen als het andersom gebeurt. Het moet wel natuurlijk ontstaan.
Laatst bijgewerkt door Oliver op 14-10-14 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:35

Ik bedacht me opeens, in parken zie (en soms ook krijgen) ik wel eens mensen ijsjes o.i.d. delen. Gewoon omdat ze te veel ijsjes hebben om op te eten. Dat is toch niet raar? Ik heb dat wel eens gedaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:35

Oliver schreef:
En het gaat hier niet om gesprekken aanknopen in de trein, het gaat om iemand een snoepje aanbieden. Als iemand je een snoepje aanbiedt en je zegt 'ik zit daar niet op te wachten'. Vind ik je een zuur persoon.

Ik denk dat je dan toch maar eens terug moet lezen, want zoals ik al zei dat gaan weinig mensen zeggen. :) Snoep aannemen gaat zelfs nog verder dan dat gesprek aanknopen. Dus daar is statistisch gezien nog minder kans op dan een succesvol gesprek :D

Overigens zuur.. tja.. t zou wel eerlijk zijn, hé. Eerlijkheid wordt gewaardeerd, maar toch ook weer niet?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-10-14 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:36

Wauw helemaal eens met de reacties van Cooper... :) Wat ik zelf zou doen? Ik heb de tweede optie aangevinkt, maarja denken is wat anders dan doen dus ik weet het niet. Maar ik denk dat als er iemand tegenover me zit die me al begroet heeft, waar ik wat oogcontact mee maak en diegene me vriendelijk aankijkt wel een snoepje aangeboden kan krijgen... Sluit iemand zich helemaal af, dan niet. Nu moet ik zeggen dat ik sowieso niet zo graag snoep ga eten zo in de trein... en zal ook geen zak op mn schoot gaan zetten, schaam ik me voor? Niet dat ik dik ben en mensen daar dingen over gaan denken, maar omdat ik me een vreetzak voel dan.. Dus als ik snoep eet dan hou ik de zak in m'n tas en neem er een paar snoepjes uit. En je gaat niet uit je hand aanbieden, dus denk dat de situatie dus niet zo snel zou voordoen :+ Bovendien als ik ga eten sluit ik me sowieso zelf ook al meer af...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:37

Warboel schreef:
Nope.

[ [ Afbeelding]Afbeelding ] ]

Ook niet aan een kindje trouwens, misschien willen de ouders dat wel helemaal niet.

Dit dus :+
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 14-10-14 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:37

MoonChloe schreef:
Ik bedacht me opeens, in parken zie (en soms ook krijgen) ik wel eens mensen ijsjes o.i.d. delen. Gewoon omdat ze te veel ijsjes hebben om op te eten. Dat is toch niet raar? Ik heb dat wel eens gedaan.

:? Ik snap je niet :=

Lous

Re: snoepje aanbieden aan medepassagiers in trein/bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:39

Ik heb weleens spontaan een kus op mijn wang gekregen van een jongetje wat ik niet kende. Kwam de bus in, liep naar mij toe en *kus*. Achteraf heel schattig. :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:41

Sammie schreef:
MoonChloe schreef:

:? Ik snap je niet :=

Damn, ik moet niet bellen en een reactie schrijven tegelijk :P

Ik bedoel dus eigenlijk: het is toch niet raar dat je bijvoorbeeld ijsjes 'uitdeelt' in een park (op een warme zomerdag). Gewoon omdat je zin hebt in een ijsje, je koopt een doos met 8 ijsjes maar je bent met z'n 4en. Dan hou je 4 ijsjes over die zeker gaan smelten, die deel je dan uit.
Dat is toch niet raar? Ik doe dat dus wel eens.

Ik moet nu opeens denken aan een busreis van 30 uur, ik zat naast een onbekende vrouw en ik heb me helemaal ongans gevreten aan haar koekjes :+ :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:44

Nog nooit meegemaakt MoonCloe, maar dat komt denk ik ook omdat ik dan eerder voor een softijs ofzo zou gaan. Of gewoon een verpakking van 4 ijsjes zou kopen. Maar aangezien dat verpakt ijs is, vermoed ik dat mensen dan t wel eerder aannemen (zoals verpakt snoep ofzo). Grappig :D Echt nog nooit meegemaakt :)) maar ja ik woon dan ook niet in de mooiste stad van Nederland :P

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:46

@ MoonChloe, ja dat herken ik. Vind ik ook heel normaal. Afgelopen zomer ook in het park toen onze 'buren' te veel eten hadden op de bbq en naar ons toe komen lopen om te vragen of we ook iets willen. Ik kan dat enorm waarderen. Vaak neem ik het niet eens aan, maar dan zeg ik wel dat ik het heel vriendelijk vind.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:54

Ja, dat herken ik ook, heerlijk! Heb van de zomer heerlijke hamburgers gekregen van onze bbq buren in het park. Nooit gezien, maar ze hadden het over. Wij hebben een glaasje wijn aan hen uitgedeeld, was een gezellig kortdurend contact. Ik kan heel erg genieten van dat soort kleine positieve gebaren.

Als er iemand met een open uitstraling tegenover me zit in de trein en ik heb snoepjes, deel ik gerust uit. Leuk! Ik heb natuurlijk niet elke dag snoep en ook niet elke dag zin in een babbel, maar er is gelukkig ook niemand die ik kwaad doe als ik er een dag geen zin in heb. Met kinderen ben ik trouwens wat terughoudender, als ik al (oog)contact heb met de ouders vraag ik gewoon even of ze dat mogen. No problem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:57

Zoiets :j

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 01:08

Ik kreeg vorige week een pakje sultana koekjes aangeboden bij de bushalte.
Maar dit was van een of andere junk die persé een sigaret wilde, toen ik zei dat ik er geen had, vroeg die of ik cocaïne had.. Tuurlijk, heb ik altijd bij me <<)

Maar heb inderdaad weleens een onbekende iets aangeboden, vooral als ze zo naar je snoepzak aan het staren zijn haha.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 01:24

Celiien schreef:
[ Video ]
Zoiets :j

Hahaha ja dit! *D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:12

Ik zal het zelf niet doen en weet ook niet of ik het aan zal nemen.... Heb er wel eens ooit aangedacht hoor :Y) Deel sowieso wel uit als ik de mensen ken, maar bij onbekende is dat op de 1 of andere manier toch raar ofzo weet niet.

Maar vind het wel typisch dat als er zo'n gratis uitdeelpunt staat met iets te eten/drinken de mensen erop af vliegen en het hier dan raar vinden om iets van een onbekende aan te pakken.
Wat is de mens soms toch raar he := En dan spreek ik niet specifiek over iemand hier hoor maar gewoon ook over mezelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:36

Doet me denken aan een leuk trein ritje ooit; jongen stapt in en heeft zo'n pakje met van die kinder-reepjes. Vraagt aan mij of ik er ook eentje wil, ik had best wel honger dus zeg "ja, lekker!" Uiteindelijk hebben we een tijdje gepraat, en toen ik uit moest stappen, en hij bleef zitten, gooide hij er stiekem nog 2 van die kinder-reepjes in. Ik had dat niet eens door, pas toen ik thuis kwam, zag ik dat. Ik vond dat echt heel leuk van hem haha. :D (oké en nu weet ook iedereen gelijk dat ik dus heel makkelijk ben om te zakken rollen, want dit had ik ook niet door haha. :'))

Ik zelf zit nooit met snoep in de trein, dus heb nooit wat aan te bieden. :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:46

Ik had een keer verkeerde timing met een frietje halen mer een broodje doner. En toen stond mijn bus er al. Maar hij vertrekte pas na 5 minuten dus ik at buiten de bus mijn friet op en vroeg aan de buschauffeur of ie ook een frietje wilde maar dat hoefde hij niet en toen deed de buschauffeur aan de andere kant zn raampje open en toen vroeg ik of hij anders een frietje wilde dus toen zei hij: dat mag ik niet want dan wordt ik bedoel.. blijf ik dik :') en toen wilde mijn buschauffeur weg dus toen pakte die frietchaffeur speciaal mijn broodje doner in in een krant :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:29

YildizArabs schreef:
Hoe leuk is het n babbeltje te maken met een compleet vreemde en een tof gesprek te hebben! Is toch wel n snoepje waard dacht ik zo?

Op vakantie zeker wel, graag zelfs.
In bus of trein? Nee, liever niet. Vaak ben je in bus of trein onderweg naar bijvoorbeeld werk of studie en in zulke gevallen zou ik mijn rust willen pakken. Muziek aan, boek lezen oid, helemaal geen behoefte aan snoep uitdelen en gesprekken met onbekenden.

Ben ooit trouwens eens muziek vergeten in de trein, geen oordopjes in dus. Kwam er spontaan iemand naast me zitten die me wilde bekeren en me bij een sekte naar binnen wilde praten.....
En daarom dus altijd oordopjes in. :evaw:

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:25

Nee, als ik wat lekkers heb hou ik dat voor mijzelf :o . Want 9 van de 10 keer heb ik iets van snoep of chips dat niet apart verpakt zit. En ik wil echt niet dat mensen met hun handen daar in gaan.
Ik deel mijn lunch ook niet met een wild vreemde, dus waarom mijn tussendoortje wel?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:36

Nee, ben gewoon niet sociaal aangelegd :')
Hoewel ik zelf altijd zit te lekkerbekken als ze met een volle zak snoep voor mij komen zitten. Bieden ze mij iets aan zou ik er niet aan kunnen weerstaan.. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:40

Ik doe het soms!

Maar ik ben nogal smetvrezerig dus ik eet eigenlijk nooit in de trein. :x

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:42

MoonChloe schreef:

Oh ja, dat doe ik wel. Dat neem ik wel aan, omdat ik zie dat het nog in een verpakking zit. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:47

Eigenlijk deel ik nooit uit, maar het zou natuurlijk best kunnen. (Een keer aan onze straatkrantverkoopster. :) )

Genetische weerstand lijkt me echt onzin trouwens - dit lijkt me echt heel erg afstammen van de lessen die ouders erin gestampt hebben - snoep van straat (en van anderen) is vies, en geen snoep van vreemden aannemen want kinderlokkers. En gewoon uberhaupt omdat zomaar delen en zomaar vriendelijk zijn onwennig zijn. (Maar ook, praktischer, omdat ik mijn snoepjes niet ga uitdelen aan een hele coupe, en wie dan wel en wie niet, dus hou het maar lekker bij mezelf.)

Maar in andere situaties snaait iedereen vrolijk van onbekenden mee - zet maar eens een bak neer op een beurs :) Lekker onder de warme lampen - en toch gaan die snoepjes heel erg hard. Ik kan me daar zelf ook niet druk maken. Op de manege hebben we ook snoepjes, die zitten rustig een paar weken in de snoeptrommel, en ik eet ze ook rustig nadat ik zojuist nog hoeven heb uitgekrabt.

In genetische afkeer geloof ik dus echt absoluut niet.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:12

Oliver schreef:
ik vind het heerlijk om in mn eentje laat 's avonds de hond uit te laten in het park waar allemaal junks en dealers zitten .

Mm, apart... :P

Ik heb ook nee aangevinkt. Heb eigenlijk nooit snoep bij me in de trein. Als ik iets koop wil ik het best wel delen hoor, maar het zou gewoon niet zo snel in me opkomen om een snoepje aan te bieden aan een wildvreemde :+ Vind dat een beetje raar.. :P