Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

minikatje schreef:Mocht ik nu zwanger raken, jammer maar kind blijft.
.
minikatje schreef:Gelukkig mag ik nu ook beslissen dat mijn huidige situatie niet ideaal zou zijn voor een kind

minikatje schreef:Zelfde als met mijn huisdiertjes, die hebben een eigen rekening als buffer.
Met kind zou ik niet anders willen.
Ook wanneer ik financieel wat krapper zit.. Lous schreef:Toch blijft het wel fijn om een buffer in de vorm van een spaarrekening te hebben, mocht de geldkraan ineens (gedeeltelijk) dichtgaan. Heb je die niet word het toch wel moeilijker.

loez schreef:Gelukkig zijn vriend en ik nog jong genoeg, maar zijn beide van mening dat we pas serieus gaan denken op het moment dat we financieel ruim genoeg zitten! We hebben een aardig dure auto hobby, waar we nu nog druk mee bezig zijn. En alles de deur uit doen willen we nu (nog) niet. Staan echt wel een aantal projecten die de deur uit mogen, maar dat komt wel!
Alles op zijn tijd
Naamloos1 schreef:Ben ik nu zo'n harteloze niet moederlijk-instinct figuur? Of ben ik gewoon realistisch?

Lous schreef:Maar stel je eens voor dat je dit niet had.
Niks is zeker in het leven, maar dit is dan toch wel fijn ookal is het maar klein.
Qua baan heb ik geen zekerheid, spaarrekening staat niet veel op. We hebben alles nodig voor onze vaste lasten, we hebben een potje, maar dat is echt voor het huis.
Sorry, maar dan durf ik echt niet aan kinderen te beginnen.
Grease schreef:Geen kinderen als je het niet kan betalen. Niks rammelende eierstokken en zielige ouder gevoelens. op rotten. als je je kind geen toekomst kunt bieden krijg dan geen kinderen. daar kan ik zo boos om worden!
Ferme taal. Toekomst is toch voor iedereen anders? Toegegeven, als je al in de bijstand zit zou je je twee keer achter je oren kunnen krabben, maar anderzijds kinderen tot op het bot toe financieel verwennen kent ook zijn nadelen.. Kinderen die niet kunnen sparen, denken dat alles naar ze toe komt etc. etc. 
Sammie schreef:Grease schreef:Geen kinderen als je het niet kan betalen. Niks rammelende eierstokken en zielige ouder gevoelens. op rotten. als je je kind geen toekomst kunt bieden krijg dan geen kinderen. daar kan ik zo boos om worden!
Nou nou..Ferme taal. Toekomst is toch voor iedereen anders? Toegegeven, als je al in de bijstand zit zou je je twee keer achter je oren kunnen krabben, maar anderzijds kinderen tot op het bot toe financieel verwennen kent ook zijn nadelen.. Kinderen die niet kunnen sparen, denken dat alles naar ze toe komt etc. etc.
Grease schreef:Geen kinderen als je het niet kan betalen. Niks rammelende eierstokken en zielige ouder gevoelens. op rotten. als je je kind geen toekomst kunt bieden krijg dan geen kinderen. daar kan ik zo boos om worden!
, want slik al jaren heel netjes en secuur de pil. Cassidy schreef:loez schreef:Gelukkig zijn vriend en ik nog jong genoeg, maar zijn beide van mening dat we pas serieus gaan denken op het moment dat we financieel ruim genoeg zitten! We hebben een aardig dure auto hobby, waar we nu nog druk mee bezig zijn. En alles de deur uit doen willen we nu (nog) niet. Staan echt wel een aantal projecten die de deur uit mogen, maar dat komt wel!
Alles op zijn tijd
Ach, zolang je je maar realiseert dat kinderen krijgen niet automatisch gaat, en als je te laat gaat starten je weleens helemaal zonder kinderen kunt komen te zitten, is alles goed, toch?
ik ben net 24 en mijn vriend 25... Dus wat mij betreft jong genoeg! En misschien ziet de situatie er volgend jaar weer anders uit!