vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:36

Ohw en ook een keer. Liep op het station van Eindhoven. Had daar toen een vriendje. Ik woonde toen in Rotterdam. Kwam er een engerd naar me toe. Hindoestaanse jongen. Zo'n irritante slijmslak. Dus ik zei gelijk ben onderweg naar mijn vriendje, je krijgt niet mijn nummer en rot op. Bleek hij aan het collecteren voor het wereld natuur fonds..... Oeps...... Hihi

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:39

Ik heb echt een hele erge.. schaam me nog :o

Een paar weken geleden ging ik met mijn zoon van 15 naar een kinderboerderij om te vragen of hij daar maatschappelijke stage kon lopen.
We liepen het terrein op en in een huisje stond een vrij ernstig gehandicapte man een beetje voer te scheppen. Ik zeg tegen mijn zoon: 'kijk, ze nemen ook gehandicapten aan!' Ergens anders op het terrein was een 'gewone' man de geitjes eten aan het geven, dus wij liepen daarheen. Toen vroeg ik aan hem van de stage en toen zei hij 'O, daar moet je de beheerder voor hebben.. die is het voer aan het scheppen'. Oeps.. :o

De stage is overigens niks geworden, want de beheerder heeft nooit meer teruggebeld. Inmiddels wel een andere hartstikke leuke plek gevonden.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:45

Wat een geweldig topic! :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:09

Vroeger (10 jaar geleden) droeg ik altijd alto kleding naar school:
Zeer wijde broeken, wijde truien en mn haar in een rommelig knot staart achtig iets. Vaak heel veel zwarte make-up en graag mn capuchon op. Met andere woorden: heel erg zwart en donker en totaal mn figuur niet in te zien.

In de 4e heeft een van de "populaire" jongens (die normaal een beetje bang waren voor mij en mn vrienden) mij uitgedaagd om een dag in "normale" kleding naar school te komen. Tot zijn verbazing zei ik ja.

De volgende dag kwam ik in een skinnie jeans en een netjes wit shirtje naar school. M'n haar netjes opgestoken en half los en m'n make-up netjes en à la barbie zoals ik het toen noemde.

In eerste instantie herkende bijna niemand me. Daarna heb ik de hele dag deze zin gehoord: "ik wist niet dat je zo lekker was" :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:32

Geweldig! Mijn vader, echte macho. Altijd en beetje de 'strenge' baas spelen over mijn hond, maar als hij lekker op zijn kleedje ligt gaat hij er op ze knieën naast zitten lieve dingen zeggen en hem kusjes op ze hoofd geven! Haha gekke wending..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:11

Leuk topic :p
Ik hen altijd als ik mensen zie, heb ik meteen een vooroordeel over die persoon.
Zo waren kim_asterix samen op ponykamp en gingen naar boven daar zaten 3 meisjes, wij dachten precies hetzelfde, arrogante meisjes die op deze manege reden. Bleken achteraf super aardig te zijn en zijn goede vriendinnen geworden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:24

Bij mijn oude stal in de buurt is een leuk water waar je fijn zwemmen kan met je hond of paard. "Helaas" zit daar ook vaak veel "kampvolk". Op een hele warme dag was ik daar met mijn paard heen en ik zag die lui alweer zitten met een ghettoblaster, grote honden, topless blondines enz. Echt van die lui waar je geen ruzie mee wil. Nu heb ik altijd zoiets van, leven en laten leven, maar je houdt ze natuurlijk wel in de gaten. Ze vonden de paarden meteen leuk en waren heel enthousiast toen ze zagen dat de mijne ook echt lol heeft in het water, dus we hadden wel al wat contact. Vervolgens ging mijn paard behoorlijk diep in het water en toen ik er weer uit kwam ontdekte ik dat mijn telefoon nog in mijn broekzak zat :oo De hulp die ik van die mannen meteen kreeg, ze kwamen met een handdoek aanrennen om hem af te drogen, allemaal tips om te zorgen dat de schade mee zou vallen enzovoort, erg tof!

Ook een dikke 10 jaar terug, een meeting van een ander forum in Utrecht. Ik had de auto mee en de meeste waren met het OV. Bij hoog-catherijne geparkeerd en de garage in het winkelcentrum uitgekomen, maar dat is 's nachts dus dicht! Ik had vervolgens dus geen flauw benul meer hoe ik in hemelsnaam bij mijn auto komen moest en de rest zat allemaal al op de trein! Ik was bezig flink in paniek te raken en al die daklozen die daar zaten maakte het er niet beter op. Vervolgens komt 1 van die mannen ook nog eens naar me toe, denk dat ik zelden zo bang geweest ben... Hij wenkte me en gaf aan me te willen helpen. Vreselijk onzeker ben ik hem toch maar gevolgd, ik wist het echt niet meer. Hield heel bewust afstand maar hij heeft me toch heel erg netjes om het gebouw heen geleid naar de ingang van de garage. Ben nog net niet op mijn knieen voor hem neer gevallen, maar heb hem wel uitgebreid bedankt. Voelde me heel schuldig dat ik hem zo eng vond :o Bleek je uiteindelijk alleen contant te kunnen betalen bij de parkeerautomaat en ik had geen cash meer :o Gelukkig hielp een echtpaar die na mij me door me gewoon geld te geven. Zo lief. Maar wat was dat een helse avond...

En een keer met trailer en een vriendin laat in de avond nog even onderweg tanken. Waren van de snelweg afgegaan om een tankstation te vinden en die ene die we zagen daar zaten een stel opgeschoten allochtonen jongens. Vond het al wat spannend om uit te stappen, bleek de tank vervolgens niet open :\ Wilde alweer terug naar de auto lopen toen die jongens me er vriendelijk op wezen dat er ook een mogelijkheid was tot pinnen aan de pomp. Nog even een kort gesprekje mee gehad en ze waren echt heel aardig. Toen ik de auto weer terug in ging reageerde die vriendin meteen met "jemig, dapper dat je uitstapte, als ze je lastig gevallen hadden was ik je wel komen helpen hoor!" Waarop ik dus aangaf dat ze juist super aardig waren!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:34

Ik dacht van een man die ik tegen was gekomen tijdens toneel dat hij heel afstandelijk en 'uit de hoogte' was. Ik zou hem normaal hebben ontweken, maar omdat we samen speelde kon dat niet. Buiten de toneelweekeinden sprak ik hem heel af en toe via de computer om dingen te bespreken. Toen ik op een gegeven moment, ik denk een jaar later, kaartjes kreeg voor een kunstbeurs en ik niemand had om mee te gaan kwam dat ter sprake. Hij is mee gegaan en het was ontzettend gezellig! Uiteindelijk bleek hij de leukste man te zijn die ik me maar kan wensen en inmiddels hebben we al weer bijna 2 jaar een relatie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:54

Ik liep een keer stage bij een dierenarts en tijdens het spreekuur kwam er een enorme kale kerel binnen, type hells angel, met een mopshondje onder zn arm. Dan denk je dus meteen: ach, arme kerel moet met hondje van zn vrouw over straat! Niks was minder waar...
Meneer zet het hondje op tafel alsof het van glas is, vertelt dat hij komt voor een enting. Pupje piept natuurlijk even bij het prikje en hij vroeg meteen heel angstig: u doet hem toch geen pijn dokter? Om vervolgens heel onzeker nog een verpakking van een wormenkuur uit een plastic tasje te halen om te vragen of dat wel een goede was. Hij wilde wel alles precies goed doen voor zn schatje!
Het is al jaren geleden, maar ik krijg nog altijd een oooohhh wat schattig gevoel als ik hier weer aan denk! Het was echt zo aandoenlijk, zo'n grote stoere kerel met zn kleine mopsje. Zie hem nog staan met zn hondje en dat l*llige plastic zakje in zn handen geklemd <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:19

Zwerte schreef:
Ik liep een keer stage bij een dierenarts en tijdens het spreekuur kwam er een enorme kale kerel binnen, type hells angel, met een mopshondje onder zn arm. Dan denk je dus meteen: ach, arme kerel moet met hondje van zn vrouw over straat! Niks was minder waar...
Meneer zet het hondje op tafel alsof het van glas is, vertelt dat hij komt voor een enting. Pupje piept natuurlijk even bij het prikje en hij vroeg meteen heel angstig: u doet hem toch geen pijn dokter? Om vervolgens heel onzeker nog een verpakking van een wormenkuur uit een plastic tasje te halen om te vragen of dat wel een goede was. Hij wilde wel alles precies goed doen voor zn schatje!
Het is al jaren geleden, maar ik krijg nog altijd een oooohhh wat schattig gevoel als ik hier weer aan denk! Het was echt zo aandoenlijk, zo'n grote stoere kerel met zn kleine mopsje. Zie hem nog staan met zn hondje en dat l*llige plastic zakje in zn handen geklemd <3

Oohh wat een scháttig verhaal!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:01

Zwerte schreef:

Hahahaha dat vind ik ook altijd de leuke, lieve dingen. Heerlijk topic.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:25

Over vooroordelen gesproken! Wauw dit bedenk ik me nu pas.

De Hells Angels, iedereen die weet wel hoe mensen daar over het algemeen over denken. Zij aten altijd bij de snackbar die mijn ouders vroeger hadden. Maar mijn ouders werden vet vaak beroofd. Dat hadden de mannen van de Hells Angels ook door en die hielden alles in de gaten. Was er een jongen die de hele avond daar al herrie stond te schoppen en al vet lang voor de deur aan het wachten was tot ze gingen sluiten. Mijn moeder stond alleen en was dus doodsbang. Enn daar komen de mannetjes van de Hells Angels aam, hebben door wat er gebeurd en stappen op de jongen af. Heel kort gesprek en de jongen ging weg.

Hij is nooit meer teruggekomen en ook is er nooit meer ingebroken daarna :D

Ook heb ik vaak mensen van de Hells Angels aan mijn kassa gehad. Tattoos, piercings, angstaanjagend uiterlijk, en het waren de leukste klanten altijd! Nooit gezeur of gedoe en altijd gezellig:)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:38

Vooroordelen..

2 "stoere gasten" met van die grote moto's zien aankomen. Veel lawaai en veel bling bling. We zagen de bui al hangen. Ons paard werd net verkeersmak gemaakt op dat moment.
Tot grote verbazing stopten ze 50meter voor ons, legden de motor volledig stil, wachtten tot we passeerden (en hier dachten we: ok we staan er vlak naast, nou gaan ze vertrekken in volle vaart) maar nee hoor.. ze hebben gewacht tot we nog zo'n 50meter verder waren voor te vertrekken.
En wij die allebei met onze mond vol tanden elkaar aangaapten van "wow". :-)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:38

het was 1 van mijn goede vriendinnen die over mij een vooroordeel had. :') Op het werk ben ik eerlijk gezegst niet de liefste als het op inwerken aan komt. mijn motto is niet piepen maar werken en daaris het werk ook na.

hoe vaak vriendin in het verleden niet heeft gezegt tegen toenmalige vriendinnen, nee moet ik weer naar het kamp :') maar nu zegt ze steeds, tja, ik had niet fouter kunnen zitten, eigenlijk ben je de liefste, mutserigste vriendin die ik ooit gehad heb hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:41

Op eerste kerstavond werd er een hond gebracht, mager en hij liep niet goed, een oudere hond.
Hond was gechipt dus ik kon de eigenaar bellen, eerste nummer geprobeerd en er werd opgenomen maar het was niet hun hond zeiden ze. 2e nummer werd niet opgenomen dus ik ging er vanuit dat de hond gedumpt was, gebeurd wel vaker dat mensen dan gewoon zeggen dat het hun dier niet is.
De mensen die de hond brachten hadden ook met hem te doen en de deken waar hij op lag mocht bij de hond blijven.
Dus hond maar in de kennel, papieren ingevuld en ik wilde toch het mobiele nummer nog een keer proberen voordat ik naar huis zou gaan, dit keer werd er wel opgenomen en de eigenaar was al in paniek en de hond aan het zoeken geweest.
De eigenaar heeft hem opgehaald, we hebben nog even zitten praten en hij gaf aan dat de hond eigenlijk op was maar dat het wel heel moeilijk was om de beslissing te maken en dat hij nog twijfelde.
De eerste werkdag na de kerst stond een collega met een stuk taart voor de deur, de eigenaar van de hond had taart gebracht omdat hij zo blij met mijn hulp was, hij had er ook een leuke kaart bij gedaan om me te bedanken.
Ik heb hem mijn eerstvolgende dienst gebeld om hem te bedanken en toen vertelde hij dat de hond er inmiddels niet meer was.
Het is inmiddels al een paar jaar geleden maar weet nog steeds hoe de hond heette, ondanks dat ik het kerstdiner gemist heb was het wel een mooie avond.
Ik zat echt fout met mijn 'dit is weer zo'n hond die te oud/te duur word' idee.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:47

Iinge_ schreef:
Over vooroordelen gesproken! Wauw dit bedenk ik me nu pas.

De Hells Angels, iedereen die weet wel hoe mensen daar over het algemeen over denken. Zij aten altijd bij de snackbar die mijn ouders vroeger hadden. Maar mijn ouders werden vet vaak beroofd. Dat hadden de mannen van de Hells Angels ook door en die hielden alles in de gaten. Was er een jongen die de hele avond daar al herrie stond te schoppen en al vet lang voor de deur aan het wachten was tot ze gingen sluiten. Mijn moeder stond alleen en was dus doodsbang. Enn daar komen de mannetjes van de Hells Angels aam, hebben door wat er gebeurd en stappen op de jongen af. Heel kort gesprek en de jongen ging weg.

Hij is nooit meer teruggekomen en ook is er nooit meer ingebroken daarna :D

Ook heb ik vaak mensen van de Hells Angels aan mijn kassa gehad. Tattoos, piercings, angstaanjagend uiterlijk, en het waren de leukste klanten altijd! Nooit gezeur of gedoe en altijd gezellig:)

Het zijn over het algemeen gezellige mensen, open en eerlijk. Maar je moet niet vergeten dat de hells angels afpersen he. En dan heb ik het niet over mensen zoals jij en ik, maar hele organisaties, om bedragen waar je van droomt. Zo lief zijn ze dus alsnog niet :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:38

duh geryon, das een productieve aanvulling....

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:46

Een jongen in mijn huidige klas (ben een jaar blijven dubbelen nu). Vond ik vorig jaar echt bloedirritant, moest er niets van hebben, hij zat overdreven te muilen op school (1,5 jaar geleden). Nu zitten we naast elkaar al vanaf begin september en ik kan best wel goed met hem opschieten. Zelfs tijdens de kunstvakken zitten we vrijwillig naast elkaar :')
Maar het word gewoon erger, ik heb onlangs een droom gehad over hem AND I'M ALREADY TAKEN!! :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:55

Toen ik in het 4e middelbaar zat kwam er een nieuw meisje naar onze school, wel een jaar lager dan mij. Er waren al geruchten aan het rondgaan dat ze nogal een reputatie heeft van slet te zijn, haar borsten al vaker op cam had laten zien aan jongens, andermans vriendjes inpikten etc.. Toen ik haar zag kon ik ook mijn vooroordelen niet onderdrukken, had erg veel make-up op, extentions, je kent het type wel. Maar op een schoolreis hebben ze elkaar beter leren kennen en nu is het een hele goede vriendin van me geworden, ook de geruchten bleken niet waar te zijn want ze heeft al enkele jaren een vriend :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:49

quibje schreef:
duh geryon, das een productieve aanvulling....

Wat bedoel je hiermee?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:56

ik bedoel daarmee, dat je opmerking over angels die afpersen niet echt een bijdrage is voor dit topic, het
gaat niet over de angels en wat zij al dan niet doen.

het gaat over persoonlijke vooroordelen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:19

Ruim 20 jaar geleden leerde ik via mijn toenmalige vriend wat vrienden van hem kennen. 1 daarvan mocht ik toen echt niet. Echt een patser... beroepsmilitair,veel goud,cowboy laarzen en ook de bijbehorende babbels...
Hij vond mij arrogant. ..
Op een gegeven moment raakte het uit met mijn vriend en kwam ik hem tegen tijdens het stappen en was hij toch best aardig.
Hij is een keer komen eten en nooit meer vertrokken. Ondertussen zijn we bijna 20 jaar samen.....
De babbels heeft hij nog steeds maar zijn hart zit op de juiste plek.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:23

quibje schreef:
ik bedoel daarmee, dat je opmerking over angels die afpersen niet echt een bijdrage is voor dit topic, het
gaat niet over de angels en wat zij al dan niet doen.

het gaat over persoonlijke vooroordelen

Tja heb er zelf ervaring mee, ken veel verhalen en ik wil alleen maar aangeven dat ze dus niet zo lief zijn, soort tip ;)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:56

Een paar weken geleden was ik een buitenrit aan het maken met mijn paard. Beestje is verkeersmak, maar durft nog wel eens moeilijk doen bij zwaar bulderende tractors met dito laadbakken die er achter hangen. Toch op smalle landwegeltjes. Zet haar op een zijsprong en ze blijft braaf.

Nu raad je het al, ik zag in de verte zo'n gevaarte afkomen. Van het type dat snel heen en weer vliegt tussen oogstveld en losplaats, met een jong kereltje achter het stuur. Ik was er al van overtuigd dat die never nooit niet zou stoppen en schuin voor me zag ik een uitwijkplaats, dus net aan de overkant van de straat. Als hij even vaart zou minderen, kon ik het gemakkelijk halen.
Dus ik steek mijn hand op, tik mezelf op de borst en wijs naar het plekje aan de overkant om duidelijk te maken dat ik daar wel even zou wachten tot hij voorbij was. (ondertussen zag ik in gedachten dat hele gevaarte al vlak langs mijn paard vliegen waardoor ze bijna de gracht zou in springen)

Wat schetst mijn verbazing?
Kereltje gooit heel het gevaarte op de rem, gaat zo mogelijks zelfs bijna aan zijn kant in de gracht gaan rijden, parkeert netjes op de uitwijkplaats en doet teken dat ik maar op mijn gemak moet langs gaan! :wow:
Ik wist even niet waar ik het had, paard duidelijk ook niet want die had ik al spanning voelen opbouwen. Dus even klopje op de hals gegeven, drafje ingezet en vlot de boel voorbijgestoken met een armzwaai ter bedanking!

Jammer dat er niet vaker zo'n landbouwers de baan op gaan!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:54

oh ashkerlon wat goed! daar dromen we allemaal toch van (toevallig vindt mijn paard van alles op aarde tractoren en aanverwante landbouwvoertuigen als enige doodeng, en we wonen naast een boomkwekerij en een bocht, ergo, je weet nooit wat er komt totdat het er is, in volle vaart. altijd. stoppen nooit)

net zoals bij de motorenverhalen die ik lees echt super!