Vriend komt zijn afspraken niet na

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Re: Vriend komt zijn afspraken niet na

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:39

ik stoor me aan die mensen (vooral midden 20'ers) die zeggen dat 18 jarige er niet vanuit moet gaan dat dit blijvend is.. of ik begrijp het verkeerd...
maar dat ligt echt heel erg aan de personen ik (19) en mijn vriend (21) zijn toch echt niet van plan om uit elkaar te gaan. wel vind ik het niet gezond dat hij zegt dat hij je minder leuk vind... en dat hij zijn eigen tijd wil, wen er maar aan zo zijn mannen die hebben gewoon tijd nodig met hun vrienden en hebben ook hun eigen hobby. ga dan niet thuis zitten denken wat sneu ik zit hier alleen maar ga met je eigen vriendinnen wat doen. en dat vergeetachtige wen er ook maar aan :P mannen zijn gewoon anders kort, duidelijk en niet altijd even spontaan/ initiatief.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:37

Ejuniorjoost; dat denkt niemand op die leeftijd, maar leeftijd maakt een beetje wijs :Y) het is gewoon onwaarschijnlijk.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:44

Doubtless schreef:
Ejuniorjoost; dat denkt niemand op die leeftijd, maar leeftijd maakt een beetje wijs :Y) het is gewoon onwaarschijnlijk.

Maar als je met zo'n pessimistische instelling een relatie aan gaat kom je er natuurlijk nooit...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:48

Gewoon duidelijk zijn TS, als je niet duidelijk bent is het logisch dat hij daar gebruik van maakt doo rhet wel best te vinden.

"Ga je nog wat doen dit weekend?" "Ja met jou bij mijn moeder eten" bijvoorbeeld. Of: "geen condooms gekocht? Dan gebruiken we die van mij of hebben we geen seks."

Waarom zou hij condooms gaan kopen als het zonder toch ook wel doorgaat? Waarom zou hij niet met zijn vriend afspreken als dat verder toch niets uitmaakt?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:54

Niet zozeer pessimistisch als realistisch ;)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:55

Eefske schreef:
Doubtless schreef:

Maar als je met zo'n pessimistische instelling een relatie aan gaat kom je er natuurlijk nooit...

Nou inderdaad.. En die mensen dan die vanaf hun 14 e al bij elkaar zijn.. zn onzin wat jij banketstaaf zal je net zien dat jij in een scheiding eindigt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:02

Doubtless schreef:
Niet zozeer pessimistisch als realistisch ;)

Misschien, maar niemand gaat een relatie aan met de gedachte 'goh, dit is toch niet serieus/langdurig/over 2 jaar neem ik een nieuwe''

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:02

Ieder een eigen manier van realistisch dus? Omdat jij wat jaartjes ouder bent kan jij wel 'er ware' vinden? Gatver wat een onzin en echt heel kortzichtig

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:03

EJuniorJoost schreef:
Nou inderdaad.. En die mensen dan die vanaf hun 14 e al bij elkaar zijn.. zn onzin wat jij banketstaaf zal je net zien dat jij in een scheiding eindigt

Nou nou taalgebruik kan wel wat minder :o

Maar jongeren denken nog in: En ze leefden nog en gelukkig.

Maar de cijfers liggen anders :7 1 op de 3 getrouwde stellen gaat scheiden (in de randstad is dat 2 op de 3)

En heel veel jeugliefdes komen en gaan, vaak zijn er meerdere partners voor men gaat trouwen :)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:07

listiglistje schreef:
EJuniorJoost schreef:

Maar de cijfers liggen anders :7 1 op de 3 getrouwde stellen gaat scheiden (in de randstad is dat 2 op de 3)

En heel veel jeugliefdes komen en gaan, vaak zijn er meerdere partners voor men gaat trouwen :)

Klopt helemaal maar het ligt ook helemaal aan de personen iedereen is anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:09

listiglistje schreef:

Eh... Nee. :') Geen enkele jeugdliefde voelde voor mij als "dit is 'm". Tot m'n huidige man. :+
Dus nee, niet alle jongeren geloven in "lang en gelukkig leven". :+

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:21

Ayasha schreef:
listiglistje schreef:

Eh... Nee. :') Geen enkele jeugdliefde voelde voor mij als "dit is 'm". Tot m'n huidige man. :+
Dus nee, niet alle jongeren geloven in "lang en gelukkig leven". :+

Dat voel ik nu ook maar geloof dat het volgens de mensen hier niet kan omdat ik 19 ben :,)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:26

Maar wat jij zelf nu voelt kan volgend jaar anders zijn, of je vriend komt een een ander tegen ik noem maar wat...

De toekomst is helaas niet te voorspellen :) zeker met 19 sta je heel anders in het leven dan iemand van bv 29 of 39 of 59.

Klinkt cliche, maar levenservaring komt echt met de jaren :j als ik kijk naar hoe ik dacht en met relaties omging toen ik 19 was of nu.
Ik dacht toen heel anders en stond heel anders in het leven.
Iedereen op leeftijd zegt hetzelfde....

Mar goed dat is een andere discussie en komt men zelf nog wel achter :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:31

En dat kan op jouw leeftijd niet meer listiglistje?
Ieders verhaal is anders. Ik sta heel anders in het leven dan veel leeftijdsgenoten. (heb ook geen aansluiting met leeftijdsgenoten overigens.)
Ik sta nu niet anders in mijn relatie als bij mijn eerste, alleen geloof ik van deze dat ze voor lange termijn is en van mijn toenmalige had'k nooit het idé dat het "de ware" (als je het zo mag noemen) was.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-14 18:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:31

EJuniorJoost schreef:
ik stoor me aan die mensen (vooral midden 20'ers) die zeggen dat 18 jarige er niet vanuit moet gaan dat dit blijvend is.. of ik begrijp het verkeerd...
maar dat ligt echt heel erg aan de personen ik (19) en mijn vriend (21) zijn toch echt niet van plan om uit elkaar te gaan. wel vind ik het niet gezond dat hij zegt dat hij je minder leuk vind... en dat hij zijn eigen tijd wil, wen er maar aan zo zijn mannen die hebben gewoon tijd nodig met hun vrienden en hebben ook hun eigen hobby. ga dan niet thuis zitten denken wat sneu ik zit hier alleen maar ga met je eigen vriendinnen wat doen. en dat vergeetachtige wen er ook maar aan :P mannen zijn gewoon anders kort, duidelijk en niet altijd even spontaan/ initiatief.

Dat dacht ik ook met mijn ex. Maar na 3.5 jaar toch maar een punt achter gezet.

Nu heerlijk vrijgezel.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:46

Hier iemand van 22, die inmiddels al vijf en half jaar samen is met haar jeugdliefde, mister gamerguy van 24 :') Nog altijd een happy ever after voor mij hier!

Wat betreft de situatie van TS; ik krijg heel erg het gevoel dat je verwachtingspatroon voor deze jongen niet helemaal overeenkomt met dat wat hij je geeft. Dat geeft irritatie, dat ken ik. Aan de andere kant benoem je een aantal dingen die ik ook niet door de beugel vind kunnen gaan. Gamen wanneer jij er bent bijvoorbeeld, en jou daarbij totaal geen aandacht geeft. Nu game ik soms lekker mee met mijn vriend, maar ook wanneer hij een spelletje wilt spelen dat ik niet leuk vind geeft hij mijn aandacht, dat hoef ik niet te vragen, en zeker geen twee uur op te wachten. Daarbij kan het zijn dat jouw vriend natuurlijk erg introvert is, en het moeilijk vind om met emoties om te gaan en ze daardoor maar gewoon ontwijkt, maar dan nog vind ik het kwalijk. Juist als hij een vriendin heeft die zich makkelijk onzeker voelt zou het prettig zijn als hij dit wat vaker benoemd, heb je hem dit ook zo eens voorgelegd? Toen mijn vriend wat jonger was vond hij dit ook moeilijk. Inmiddels is het een halve vrouw en is hij ook veel beter geworden in wat wij vrouwen "aanvoelen" noemen ("Dat kun je toch aanvoelen, wat ik wil!?") :P.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:48

Ayasha schreef:
En dat kan op jouw leeftijd niet meer listiglistje?
Ieders verhaal is anders. Ik sta heel anders in het leven dan veel leeftijdsgenoten. (heb ook geen aansluiting met leeftijdsgenoten overigens.)
Ik sta nu niet anders in mijn relatie als bij mijn eerste, alleen geloof ik van deze dat ze voor lange termijn is en van mijn toenmalige had'k nooit het idé dat het "de ware" (als je het zo mag noemen) was.

Ik word deze maand 40, maar met 70 sta ik weer heel anders in het leven, dat weet ik nu al :) want dat is gewoon zo...

Niets is zo veranderlijk als de mens! Daarom zegt men ook: Wijsheid komt met de jaren :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:46

EJuniorJoost schreef:
Eefske schreef:
]

Zoals wij op z'n Brabants zouden zeggen; da is ook :')

Ik ging samenwonen toen ik 19 was, dacht dat mijn toenmalige vriend het hélemaal was voor mij. Huis kopen, kinderen krijgen; ja! 3 jaar later zijn we uit elkaar gegaan, omdat ik er toen pas achter kwam dat hij het helemaal niet was voor mij. In mijn huidige relatie heb ik meer een idee van 'we zien wel'. Is hij de ware? Geen idee, de tijd zal het leren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:21

listiglistje schreef:
Ik word deze maand 40, maar met 70 sta ik weer heel anders in het leven, dat weet ik nu al :) want dat is gewoon zo...

Niets is zo veranderlijk als de mens! Daarom zegt men ook: Wijsheid komt met de jaren :D

En hoe ouder ik word en hoe meer ik met oudere mensen in contact kom (ken nu meer 30ers en 40ers dan tien jaar geleden natuurlijk) hoe minder vertrouwen ik heb in dat gezegde.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:49

En zo zie je maar iedereen is anders. wij kunnen niet zien via bokt wat iedereen voor levenservaring heeft en al helemaal niet wat iemand voelt. Vind niet dat wij voor elkaar kunnen bepalen wanneer je de 'ware' tegen komt . Helemaal deze tijd dat 1 op de 3 mensen scheiden. Het is nu een enorme discussie aan het worden terwijl het alleen maar meningen zijn en geen enkele feit en ik ga niet anders over mijn relatie denken door een mening van een ander.

Voor ts ga voor jezelf na of je de relatie nog goed genoeg vind en of je er voor wilt vechten.
En ook belangrijk wees straight to the point tegen een vent :p
Laatst bijgewerkt door EJuniorJoost op 12-10-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:50

Dat is nog steeds 2 op 3 die samen blijven. soWieso heeft niemand voor een ander te bepalen wat ie voelt op dat moment en dat doe je feitelijk wel door jongeren hun gevoelens voor mekaar te bagatelliseren.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:52

Ja dat klopt bedoelde er meer mee dat uit elke leeftijdsgroep mensen uit elkaar gaan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:35

listiglistje schreef:

Verandering is een zekerheid.
Voor beíden.
Zeker in onze snel veranderende maatschappij.
De kans is er klein dat jje van tiener af samen niet uit elkaar verandert of zó goed in communiceren bent dat je daarmee duurzaam om kan gaan.
Het kán, doch de kans is klein.
Bepaal zelf maar wat een realistische verwachting is en hoe je de minste schade/teleurstelling(en) oploopt.

´Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.´

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:56

Op de leeftijd van TS HOOP je denk ik ook nog veel meer dat iemand de ware is ook al is hij dat niet.
Als je ouder bent en wat meer levenservaring hebt etc kun je daar veel objectiever naar kijken en weet je veel beter wat je wel en niet in een relatie wil waardoor je veel beter kunt inzien of een relatie kans van slagen heeft en of hij de ware is of niet.
Op je 19e mis je de ervaring om dat te weten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:28

Goof schreef:
Op de leeftijd van TS HOOP je denk ik ook nog veel meer dat iemand de ware is ook al is hij dat niet.
Als je ouder bent en wat meer levenservaring hebt etc kun je daar veel objectiever naar kijken en weet je veel beter wat je wel en niet in een relatie wil waardoor je veel beter kunt inzien of een relatie kans van slagen heeft en of hij de ware is of niet.
Op je 19e mis je de ervaring om dat te weten.

Dat hoeft natuurlijk niet negatief te zijn. Tweede huwelijken hebben een kleinere kans van slagen dan eerste. Dat kun je objectiviteit noemen maar je kunt het ook zien als 'eerder opgeven'.