Friends with Benefits en nee niet de film..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

emr

Re: Friends with Benefits en nee niet de film..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:54

Ik heb er ook eentje, nou moet ik eerlijk bekennen dat ik eerst dacht, oh ideaal, geen gedoe en wel de benefits ervan maar ondertussen merk ik dat ik het toch een lastiger concept vind dan dat ik dacht. Langzaam beginnen er toch ook gevoelens bij te komen kijken en dát is juist niet de bedoeling..

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:06

@emr, dat lijkt me nou ook het moeilijke... zelfs gewone man/vrouw vrienden hebben daar vaak moeite mee. Hoe vaak krijgt een van beide wel gevoelens en dan worden ze toch 'jaloers'?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:11

Santos_05 schreef:
@emr, dat lijkt me nou ook het moeilijke... zelfs gewone man/vrouw vrienden hebben daar vaak moeite mee. Hoe vaak krijgt een van beide wel gevoelens en dan worden ze toch 'jaloers'?

Ik merk ook dat ik jaloers word, heel erg want hij is niet 'van' mij en hij zal dit ook nooit worden. Ondertussen weet hij dat ik hem 'leuker' vind dan eerst en moet ik erover na gaan denken om misschien te stoppen omdat hij mij ook niet wil kwetsen(en ik mezelf). In het begin dacht ik, ah dit lukt me wel, no strings attached. Maar al met al is het toch een stuk lastiger dan ik had verwacht.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:12

Als je hem leuker vindt en echt relatie materiaal gaat vinden kan je beter gisteren stoppen dan morgen..
Tenminste als je er echt zeker van bent dat hij niks met jou wil dan.
Want wie zegt dat zijn gevoelens niet ook veranderd zijn?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:17

Ik zou zeggen doen! Ben zo met mijn vriendje begonnen en nu is hij echt de liefde van mijn leven!
Let wel, als jij verliefd op hem wordt en hij niet op jou dan wordt het janken. En ik ken maar weinig vrouwen waarbij er uiteindelijk geen gevoelens komen kijken..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:23

leeneliefje schreef:
Ik zou zeggen doen! Ben zo met mijn vriendje begonnen en nu is hij echt de liefde van mijn leven!
Let wel, als jij verliefd op hem wordt en hij niet op jou dan wordt het janken. En ik ken maar weinig vrouwen waarbij er uiteindelijk geen gevoelens komen kijken..

*\o/* bij mij is het net zo gelopen
<3 zo blij met hem

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:26

het is makkelijk als je geen tijd hebt of zin hebt in een relatie. Ik had een veel te druk leven om er een vriend op na te houden destijds. Inmiddels al ruim 5 jaar met mijn vriend samen en zou het niet meer verruilen voor FWB

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:13

Ik had alleen maar fwb gehad, zo heb ik mijn huidige vriend ook leren kennen.. Hoewel, bij sommige was het alleen als fb (zoals Lieveli zo mooi beschreef) en als dat niet meer klikte was het exit.

Ja, ik belde dus ook op als ik zin had. Sterker nog: als de 1 niet kon belde ik de ander. Was daar overigens wel heel duidelijk in, dat wisten ze dus.

Tot ik dus kreeg te horen dat een fwb gevoelens erbij kreeg, en ermee wou stoppen... Toen merkte ik dat ik ook veel meer voor hem voelde dan ik wilde toegeven, en uiteindelijk hebben wij tegen elkaar gezegd, dat we het niet meer met een ander doen en kijken hoe het gaat tussen ons..

DIt is ruim 14 jaar geleden, en we zijn nog steeds bij elkaar.. <3

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:33

Zoals ik het hier lees zijn relaties die hier uit ontstaan nog best wel succesvol..
De meeste zijn toch al een heel aantal jaren samen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:23

Ja inderdaad, wel grappig: wist niet dat het nog zo vaak was dat er een relatie uit voortkwam.. Aan de ene kant niet gek, want op minimaal 1 vlak klikt het heel goed ( en toch wel een belangrijk vlak :P ) maar aan de andere kant: ik had niet voor niets fwb: geen behoefte aan de rest eromheen, haha. (Schoonouders ontmoeten ed, maar dat is ook nog steeds niet gebeurd :Y) ( wonen paar duizend km verderop ;) )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:36

Ik heb hetzelfde Marocje. Ik ben ook friends with benefits ( nog niet zo lang), maar dan met mijn beste vriend. Ik vind dit allemaal leuk en chill, maar een relatie wil ik echt niet. Zo goed als we het met elkaar kunnen vinden als vrienden, zo fout zou dat gaan in een relatie. Daarnaast is deze vriendschap me teveel waard :) 'Schoonouders' ken ik dan weer wel. Altijd leuk die walk of shame 's ochtends :')

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:45

Negerzoen schreef:
Ik heb hetzelfde Marocje. Ik ben ook friends with benefits ( nog niet zo lang), maar dan met mijn beste vriend. Ik vind dit allemaal leuk en chill, maar een relatie wil ik echt niet. Zo goed als we het met elkaar kunnen vinden als vrienden, zo fout zou dat gaan in een relatie. Daarnaast is deze vriendschap me teveel waard :) 'Schoonouders' ken ik dan weer wel. Altijd leuk die walk of shame 's ochtends :')

:wow: Blijf jij bij je fwb slapen???? Dat deden wij echt niet! Wij zagen elkaar in de kroeg, gingen met elkaar naar huis en uiteindelijk sliepen we allebei in ons eigen bed...zelfs toen ik mijn eigen huis had. The walk of shame kun je jezelf besparen ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:46

Haha nou meestal begint de avond normaal en start 'de ellende' pas om een uur of 5/6 's ochtends. En dan heb ik niet altijd zin om nog naar huis te gaan :') Dan vraag je er zelf om natuurlijk..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:49

Mijn ouders wisten trouwens wel degelijk wie het was, want mijn broer moest soms 's ochtends om 5 uur z'n bed uit om naar z'n werk te gaan := Maar hij heeft nooit mijn ouders gezien hoor 's ochtends! Zelfs niet nadat ze zeiden: hij mag best mee ontbijten, hoor _O-

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:52

Mooie verhalen hier :D ik heb ook een fwb gehad. Ik denk 2,5 jaar bijna. Meneer wilde niet verder/geen relatie, ik wel. Nu heb ik sinds een goed jaar een vriend en daar moet tie toch nog erg aan wennen, die ex-fwb :+ We zijn overigens wel goede vrienden :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:55

Ik bleef eigelijk ook nooit slapen nee, of hun niet bij mij. Maar bij mijn (toen nog niet) vriend was dat later wel zo.. Toch wat makkelijker als je lang doorgaat O:) We woonden beide niet meer thuis, maar met huisgenoten, dus dan had ik soms wel 'the walk of shame'.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:00

Did it. Wel handig, goede vriendschap (pen) eraan overgehouden en veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:22

Ik vraag mij altijd af.. Hoe kom je aan de FWB?
Gewoon iemand uit je vriendenkring, random iemand, hoe selecteer je iemand?

Zelf geen ervaring mee (blijkt ook wel :') )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:57

Marocje schreef:
Ik bleef eigelijk ook nooit slapen nee, of hun niet bij mij. Maar bij mijn (toen nog niet) vriend was dat later wel zo.. Toch wat makkelijker als je lang doorgaat O:) We woonden beide niet meer thuis, maar met huisgenoten, dus dan had ik soms wel 'the walk of shame'.

The walk of shame blijft vreselijk :')

Mijn fiets is een ex-schoolgenoot. Hij zocht me op na zijn afstuderen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 02:16

Ik woon ook op mezelf mijn fwb woont nog thuis (hij is wat jonger dan mij), maar hier slapen we gewoon beide in ons eigen bed ook al is soms midden in de nacht als die weggaat :+ . Mijn fwb was ook eerst een gewone goede vriend.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:58

walk of shame nooit gehad, maakte er gewoon ene mooi verhaal omheen. Dit is ene vriend kennen elkaar al jaren en hij moet met de trein naar huis, laatste nacht trein gemist en ja kan hem niet op het station laten staan...Gelukkig heb ik Naïeve ouders ;)

heb 1 keer met een vriend gebenefit maar dat werkt niet, hebben elkaar daarna 6 jaar niet gezien en recent(gezien hij nu werkt waar ik ook werk weer wel) darn wat was dat ongemakkelijk, inmiddels gaat het wel weer normaal als vrienden enzo, maar dat ongemakkelijke gevoel moest echt wel flink slijten

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:00

bobje26 schreef:
Ik vraag mij altijd af.. Hoe kom je aan de FWB?
Gewoon iemand uit je vriendenkring, random iemand, hoe selecteer je iemand?

Zelf geen ervaring mee (blijkt ook wel :') )

Leuke, gezellige jongen tegen komen, seks er mee hebben en in de tijd dat jullie elkaar leren kennen kom je er achter dat een vriendschap jullie beter staat dan een relatie, maar de seks was prima dus houd je die erbij.

Mijn FwB is een goede vriend van mijn huidige (en hopelijk blijvende) vriend dus dat veroorzaakte wel wat probleempjes. Die goede vriend is natuurlijk niet meer 'with benefits' en we spreken ook sinds kort niet meer met elkaar, liep niet goed doordat we beide een relatie hebben. Maar ervoor ging het gewoon lang goed.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:10

lampjerulez schreef:
Als je hem leuker vindt en echt relatie materiaal gaat vinden kan je beter gisteren stoppen dan morgen..
Tenminste als je er echt zeker van bent dat hij niks met jou wil dan.
Want wie zegt dat zijn gevoelens niet ook veranderd zijn?

Zijn gevoelens zijn niet veranderd, dat weet ik zeker omdat wij hier ook over spreken. Het stoppen heb je inderdaad helemaal gelijk in. Alleen is het zo dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. Over het wel niet blijven slapen, ik bleef wel altijd slapen, hij woont ook op zichzelf, gelukkig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:33

Ik slaap overigens wel bij hem, hij woont in de duinen, heel chill. Andersom kan hij hier niet slapen vanwege de stadsgeluiden :=

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:18

Direct ophoren emr, inderdaad liever gisteren dan morgen.
Zodra gevoelens van de ene kant komen en van de anderen niet, stop je. Hij weet wat jij wilt, maar hij wilt het niet.

Had met mijn FwB wel afgesproken 'We zeggen elkaar wel als we met een ander in bed hebben gelegen'. Heb ook even een 'relatie' gehad (wat een verschrikkelijke ezel was het, bah) maar die neukte vaker met anderen waar ik dus niks van wist. Nee doe mij maar braaf een FwB die alleen met mij afspreekt en voor de rest alleen met vrienden. _O-

Kwamen overigens van beide kanten wel gevoelens maar het was gewoon verstandiger (jaja ben lekker materialistisch) om het bij vrienden te laten. Inclusief de afspraak 'geen anderen'. Wel wist hij (zelf verteld) dat als die ene vriend van hem met me wilde afspreken, ik het zou doen. Je raad het al, kreeg opeens een smsje van die vriend van mn FwB, van het een kwam het ander en nu ben ik dus samen met die vriend en heeft die FwB zijn eerste fatsoenlijke relatie (ik overigens ook).