Wie stuurt er nog wel eens spontaan een kaartje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Re: Wie stuurt er nog wel eens spontaan een kaartje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:31

Ik doe aan postcrossing dus verstuur regelmatig kaartjes (naar alle uithoeken van de wereld) :D
En zelf ontvangen is natuurlijk ook leuk, elke keer weer een verrassing wat er op de deurmat ligt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:06

Nou ja, "spontaan" niet perse, maar met verjaardagen en zo stuur ik altijd nog kaartjes naar vrienden. Vind kaartjes ook leuk om te krijgen haha.. :D

Ik heb ook een tijdje heel fanatiek aan postcrossing gedaan, vond het alleen een beetje te duur worden en vond het jammer dat ik echt mijn best deed leuke kaartjes te versturen, en ik vaak hele lelijke kaartjes terugkreeg waar alleen op stond "greetings from [land]". >;)

Edit; ik heb wel een vriendinnetje dat erg ziek is en die stuur ik wel regelmatig een kaartje, maar ja, of dat nou heel spontaan is? Als ze niet ziek was geweest, had ik ze niet zo regelmatig gestuurd.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:05

Ik stuur nog regelmatig kaartjes.
Euh maar wel al via greetz ofzo dan.
Koop ik t in de winkel dan vergeet ik t vaak te sturen.
Kreeg zelf vaak kaartjes toen ik langdurig ziek was.
Vond dat erg fijn.
Niet alleen als ik in het ziekenhuis lag, maar ook weleens tussendoor.
Sindsdien ben ik er zelf ook wat attenter in.
Ik stuur soms een kaartje om iemand te bedanken of een hart onder de riem te steken.
Maar veelal zijn t lieve, maar eigenlijk vooral vaak grappige kaartjes, die richting mn vriend gaan.
Wilde laatst spontaan een naar een vriendin sturen, die ik al sinds de kleuterklas ken, en kwam toen tot de conclusie dat ik niet eens der adres weet :,).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:09

Ik zeker, of een cadeautje.. Niet heel vaak natuurlijk maar wel
regelmatig :j Vooral naar mijn zus die aan de andere kant van het land woont of
naar mijn beste vriendin. We zien elkaar niet super vaak meer doordat we
allebei een drukke baan/studie hebben en zo laten we weten dat er aan elkaar
gedacht wordt :D Ik krijg van haar namelijk ook regelmatig een kaartje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:11

Ik moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld was dat ik geen kaartjes had gekregen voor mijn verjaardag dit jaar. :') Ik ben wel van plan als ik op mezelf ga wonen kaartjes te sturen aan mensen ja, fb is zo onpersoonlijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:19

Ik stuur nog veel kaartjes, zit niet zo vast in de digitale wereld dus ik stuur altijd papieren kaartjes. Zeker nu, in de huidige maatschappij, waar alles digitaal gaat, wordt een kaartje met de post dubbel gewaardeerd. Afgelopen dinsdag nog een beterschapskaartje verstuurd.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:41

Het enige waar ik tegenaan loop dat ik van sommige mensen hun exacte adres niet weet, en als je er om vraagt is het ook zo subtiel :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:46

Postcrossing! Erg leuk om te doen!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:58

Kaartjes sturen, leuk! Eerst de zoektocht naar een passend kaartje, dan een leuke tekst erin schrijven.... dat is toch vele male leuker dan een email!? Ook om te krijgen?
Buiten kerst-en verjaardagskaartjes stuur ik ook regelmatig kaarten naar vriendinnen die wat verder weg wonen, gewoon omdat ik net even aan ze dacht. Dus voor mij hoeft er geen directe aanleiding te zijn om een kaartje op de bus te doen. Ik vind het gewoon leuk!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:03

Ik vertik het om kerstkaarten te sturen omdat ik dat een soort verplicht rondje vind.
Maar iemand zo maar een kaartje of wat leuks te geven of te versturen doe ik graag.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:26

Ja! Ik ben dol op kaartjes sturen (en uitzoeken!). Maar.. spontaan.. Nee vaak heeft het toch een 'aanleiding'.
Goede vriend maakt binnenkort promotie, kaartje ligt al klaar. Vriendin gaat een huis kopen, als ze de sleutel krijgt, krijgt ze een kaartje.

En ik besteed ook veel aandacht aan het schrijven van mijn kerstkaarten. Als ik er alleen mijn naam op zou zetten, dan stuur ik liever geen kaart :o

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:28

Ja hoor ik heb vorige maand een brief geschreven met foto's en opgestuurd naar de fokker van mijn fjord. Helaas niks terug maar ik vond het lekker old school. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:49

Nooit tot zelden..

En met die onoverzichtelijk postzegelprijzen heb ik er nu zelfs een aversie tegen ontwikkeld :=

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:58

Ik heb afgelopen week een kaartje gekregen van een goede vriend, gewoon spontaan een ouderwets echt kaartje in de bus.
Super leuk!! Heb meteen heel veel kaartjes zelf verstuurd. Het krijgen van een kaartje en niet weten van wie het is, is zoveel leuker dan een mail of een chat bericht.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:59

Ik stuur regelmatig een kaart naar mijn vriend, als verrassing *\o/* Ik vind het leuk om dat te doen, omdat tegenwoordig alles zo onpersoonlijk is geworden door die mobieltjes. Op die manier aan hem laten zien dat ik van hem hou en aan hem denk, doet ons (en vooral hem <3) veel meer :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:55

Kana schreef:
Ik Het krijgen van een kaartje en niet weten van wie het is, is zoveel leuker dan een mail of een chat bericht.

? Krijg jij kaarten zonder afzender?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:57

:= met naam hoef je nog niet te weten wie die persoon is :D (kijk o.a. naar de kaartenacties hier op bokt)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:00

Ir111 schreef:
Kana schreef:
Ik Het krijgen van een kaartje en niet weten van wie het is, is zoveel leuker dan een mail of een chat bericht.

? Krijg jij kaarten zonder afzender?

Mijn adres stond erop, maar aan de envelop kon ik niet zien wat het was of waar het vandaan kwam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:01

Ik vind het wat te ver gezocht. Je opent 'm en dan zie je het 9vd10 wel :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:02

Ja precies. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:04

of het moet een valentijnskaart zijn :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:10

Ik heb een bak met allemaal kaarten erin. Soms blader ik erdoor en denk ik: heej, das echt een leuk kaartje voor....
Dus ja, ik stuur regelmatig een spontaan kaartje. Ik kan niet wachten tot mijn pakket van de kinderpostzegels binnen is! Weer nieuwe aanwas.
En ik stuur eigelijk altijd een kaart als er op Bokt een oproep is, zoals deze [LZP] Kaartenactie

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:11

(allemaal dit jaar nog postzegels kopen, want volgend jaar gaat ie weer een paar cent omhoog -O- )

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:49

Een paar jaar geleden ging 1 van mijn vriendinnen voor een jaar naar Londen als au pair.
En inplaats van te mailen zijn wij elkaar kaarten en brieven gaan schrijven. Vonden dat zoveel leuker.

En afgelopen zomer heb ik zelf een aantal weken in Frankrijk gezeten voor werk en toen
heeft m'n beste vriendin me ook zomaar een kaartje gestuurd! Vond ik zo lief!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:59

ja omdat ik door een stalker in het verleden geen faceboek en of soortgelijke pagina's kan hebben.
als ik iemand een kijkje in de keuken gun bepaal ik zelf wie wel of niet .
(al lijkt het me wel leuk hoor)

en het is idd gewoon heel leuk om mensen ermee te verrassen *\o/*