Hoe spreekt je kind de leraar aan op school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Re: Hoe spreekt je kind de leraar aan op school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:36

In de kleuterklassen bij mijn zoon is het juf *voornaam* en in gr 3/8 is het juf *achternaam*. Beiden met u.
op mijn middelbare school (20 jaar terug) was het mevrouw/meneer en u, en het is daar nog steeds zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:54

Het was hier altijd Meester/Juf en aan de hand van het karakter van mijn meester of juf kon ik zelf heel goed bepalen of het Je of U werd.

Ik had een vrij jonge, hele persoonlijke lieve juf, dat was je. Ik had een wat oudere meester, een beetje een norse serieuze man, dat werd al gauw u.

Verder hebben wij een invaljuf gehad die wilde graag mevrouw (Achternaam) genoemd worden, ook prima, doen we dat.

Op de middelbare school was het meneer/mevrouw en u, nu op het MBO spreek ik eigenlijk alle leraren die aangegeven hebben dat ze dat goed vinden, aan met de voornaam en je. De anderen zijn wel gewoon meneer/mevrouw u.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 07:45

Sjimmy schreef:
In de kleuterklassen bij mijn zoon is het juf *voornaam* en in gr 3/8 is het juf *achternaam*. Beiden met u.
op mijn middelbare school (20 jaar terug) was het mevrouw/meneer en u, en het is daar nog steeds zo

Zo zie ik het samen met meerdere ouders het ook. En dat hoeft geen afbreuk te doen aan de sfeer en samenwerking.