hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:55

Jeetje klinkt zo herkenbaar! Op het begin was mijn vriend ook hartstikke verliefd, meters lange whatsapberichten als ik sliep sturen zodat ik met een lief bericht wakker word, kusjes geven etc. Vertellen hoe gek hij op me is en hoe veel hij van mij houdt. Laatste tijd (is net uit hadden 1,5 jaar) zei hij nooit meer dat hij van mij hield. Kusjes alleen als ik kwam, met slapen gaan en als ik ging. Een knuffel kwam altijd van mijn kant en lieve berichten kwamen ook van mijn kant. Heel herkenbaar. Is net 3 maanden uit omdat hij twijfelde over zijn gevoel. Daarvoor ook tijd volgehouden dat er niks aan de hand was als ik onzeker was en vroeg hoe het zat. Nu 3 maanden later ben ik over hem heen en zit hij nog steeds met zichzelf in de knoop hoeveel spijt hij heeft dat hij mij heb laten gaan en niet genoeg liefde heet gegeven en heeft laten zien hoeveel hij van mij houdt ipv het alleen zelf weten. Ik zou zeker de keuze stellen nu face to face of er 100% voor gaan of we kappen ermee. Want geloof me, die onzekerheid sloopt je. Als hij dan heel simpel kiest van dan maar een punt erachter zetten, dan verdien je beter. Of een week even een break, zodat hij kan beseffen hoe het is om je kwijt te zijn en in te zien wat hij mist! Succes meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:57

X_Linz_X schreef:
Nee daar neem ik geen genoegen mee. Maar ik blijf vasthouden aan hou hij ook kan zijn.. oke eigenlijk gaat het helemaal niet goed met me en ben ik even een emotioneel wrak. Ik mis hem gewoon.

Mis je hem, of mis je genegenheid?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:58

Alsof je over mijn man praat!
Wij hebben hier talloze keren ruzie omgehad, nu was het bij ons ook nog zo dat ons seks leven naar standje 0 ging.
Meerdere malen aangegeven dat ik wel bevestiging nodig heb dat hij verliefd op me is, me mooi vind, me lief vind van me houd. Maar toch vind hij dit heel moeilijk.
Hand vast houden is uit den boze net als een kus geven in het openbaar.

Inmiddels zijn we 3 jaar verder, geregistreerd partnerschap en ben ik zwanger!
Hij doet inmiddels zijn best, voor het slapen gaan zeggen we standaard love u, maar als ik hem vraag dat in mijn gezicht te zeggen word dat lastig.
Knuffelen gebeurt wat meer en komt zelfs af en toe van zijn kant, via whatsapp kan hij wel zeggen dat hij blij is met mij etc, hoeveel hij van mij houd maar irl nog steeds niet.
Ik heb het voor lief genomen want hij is gewoon zo, en hecht ik dus veel waarde aan zijn berichtjes.
En houd hij mij snachts altijd vast <3 .
Je moet dus idd voor jezelf nagaan of je het kan.

X_Linz_X

Re: hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 22:07

Joolien ik mis hem. Hoe hij kan zij. Ik kan zo vreselijk met hem lachen,lekker samen filmpje kijken, samen slapen,samen naar vrienden gaan, . En dit zijn allemaal dingen die ik (behalve het slapen) ook met iemand anders kan doen. Maar met hem is het toch anders..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:29

Liefde is een werkwoord...
Zet dat maar in je status ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:37

Ik dacht eerst tja... in t begin sta je in vuur en vlam, het verandert nou eenmaal. En hij gaf al meerdere keren aan dat ie wel gek op je is. Maar uit het gewoon niet zo meer als in het begin. En ik vond jou wel een beetje needy overkomen.
tot ik las dat hij die sms kreeg en dat terug stuurde ...'speciale vrouw. ..?'
dan begrijp ik je onzekerheid en vind ik hem een zak dat hij er niet alles aan doet om jou zekerder te maken van jullie relatie!!
bij mij was de hel losgebarsten :j

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 22:41

melaniepik, HAHAHAA dat was ik serieus van plan!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:44

Ik zou het niet doen, want liefde als werkwoord lijkt mij een gevalletje verleden tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:45

X_Linz_X schreef:
melaniepik

:') :')

Oja mijm advies; terug negeren. Misschien niet volwassen maar dan merkt ie misschien hoe t voelt om geen genegenheid te krijgen. Kan een eye opener zijn!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 22:48

Hij heeft gereageerd..
Een van de laatste dingen die ik heb gezegd was dat ik terug wilde naar de tijd dat hij me liet zien dat ik de moeite waard was.

en nu zegt ie:

jij bent altijd alle moeite waard geweest.

Van de ene kant ben ik helemaal gelukkig want zoiets moois heb ik afgelopen half jaar nog niet gehoord van hem.. ook niet via whatsapp. maar verder vind ik het wel een beetje magertjes.. Ik reageerde (misschien niet goed, maar wel mijn gevoel) :
"De vraag is of ik dat nog steeds ben.
Ik mis je."

en nu reageert hij ook niet.
Misschien had ik dat allemaal niet moeten zeggen. Misschien alleen het laatste niet , maar ik wil niet dat HIJ nu dadelijk degene is die denkt dat ik niks meer om HEM geef, in plaats van andersom.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:54

Hmm vervelend TS.

Mijn motto is: "Een relatie is pas echt goed als je jezelf mét die relatie leuker vindt dan zonder die relatie."

Volgens mij herken jij jezelf amper meer op dit moment en ben je helemaal niet zo'n needy type als wat hij bij jou uitlokt.

Toegegeven; mijn man had ook wat instructie nodig op het gebied van lieve dingen zeggen, aangezien ook hij is opgevoed met het idee "het moet vanzelfsprekend zijn". Nu hij weet dat het belangrijk voor me is zegt hij veel vaker lieve dingen (en vindt het nog leuk ook).

Geïrriteerd reageren als jij aangeeft dat er niet aan jouw (volledig legitieme) behoeften wordt gedaan is gewoon botte horken gedrag. Of een manier om hem zijn onzekerheid minder te laten voelen door jou onzekerder te maken.

Duizenden mannen die zo'n leuke, mooie en zelfstandige meid als jij wél weten te waarderen hoor. Je hoeft geen genoegen te nemen met iemand die lief zijn teveel moeite vindt.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:59

Dat is niet "gewoon wat mannen doen". Ik heb hetzelfde gehad met mijn ex en werd er ook zo onzeker van. Uiteindelijk werd het veel te erg en uitte zich dat in heel veel ruzies en is het daardoor ook uit gegaan. Na 2 maanden kwam ik mijn oude jeugdliefde tegen en daar ga ik nu al 2,5 jaar mee. Deze jongen is extreem romantisch. Nouja, was. Ik vond het TE. Ik heb toendertijd nooit gedacht dat ik iemand TE romantisch of TE lief zou vinden maar ik heb het dus beiden meegemaakt. Meid ik kan je maar 1 tip geven om te zorgen dat ie het wellicht nog gaat doen. NIET meer er om zeuren. Bij dat soort mannen erger je ze alleen maar en dan word het alleen maar minder. Je kunt je het beste opstellen alsof jij zijn bevestiging niet nodig hebt om je sexy, lief, en mooi te voelen. Een beetje hard to get spelen in een relatie is af en toe niet erg. Dat is het leukste spelletje en dat is het enige wat werkte. Helaas hield ik het nooit lang vol. Als ik hem met de ervaring van nu was tegen gekomen zou ik het heel anders doen.

Succes!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:02

X_Linz_X schreef:
melaniepik

:') :9k _O- :Y)

Oooh echt ik zou het echt uitgillen...
WAT IS JOUW PROBLEEM ???!!!

Afbeelding

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 23:08

Hahaha ja en dan wordt dat mijn nieuwe profielfoto inderdaad.

nee erg kinderachtig.. Dan hebben we gesprekken, maar niet zoals het moet!

De boodschap van mijn actuele profielfoto vind ik duidelijk genoeg: wij samen op vakantie afgelopen zomer.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:32

Sorry hoor.. maar hij reageerd niet direct op je berichten lees ik dat nou goed?
Als hij je echt wilt houden dan zou hij nu alles uit de kast moeten trekken om te laten zien dat hij bij je wilt blijven. (en dan is snel reageren nog wel het minste wat hij kan doen)
Met een berichtje je bent altijd de moeite waard geweest maakt hij het zich wel erg makkelijk van af.
Hij moet nu zelf initiatief gaan tonen.
Ik zie nog steeds het manipulatieve spelletje voor mijn neus, hij twijfelt zelf blijkbaar ook of hij wil gewoon niet de schurk zijn die jou dumpt.
Als hij er echt voor wilde gaan had hij nu inmiddels (in tienvoud) moeten inzien dat hij er energie in moet stoppen. Jou laten wachten op een reactie, en kom op een whatsappje sturen duurt .. 3sec?

:n
nee dit gaat er bij mij echt niet in

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:44

X_Linz_X schreef:
Hij heeft gereageerd..
en nu zegt ie:

geweest... als in 'verleden tijd' ?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:48

Het niet reageren van hem is ook een keuze..... Sorry ts hij komt nu op mij over als een enorme slapjanus. Hij heeft niet te ballen om of;

1. Jou direct te appen/bellen/alles uit de kast te trekken om te laten weten dat hij jou echt niet kwijt wil.
2. Jou eerlijk te vertellen dat hij het niet meer ziet zitten zodat jij dit kan verwerken en verder kunt.
3. Of in ieder geval met jou om de tafel te gaan zitten en te bespreken dat hij het niet meer weet.

In plaats daarvan laat hij jou in het luchtledige bungelen, waardoor jij straks misschien ook nog aan jezelf gaat twijfelen (niet doen!). Hij gedraagt zich nu echt als een weggewaaid dakraam, en dit gedrag zou voor mij al reden zijn om hem mede te delen dat ik hem (in ieder geval de komende tijd) niet meer hoef te zien. Kom nou toch.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:54

Weggewaaid dakraam :')

Maar inderdaad ook wel mee eens ja. Dit is wel erg makkelijk ookal geloof ik nog steeds niet in ultimatums..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:55

Jannepauli schreef:
X_Linz_X schreef:
Hij heeft gereageerd..
en nu zegt ie:

geweest... als in 'verleden tijd' ?

Dit dus.. Meid bespaar je een hoop verdriet. Er lopen echt wel mannen rond die ook na een hoop jaren lief zijn en dit laten zien.

Confronteer hem, krijg je geen bevredigend antwoord? Klaar.

Moelijk, maar wel duidelijk.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:01

Sunrise_ schreef:
Hij gedraagt zich nu echt als een weggewaaid dakraam

*\o/* _/-\o_ :')

Maar wat sunrise inderdaad zegt,
hij heeft de ballen niet om, en welke om/optie het ook is hij handelt nu niet juist.

Neem lekker een paar weken (minstens 2) complete afzondering van hem.
Geef aan dat jij geen contact met hem ga opnemen. Maar dat wanneer hij toch besluit ervoor te willen gaan hij dit mag laten zien.
Dan kan jij alvast wennen aan het idee zonder hem, en mocht hij de keuze maken jou echt terug te willen en ervoor te gaan. Dan heeft hij de kans om dat te laten zien.
Als hij twee weken niks van zich laat horen dan weet je dat hij sowieso geen energie in deze relatie wilt/gaat stoppen.

Ik ben misschien beetje extreem hoor dus neem het advies gerust met een korreltje zout.
Maar dit werkte toendertijd voor mij wel enorm.
Mijn ex maakte het mij net zolang moeilijk totdat ik de stap zette om weg te gaan.
Toen was ik de boze wolf en hij was zielig. Als dat zo ook het geval wordt bij jou moet je er maar even doorheen bijten, je echte vrienden zullen je wel begrijpen :D

Na een half jaar zagen mensen pas in hoe manipulatief hij altijd (4 jaar lang) geweest was naar mij en anderen toe. (hij kreeg namelijk een nieuwe vriendin die hij precies zo behandelde als hij bij mij deed, dus toen werden mensen wakker.. heej het lag toch niet aan haar... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:51

Weggewaaid dakraam, briljant :') (beelddenker hier)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 10:52

Ik ben het er ook mee eens dat wat hij nu doet, niet fair is. Hij maakt het zichzelf inderdaad wel heel gemakkelijk.
ik had mij beste vriendin uiteraard ook ingelicht en zij heeft (dit hoorde ik achteraf, misschien had ik anders gezegd dat ze dat niet moest doen) hem een paar oneliner gestuurd over dit onderwerp.
iets van dat hij zijn trots op zij moet zetten, en als je van iemand houdt je het moet laten zien want als het te laat is dan heeft het geen zin meer. En dat hij een idioot is en normaal moet doet want 'you love this girl'.
Hij heeft op haar wel gereageerd. Namelijk dat die quotes namelijk erg waar en goed waren. Maar dat hij dat natuurlijk zelf ook wel wist. En, ik citeer, : hoe dan ook komt het wel goed, al is dat in eerste instantie natuurlijk negatief.

HET KOMT NIET GOED als hij niet alles uit de kast trekt om me terug te winnen voor zich! De reden dat ik hem mis en het niet niet volhoud om bij mijn standpunt te blijven, is niet de manier waarop het weer goed komt.
Hij heeft gewoon niet door dat het serieus en menens is. Waarschijnlijk denkt hij gewoon: ach, ze zal wel ongesteld zijn of zo.
Maar van de andere kant geeft hij wel aan dat hij het eens is met die oneliners. En daat staat toch allemaal dat HIJ degene is die actie moet ondernemen. En snel en goed ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:55

Ik zou hierover wel heel duidelijk naar hem zijn. Niet over de whatsapp maar het liefst face-to-face zeggen dat hij beter zijn best moet doen anders is het over. Vertel hem hoe je je voelt en dat je dat niet langer trekt, wees serieus, duidelijk en eerlijk. Als je namelijk een beetje half-half probeert duidelijk te maken dat hij zijn best moet doen zal hij dat misschien niet snappen en veranderd er nog niks.
Soms werkt het dreigen met een breuk heel goed en krijg je een keertwending in je relatie. Gebeurd dat niet, dan weet je ook genoeg en is het tijd om te gaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:53

Don't threaten if you can't deliver. Als hij nu gelijk krijgt met dat het wel goed komt heeft hij de rest van zijn leven een vrijbrief om jouw wensen als onzin/aanstellerij af te serveren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:58

Ga eens face to face met elkaar praten ipv dat vage gedoe via sms, whatsapp of social media. Pfff, wat een gedraai en omslachtig gedoe van beide kanten zeg. Ik zou er gek van worden.
Of ben ik nou van de oude stempel? :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-10-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt