Lange afstand 'relatie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:59

Sarah_Stip schreef:
vuurneon schreef:
Ik zou dit sowieso even delen met je ouders :) als bokt het mag weten, dan hebben je ouders daar ook zeker recht op (helemaal gezien je leeftijd; wel zo fijn als kinderen eerlijk durven te zijn naar hun ouders toe :) )

Maar nu zijn we nog vrienden weet je wel.... Zodra het 'wat word' zou ik het zeker tegen hun zeggen.

hoe kan het nu 'wat worden' als je elkaar nog niet ontmoet hebt?
je kunt hele goede vrienden zijn, maar meer in mijn ogen niet..

en je ouders zou ik sowieso op de hoogte stellen..

maar even een vraagje over 'als het wat wordt'. wat stel je je daar dan bij voor anders dan nu?
want zoals anderen al aangeven, doe niets doms voor de cam... eenmaal iets op internet, krijg je het er met geen mogelijkheid meer af.

hoeveel filmpjes er niet over ex en rondzwerven als 'wraak' voor het een of ander.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:00

Anoniem schreef:
En dan als het wat wordt? Online verkering? Dat is zoiets als het hebben van een tamagotchi toch?

_O-

Oké bij deze vergelijking kon ik niet anders dan erg hard lachen. You made my day :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:00

Waarom zou je wel hele goede vrienden kunnen zijn, maar geen relatie kunnen hebben?

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:02

elenaMM77 schreef:

maar even een vraagje over 'als het wat wordt'. wat stel je je daar dan bij voor anders dan nu?
want zoals anderen al aangeven, doe niets doms voor de cam... eenmaal iets op internet, krijg je het er met geen mogelijkheid meer af.

hoeveel filmpjes er niet over ex en rondzwerven als 'wraak' voor het een of ander.

Zoals je al zegt 'in mijn ogen' - maar het js wel degelijk mogelijk. Anders zat ik nu niet in deze situatie :')

En dat voor de cam zou ik never nooit niet doen :j

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:03

_San87_ schreef:
Waarom zou je wel hele goede vrienden kunnen zijn, maar geen relatie kunnen hebben?

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:03

Euhh ja, dat is mijn standaard uitdrukking voor online "relaties".... Je kunt iemand aan en uit zetten, voert hem met aandacht door op toetsjes te drukken en op je telefoon kan ie mee in je broekzak. :D

Google translate is niet echt top, maar dat weet je wel toch?

En zoals al eerder door iemand gezegd: zorg dat je nooit foto's, filmpjes of al is het maar eventjes snel op Skype dingen doet/laat zien die je niet zelf openbaar op Facebook zou zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:03

Je houd van hem. Zonder dat je hem in real life gezien hebt. Door zijn mooie praatjes ben je verkocht.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:03

lizy29 schreef:
Anoniem schreef:
En dan als het wat wordt? Online verkering? Dat is zoiets als het hebben van een tamagotchi toch?

_O-

Oké bij deze vergelijking kon ik niet anders dan erg hard lachen. You made my day :')

Dit :j *\%/*

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:08

lizy29 schreef:
Anoniem schreef:

_O-

_O- Hahahaha hoe verzin je het :')

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:10

purny schreef:
Je houd van hem. Zonder dat je hem in real life gezien hebt. Door zijn mooie praatjes ben je verkocht.

Niet alleen door 'zijn mooie praatjes' maar ook gewoon om hoe raar en grappig hij is :')

purny

Re: Lange afstand 'relatie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:11

Ik kan ook grappig zijn over het web maar irl ben ik misschien wel een bitch.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:12

Ik vind veel mensen wel heel erg negatief, hoor :). Internetrelaties zijn niet altijd zuivere koffie, daarentegen zijn reguliere relaties dat ook niet altijd.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:13

Ik sluit me aan bij Elena, wat zou er veranderen als het 'wat wordt'? Jullie hebben nog niet de middelen om naar elkaar toe te gaan dus ik zou het mooi zo laten als het is voorlopig. Als het over een jaar of twee drie nog steeds zo leuk is kun je er best heen gaan, ook als het een teleurstelling is heb je er altijd nog een leuk reisje met je ouders aan overgehouden.

En nog even dit; aan mensen met wie je alleen op internet praat hang je zonder het te weten een stukje van jezelf op (je eigen wensen en verlangens) én bij echte liefde komt een stukje scheikunde kijken waarvan je niet zeker weet of het er is als je elkaar niet irl kent.

Het kán, maar de kans op teleurstelling is groter dus probeer je er niet teveel op blind te staren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:17

Goof schreef:
Sarah_Stip schreef:

Blijkbaar is het voor veel mensen onbegrijpelijk... Maar ik hou van hem. :\

Ik vroeg niet of je van hem houdt, dat kon ik zelf wel aannemen ;)
Ik vroeg waarom je verkering met hem zou willen? Wat levert jou dat op nu? Wat heb je eraan? wat doet dat voor jou?

Ik herhaal mezelf even.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:18

Ach, ik was vroeger smoorverliefd op mijn grote idool; dat was pas écht onbereikbaar :') hormonen.... Kunnen ook leuke dingen met je doen :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:20

Sarah_Stip schreef:
elenaMM77 schreef:

Zoals je al zegt 'in mijn ogen' - maar het js wel degelijk mogelijk. Anders zat ik nu niet in deze situatie :')

En dat voor de cam zou ik never nooit niet doen :j

verliefd zijn op iemand aan de andere kant van de aarde is wat anders als daadwerkelijk een relatie gebaseerd op liefde aangaan.. want wat is er anders dan gewoon over van alles en nog wat kletsen, wat je dus ook met je beste vriend of vriendin zou doen? En wil je je relaties in de real world op hold zetten in de hoop dat hij dat ook doet als hij de cam uitzet?

en even terzijde nog, je geeft aan dat jullie iedere avond cammen..
Het tijdsverschil is 9 uur..

Dus onze avond is zijn schoolmiddag.
zijn avond is hier diep in de nacht.

zijn avond is hier s ochtends vroeg (mag aannemen dat je school en/of je ontbijt er niet voor skipt)..

als je werkelijk midden in de nacht op staat om met hem te cammen in zijn avond, dan hoop ik echt dat je je ouders op de hoogte stelt, want dat komt niet goed met school..

in jouw avond kun je alleen in het weekend spreken.. omdat het voor de rest midden op de dag is daar..

als hij in staat is tijdens jouw avonden te skypen.. Dan zou ik er gelijk een punt achter zetten, want dan klopt er iets niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:22

Zou wat zijn als het gewoon Henkie is van een straat verderop :')

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:22

Goof schreef:
Ik vroeg waarom je verkering met hem zou willen? Wat levert jou dat op nu? Wat heb je eraan? wat doet dat voor jou?

Ik herhaal mezelf even.[/quote]

Wat het me oplevert?
Natuurlijk zijn er nadelen, je kan elkaar niet vaak zien en vast houden etc. En voor vele zal het lijken alsof het me niks oplevert. Maar je kan gewoon altijd even je verhaal kwijt, je word wakker met een lief berichtje. VEEL skypen.... En misschien wel naar een geweldige dag uitkijken. Natuurlijk, het is anders dan een 'gewone' relatiep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:23

_San87_ schreef:
Ik vind veel mensen wel heel erg negatief, hoor :). Internetrelaties zijn niet altijd zuivere koffie, daarentegen zijn reguliere relaties dat ook niet altijd.

Daar heb je gelijk in, maar het gaat dan om het verliefd zijn, een relatie hebben... Als je iemand irl ziet is de reactie die je zelf voelt op die persoon, op jullie chemie. Bij iemand online vul je zelf (onbewust!) alle blanco's in om je een beeld te vormen over die persoon.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:24

vuurneon schreef:

dat denk ik eerlijk gezegd wel, als ze iedere avond skypen..

of het verhaal van de gozer klopt niet.. ouder met een jong gezicht en werkeloos..
of 14 jaar en drop out of iets dergelijks..
anders zou iedere avond niet kunnen in verband met school.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:25

Een vriendin van mij had ook een vriend die in Amerika woont en naar Nederland wil komen enzo. Allemaal leuk een aardig, maar ik vertrouw het niet helemaal. Hij zegt soms dat hij ZM wil plegen om dingen bij hem thuis en praat haar steeds weer een schuldgevoel aan na een ruzie en dan komt ze weer bij hem terug.

Ik weet niet hoe het nu is :Y) :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:25

Sarah_Stip schreef:
Goof schreef:

Ik herhaal mezelf even.
Wat het me oplevert?
Natuurlijk zijn er nadelen, je kan elkaar niet vaak zien en vast houden etc. En voor vele zal het lijken alsof het me niks oplevert. Maar je kan gewoon altijd even je verhaal kwijt, je word wakker met een lief berichtje. VEEL skypen.... En misschien wel naar een geweldige dag uitkijken. Natuurlijk, het is anders dan een 'gewone' relatiep...

hoe kun je veel skypen als het dagritme niet aansluit? immers als jij naar school bent slaapt hij.. als jij thuiskomt, is hij naar school.. en als jij naar bed gaat komt hij thuis. Of je wordt beetgenomen.. of je school of slaap komt ernstig te kort.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 19:26

vuurneon schreef:

Dat lijkt me sterk :') tenzij er 'henkie van een straat vederop' tussen de wolkenkrabbers woont. En dat hij op een high school zit (ik krijg vaak filmpjes van hem op zijn school via snapchat)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:28

Sarah_Stip schreef:
Wat het me oplevert?

Maar dat doe je nu toch ook al met hem? Dus wat is 'straks' het verschil behalve dan een aangepaste facebook status?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:28

Mijn tinderdate woont 30 km verderop, telt dat ook? :+

Maar even zonder gekkigheid, ik denk niet dat er veel kan misgaan. Je bent je bewust van de eventuele gevaren lees ik (en anders ben je daar nu wel streng op gewezen), dus kijk het lekker aan zou ik zeggen.
Zeker nu jullie allebei nog zo jong zijn. Niks mis met een beetje chatten toch? Zolang jullie er allebei niet teveel achter zoeken :)