Nog steeds niets gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:03

Ailill schreef:
lizy29 schreef:
Pffffff waarom doen sommige mensen toch zo moeilijk en waarom is het zo belangrijk dat je precies die ene dag iets krijgt. Iedere dag moet toch bijzonder zijn met je partner.

Gewoon een kus 's ochtends met de tekst gefeliciteerd en ik hou van je is toch ook goed.

Jef, van deze quote zou ik even een print screen maken, kan je over 25+ jaar van pas komen 8-)

Ik ben 40 en denk er precies zo over. Mijn man laat altijd weten dat ik belangrijk ben, komt totaal onverwachts met de mooiste cadeaus thuis, laat altijd weten dat hij aan me denkt, dat vind ik veel belangrijker dan dat cadeautje wat perse op een bepaalde dag gegeven moet worden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:05

Ik boycot mijn verjaardag altijd...

Mijn ex was wel zo geniaal toen ik zoutblokken moest bestellen (weekje voor mijn verjaardag) dat hij dat ging doen en er nog wat zooi bij voor paard :') Nutteloos, maar ach :'))

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:06

beatje schreef:
Sinds de kinderen niet meer naar de lageschool gaan,krijg ik ook niks meer voor moederdag.
Dus ik heb afgelopen moederdag een knalrose mok gekocht met best Mum of de world er op.
Die gezichten :D toen ik uitgebreid met mok goed in zicht thee zat te drinken. :D

Denken jouw kinderen daar dan niet aan?

Cinderella

Re: Nog steeds niets gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:10

Een cadeautje gaat natuurlijk om het gebaar.
Ik heb ook een keer niks gehad van mijn vriend en ik vond het toch wel jammer dat ie geen energie erin had gestoken iets voor mij te vinden. Het ging me niet om het cadeau zelf.
Toen was ik wel teleurgesteld ja, maar ik heb het er ook bij gelaten. Ik kan wel erom gaan vragen, maar dan komt het niet uit het hart en dat wilde ik juist zo graag.
Dit jaar heb ik een onwijs mooi kettinkje gekregen van hem trouwens, dus dat maakt het wel goed :)). Vond ik erg lief.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:20

Ik ben met verjaardagen nog steeds dat kleine meisje van vroeger, ik hou ervan :D Het uitpakken en je speciaal voelen :D
M'n vriend moest even slikken toen hij dat hoorde :P En ik had ook niks gevraagd maar het jaar door had ik dan gezegd 'goh, ik moet eigenlijk een nieuwe koptelefoon..' en op m'n verjaardag kreeg ik dan oa die koptelefoon.

Ik vind het gewoon netjes om iets voor elkaar te doen. Voor hem had ik een hele verrassingsfotoshoot geregeld en op zijn verjaardag zelf kreeg hij 1 foto op canvas.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:26

Oei, daar zou ook niet zo blij mee zijn.

Wederom, het gaat niet om dat je wat krijgt maar om het gebaar. Het is jouw speciale dag en dan is een etentje leuk, of je komt thuis van het werk en er staat een Turkse Pizza voor je neus die jij lekker vindt.. of een bos bloemen en een tijdschrift.

Sorry hoor, daar hoef je echt geen genie voor te zijn. Als een vrouw zegt ik hoef niets, prima dan koop je niets.. maar er komt toch vast wel in je op om op z'n minst een lief, persoonlijk kaartje te schrijven.
Dan gaat het er niet om of je het hele jaar lief en geweldig naar elkaar bent, maar dan op een verjaardag ben je dan even EXTRA lief en geweldig.

Ik beleef altijd veel plezier aan kado's uitzoeken voor een ander. Vooral met kerst! Hoe persoonlijker en onverwachter hoe beter. Het is een ideale manier om te laten zien dat je om iemand geeft en aan ze denkt. Ideale manier om je uit te drukken als je dat niet zo goed kan met gevoelens uitspreken ;) .

Zo vind ik het, van directe naasten, niet leuk om een kado bon te krijgen.
Juist omdat ik zelf zoveel moeite doe om iets leuks uit te zoeken verwacht ik dat iemand op z'n minst meer probeert dan eventjes snel een random winkel in te lopen en een kadobon te halen. TENZIJ ik daar zelf om gevraagd heb natuurlijk. ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:29

ik zou er ook niet blij mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:40

Wij doen ook niet echt aan verjaardagen. Tenminste niet aan cadeaus. Daar is financieel ook niet echt ruimte voor.
Al lijkt het mij echt wel leuk als mijn man iets speciaals zou regelen voor mij.
Maar mijn man kookt elke dag voor ons samen en daarmee toont hij eigenlijk elke dag al dat ik speciaal voor hem ben.
Ik heb mezelf ook voorgenomen om niet te kijken naar wat ik niet krijg op mijn verjaardag maar naar dat wat hij eigenlijk elke dag al voor mij doet.
Ik merk dat heel veel mensen bepaalde dingen als vanzelfsprekend vinden terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.

Soms ben je eigenlijk al zo gewend aan veel dat je niet meer het speciale er van in ziet.
Verder is het goed om je verwachting uit te spreken en er niet gewoon vanuit gaan dat de ander wel snapt dat bepaalde dingen voor je belangrijk zijn.
Spreek het uit en je creëert duidelijkheid :j

Ik moet wel heel erg denken om dit fragment van Roué Verveer :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:28

Ailill schreef:
lizy29 schreef:
Pffffff waarom doen sommige mensen toch zo moeilijk en waarom is het zo belangrijk dat je precies die ene dag iets krijgt. Iedere dag moet toch bijzonder zijn met je partner.

Gewoon een kus 's ochtends met de tekst gefeliciteerd en ik hou van je is toch ook goed.

Jef, van deze quote zou ik even een print screen maken, kan je over 25+ jaar van pas komen 8-)

Diablo schreef:
Ik ben 40 en denk er precies zo over. Mijn man laat altijd weten dat ik belangrijk ben, komt totaal onverwachts met de mooiste cadeaus thuis, laat altijd weten dat hij aan me denkt, dat vind ik veel belangrijker dan dat cadeautje wat perse op een bepaalde dag gegeven moet worden.

Precies dat is het. Al hebben we op dit moment niet de financiële ruimte om iets te kopen mag hij dat in de toekomst best doen maar niet alleen maar omdat het mijn verjaardag is. Tot die tijd geniet ik van die knuffel, een arm om me heen en de liefde die hij me geeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:35

Wij geven ook niets aan elkaar op verjaardagen behalve kusjes. Dat is me meer waard dan een cadeautje.
Soms geven we elkaar wel iets passends zomaar tussendoor.

Echter zullen we vanaf volgend jaar helaas weer verjaardag moeten 'vieren' aangezien onze dochter dan begrip gaat krijgen van het principe verjaardag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:36

Maar dat is het ook, het gaat om het gebaar. Cadeau hoeft geen geld te kosten, een mooie kaart die beneden bij mijn bord staat als ik wakker word op mijn verjaardag was al genoeg geweest. Mijn man laat ook elke dag weten hoeveel hij van mij houdt, maar toch waardeer ik het onwijs als hij de op de dag die van mij ongelooflijk belangrijk is daar ook bij stilstaat door een beetje meer moeite te doen dan... niets. Al had hij slingers opgehangen... dan was ik al dolgelukkig. Maar echt he-le-maal niets :+
Als het je beide geen bal uitmaakt, dan is er niets aan de hand. Maar als je weet dat je partner die dag wel ontzettend belangrijk vindt, dan doe je toch iets? -O-

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:41

Ik snap het niet helemaal.. Je had toch gezegd dat je niks wou? Waarom zit je nu te miepen dat je niks krijgt dan? :=
Of denk ik nu weer teveel als man.. Ze zegt dat ze niks wil = ze hoeft geen cadeautje

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:44

topsylover schreef:
Ik snap het niet helemaal.. Je had toch gezegd dat je niks wou? Waarom zit je nu te miepen dat je niks krijgt dan? :=
Of denk ik nu weer teveel als man.. Ze zegt dat ze niks wil = ze hoeft geen cadeautje

Citaat:
Gelukkig had ik later wel wat suggesties en hij zei ik zie wel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:47

Ik krijg meestal niks, en koop om het jaar maar wat goeds/leuks voor mezelf. Jammer maar helaas :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:50

Ik zie wel = wat jij wil, maar heb er echt geen zin meer in..
Etc

Wij mannen moeten wel door jullie heen kijken, maar schijnbaar is het andersom ook niet zo heel makkelijk ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:53

Ik ben ook teveel 'man' ben ik bang.
Ik zou ook niets gekocht hebben in geval van TS waarschijnlijk.
Vind het sowieso altijd een sneue bedoeling dat je zelf in feite moet weten wat je wilt krijgen. Beetje de speelgoedfolder hebbedingetjes uitknippen en bewaren tot het weer die ene dag van het jaar is :+
Wil daar overigens niemand mee voor het hoofd stoten.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:53

TS heeft hij je wel gefeliciteerd?

Mijn ex heeft vorig jaar 3dagen na mijn verjaardag gebeld met:"O sorry lees net op je facebook al die felicitaties! Helemaal je verjaardag vergeten! Je houdt nog wat tegoed! Doei"

2mnd later zouden we op vakantie gaan kwam hij een dag van tevoren erachter dat zijn paspoort verlopen was. Alles gecanceld, en ineens was daar mijn verjaardagscadeau/goedmakertje.. 1 nachtje antwerpen.. Het is niet lang meer aan geweest haha

Mijn huidige vriend vindt het leuk om mij te verwennen. Hij had zelfs een soort surprise party geregeld dit jaar :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:54

Haha, ik ben 15 dus ik vind dat ik kinderachtig mag zijn.
Ik zal echt alles uit de kast halen op zijn verjaardag xD

Maar heb je echt tegen hem gezegd dat je niks wilde? Want dan moet je inderdaad niet miepen vind ik :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:55

palousa_boy schreef:
Ik zie wel = wat jij wil, maar heb er echt geen zin meer in..
Etc

Wij mannen moeten wel door jullie heen kijken, maar schijnbaar is het andersom ook niet zo heel makkelijk ;)

Ja idd, hij zal vast gedacht hebben van och, zal ik het eens doen. Maar je weet hoe lui mannen zijn en die vergeten het dus na een paar weken denken ze dat het niet meer hoeft. (omdat je dus gezegd heb dat je niks wilde)

Duidelijke taal is heel belangrijk!! Als ik iets van mijn vriend wil weten zeg ik altijd:
Vraag 1.
En dan de vraag, anders krijg ik geen antwoord. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:56

Yasmijntje _O-
En gelijk heb je je bent immers nog kind :D

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:46

Mijn vriend is zelfs omgekeerd, hij kent vrouwen TE goed:P

Vorig jaar had hij wat geldprobleempjes, dus ik had hem op het hart gedrukt dat ik echt niets wilde en dat als hij perse wat wou doen, we wel een mooie wandeling gingen maken ofzo.

Heeft hij toch nog best een duur cadeau gekocht :') Tja, dan kan je ook niet ontevreden gaan doen, en ik was ook erg blij met het cadeau! Maar ik voelde me best banketstaaf omdat ik wist dat hij erg krap zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:57

'Schat, ik weet dat ik in eerste instantie zei geen kadootje te hoeven. Maar eigenlijk had ik het toch heel fijn gevonden als je iets liefs of leuks had geregeld. Dan voel ik mij beter/meer gewaardeerd/weet ik dat je aan mij denkt/ect. Zullen we binnenkort gezellig een avondje/weekendje weg voor onze beide verjaardagen?'

Dat snappen mannen en is het tenminste duidelijk. Ik weet dat veel vrouwen vinden dat een man dat 'toch gewoon zelf kunnen bedenken' maar die denken niet zo moeilijk als wij vrouwen doen. :)

Ik snap heel goed dat je nog steeds boos en teleurgesteld bent. Maar eerlijk, daar heb je alleen jezelf mee.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:14

Maar na een paar weken is het toch geen verjaardagscadeau meer?
Dan is het meer omdat je gewoon iets wil krijgen, niet omdat je jarig bent

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:15

Judith_ schreef:
'Schat, ik weet dat ik in eerste instantie zei geen kadootje te hoeven. Maar eigenlijk had ik het toch heel fijn gevonden als je iets liefs of leuks had geregeld. Dan voel ik mij beter/meer gewaardeerd/weet ik dat je aan mij denkt/ect. Zullen we binnenkort gezellig een avondje/weekendje weg voor onze beide verjaardagen?'

Dat snappen mannen en is het tenminste duidelijk. Ik weet dat veel vrouwen vinden dat een man dat 'toch gewoon zelf kunnen bedenken' maar die denken niet zo moeilijk als wij vrouwen doen. :)

Ik snap heel goed dat je nog steeds boos en teleurgesteld bent. Maar eerlijk, daar heb je alleen jezelf mee.

+:)+

Duidelijk, to the point en geen gemiep. Dat is, hier in huis ten minste, de clue...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:16

lizy29 schreef:
Judith_ schreef:

+:)+

Duidelijk, to the point en geen gemiep. Dat is, hier in huis ten minste, de clue...

En dat gaat dus 2 kanten op :)
Beide duidelijkheid
Beide blij :D