Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ais schreef:TS; ik zie in je laatste post staan dat je broer en zijn gezin erg op zichzelf zijn. Is het misschien een optie om hem en zijn partner bij jullie uit te nodigen voor een etentje (al dan niet met moeders erbij) en het er dan met de partners over te hebben.
SAKKIA schreef:Maar ze heeft de woning nog niet gekregen? Ik zou even bij haar langs gaan en het nog eens over deze woning hebben, wellicht kan ze haar inschrijving nog terugtrekken als ze inziet dat dit toch niet voldoet aan haar wensen.
Heb je alles wat je hier nu beschrijft ook met je moeder besproken? Dus dat je bang bent dat ze ongelukkig gaat worden in een tussenwoning e.d. ? Beschrijf eens wat dit allemaal met je doet en leg dit aan haar uit, zonder verwijten te maken richting haar of broer.
friendly schreef:Ik denk eigenlijk ook dat TS het risico loopt als zij zegt: ''nee mam, dit mag je zelf gaan doen want ik denk dat je hier niet gelukkig van gaat worden'', dat zij dan naar broer stapt en dat hij het dan alsnog doet. Helaas vrees ik dat het enige wat je kunt doen is praten met je moeder of ''vergeten'' op tijd te reageren. Ik neem aan dat er een bepaalde tijd voor is?
bigone schreef:Voor je reageert op de woning, je moeder meenemen daar naar toe, zodat ze kan zien waar ze op reageert en er dus geen uitzicht is en ze dus niets te kijken heeft.
Nu is het te laat natuurlijk dus hopen op iemand met urgentie of meer jaren.. SAKKIA schreef:Misschien dat ze de weigeringen nu nog ziet als een soort uitweg, als er straks niks meer over is gaat ze misschien wat beter nadenken over waar ze op reageert.
Trouwens, mijn broer had echt allang dikke bonje met me gehad hoor. Dan maar ruzie, maar je wilt toch dat je moeder op een plekje terecht komt waar ze graag wil? Vooral als je het vermoeden hebt dat hij straks in geen velden of wegen meer te bekennen is als je moeder eenmaal een huisje heeft.
Misschien ook wat strenger zijn voor je moeder en idd niet meer reageren op woningen waarvan jij zeker weet dat ze daar niet gelukkig van gaat worden en ze alleen maar wil reageren omdat je broer dat graag wilt. Kan zijn dat ze inderdaad niet meer wil dat jij het verder voor haar regelt
friendly schreef:Ik denk eigenlijk ook dat TS het risico loopt als zij zegt: ''nee mam, dit mag je zelf gaan doen want ik denk dat je hier niet gelukkig van gaat worden'', dat zij dan naar broer stapt en dat hij het dan alsnog doet. Helaas vrees ik dat het enige wat je kunt doen is praten met je moeder of ''vergeten'' op tijd te reageren. Ik neem aan dat er een bepaalde tijd voor is?

Anoniem schreef:Ik hoop dat je moeder toch wel goed nadenkt voor ze zomaar iets accepteert.

Want wat gaat ze dan doen? pmarena schreef:Zou dan niet boos of naar doen of wat dan ook, maar gewoon zeggen: sorry IK doe het niet want ik denk dat je daar doodongelukkig gaat worden en dat wil ik niet op mijn geweten hebben mam
Britta31 schreef:Kan het huis wat ze nu heeft niet aangepast worden.Verhuizen kost ook veel geld.En de tuin kan ook met leuke bestrating en bloempotten leuk zijn.
meggiemeg schreef:pmarena schreef:Zou dan niet boos of naar doen of wat dan ook, maar gewoon zeggen: sorry IK doe het niet want ik denk dat je daar doodongelukkig gaat worden en dat wil ik niet op mijn geweten hebben mam
Dit heb ik bijna letterlijk tegen haar gezegd, kreeg als antwoord: vind het fijn dat je zo bezorgd om me bent maar reageer nu maar....

Alleen maar gedoe voor alle partijen en het risico dat ze doodongelukig wordt, als je iets goeds hebt dan moet je dat niet opgeven tenzij je er ècht iets beters voor terug krijgt 

ingvdh schreef:Wat misschien kan helpen is gewoon je moeder in de auto zetten en het huis gaan bekijken. Ze zegt dat ze het wel weet om er vanaf te zijn, maar jij kan zeggen ik schrijf pas in als je het huis gezien hebt en je er dan nog steeds graag wil wonen.
En ik sluit me bij pmarena aan, als je er niet achter staat niet doen, want jij bent uiteindelijk degene die het geregeld heeft en jij bent degene die het mag regelen als moeder echt niet gelukkig is, jouw broer trekt zijn handen ervanaf want die heeft geen er geen zin in.
Ik zou overigens ook bij broer aangeven dat hij de verhuizing, mantelzorg etc mag geven als hij zo door blijft drammen. Hij wil nl wel de lusten en niet de lasten. Maak het nu ook zijn probleem.