Bang in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:16

Ik ben mezelf echt aan het opjutten nu, zelfs de honden moeten mee naar het toillet en mijn hart zit ongeveer in mijn keel..

Hond is ondertussen binnen gekomen en heb hem in zijn mand gestuurd.

Ik heb al een comedy op staan :)

@Britta waarom niet onder mijn bed kijken haha..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:17

Britta31 schreef:
Alle ramen en deuren controleren of ze dicht zijn.Dan lekker gaan slapen.(niet onder je bed kijken).

:')

Juist wel onder je bed kijken dus.....en in je kasten en alle kamers.
En als je dan eindelijk ligt en je denk dat je een plekje vergeten bent ga je er uit en kijk je daar nog even snel.
Voor je het weet is de nacht dan om en kan je eindelijk in alle rust gaan slapen :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:18

Dat jij nog zo rustig blijft :oo nou ben ik een echte schijterd, maar als de lamp zou gaan flikkeren en ik ben alleen thuis vlucht ik al naar de buren.. Scheelt dat jij 3 honden bij je hebt, al grommen en bibberen ze zonder reden.. Ik vind het vreemd, knap dat je zo rustig kunt blijven.mals de hond buiten ligt en je vertrouwd het niet helemaal, zou ik hem toch binnen halen en de deur dicht doen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:18

Nou ja,je weet maar nooit,net als in de kast.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:19

Joscaa schreef:
Heb je een Iphone? Dan kun je FaceTimen als afleiding met gezellige mensen 8-)

Ook geen iphone haha :P

@quartel: hoop dat ik kan slapen voor de nacht om is hahaha :P

@Ayla Mijn hart zit in mijn keel hoor. Helaas is mijn ene buurman een oude sjagerijn en de andere spreken geen nederlands of engels dus daar heb ik weinig aan haha :P
@Britta: Word niet beter zo :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:19

N0a schreef:
Zou best 'iets' kunnen zijn. Ik ben zelf enorm nuchter maar heb toch rare dingen meegemaakt in mijn slaapkamer. Heb altijd alleen maar kunnen slapen met mijn gezicht naar de muur, had altijd het idee dat er iemand naar mij keek. Toen ik een paar jaar geleden midden in de nacht nog niet kon slapen heb ik mij eens omgedraaid en ben mij kapot geschrokken, stond iemand in de hoek van de kamer mij aan te kijken. Dood eng.. Een paar weken heb ik die 'persoon' gezien. Een familielid vertelde toen dat ik gewoon hardop moest vragen of die persoon misschien weg wilde gaan, omdat hij/zij mij bang maakte. Nadat ik dit twee keer heb gedaan heb ik hem niet meer gezien...

Misschien niet wat je wilde horen, maar wie weet helpt het als je het eens hardop zegt :+

Dat heet slaapverlamming, google maar ns op. Heb ik zelf ook wel ns. Kan wel ontzettend eng zijn! Had t laatst met een vogelspin boven mn hoofd, als ik zou bewegem zou die op me vallen. Ben helemaal niet bang voor spinnen, vind t machtig gave beestn. Maar toen echt wel hoor! :') Je hersens kunnen je ontzettend voor de gek houden!
Heel veel mensen die denken dar ze geesten zien in hun slaapkamer, is eigenlijk gewoon een slaapverlamming trouwens.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 30-09-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:20

Gewoon vragen of ze weg willen gaan.
Niet boos of wat dan ook wezen, maar gewoon duidelijk

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:21

Sorry,maar kan je niet beneden op de bank slapen met de tv zachtjes aan op de achtergrond.En dan zie je morgen wel weer verder.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:22

Oh oh, dan is het leven zwaar _O-

Nee, je komt deze nacht helemaal goed door hoor,
je moet alleen stoppen met je zo bang maken om niks :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:24

Lieve TS, dit is nu puur je oerinstinct dat je heel erg bang aan het maken is. Mooi eigenlijk hè, dat we dat nog steeds hebben :) Eigenlijk moet je daar om lachen. Doe maar gewoon alsof je een paard bent ( :') ): Als die schrikt en ervandoor gaat vanuit instinct probeer jij die ook te stoppen en te vertellen 'ho maar, er is niets aan de hand!' en dat is nu precies hetzelfde. Je ratio moet het weer even overnemen van je instinct.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:25

Deze bank is niet bepaald comfortabel om op te slapen, mocht het nu nog erger worden is het wel een optie hoor. Honden gaan dadelijk allemaal mee naar boven en mijn slaapkamerdeur gaat dicht en ik probeer er het beste van te maken.

Ik ben net in het midden van de kamer gaan staan en heb vriendelijk verzocht om met rust gelaten te worden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:25

CharmingS schreef:
Ik ben net in het midden van de kamer gaan staan en heb vriendelijk verzocht om met rust gelaten te worden.
Helemaal netjes in het midden van de kamer? Dan moet het wel gewaardeerd worden 8-)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:26

Dat slaapverlamming van eileen klopt trouwens maar daar zal ts nu geen last van hebben. Brr ik ben ook geen held dus begrijp je angst. Woon je zelf in het buitenland begrijp ik? Zo niet kun je anders je honden niet meenemen naar je eigen huis? Of iemand anders die je kent waar je kunt slapen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:26

Eileen_ schreef:
N0a schreef:
Zou best 'iets' kunnen zijn. Ik ben zelf enorm nuchter maar heb toch rare dingen meegemaakt in mijn slaapkamer. Heb altijd alleen maar kunnen slapen met mijn gezicht naar de muur, had altijd het idee dat er iemand naar mij keek. Toen ik een paar jaar geleden midden in de nacht nog niet kon slapen heb ik mij eens omgedraaid en ben mij kapot geschrokken, stond iemand in de hoek van de kamer mij aan te kijken. Dood eng.. Een paar weken heb ik die 'persoon' gezien. Een familielid vertelde toen dat ik gewoon hardop moest vragen of die persoon misschien weg wilde gaan, omdat hij/zij mij bang maakte. Nadat ik dit twee keer heb gedaan heb ik hem niet meer gezien...

Misschien niet wat je wilde horen, maar wie weet helpt het als je het eens hardop zegt :+

Dat heet slaapverlamming, google maar ns op. Heb ik zelf ook wel ns. Kan wel ontzettend eng zijn! Had t laatst met een vogelspin boven mn hoofd, als ik zou bewegem zou die op me vallen. Ben helemaal niet bang voor spinnen, vind t machtig gave beestn. Maar toen echt wel hoor! :') Je hersens kunnen je ontzettend voor de gek houden!
Heel veel mensen die denken dar ze geesten zien in hun slaapkamer, is eigenlijk gewoon een slaapverlamming trouwens.

Slaapverlamming is je niet kunnen bewegen omdat het stofje wat je hersenen uitscheiden, waardoor je niet tot nauwelijks beweegt als je droomt, nog niet uitgewerkt is en je in een half-slaap toestand verkeert. Soms hallucineren mensen, maar ze kunnen zich nooit bewegen.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:28

Mijn hond blaf en gromt over het algemeen nooit tenzij hij bang is, dan herken je hem niet meer. Ik denk dus dat het iets te maken heeft met angst.

Veel succes!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:28

Dan mist mijn man dus een stofje......die is altijd hartstikke druk als hij slaapt :')

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:29

Eileen_ schreef:
N0a schreef:

Misschien klinkt het raar wat ik nu zeg, maar kan dit niet een smoes van de wetenschap zijn omdat ze geesten en andere geluiden willen benoemen en dat volgends de wetenschap geesten niet bestaan?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:29

He wat vervelend voor je zeg.

Ik ben 25 mama en een giga angst haas. Zou geen nacht alleen durven zijn.
Lig nu in bed op me man te wachten die is nog niet thuis. Ik denk altijd van alles te horen.

Hopelijk kalmeren de honden en kun je lekker slapen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:29

M_arjolein schreef:
Dat slaapverlamming van eileen klopt trouwens maar daar zal ts nu geen last van hebben. Brr ik ben ook geen held dus begrijp je angst. Woon je zelf in het buitenland begrijp ik? Zo niet kun je anders je honden niet meenemen naar je eigen huis? Of iemand anders die je kent waar je kunt slapen.

Ben op het moment in nederland bij mijn vader. De honden mee nemen naar mijn moeder is geen optie aangezien ze zelf 2 honden heeft die niet met deze honden door een deur gaan. Honden de hele nacht alleen laten vind ik ook zo sneu voor ze..

Ga gewoon proberen te slapen, als ik nu weg ga word het er niet beter op denk ik!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:30

Dan sleep je toch het matras van het bed naar beneden als je dat fijner vindt.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:33

Ik heb ooit één keer meegemaakt dat een lamp spontaan ging branden terwijl de schakelaar uit was, maar dat bleek te komen door een lekkage in huis die ook bij de bedrading was gekomen. Er bleek toen een hele houten wand doorweekt te zijn geraakt en die hele wand stond onder stroom.

Mijn ervaring met enge dingen en je bang voelen is dat het beste helpt om bewust te besluiten niet meer verder in die angst te gaan en wat anders te doen om er tegenover te zetten, iemand bellen om over koetjes en kalfjes te praten of een lekker muziekje opzetten en dat meezingen, geurtje wierook ofzo erbij als je daar van houdt, ff wat lekkers eten, iets met je handen doen. Als je erin gelooft kan je bijv. engelen, overleden familieleden of krachtdieren vragen je te beschermen en je te helpen op je gemak te voelen (als je er niet in gelooft ook natuurlijk, maar dan zal het je niet zo gerust stellen wellicht ;) )

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 22:34

Britta31 schreef:
Dan sleep je toch het matras van het bed naar beneden als je dat fijner vindt.

Als ik dan boven ben kan ik daar net zo goed ook blijven!

Ik ga nu de laptop mee naar boven nemen en dan ga ik in bed liggen, als t dan niet gaan slaap ik op de bank! Of ik maak een fort in mijn bed!!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:35

Ik zou een hotel pakken :')
Sucses, ik heb geen goude tip voor je, ik ben namelijk ook een eerste klas schijterd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:36

Ik durf het topic haast niet meer te lezen joh _O-
Ik herken je gevoel een klein beetje, ik durf nooit de tuin bij m'n ouders in te kijken als het donker is. Dus dat doe ik dan ook maar niet, ik doe gewoon de gordijnen allemaal dicht, zodat ik zeker weet dat er niemand naar binnen kan kijken.
Wat mij ook vaak helpt is om naar de 'angst' toe te lopen (als dat kan). Dus als ik bang ben voor het donker, loop ik gewoon de tuin in of de straat op, totdat m'n ogen gewend zijn aan het donker en ik gewoon wat kan zien. Dan neemt de angst bij mij af.

Sterkte TS, misschien helpt het je om je aandacht ergens anders op te richten, iets alledaags (bijv. dwdd terug kijken of zo).

Britta31

Re: Bang in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:39

Zoals mijnheer de uil altijd zei,oogjes dicht en snaveltje toe.Slaap lekker.