Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iirrssjjee schreef:Ja ik vind het ook best asociaal. Ken iemand die vader was geworden. Maar voordat hij heel trots ene foto op FB had kunnen zetten waren de eerste 5/10 felicitaties al binnen, inclusief naam van het kindje. Vond ik toch ook wel sneu voor hem.
Suzanne F. schreef:Facebook is een groot ziek gebeuren. Ik vind het alleen maar een last voor een normaal leven.
Ik kan alleen maar zeggen: Verwijder Facebook en je zal zien wat een rust er op je valt. Echte vrienden weten je toch wel te vinden. Het geeft zoveel rust om niet meer alles te weten. Niet meer te zien wat een perfecte levens iedereen heeft. (of hoe ze zich voordoen dan...)
Ik denk dat Facebook alleen leuk is voor mensen die zelf geen leven hebben en erg nieuwsgierig zijn naar anderen.
ukje schreef:Ik weet van mensen om mij heen, dat ze bij gebeurtenissen als geboorte/overlijden/ noem maar op. Nadrukkelijk vragen het nog niet op facebook te zetten. Wat eigenlijk te belachelijk is... Iemand met een beetje fatsoen, die wacht tot de persoon zelf ermee komt. Net zoals zonder pardon foto's van derden plaatsen.
lieveli schreef:Ik vind jou zó afgunstig klinken. Ik heb een heel vol leven maar ik vind facebook toevallig leuk. Ik vind het leuk om up-to-date te worden gehouden van vrienden en familie. In goede tijden maar ook slechte tijden. Dat jij het niet leuk vindt, prima. Maar is zo'n sneer dan nodig?
Toen ik je éénnalaatste zin las snapte ik het en dat vind ik eigenlijk maar sneu voor je, dat jouw eigenwaarde naar beneden gaat als andere mensen het leuk hebben.

Echt sneu... Iemand had op facebook een foto van een echo gezet zonder dat ze haar moeder had gezegd dat ze zwanger was. Dat moest ze maar op facebook zetten. Idem dito met de bevalling...
Ik voel me niet verplicht om op anderen te reageren en doe dit dan ook vaak niet. Ik kijk via Facebook vaak leuke filmpjes, foto's en muziek. Berichten van mensen a la: Ik ben vanmorgen opgestaan, heb ontbeten, ga zo douchen en dan maar eens aan het huishouden beginnen, kan ik dus helemaal niks mee. En daar reageer ik dus ook niet op, ook geen vind ik leuk.
ik heb geen behoefte aan dat mijn leven helemaal op Facebook staat. Ik heb een account waar ik niks mee doe, dat vind ik ook niet nodig. (Heb hem om werkdoeleinden nog).
. Heb bij zulke dingen ook geen behoefte aan viazusenzo, want het bereikt toch veel meer mensen dan je in eerste instantie denkt.
..
en ik wilde er geen foto's van andere camera's op hebben dan van de fotograaf