Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:00

ik irriteer me vooral bij de jumbo bij mijn school heel erg, dan koop ik zo'n (vers)croissantje en dan slaan ze t duurste aan, terwijl ik die soms niet eens heb. zonder te vragen welke t is. voordat ik het zie zijn zij al klaar met scannen. oke het is maar 5 cent ofzo, maar vind het heel raar.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:02

secricible schreef:
suus_pepper schreef:
Ik ben zelf cassiere, ik praat soms ook wel met mijn collega's. Als ik de hele dag achter de kassa zit moet ik soms ook even een praatje maken wat niet over zegels en mini's gaat.
Waar ik zelf een hekel aan heb: cassieres met zo'n zeikstem.. Vréselijk..

Stel voor dat je dat dan in je pauze of een rustig moment doet. Ik vind dat ook zo asociaal idd!
Verder erger ik me aan caissières die niet even meedenken. Bijvoorbeeld als ik met een giga volle kar kom en er niks te doen is en ik dus direct aan de beurt ben. Zodra er iets op de band staat beginnen ze dan direct dat te scannen. Gevolg is dat alles op de achterband op elkaar gepropt ligt. Als er niks te doen is WACHT dan gewoon even tot ik alles op de band heb staan zodat ik weer rustig kan inpakken.
Idem als ik bier heb op de band en ze dat plat op de band leggen zodat het naar beneden rolt (frisdrank idem)
Zware, fragiele of juist breekbare spullen even opzij zetten.
Echt, stop even met op de autopiloot werken en begin met meedenken. Ik ben ook jaren cassiere geweest dus ik weet dat het soms saai is :)

Ben zelf caissière, en veel klanten willen juist dat we al gaan scannen, dan hoeven ze daar niet meer op te wachten bij het inpakken. Als ik wacht tijdens het op de band zetten van de spullen, dan kijken ze me echt zo aan van, waarom scan je nog niet?
En als klanten zelf fijner vinden als we wachten, dan zeggen ze het altijd wel van tevoren.
Dus logisch dat we niet gaan wachten meteen ;)

Van die flessen,bier en zware dingen, daar ben ik het helemaal mee eens, zelf let ik daar echt heel goed op. Heb al vaak klanten die tegen mij zeggen dat ze dat zo fijn vinden! Dat dat heel vaak niet gedaan wordt en alles geplet wordt of omvalt bijv. Bij mij gaan breekbare dingen, zware dingen en dingen die om kunnen vallen aan de zijkant van de band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:05

Ik vind wachten juist netter. Ik deed het dan ook net andersom maar dat was ook verplicht. Wij moesten wachten tenzij de klant zei dat je alvast kon beginnen.
Bij oudere mensen scande ik ook langzamer zodat ze meer tijd hadden om het spul in te pakken.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:08

Ikzelf ben ook een bliepmiep, vrijdagavond erg leuk, vaste klanten (zijn buurt appie) die gezellig een praatje maken. Maar ook veel jongeren die veel drank willen inkopen... wij controleren streng op legitimatie.. zijn ze niet altijd even blij mee met als gevolg dat ze vloekend de winkel uit racen.. sorry hoor, ik doe ook alleen mn werk. Ook kletsen wij wel savonds tijdens het werk, zodra we stoppen met praten zeggen de meeste klanten (nadat ik de klant vriendelijk heb begroet) "praat maar verder hoor, het is ook jullie vrijdagavond". Meestal gaat het bij ons over dat ee nog een boodschapje moeten doen, of over onze weekendplannen/school. 9/10 klanten kletsen vervolgens gezellig mee :)

ook als er een oudere klant aankomt, vragen we of we even kunnen helpen met inpakken, dan sluiten we de kassa even. Verder breekbare/kreukelbare producten aan de zijkant en aub voor de klanten: zware djngen eerst...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:12

Ojajoh schreef:
cassieres die om je uiterlijk geen gedag zeggen, echt bloedirritant en als ik in een slechte bui ben zet ik ze dat betaald door overdreven vrolijk gedag te zeggen, en wel zo dat iedereen in de rij het kan horen :=

en cassieres die opzettelijk mijn dochter negeren als zij (heel vriendelijk) om het bonnetje vraagt

het niet terug tellen van grote bedragen en het je zo in je hand kwakken

Ben trouwens zelf ook 7 jaar werkzaam geweest achter de kassa, ken gelukkig wel beide kanten. Maar tegenwoordig is het anders als vroeger

Dat kan ook echt stront en stront irritant zijn, begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderen leuk, maar ugh! Na een morgen van zo'n kinderen heb je het wel gehad of kinderen die 'mevrouw' 100 in 30 seconden zeggen. Of als ik met iemand anders bezig ben al erdoorheen staan te brullen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:13

Volgens mij hier nog niet voor bij gekomen.... bij de jumbo waar wij standaard boodschappen doen zit 1 trage troela....

En bij alles wat er door haar handen gaat en eetbaar is zegt ' oohhh dit is lekker, ' 'ohh even ruiken hmmm ruikt vet lekker mevr'

Ik zweer t bij alles wat eetbaar is.... jullie kunnen vast wel raden hoe deze meid er ongeveer uit ziet.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:16

Iets waar ik me gruwelijk aan kan irriteren als cassiere:
-Klanten die al bellen aan de kassa staan (of zo intens kletsend met de zus van de zwager van de broer van je neef)

-Klanten die producten al op hebben gegeten/gedronken voordat ze aan de kassa komen.

Wij hebben een baliekassa op mijn werk, waardoor er zeg maar 3 cassieres naast elkaar werken met ieder een kleine werkruimte. Klanten hebben soms de neiging als bijv. Kassa 1 open is ze iets neer te leggen bij kassa 3 en dan te zeggen: ik kom er zo aan, of ik leg het hier vast neer. Vervolgens wordt het drukker, kassa 2 moet open, kassa 3 moet open.. die spullen liggen dan gruwelijk in de weg..
Ik heb zo'n spullen wel eens terug gelegd in de winkel en tegen klanten verteld: "sorry, ik wist niet dat het van u was. Ik heb het terug gelegd in de winkel, misschien kunt u de volgende keer beter een mandje meenemen"

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:29

Pandameisje schreef:
3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is

Grappig, ik (bliepmiep) erger me juist aan het feit dat mensen denken dat ik alle aanbiedingen elke week uit mijn hoofd moet leren. Ga voor de grap maar eens kijken hoeveel (wisselende) aanbiedingen een supermarkt elke week heeft. Probeer die maar eens week in, week uit, uit het hoofd te leren zonder ze door de war te halen met voorgaande weken. :') En dan heb ik het niet eens over de 'spontane' acties van onze bedrijfsleider als hij weer eens van een vol schap af moet en daarom maar een ongepland 'weekend koopje' verzint.

Maar ook ik heb mijn ergernissen, de meeste komen hier ook wel voorbij:
- kletsen met collega's of op een andere manier ongeïnteresseerd zijn
- niet handig zijn met extra bedragen aannemen/bijvragen
- commentaar hebben op mensen die een bonnetje controleren. (hallo, we maken allemaal fouten, dat is niet persoonlijk)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:40

K werk bij de burger king achter de kassa en ik word soms echt gewoon zo denigrerend en neerbuigend behandeld... Alsof ik geen opleiding heb, geen toekomst en ik een kind van 6 heb thuis zitten en ik aan de drugs zit ofzo :Y) mensen die hun bestelling 3 x herhalen, gaan zeggen wat ik terug moet geven of mij de schuld geven van het feit dat ik niet vroeg of ze saus bij hun bestelling wilde. Het meest frustrerende vind ik gasten die niet zelf kunnen nadenken. "Wat kost dit?" "En dit?" "En dat" terwijl er gewoon een kaart aanwezig is en de prijzen vaak ook in koeien letters bij de menu's staan. Of "wat voor drinken heb je allemaal?" ... Voel je vrij om even achter mij te kijken naar de frisdrank automaat en de koeling :Y) of nog leuker, dikke grote bestelling "oh, laat die burge maar zitten, heb niet genoeg geld bij me"..... En dan moet ik alles weer opnieuw aanslaan en moet ik aan mijn manager verklaren waarom ik zo'n hoge waarde aan foutbonnen heb :Y)

Even voor de duidelijkheid, ik probeer altijd zo beleefd en vrolijk mogelijk te blijven en zal echt niet zomaar gasten slecht behandelen (gewoon niet) maar soms..... :D

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:50

malih schreef:
Volgens mij hier nog niet voor bij gekomen.... bij de jumbo waar wij standaard boodschappen doen zit 1 trage troela....

En bij alles wat er door haar handen gaat en eetbaar is zegt ' oohhh dit is lekker, ' 'ohh even ruiken hmmm ruikt vet lekker mevr'

Ik zweer t bij alles wat eetbaar is.... jullie kunnen vast wel raden hoe deze meid er ongeveer uit ziet.

hahahahahaah ohw echt ik zou flippen als zij met dr neus aan mijn eten gaat zitten ruiken...
komt het in de buurt van een shetlander kwa gewicht ? /3

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:03

Ik irriteer mij aan klanten die mij de dood in wensen, omdat ik hun legitimatie vraag. Mocht van de week sterven aan de meest gruwelijke ziekte en lijden. Omdat ik z'n vriendin odner de 25 vond... :Y)

Verder ben ik heeel gezellig en vrolijk naar mensen. Alleen als ik door krijg dat klanten geen goededag terug zeggen, dan ben ik meestal ook niet te genieten. Gewoon een hallo, ja/nee en dag en mijn dag is goed hoor. Hoef echt niet een stuiterbal klant.. (die heb ik genoeg. Kleine winkel, heel wat gezelligheid!)

Ben lekker traag met grote boodschapen want alles met gestructureerd op mijn band zodat niks plet. Waarderen veel klanten. Ik heb soms avonden zo 5 klanten in mijn rij terwijl de andere kassa er maar 1 heeft. Gewoon omdat die klanten weten dat ik rustig doe en ook nog gezellig doe. Ik help oudere met inpakken. Problemen mee? Staat een kassa verderop open :j

Als ik zelf boodschappen doe wil ik gewoone en gezellige cassiere. Hoeft niet overdreven. Maar even hallo zeggen tegen een klant kan soms echt iemands dag goed maken... ik heb wat ouderen die niet veel contact hebben en heel blij zijn met die goededag als ze hun boodschapjes doen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:14

Mochten ze kwaad worden als ik achter de kassa zit en naar hun legitimatie vraag, verwijs ik ze altijd door naar Den Haag. :o

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:18

Secricible, hoe zie je het voor je om een 'giga volle kar' in een keer op de band te kunnen passen? Ik word vaak juist gedwongen om te beginnen met scannen omdat ik anders met geërgerde blikken wordt aangekeken omdat meneer of mevrouw de spullen er niet meer op kan zetten.

Ik ben zelf caissière bij de appie, en vanwege personeelskorting gebruikt mijn moeder m'n bonuskaart :D nu deed ik van de week boodschappen bij de AH in de stad waar ik studeer, en omdat madre dus mijn bonuskaart heeft vraag ik altijd of de caissière de bonus zelf kan scannen/intikken voor me. (En anders weet ik nog wel die standaard plu code voor bonus :') )

Dus ik vraag het meisje aan de kassa of ze de bonus voor me kan intikken. Zegt ze ooooh neee zit denk ik toch geen bonus op, niet nodig (het was maandag dus dan zou ze wel erg goed op de hoogte zijn van de nieuwe acties), mevrouw liet me niet uitpraten en douwt zonder te vragen of ik het wil de bon plus een boerderijmini die ik niet hoefde zo in mijn hand -O-
Ik kwam er ook thuis nog achter dat ik diverse bonusproducten had gekocht...
Als caissière scan ik de bonus het liefst te vaak dan te weinig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:21

Er moet ook doorgang blijven bij de kassa. Mensen willen snel geholpen kunnen worden.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:33

Niet kunnen terugtellen
Het muntgeld bovenop het briefjesgeld.
Hier is het een sport van kassiersters om met de boodschappen zo hard te schuiven dat alles geplet geraakt of zonder pardon in de kar vliegen...
En geen goede dag enzo krijgen, doe ik lekker slijmend vriendelijk terug.
....

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:36

Jennifuur, wij mogen niet eens de code meer in tikken. Dan mag je leuk op de deurmat van de supermarkt maneger. Krijg ik ook geregeld ruzie over met klanten. Ik pak altijd vorodat ik begin een hele stapel aan bonuskaarten en scan ze 1 voor 1 als mensen ze niet hebben. Ik zeg alleen dat er niks in de bonus is, als de klant echt alleen basic producten heeft :Y) (en mij dan niet geloven :') )
Laatst bijgewerkt door Nalonyda op 27-09-14 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:36

Ben ook paar jaar caissière geweest, dus beide kanten ervaring *\o/*

Ergernissen als caissière
-Ouderen die in een volle rij rustig al hun muntjes gaan uittellen waardoor je alle klanten nog chagrijniger ziet kijken.
-Klanten die boos worden, omdat ze niet bij mogen pinnen, omdat ik niet genoeg geld in mijn kassala had.
-Klanten die heel moeilijk gaan doen, de helft willen pinnen en de andere helft contant betalen :')
-Klanten die bedenken dat ze nog één product nodig hebben, de kassa verlaten, de hele rij laten wachten en op hun dooie gemak terug komen gewandeld :').
-Klanten die hun mandje met volle inhoud op de band kwakken en verwachten dat jij het mandje gaat leegmaken :').
-Klanten die gewoon rustig aan het telefoneren zijn als ze moeten afrekenen.

Ergernissen als klant
-Chagrijnige caissières die boos worden omdat jij ze als klant stoort in een gezellig gesprek :') .
-Caissières die zo het geld in je handen kwakken en niet de moeite nemen om even terug te tellen.

Moet wel zeggen doordat ik het werk zelf heb gedaan, ik meer respect heb gekregen voor de kassamedewerkers.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:55

Over het algemeen ben ik best tevreden als klant. Een enkele keer moet ik mn bonuskaart nog toeschuiven nadat het totaalbedrag al is geroepen, tja. Ik wil toch graag die 5 euro korting scoren als ik op koopjesjacht ben geweest...
Zolang ik netjes gegroet wordt vind ik het ook heus niet erg als er een praatje gemaakt wordt oid.

Ik erger me eerder aan trage klanten die na het afrekenen nog hun portemonnee staan in te richten, hun boodschappentas uit moeten pakken om dan pas te starten met inpakken. En dan de boodschappenkar voor het pinapparaat laten staan.
Ik vind het alleen maar fijn als de cassiere daar niet op wacht. :=
En als klant kun je zelf ook wel een beetje nadenken over de volgorde waarin je je boodschappen op de band deponeert.
Maargoed, ik maak er dan ook altijd wel een sport van om zo efficiënt mogelijk af te rekenen. :+

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:00

Wat laatste tijd wel een irritatie factortje is, is het zelf intypen van de bonuskaart ipv om die van de klant vragen. Soms heb ik het ook niet door en vroeg me af waarom het sparen van airmiles zo traag ging, kwam dus doordat de bonuskaart van de kassière eerder gescand was. Zo ook geen kortig op je persoonlijke bonus aanbieding. Heb ooit gehoord dat kassieres x% van het totaal dat op hun bonuskaart gescand is extra uitbetaald krijgen, zou in ieder geval een hoop verklaren.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:02

Nalonyda, meen je die joh? Toen ik vorig jaar werd ingewerkt moest ik die code uit mijn hoofd kennen :')
Maar bij de Albert Heijns in m'n stad waar ik studeer hebben ze vaak een speciale kassabonuskaart! Dat is wel handig.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:06

Ik vind het leuk om hier even mee te lezen
sommige dingen zijn bestwel erg :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:22

NogSteedsGek schreef:
Wat laatste tijd wel een irritatie factortje is, is het zelf intypen van de bonuskaart ipv om die van de klant vragen. Soms heb ik het ook niet door en vroeg me af waarom het sparen van airmiles zo traag ging, kwam dus doordat de bonuskaart van de kassière eerder gescand was. Zo ook geen kortig op je persoonlijke bonus aanbieding. Heb ooit gehoord dat kassieres x% van het totaal dat op hun bonuskaart gescand is extra uitbetaald krijgen, zou in ieder geval een hoop verklaren.

Dat laatste klopt half. Alle AH werknemers krijgen 10% van de boodschappen die ze bij AH doen per kwartaal uitbetaald bij hun salaris. Dit word gespaard door het scannen van de bonuskaart. Alleen die mag dus niet gebruikt worden bij het scannen van boodschappen van klanten. De bonuskaart die aan de kassa gescand word of word ingevoerd is een speciale bonuskaart voor als mensen hun bonuskaart vergeten zijn. Daar krijg je als klant dus alleen de bonuskorting mee, verder niks. En de caissière verdient er dus ook niks mee.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 03:23

Ik stoor me aan het moeten legitimeren onder de 25, terwijl ik 26 ben. Vervolgens wordt er mijn rijbewijs door wie weet wat voor apparaat gehaald? Hoi privacy.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:51

KimD schreef:
Dat kan ook echt stront en stront irritant zijn, begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderen leuk, maar ugh! Na een morgen van zo'n kinderen heb je het wel gehad of kinderen die 'mevrouw' 100 in 30 seconden zeggen. Of als ik met iemand anders bezig ben al erdoorheen staan te brullen.

huh sorry hoor, maar als je met MIJ bezig bent met scannen en mijn dochter vraagt altijd heel zoet *mewvouw mag ik bonneje?'
dan is dat geen reden om haar stront irritant te vinden en haar zo te behandelen omdat jij nou toevallig geïrriteerd bent door andermans kids. Dat soort dingen hoor je gewoon te scheiden.
Of "straf" jij altijd je nietsvermoedende klanten als je daarvoor slechte hebt gehad?

gelukkig heb ik m'n 'vaste cassiere's " hier waar ik altijd langs ga en dat scheelt een hoop ergernis
en er staat ook 1 hele chagrijnige oude dame, heel streng net een ouderwetse schooljuf met liniaal :+
die vermijd ik altijd, tenzij haar rij meer dan 4 personen bevat en ze niet snel genoeg een kassa bij vraagt omdat ze denkt dat ze het alleen kan (dit gebeurd dus regelmatig)
Leverde mij eergisteren weer gratis boodschappen op! :Y) En dat gezicht dan van d'r :')

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:58

suus_pepper schreef:
Ik ben zelf cassiere, ik praat soms ook wel met mijn collega's. Als ik de hele dag achter de kassa zit moet ik soms ook even een praatje maken wat niet over zegels en mini's gaat.
Waar ik zelf een hekel aan heb: cassieres met zo'n zeikstem.. Vréselijk..

Daar heb je toch pauze voor??

Ben zelf cassiere geweest als bij baantje vroeger, en wij hadden een strenge hoofdcassiere: klant begroeten, niet onderling praten als je klanten hebt, altijd klein geld bijvragen, netjes geld terug tellen, dat soort dingen werd erg op gelet. Dat zijn dan ook dingen waar ik me erg aan kan storen als dat nu niet meer gebeurd.
En zeker geklets met de achterbuurvrouw en ik daar maar een beetje sta.... Halloooo??!? Ik kom jouw boterham betalen??!! Mag ik dan jouw aandacht??!!
Maar vaak gaat ook wel gewoon goed hoor!!

Edit: dat ik aan t eind sta in te pakken en die boodschappen niet naar me toe komen schuiven en ik er dus niet bij kan! Er zit toch zon lopende band daar? Waarom staat die niet aan??