Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

secricible schreef:suus_pepper schreef:Ik ben zelf cassiere, ik praat soms ook wel met mijn collega's. Als ik de hele dag achter de kassa zit moet ik soms ook even een praatje maken wat niet over zegels en mini's gaat.
Waar ik zelf een hekel aan heb: cassieres met zo'n zeikstem.. Vréselijk..
Stel voor dat je dat dan in je pauze of een rustig moment doet. Ik vind dat ook zo asociaal idd!
Verder erger ik me aan caissières die niet even meedenken. Bijvoorbeeld als ik met een giga volle kar kom en er niks te doen is en ik dus direct aan de beurt ben. Zodra er iets op de band staat beginnen ze dan direct dat te scannen. Gevolg is dat alles op de achterband op elkaar gepropt ligt. Als er niks te doen is WACHT dan gewoon even tot ik alles op de band heb staan zodat ik weer rustig kan inpakken.
Idem als ik bier heb op de band en ze dat plat op de band leggen zodat het naar beneden rolt (frisdrank idem)
Zware, fragiele of juist breekbare spullen even opzij zetten.
Echt, stop even met op de autopiloot werken en begin met meedenken. Ik ben ook jaren cassiere geweest dus ik weet dat het soms saai is

Ojajoh schreef:cassieres die om je uiterlijk geen gedag zeggen, echt bloedirritant en als ik in een slechte bui ben zet ik ze dat betaald door overdreven vrolijk gedag te zeggen, en wel zo dat iedereen in de rij het kan horen
en cassieres die opzettelijk mijn dochter negeren als zij (heel vriendelijk) om het bonnetje vraagt
het niet terug tellen van grote bedragen en het je zo in je hand kwakken
Ben trouwens zelf ook 7 jaar werkzaam geweest achter de kassa, ken gelukkig wel beide kanten. Maar tegenwoordig is het anders als vroeger

Pandameisje schreef:3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is
En dan heb ik het niet eens over de 'spontane' acties van onze bedrijfsleider als hij weer eens van een vol schap af moet en daarom maar een ongepland 'weekend koopje' verzint.
mensen die hun bestelling 3 x herhalen, gaan zeggen wat ik terug moet geven of mij de schuld geven van het feit dat ik niet vroeg of ze saus bij hun bestelling wilde. Het meest frustrerende vind ik gasten die niet zelf kunnen nadenken. "Wat kost dit?" "En dit?" "En dat" terwijl er gewoon een kaart aanwezig is en de prijzen vaak ook in koeien letters bij de menu's staan. Of "wat voor drinken heb je allemaal?" ... Voel je vrij om even achter mij te kijken naar de frisdrank automaat en de koeling
of nog leuker, dikke grote bestelling "oh, laat die burge maar zitten, heb niet genoeg geld bij me"..... En dan moet ik alles weer opnieuw aanslaan en moet ik aan mijn manager verklaren waarom ik zo'n hoge waarde aan foutbonnen heb
malih schreef:Volgens mij hier nog niet voor bij gekomen.... bij de jumbo waar wij standaard boodschappen doen zit 1 trage troela....
En bij alles wat er door haar handen gaat en eetbaar is zegt ' oohhh dit is lekker, ' 'ohh even ruiken hmmm ruikt vet lekker mevr'
Ik zweer t bij alles wat eetbaar is.... jullie kunnen vast wel raden hoe deze meid er ongeveer uit ziet.

nu deed ik van de week boodschappen bij de AH in de stad waar ik studeer, en omdat madre dus mijn bonuskaart heeft vraag ik altijd of de caissière de bonus zelf kan scannen/intikken voor me. (En anders weet ik nog wel die standaard plu code voor bonus
)
(en mij dan niet geloven
)
.
.
. 
NogSteedsGek schreef:Wat laatste tijd wel een irritatie factortje is, is het zelf intypen van de bonuskaart ipv om die van de klant vragen. Soms heb ik het ook niet door en vroeg me af waarom het sparen van airmiles zo traag ging, kwam dus doordat de bonuskaart van de kassière eerder gescand was. Zo ook geen kortig op je persoonlijke bonus aanbieding. Heb ooit gehoord dat kassieres x% van het totaal dat op hun bonuskaart gescand is extra uitbetaald krijgen, zou in ieder geval een hoop verklaren.
KimD schreef:Dat kan ook echt stront en stront irritant zijn, begrijp me niet verkeerd, ik vind kinderen leuk, maar ugh! Na een morgen van zo'n kinderen heb je het wel gehad of kinderen die 'mevrouw' 100 in 30 seconden zeggen. Of als ik met iemand anders bezig ben al erdoorheen staan te brullen.

En dat gezicht dan van d'r
suus_pepper schreef:Ik ben zelf cassiere, ik praat soms ook wel met mijn collega's. Als ik de hele dag achter de kassa zit moet ik soms ook even een praatje maken wat niet over zegels en mini's gaat.
Waar ik zelf een hekel aan heb: cassieres met zo'n zeikstem.. Vréselijk..