Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sony VS Apple

Apple Iphone 6
56 (43%)
Sony Xperia Z2
57 (44%)
Geen van beiden
16 (12%)

Totaal aantal stemmen: 129

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:46

janntjuh schreef:
Ik zit met dezelfde twijfel, maar ik ga toch voor apple.
- Apple heeft een veiligere server dan Android
- Al mijn Android telefoons gingen kapot :')
- Bij Android telefoons was het geheugen snel vol en bleef vol zelfs nadat ik alles verwijderde
- De kwaliteit(stevigheid, materiaal) van het toestel vind ik gewoon beter bij Apple
en zo zijn er nog wat punten :)

Nee, Android heeft me te vaak teleurgesteld, ik durf t niet meer aan :n

Nee stevig zijn die telefoons!
Afbeelding
Sorry ik kon het niet laten :')

Maar om je advies te geven. Ik zou veer geen beide gaan. Ik vind de Iphone te overpriced voor wat die eigenlijk kan en van de Sony hoor je ook niet altijd goede dingen. Android is wennen maar geeft wel meer mogelijkheden dan Ios.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:49

ramboe schreef:
janntjuh schreef:
Ik zit met dezelfde twijfel, maar ik ga toch voor apple.
- Apple heeft een veiligere server dan Android
- Al mijn Android telefoons gingen kapot :')
- Bij Android telefoons was het geheugen snel vol en bleef vol zelfs nadat ik alles verwijderde
- De kwaliteit(stevigheid, materiaal) van het toestel vind ik gewoon beter bij Apple
en zo zijn er nog wat punten :)

Nee, Android heeft me te vaak teleurgesteld, ik durf t niet meer aan :n

Nee stevig zijn die telefoons!
[ Afbeelding ]
Sorry ik kon het niet laten :')

Haha ik ben mijn 4S gewend, die is veel steviger/degelijker dan bv een plastic samsung :')
Die buigzaamheid van de 6 had ik niet verwacht, is erg fout -O-

Mijn vriend krijgt morgen of overmorgen zijn iPhone 6, zal jullie wel op de hoogte houden :)

ramboe

Re: Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:53

iphones waren inderdaad hele stevige telefoons. maar nu moet het allemaal dunner en groter..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:55

De Z2 is niet van plastic hoor... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:11

Android telefoons niet stevig? Ik heb mijn LG al 10293829839182398 keer laten vallen, en er zit nog geen barst of kras op. :')

Daarentegen ben ik nog bijna nooit iemand tegengekomen die geen iPhone 4 heeft waar geen barst in het scherm zit. :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:23

Resistance schreef:
Android telefoons niet stevig? Ik heb mijn LG al 10293829839182398 keer laten vallen, en er zit nog geen barst of kras op. :')

Daarentegen ben ik nog bijna nooit iemand tegengekomen die geen iPhone 4 heeft waar geen barst in het scherm zit. :')

Inderdaad! Het scherm gaat bij iPhones gewoon zo snel kapot, ik heb even een onderzoekje opgezocht: hierbij had 23% van alle iPhones een kapot scherm.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:03

Ik heb mijn 4S ook al zoveel keer laten vallen en al verloren in de piste :p ook nog niets aan :D misschien heb ik gewoon geluk :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:19

Volgens mij is de Apple-Android discussie net zoiets als Nikon-Canon en zijn er in beide kampen evenveel lovers & haters.

Wat me hier alleen opvalt is dat mensen na 1 dag al een telefoon afschrijven omdat ze er niet mee kunnen werken...ben ik nou echt zo raar dat ik vind dat je daar ook gewoon aan kan wennen? Schoenen loop je toch ook in? Om daar nou een heel merk om af te schuiven...

Ik zit zelf ook te twijfelen tussen sony & iphone maar wordt gek van alle tegenstrijdige recensies en denk dat het uiteindelijk vooral draait om gut-feeling

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:38

Sony is een heel stuk vooruit gegaan vanaf de m2 :j

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:21

Ios en Android discussie is al natural en niet natural.

Sony doet het hier heel erg goed. Verbaasd mij hoe goed de batterij is

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:02

Leuk dat je de Sony gekocht heb!

Ik ben in het bezit van een Iphone 4s en een HTC desire X. De HTC gaat langer mee met de batterij, lijkt qua behuizing sterker, software doet het prima alleen na een anderhalf jaar is ie toch wel traag, geheugen steeds vol voor apps ect. Voor de rest doet ie gewoon wat hij moet doen (3g, wifi, algemene verbinding).
De Iphone 4s is ook zeker een degelijke telefoon. mooie behuizing maar wel van glas, werkt 'smooth', er is geen apart geheugen voor de apps, maar na een tijdje kon ik er niet meer mee bellen, en de knop aan de voorkant deed het niet meer/ deed het slecht.
Beide dus toestellen met mankementen. Maar zo denk ik dat alle toestellen uiteindelijk wel mankementen krijgt, of het nou android, windows of apple is.

Wat ik altijd wel apart vind bij Apple is dat er altijd twee toestellen verschijnen (4/4s, 5/5s). Het lijkt dus of Apple nog onvolledige producten op de markt brengt om ze daarna nog een aan te passen tot een beter model (de s- varianten). Dus als ik ooit weer voor een Apple ga, dan zou ik persoonlijk altijd wachten tot de s-variant uitkomt.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:19

Mn vriend heeft zn iPhone 6 binnen... Poeh wat is dat ding groot zeg! Moet je nagaan hoe groot de 6Plus is :wow:
Haha alleen voor t formaat zou ik gaan voor een 5s :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:15

Ik zat aanvankelijk te balen dat ik maand of 2/3 geleden de 5S aanschafte , maar nu ik de 6 heb gezien heb ik geen spijt !
Wilde van m'n vorige Phone Z1 af omdat hij zo groot is ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:37

Resistance schreef:

Ligt er hier 1 op tafel die er nog als nieuw uitziet en waar echt niet heel zuinig mee omgegaan wordt. Geen krasje te bekennen.
Net als op mijn Iphone 5 trouwens, ziet er ook nog als nieuw uit.

Maar eerlijk is eerlijk, ik wacht wel even met het aanschaffen van de Iphone 6. Tot de kinderziektes en alle andere gekke dingen er uit zijn.

Ik koop trouwens meestal het toestel los. Is wel even veel geld, maar het scheeld je toch zo'n 40 euro in de maand aan abbo kosten. SIM only is dan echt veel goedkoper.

Oh, ik heb ook een Samsung voor het werk en daar kan ik idd niks mee worden. Met Android ook niet trouwens.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:36

Hier ook nog een iPhone 3gs, een iPod touch en een iPhone 4s, allemaal nog zo goed als nieuw! Nog nooit een kras of barst in mn scherm gehad...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:58

Hee TS, ben je zo verdiept in je mooie nieuwe Sony dat je bokt verwaarloost? :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:00

En hoe bevalt ie?

Tis zo stil hier :-P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:13

Nou ik ben vol lof over mijn iPhone <3 <3

Afbeelding

Op de foto neigt hij beetje naar geel goud maar in echt neigt hij meer naar rosegold.

Hij is zooveeeeel sneller dan mijn 4S en ik vind het scherm heerlijk en die camera erop <3 *\o/* ja hoor ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe phoon <3
Daarbij voelt hij gewoon heel erg stevig aan, ik heb hem gewoon in mijn broekzak en nog niks niet buigen :) je mag toch en beste brute kracht gebruiken om dat ding om te buigen.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:27

Hij ziet er echt sexy uit!!! <3
Ik kan echt niet meer kiezen, met al dat ge-voor en ge-nadeel

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:01

Man, zoonlief en ik moeten ook een nieuwe tel met verlengen, maar twijfel wel heel erg, vooral nu.

Zoonlief wilde graag een iPhone, dus gekeken, maar kwamen toch diverse minpunten tegen. Wij keken naar de 5, omdat die nog prima is en een stuk goedkoper nu de 6 uit is.

We hadden de afgelopen 2 jaar alle 3 een htc. Ze zijn niet heel slecht, maar wel veroudert nu. Ik heb een hoesje en die van mij is tig keren gevallen en leeft nog steeds. 1 heeft bij ons een verbrijzeld scherm dus die is stuk en een ander toestel heeft een barst, maar doet het nog redelijk.

Onze zoon is 17 en veel vrienden hebben iPhone of samsung. Van beide hoort hij goede dingen en kleine mindere dingen.
Mn man heeft een collega die problemen heeft met de samsung.

Voor de htc hebben wij sony gehad wat prima beviel eigenlijk. Daarvoor had ik altijd sony ericsson naar volle tevredenheid en mijn man Nokia.

Ik vind stof en waterdicht wel een pre. En zoonlief wil per se 4g en veel geheugen.
Hij had gehoord dat je een abo moet met veel mb's, omdat 4g meer verbruikt?? Man en ik hebben 250mb. Gebruik mn i-net amper buiten de deur en thuis wifi. Zoonlief heeft 500mb, gaat er nooit overheen, want op school bijv is wifi. Maar hij zegt nu 1000mb nodig te hebben.

Ik dacht dat de Samsung vorig jaar ook toestel van het jaar was of als beste getest ofzo?

Hoe zijn de lumia telefoontjes? En iemand al ervaring met de huawai? LG ooit lang geleden gehad, was plastic schuifding met waardeloze batterij. Maar LG is wel beter nu. We hebben een prima stereo.

Ik hoor graag nog meer verhalen/ervaringen. Vind trouwens de abonnementen ook erg duur geworden.......We betalen nu 20 euro pp. Dat is 60 voor het gezin. Dat wordt straks minimaal 30/35.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:40

@Superpony, ik zou je graag willen helpen maar niet in dit topic. Zou je eventueel een eigen topic willen openen? ;)

Veel vragen van jou kan je zelf al uitvinden dus probeer dan specifiek zijn zodat het topic niet versplinterd.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 22:46

Dames en heren!
Live vanaf mijn sony geschreven!!!
Het is een super toestel, vandaag toevallig tegen mijn vriend de opmerking gemaakt dat ik nu niet eens zou weten of ik wel terug zou willen naar IOS!
Natuurlijk, toetsenbord is iets anders en het toestel is iets groter, maar man wat gaat mn batterij lang mee (zelfs na 2 uur navigatiegebruik slechts 5% batterijverloop!) en wat werkt dit systeem ongelooflijk makkelijk! Ook maakt het toestel echt super mooie foto's! Kortom ben ik mega blij dat ik toch voor de sony heb gekozen, al zal apple altijd 2e keus blijven als de kwaliteit en handigheid hiervan wegvalt, en dan te bedenken dat ik nu geen drol betaal per maand vergeleken met apple en zo'n top toestel heb (welke tevens een prachtig design heeft zowel qua achtergronden en gebruiksgemak als uiterlijk). Samsung komt er nooit meer in, dat is zeker! Maar oh wat ben ik blij dat ik dankzij oa julie deze keus heb kunnen maken en nu dit toestel heb!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:53

Das een mooi live verslag!

Ik ben ook zeer tevreden over mijn batterij van de Sony. Doe er gewoon 2 dagen mee. En ik ben een intensieve telefoon gebruiker.

Mijn s4 gaf na 8,5 al lege batterij

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:59

Gelukkig bevalt hij!!!

Hier ook lange batterijduur, ik wil hem altijd 's nachts opladen dus ik baal altijd eigenlijk als hij nog 40% heeft na een dag, dan vind ik het zonde van de energie om hem de hele nacht aan de oplader te doen :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 23:10

Chouchou schreef:
Gelukkig bevalt hij!!!

Hier ook lange batterijduur, ik wil hem altijd 's nachts opladen dus ik baal altijd eigenlijk als hij nog 40% heeft na een dag, dan vind ik het zonde van de energie om hem de hele nacht aan de oplader te doen :D

Precies dat... Ik ben ook een buiten werktijd zeer intensieve telefoongebruiker, maar hij is altijd meer dan 40%.. Vandeweek zelfs 87% dus toen besloot ik maar dat ik hem niet op ging laden :p