HELP! Enorme spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:09

ThreeFingers schreef:
Vreemde vergelijking. ....

Een hoogte kun je vanaf vallen..een hond kan je zwaar toetakelen en een vliegtuig kan ook neerstorten. Alle voorbeelden hebben al mensen levens gekost hier in Nederland.

Dit is al weer het zoveelste topic wat voorbij komt over spinnen.
De spinnen die hier leven zijn onschuldig.

En ik snap best dat er mensen bang zijn. Maar kom op joh het zit tussen de oren.

Dus instinctief gedrag zit tussen je oren? :+
Want spinnen zijn voor mensen al miljoenen jaren als 'gevaarlijk' gemarkeerd.
Nog miljoenen jaren voordat we ooit in een vliegtuig gestapt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:28

xMercury schreef:
Kwetsende opmerking := Moest daar echt even om lachen..

Een fobie is een angst dat iemand in zijn doen en laten ernstig kan beperken. Dan ga je mij toch niet vertellen dat een angst voor spinnen een fobie is of wel :') Ja, ik vind zeggen dat je een 'spinnen fobie' hebt overdreven.

Ik praat niet over een fobie dus voel me niet aangesproken. Maar voor je zo bijdehand gaat doen, zoek eerst even op wat een fobie inhoudt. Want ja stond toevallig van de week nog een artikel op internet dat het momenteel zo druk is bij bepaalde instellingen omdat er veel mensen met een serieuze spinnen angst zich meldden.

Anyway. Fobie of geen fobie. Ik durf niet meer alleen thuis te zitten. En reageer zo dusdanig onhandig dat dit niet de eerste keer was dat ik mijzelf buitensloot. Ik noem 't geen fobie. Ik vraag wel om advies. Met jouw mening kan ik nou eenmaal vrij weinig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:32

"Wist u dat een spinnen fobie is een van de meest voorkomende fobie vormen is? Ongeveer 50% van de vrouwen en 10% van de mannen heeft minimaal last van een milde spinnen fobie. U bent dus echt niet alleen wanneer u last heeft van een spinnen fobie.

Personen met een spinnen fobie voelen zich ongemakkelijk in elke omgeving waarvan zij denken dat spinnen aanwezig kunnen zijn. Komt iemand met een spinnen fobie een spin tegen dan wordt de reactie vaak omschreven als overdreven. Ze krijgen vaak te horen: “Doe toch normaal, het is maar een spinnetje!”

Bent u iemand die een spinnen fobie heeft dan is het voor u heel echt, maar u heeft gezien dat u echt niet alleen bent. U krijgt een paniek aanval wanneer u aan een spin moet denken of wanneer u geconfronteerd wordt met een spin. Iemand met een spinnen fobie zal er ook altijd zeker van willen zijn dat hun omgeving spin-vrij is. Ligt het er nog aan waar u woont en in welk werelddeel u woont. Alle spinnen zijn giftig, dit hebben ze nodig om hun prooi te vangen. U woont in Nederland en hoe ernstig uw spinnen fobie ook is u weet dat u hier geen dodelijke spinnen zult tegenkomen. Dat

Een reden voor het krijgen van een spinnen fobie verschilt nogal van persoon tot persoon. U heeft deze fobie en eigenlijk wilt u maar één ding; namelijk van uw spinnen fobie afkomen. Aangezien veel personen denken dat dat niet mogelijk is willen ze nog maar één ander ding. Rustig ergens vertoeven waar geen spinnen KUNNEN zitten."

Zo hebben we je theorie ook weer ontkracht. Kan je jezelf weer gaan vervelen :=

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:34

Ik heb gelukkig geen spinnenfobie maar weet wel hoe het voelt want ik heb vogelfobie.

Waardoor ik dus niet naar het strand wil of ga, en als we met de boot naar bijvoorbeeld terschelling gaan zit ik alleen maar binnen.

Maar ik ben druk bezig eroverheen te komen al kost dat erg veel moeite en hyperventilaties -O-

ThreeFingers

Re: HELP! Enorme spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:48

Er zit een groot verschil tussen spinnen eng en griezelig vinden of er echt een fobie voor hebben.

En als je er echt panische angst voor hebt, kom je er echt niet bij in de buurt ook niet om de spin dood te maken.

Dus de meeste hier vinden spinnen gewoon eng, meer niet.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:52

ThreeFingers schreef:
Er zit een groot verschil tussen spinnen eng en griezelig vinden of er echt een fobie voor hebben.

En als je er echt panische angst voor hebt, kom je er echt niet bij in de buurt ook niet om de spin dood te maken.

Dus de meeste hier vinden spinnen gewoon eng, meer niet.

Dat is dus precies waar ik last van heb.
Ik raak echt in totale paniek als ik alleen thuis ben en er een spin in mijn kamer oid zit, omdat ik er echt voor geen geld in de wereld dichtbij durf te komen en ze zeker niet met slechts een papiertje dood durf te maken.
Ook als ze dood zijn durf ik er niet bij in de buurt te komen :').

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:09

Wauw.. als je durft te zeggen dat spinnenfobie aanstellerij is en tussen je oren zit, dan heb je dus gewoon totaal geen begrip voor de mensen die bang zijn voor spinnen. Wat een empathie zeg..

Als ik ergens een spin zie, dan ga ik in een halve seconde van normaal naar complete paniek. Waarom ik bang ben? Joost mag het weten, ik heb werkelijk geen idee. Ook niet waar het vandaan komt. Ik weet alleen dat ik altijd bestempeld word als aansteller. Als er de mogelijkheid bestond om eens te wisselen van gevoel, dan had ik die mensen dat graag gegeven. Grote spinnen zorgen voor mij echt direct voor hyperventilatie en huilen, don't ask why. Als mijn vader een spin vermoord heeft en daarna voor de lol met dat dode beest naar me toe komt, dan is de paniek nog groter. Ik heb nog nooit van mijn leven een spin dood gemaakt, gewoon omdat ik het echt niet durf.

Beste wapen? Mijn vader :Y) Al moest hij laatst ook even slikken toen er zo'n zwarte joekel op de badkamer zat :')

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:17

wij hadden pas ook een hele grote spin in huis :oo
Gelukkig had mijn broer een schoen bij de hand :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:22

ThirzaXinge schreef:
[ Afbeelding ]

zo krijg ik ineens medelijden met al die spinnen :')

I bringed you à fly?

Ghostattack: het zít tussen je oren, maar dat maakt het probleem niet minder.

Ik weet dat spinnen in nl ongevaarlijk zijn, toch moet ik er niets van hebben

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:27

LadyMadonna schreef:

Klopt, maar ik weet niet hoe ik aan deze angst kom. Ik weet wel dat ik er voorlopig niet van af kom := Ik weet ook heel goed dat die beestjes niks doen, ben verder ook voor letterlijk geen enkel ander dier bang.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:36

Aanstellerig of niet, hier ook iemand met een echte fobie want voor nog geen 3 miljoen dat ik in de buurt kom om het beest weg te halen of zelfs maar te vermoorden.. gelukkig een hele lieve vriend die er niet bang voor is en de meest normale formate buiten zet behalve als die er zelf van schrikt zoals afgelopen zaterdag zat die op de bank en toen schoot er ineens zo'n vieze grote zwarte spin omhoog op de muur en daar schrok die van die had die uit reactie dood geslagen thank god zat ik net op de wc :') maar de meeste brengt die weer naar buiten.

En als k alleen ben ben ik panisch en ga k of me huis uit of hou k m constant in de gate waar die is of heen gaat tot er iemand thuis komt xd

gelukkig hier alleen afgelopen zaterdag dan 1 keer maar verder nog weinig echt grote binnen gehad en dat is voor mijn hart maar beter ook geloof ik hahaha, walgelijke beesten vind ik t gewoon omdat ze ontzettend snel zijn en kruipen en veelste veel pootjes hebben en 9 van de 10 keer nog op je afkomen ook :r :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:49

Angst voor spinnen is erg maar fobie is nog veel erger. Ik vind spinnen eng en krijg er helemaal de griebels van en ik maak ze dood zodra ze in mijn huis lopen en ik ze zie enwat iemand daarvan vindt maak ik me niet druk om. Ik vind wel dat je nooit iemands angst mag bagetalliseren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:19

LadyMadonna schreef:
ThirzaXinge schreef:
[ Afbeelding ]

zo krijg ik ineens medelijden met al die spinnen :')

I bringed you à fly?

Die foute spelling is deel van de charme van dat soort plaatjes LadyMadonna :+

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:38

Hebben wie hier ook veel elke dag minstens 1 of 2 van die grote zwarte. Is de tijd van het jaar voorjaar en najaar zijn ze er nu eenmaal veel.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:52

Ik begrijp echt niet dat mensen zo'n onschuldig beestje kunnen dood meppen, of erger nog...
Ik heb al weken een huisspin die heeft zijn web in mijn keukenraam gemaakt, soms spray ik water op het web omdat hij geen water van buiten krijgt en dan zie je hem al die druppeltjes water verzamelen en opdrinken.
Ik vind het ook een heel mooi gezicht als hij een vlieg heeft gevangen en hoe hij die dan helemaal inpakt, doodslaan zou geen moment in mij opkomen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:59

KoudbloedKim schreef:
Aahw, hete kraan erop vind ik dan wel weer zielig... :(:)

Kokend water ~~}> Doe ik ook bij oorwormen die denken hier naar binnen te mogen. Je ziet ze mooi stuiptrekken en dan zijn ze dood.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:00

Kijk dit spinnetje dan, die zou je toch niet dood kunnen slaan? (of verzuipen, verbranden of martelen)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:01

Citaat:
Je ziet ze mooi stuiptrekken

:r :n

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:03

Arrabel schreef:
Kijk dit spinnetje dan, die zou je toch niet dood kunnen slaan? (of verzuipen, verbranden of martelen)

Jawel hoor..... zonder pardon :o

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:04

Arrabel schreef:
Citaat:
Je ziet ze mooi stuiptrekken

:r :n

Ze voelen toch geen pijn :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:05

Ze voelen toch geen pijn??
Hoe kom je daarbij?

saskiakefie

Re: HELP! Enorme spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:07

Wetenschappelijk bewezen dat insecten geen pijn kunnen ervaren. (spinnen weet ik niet). Het lichaam reageert wel maar ze voelen het niet.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:07

Citaat:
Elk levend wezen kan pijn voelen. Zelfs planten.
Misschien ervaren ze het op een andere manier als wij, maar ze ervaren het wel degelijk.
Iedereen die eens (al dan niet) een mier pijn heeft gedaan kan zien hoe ze lijdend liggen te kronkelen.
Het zijn allemaal organismen, net als wij, die ook maar één keer leven (waarschijnlijk). Waarom zou je dat leven willen beëindigen?

Je moet niet op insecten trappen, net zo min als je op een chihuahua zou trappen.
Dat ze te klein zijn om hun expressie te kunnen herkennen maakt het nog geen minder dier.

Gestolen van een andere site maar zo denk ik er ook over.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:09

Arrabel schreef:
Elk levend wezen kan pijn voelen. Zelfs planten.
Misschien ervaren ze het op een andere manier als wij, maar ze ervaren het wel degelijk.
Iedereen die eens (al dan niet) een mier pijn heeft gedaan kan zien hoe ze lijdend liggen te kronkelen.
Het zijn allemaal organismen, net als wij, die ook maar één keer leven (waarschijnlijk). Waarom zou je dat leven willen beëindigen?

Je moet niet op insecten trappen, net zo min als je op een chihuahua zou trappen.
Dat ze te klein zijn om hun expressie te kunnen herkennen maakt het nog geen minder dier.

Hoe kom je daar dan bij? Een mier dat ligt te kronkelen doet dat omdat het puur instinctief is, daar is die mier niet eens bewust van, het lichaam doet waar het nog in staat toe is. Geloof je echt dat als je in een plant knijpt dat hij pijn heeft? Dat een grassprietje lijd als je hem afknipt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:11

ThreeFingers schreef:
Jeetje wat een gedoe en sadistische manieren om een spin te doden.
Maar o wee als de paardenbeul actief is....

Spinnen doen gewoon niks. In de ogen van de spin zijn juist wij de grote enge killlers en niet hun!

Laat die beesten met rust, of zet ze gewoon buiten.

Sorry hoor, maar ik denk dat jij echt niet weet hoe het is als je panisch bent voor spinnen. Ik raak gewoon echt in paniek en ben niet meer tot rationeel handelen in staat als ik er eentje zie, hij moet gewoon weg en hoe maakt mij echt niet uit, dood of levend, als hij maar weg is. Paardenbeulen doen dat niet uit enorme angst lijkt mij.