Kleding kind bij gescheiden ouders.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Kleding kind bij gescheiden ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:56

Misschien een optie om de boel op de spits te drijven en volledige voogdij aanvragen door je vriend. Zoon is er al vijf dagen per week en heeft een leeftijd waarop hij bij de rechter echt wel aan kan geven waar hij het liefst is. Het is net alsof mam zijn spullen direct op mp verpatst. Of alles naar de andere zoon doorschuift, één kledingmaat kleiner heeft deze dus dat kan al snel.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:05

Ik had al mijn kleding bij mijn moeder liggen, nam de kleding die ik nodig had mee naar mijn pa, en al mijn was werd bij mijn moeder gedaan. Mijn moeder was ook de enige die kleding inkocht.

Het komt behoorlijk kinderachtig over, wat er bij jullie gaande is. Adviezen heb ik niet, ik heb het alleen vanuit een kinderrol meegemaakt, en hoe het bij mij verliep, was bij mij vanzelfsprekend. (Of het handig was, is een tweede)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 19:09

Mij lijkt het juist heel handig als de kleren van 1 persoon over en weer gaan. Als er 2 garderobes zijn heb je dus nooit het probleem dat de kleding van de een bij de ander ligt.

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:17

Hier een soort gelijke situatie;

Mijn vrien heeft 2 zoons met zijn ex vrouw. De zoons wonen bij ons, maar gaan om de week een weekend naar hun moeder, de andere week de woensdag en donderdag.

De moeder is hertrouwd, haar man heeft zoons die dezelfde leeftijd zijn, ze passen de kleding van vriend's zonen.

Wij willen altijd dat zoon's er netjes bij lopen. Nette broeken, geen vieze of verwassen kleding.

Regelmatig komen ze terug in kleding, die niet van hun is. Moeder verwisseld de kleding gewoon!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:25

K_im schreef:
Ik had al mijn kleding bij mijn moeder liggen, nam de kleding die ik nodig had mee naar mijn pa, en al mijn was werd bij mijn moeder gedaan. Mijn moeder was ook de enige die kleding inkocht.

Het komt behoorlijk kinderachtig over, wat er bij jullie gaande is. Adviezen heb ik niet, ik heb het alleen vanuit een kinderrol meegemaakt, en hoe het bij mij verliep, was bij mij vanzelfsprekend. (Of het handig was, is een tweede)

Helemaal eens.
Ik heb met verbazing gelezen, zo kinderachtig.
Het gaat hier om een mannetje van 7 jaar, van 2 ouders die ooit eens van elkaar gehouden hebben. Nu kunnen ze het niet eens opbrengen om als 2 volwassenen op geregelde basis met elkaar te overleggen over de opvoeding en kleding en het geluk van hun zoon.
Bah cd van jou, cd van mij. Mijn broek, haar broek.

Je zult zulke ouders hebben.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 19:30

Lezen janouk, ze hebben niet van elkaar gehouden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:52

koffer meegeven gaat prima als zoonlief tijdens de week bij de ene ouder is, en bv enkel in een weekend naar de andere ouder gaat.
bij co-ouderschap wordt er volgens mij geen alimentatie betaald, dus worden alle kosten gedeeld.
ofwel koopt elke ouder dus de eigen garderobe (en dan is de enige oplossing om ze in de kleren dat ze aanhadden terug te sturen, als je kindlief niet wil laten rondlopen in die kleren op school dan regel je het zo dat kind aan de deur opgehaald en afgeleverd wordt, of regel je iets met school dat hij zich tegen de avond (of als die naar jullie komt in de ochtend) daar kan verkleden. Toch tenminste dat die goed passende schoenen heeft.

Ofwel wordt er eens per half jaar "grote" inkopen gedaan waarvan de kosten dan gedeeld worden door de twee ouders, en gaat de kleding dus van het ene gezin mee naar het andere gezin. Maar dan heb je het risico dat ze idd de kleding doorgeeft aan het jonger broertje...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:56

Klinkt hard, maar ik zou gewoon de kinderbescherming ofzo inlichten. Helaas heeft jou vriend niet 100% voogdij. En zolang mams dus niet meewerkt kan je weinig. Kind laten lopen in te kleine schoenen vind ik onder mishandeling en verwaarlozing vallen. Ondanks dat jullie geen geld (ga er vanuit dat zij de kinderbijslag krijgt?)krijgen zou ik de jongen niet in te kapotte en te kleine kleding (ook schoenen) dus terugsturen naar school of naar haar.
Dus ondanks dat je er zelf (of je vriend) er moe van worden, laat die jongen er gewoon netjes uit zien en "vecht" dit hoger op uit. Kinderen zijn naar elkaar namelijk ook hard. Wie weet werkt het zelfs pesten richting deze jongen in de hand als hij er dus zo slonzig bij loopt.
Succes met dit moeilijke probleem.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:53

K_im schreef:

De belangrijkste reactie van het hele topic... Vanuit het kind. En dat is waar het om moet draaien.

Neem dit mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:03

Ik heb het idee dat ze misbruik maakt van de situatie. Die denkt natuurlijk ha, fijn. Hoef ik geen kleren te kopen. Maar dan vraag ik me af waar de kinderbijslag dan wel naartoe gaat. En waar al die goede kleren blijven.. want hij kan ze toch niet allemaal tegelijk aan? :o? zou ze ze dan verkopen ofzo? Of denk ik nu te diep na.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe het is om in de kinderbijslag enzo te zitten, mijn moeder leeft namelijk ook daarvan, en daarnaast ook van de bijstand. Ik ben dan wel bijna volwassen en ga nooit naar mijn vader, maar er zit hier wel een raar luchtje aan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:15

Youknowme schreef:
Lezen janouk, ze hebben niet van elkaar gehouden

dat doet er verder niet toe wbt de rest van het verhaal dat janouk plaatst. Dat veranderd er niets aan aan wat dat kind nu doormaakt, waarvan ik uitga dat toch beide ouders wél van houden en ook zouden moeten houden. Arm kind zit hier midden in :(:)

Ik zeg niet dat dit perse jullie schuld is, maar ach arm ventje.

Mijn tip, probeer het zo te doen dat je (stief)zoon er zo min mogelijk onder lijd. Dan kost het maar die centen extra aan kleding, zolang hij er maar zo min mogelijk last van heeft.

xPabloBokt schreef:
Ik heb het idee dat ze misbruik maakt van de situatie. Die denkt natuurlijk ha, fijn. Hoef ik geen kleren te kopen. Maar dan vraag ik me af waar de kinderbijslag dan wel naartoe gaat. En waar al die goede kleren blijven.. want hij kan ze toch niet allemaal tegelijk aan? :o? zou ze ze dan verkopen ofzo? Of denk ik nu te diep na.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe het is om in de kinderbijslag enzo te zitten, mijn moeder leeft namelijk ook daarvan, en daarnaast ook van de bijstand. Ik ben dan wel bijna volwassen en ga nooit naar mijn vader, maar er zit hier wel een raar luchtje aan.

Je zit niet in de kinderbijslag, dat is gewoon geld dat alle ouders krijgen als ze minder jarige kinderen hebben. Je kunt wel in de bijstand zitten, maar dat is iets anders :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:12

Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken, dat een goede regeling in ieders belang is en de opvoeding van een kind en het geven van veiligheid en geborgenheid is een taak voor alle volwassenen in het leven van een kind.

Het vervelende is, dat dit van kwaad tot erger gaat.
Straks krijgt het kind van jullie een mobiele telefoon: mag hij hem niet meenemen naar het huis van zijn moeder, want dan belt zij er mee.
Hij krijgt een laptop van Mamma, mag het niet mee naar Pappa: laat hij er zelf maar een kopen.

Wat voor een beeld geeft dit een kind: niets is van jou, je mag "het" alleen gebruiken als je bij Pappa bent of bij Mamma. :n

Een kind hoeft niet gevangen te zitten tussen 2 vuren. Geloof me, dat gaat tegen jullie werken.
Het kan me niet schelen wiens schuld wat is, lost het op met het kind als middelpunt en niet als strijdpunt.
Dr Phil citerend: every fight needs a hero to stop the fight.

Het gaat niet om de kleren, maar om het onderliggende gevoel: Pappa en Mamma gunnen elkaar niets en daar is het kind de dupe van.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:10

Precies. Doorbreek het, want het gaat van kwaad tot erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:19

Youknowme schreef:
Viva, er is geen strijd hoor. IN zoverre ouders spreken elkaar niet.
Fotos maken merkt hij niks van want dan ligt hij op bed.
Dus waarom zou ik mij afzijdig moetem houden?
Band tussen beide is er nooit geweest. Zl is gekomen uit een ons, ml wist pas van zl dat deze al enige tijd geboren was.

Omdat het iets tussen ouders is?
Op deze manier werkt her duidelijk niet, ik denk persoonlijk dat als 'de vriendin van' zich er ook nog mee gaat bemoeien, het alleen maar slechter word. Zoals janouk zegt; every situation needs a hero. Als je die niet kunt zijn is mijn mening dat je je beter afzijdig kunt houden :) zo'n kind krijgt alles mee (ookal denk jij van niet lees ik) is dat het waard?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:52

Erg leuk al die tips met 'denk aan het kind', 'alles draait om het kind' en 'zo lang het kind het maar goed heeft'. Helaas werkt het in het echt niet zo als maar een van de 2 ouders er zo over denkt.
En dat is het probleem wat TS heeft (en ik trouwens ook).
Ts heeft ook aangegeven dat ze niets in het nadeel van het kind doen (noujuist alleen maar in het voordeel en het feit dat ze hulp zoekt in deze situatie maakt dat ook duidelijk) en het kind elke keer goede kleding + schoenen aan doet, maar vraagt hier hoe andere mensen het doen en of die hetzelfde probleem hebben. Het lijkt mij dat er dus geen sprake is van een kind dat de dupe is van acties van TS en haar vriend. Wel van de ex van haar vriend en dat is nou ook gelijk het hele probleem..

Degene die zegt dat ze zich er buiten moet houden heeft volgens mij nooit een relatie gehad met een man met kind. Het is niet zo gemakkelijk. Mijn vriend vraagt om mijn mening (ik leef hier ook) en vertrouwd er ook op dat ik hem help met de dingen die hij moeilijk vind of niet weet hoe het moet. Als ik mij dus volledig buiten alles zou houden, dan zou dit ten koste gaan van het kind.
Ook heeft ieder mens emoties die hij niet kan uitzetten en het is nou eenmaal lastig om met een ex om te gaan die alles zo loopt te verzieken (voor het kind), hoe goed je het ook probeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:41

Niemand zegt hier dat het aan TS ligt toch?
Ookal zit de moeder fout, soms kan je maar beter de wijste zijn. Ookal hb je dan je gelijk niet gehaald.. de andere partij is blijkbaar niet wijzer..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 17:22

Dankje elise, precies dat.

Viva waar moet ik me dan buiten houden? Als ml fotos maakt de kamer uit gaan? Mn knip dicht houden en geen kleding en schoenen meer kopen?
Ml betaald vaste lasten en ik de rest, kleding voor ons 3en. Dus moet maar tegen hem zegge dat hij voortaan zelf kleding moet kopen?
Ik snap jou niet.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:23

Ik ben ook een kind van gescheiden ouders (was 4 op het moment), kreeg altijd een weekend tas mee met kleding om mij mijn vader aan te doen.
Mijn vader deed dat in de was en we kregen het gelijk weer mee terug.

Maar het verschil met dit verhaal is dat mijn ouders wel gewoon met elkaar omgaan en praten.
Is er echt geen 1 mogelijkheid dat je vriend en zijn ex praten? Het gaat hier om een kind en geloof mij die heeft heel goed door wat er speelt.

Het belangrijkste is denk dat ze gaan praten met elkaar en voor het kind samen 'door 1 deur' kunnen.
Gebeurt dit niet dan ga je dit probleem denk nooit oplossen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 17:28

Dat probeert mn man al jaren, in het gezicht zegt ze dit maar ze doet dat. Zelfs met advocaten/mediator lukt dit niet. Ze zegt A maar doet B waarna ze mn man belachelijk maakt als hij haar erop wijst.
Dat is het lastige, in rl zegt ze morgen krijg je de kleding terug maar dit doet ze niet, spreek je haar daar over aan trekt ze haar mond open.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:07

Het lijkt wel of ik mijn verhaal aan het lezen/vertellen ben.
Ook wij hebben dit zelfde probleem. Mijn vriend is gescheiden en in het begin kwamen de kinderen hier eens in de twee weken een weekend, waarbij de jongste ook geen kleding meekreeg.

Enkel een paar afgetrapte broeken met gaten en scheuren erin, met afgedankte schoenen.
Op een gegeven moment hebben wij daar ook iets over gezegd, maar zij vond dat wij zelf maar kleding moesten aanschaffen.
Zo gezegd zo gedaan, want het is toch wel fijn dat wanneer je ergens naartoe gaat, dat de kinderen er dan fatsoenlijk bij lopen.

Nu is vorig jaar de oudste bij ons komen wonen, die in januari 16 wordt.
M'n vriend is zzp'er en heeft helaas bijna een half jaar thuis gezeten, vanwege geen werk. In die tijd was het aardig krap qua geld en was het lastig rondkomen.
Z'n dochter had een nieuwe broek nodig en die kreeg ze van d'r moeder, maar mocht deze niet meenemen naar huis.

De broek moest ze daar laten :? Waarop we een mail hebben gestuurd of ze wel goed bij d'r hoofd was?
Je geeft een meid van bijna 16 een broek, maar mag deze eens in de twee weken, twee dagen aan. Ik heb toen ook maar verteld dat wanneer zij op deze manier door zou gaan, dat ze dan zelf ook maar een garderobe aan moest schaffen voor d'r dochter.
Ik heb haar duidelijk uitgelegd dat wat zij kan, wij ook kunnen. En dat ze ons daar niet mee heeft, maar enkel d'r dochter.

Ik snap precies wat erin je omgaat. Het is zo een vreselijk kinderachtig gedrag :Z

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:18

Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn moeder betaald alles voor mij en mijn broertjes en zusje, krijgt alimentatie van mn vader, kinderbijslag enz. Als wij in het weekend naar mijn vader gaan, maak ik gewoon mijn weekend tas klaar bij mn moeder, neem ik daar mee heen, en neem gewoon alles mee wat ik leuk vind en mee wil nemen. moet ik allemaal zelf weten zegt mn vader altijd.. en neem ik vervolgens gewoon weer mee terug. en pak ik die maandag weer uit! en zo gaat het iedere keer, lekker makkelijk. heb ik niet het probleem dat de ene keer mijn kleren daar liggen, en de andere keer daar. Ook al wonen ze in het zelfde dorp, het is wel irritant als je iets nodig hebt wat bij de ander ligt..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:31

En daarom laten wij ze weer vertrekken in de kleding die ze aan hadden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:31

Youknowme schreef:
Franka: Hij gaat vanaf ons naar school dus heeft dan een hele dag slechte kleding aan.
Yellomofoon: Goed geregeld dus!
Elise: Hier dus het zelfde alleen helpt terug halen ook niet, want dan zit het in de was of ligt het bij haar moeder.
Pinda Dipje: Mag ik vragen waarom jij dat niet goedkeurde? Eigenlijk hoor jij de kleding te bekostigen, daar krijg jij alimentatie en kinderbijslag voor. Fijn dat het nu wel goed gaat, maar jammer van die schoenen, hopelijk luistert je ex ernaar.

Idd Dorus, precies dat dus. Sorry zit op foon

hm nee dat kan ook niet wat ee. Ontzettend lastig probleem en ja fotos maken is lastig maar je kan hem ook als hij aan het speken is fotograveren.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:56

Ik ken het. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 2 was. Ik woonde tot mijn 12de bij mijn vader en stiefmoeder en ging om het weekend naar mijn moeder en stiefvader.

Bij mijn vader had ik ook lelijke, kapotte kleren met gaten er in. Ik werd gepest over hoe ik er uit zag.

Bij mijn moeder had ik de mooiste kleren en had allemaal vriendjes en vriendinnetjes. Ik voelde me dan helemaal happy in die kleren.

Ik mocht de kleren van mijn moeder niet aan naar mijn vader, ook omdat mijn moeder ze niet terug kreeg. Mijn moeder en stiefvader zijn ook heel erg van nette kleren en goede schoenen. Mijn vader daar in tegen totaal niet.

Dus mijn moeder kocht wel eens een goedkoop paar schoenen en als ik weer van mijn vader met verrotte schoenen naar mijn moeder ging, gooide zij die kapotte gewoon weg en gaf die nieuwe mee. Ook met kleren met gaten er in maar de rest niet.

Mijn ouders hebben sinds ik hier op aarde ben niet meer normaal tegen elkaar kunnen doen. En dus ook niet over kleren.

Oh, en óf ik wist wat er gaande was. Mijn vader hoopte ook elke keer dat ik goede kleren mee kreeg maar ik kwam altijd in de kleren van "hem" thuis.

Met meerdere dingen ging dit zo hoor, toen ik 12 was was de keuze ook niet moeilijk om te gaan wonen bij mijn moeder.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 00:12

Ik heb met verbazing dit topic gelezen...
Ik heb een stiefzoon die nu bijna 17 is. Ik ben al 10 jaar met zijn vader, dus hij was bijna 7 toen hij en zijn vader in mijn leven kwamen.

Manlief en zijn ex kunnen moeilijk met elkaar door 1 deur en ze kunnen elkaar niet luchten of zien. Maar! Er zijn wel afspraken gemaakt! Kleding betaald zijn moeder, die krijgt immers diverse subsidies en de kinderbijslag en als hij bij ons is zorgt moeder voor een volle rugzak met schone kleren! Die hele tas gaat met dezelfde kleding weer terug. Ik was het niet, dat mag zijn moeder zelf doen anders ben ik in mijn vrije weekenden nog aan het werk (de was van de rest van mijn gezin doe ik doordeweeks naast mijn fulltime werk). Uiteraard krijgt mijn stiefzoon geregeld "cadeautjes" van ons in de vorm van kleding, kappertje oid. Maar dat is niet omdat het moet, maar omdat je wilt dat je kind alleen het beste krijgt en er netjes bij hoort te lopen. Die kleding zien wij ook niet of nauwelijks meer terug, maar ik vind dat ook niet vreemd. Zijn kledingkast staat immers bij zijn moeder thuis.

Dus ik zou echt naar een oplossing gaan zoeken, want dat ventje blijft straks aan de bekende emmer hangen en niet zijn moeder.

Wil ze niet praten? Zorg dan voor bemiddeling/advocaat. Zelfs als je zegt dat het niet werkt, nog harder proberen en doorspelen naar instanties hogerop.