kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:39

Ik ging ooit met mijn zusje en 2 vriendinnetjes bij een pannekoekenhuis eten. (we waren ongeveer 8,9 en 10 jaar) toen we klaar waren met eten wilden we naar buiten en dat mocht. Het was al schemerig en er was een speeltuin naast het pannekoekenhuis. Wij dus naar die speeltuin. Er lagen een soort buizen om in te spelen en wij zijn daar dus in gaan zitten. Toen he donker werd wilden onze ouders ons gaan halen. Ze konden ons echt nergens vinden, ze hadden wel in de speeltuin gekeken maar zagen niemand. Een restaurant medewerker erbij gehaald en die is ook gaan zoeken. Wij zaten gewoon nog in die buis. Toen we een onbekende stem hoorde roepen zijn we toch maar gaan kijken en stonden onze ouders op het punt de politie te bellen. Daarna hebben we onze excuses nog aangeboden aan die restaurantmedewerkster :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:55

ik heb ooit de onderkant van het gordijn in brand gestoken toen ik klein was.. en had ze zelf weer uitgemaakt (gelukkig)geen idee of ze het s morgens pas ontdekt hebben.

dit was bij familie die hadden lucifers laten liggen op de logeerkamer..heeft een tijdje een geduurd voor me ouders daar weer over de vloer kwamen en hun bij ons.

mijn neefje is gaan tekenen met een schep op een auto van de buurman... ook niet zon succes..

kinderen gaan nou eenmaal dingen uitproberen.. en hebben niet het besef van alles.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:10

Herman97 schreef:
Paardenliefde zat er bij mij al vroeg in .... ik was een meisje van een jaar of vier. We hadden zelf beesten bij huis maar die van anderen zijn altijd mooier.
Ik op mijn driewieler de straat over en op weg naar mijn oom Abel. Het halve dorp door gecrost. Voor de drukke weg gestopt afgestapt driewieler in de berm en lopend overgestoken. Oom Abel had shetlanders en die waren zo leuk. Ik ben daar zo de stal in gelopen en in het hooi gaan zitten pony's kijken. Nou jullie raden het misschien al ... na een half uurtje in slaap gevallen in het hooi ....
Mijn moeder was totaal de weg kwijt toen ik vermist bleek ... helemaal toen ze mijn driewieler vonden. En opeens ging haar een lichtje branden .... ze liep naar Oom Abel en trof mij na even rond te kijken in het hooi ..... ze was boos en opgelucht tegelijk.
Ik moet er nu niet aan denken dat onze meiden dat zouden doen. Brrrrr ... alleen het idee al. Krijg een hartverzakking .......

Jemig, wat zal jou moeder geschrokken zijn :oo :oo

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:21

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:21

Waar zal ik beginnen... Ik had eigenlijk alles moeten opschrijven, dan had ik inmiddels een leuk boek kunnen samenstellen denk ik. En hij is pas 4,5....

- sleutelbos in de magnetron gedaan en aangezet, alarmkastje van auto doorgefikt. Natuurlijk vlak voordat we uit eten zouden gaan.
- fles olijfolie over de keukenvloer leeg gegoten en er middenin gaan staan.
- in z'n broek gepoept en poep over z'n slaapkamer muur gesmeerd.
- de deur open doen zodra er mensen voor het huis langs lopen en ze naar binnen uit nodigen. Wil je een glaasje cola roept 'ie dan gerust.
- hele wc rollen proberen door te spoelen. De laatste keer kwam ik daar pas achter toen ik net zelf een grote boodschap had gedaan. Dat is erg vies als je daar dus achterkomt kan ik je zeggen....
- in de supermarkt een rol koekjes pakken om op te eten tijdens het spelen in het speelhoekje.
- talloze flessen shampoo, douchegel etc.. leeggeknepen.
- in de voorraadkast of buffetkast klimmen om er vervolgens niet meer uit te durven.
- pak hagelslag in de pindakaaspot leeggieten. Hij wil altijd pindakaas met hagelslag op brood en dit leek 'em wel handig, als het vast door elkaar zat.
- zoveel mogelijk dvd's in de dvd speler stoppen, waardoor deze nu dus kapot is.
- speelgoed in het gat van de subwoofer stoppen.
- behang van muren aftrekken en diverse tekeningen op de muren.

En ga zo maar door, het meeste ben ik alweer vergeten. Maar er gaat hier geen dag voorbij zonder dat 'ie iets uithaalt....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:23

luuntje schreef:
Schrikken als je knd kwijt is.

Ik heb mij weleens verstopt onder de kledingrekken in een groot warenhuis.
Mijn moeder maar roepen, ik bleef zitten. Had geen zin in kleding passen :+

Zoon was 4 en moest zijn boterham opeten.
Ik ging snel nog een rondje met de hond.
Bij thuiskomst wijst zoon op zijn lege bordje met de woorden ' mama opge eten, je mag niet in de plullebak kijken'.
Rara wat vond ik in de prullebak?

Zo moest mijn zoon onder het eten ineens vreselijk plassen..
Ik vond zijn hap bami aan de pot geplakt haha..

Sindsdien gaat eerst het bord en de mond leeg ;)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:26

Mijn moeder kocht altijd fel gekleurde jasjes voor mijn broertje :') 1x knipperen en hij was weg.. Hij liep altijd weg

Imagination

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:48

Toen ik een jaar of 5 was had ik een mooie tekening voor ons mam gemaakt :D de muren waren net wit geverfd en toen vond ik het maar kaal. Mooie muur versiering gemaakt :)) allemaal paddestoelen en kabouters getekend met een stift. Ik denk dat ze niet zo van paddestoelen houd -O- ^)

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:48

Het we-hebben-geen-tv-drama gaat door, meneer werd net dritig omdat we geen tv hebben volgens hem. Hij eisde dat ik nú naar de winkel zou om 1 te halen. Heb hem op zijn plek gezet, hij was het daar niet mee eens. Hij werd zo boos dat hij in zijn broek plaste.
Hij schrok er zelf van. :+

Is nu dus allang bed tijd geweest, hij is al 3 keer uit bed gekomen om sorry te zeggen. Had zelfs een tekening gemaakt op de ipad die hij stiekem mee naar bed had genomen. :+

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:56

Toen mijn dochter 5 was:
-Ma-am, weet je met wie ik later ga trouwen?
-Leon?
-Nee!
(Vorige week wou ze nog wel met Leon :)) )
-Philip dan?
-Nee!
(Gisteren wou ze anders nog wel met Philip trouwen :roll: )
-Dan weet ik het niet? Verraad je het me?
-Met MAX! En weet je waarom?
-Geen idee, waarom dan wel?
-Max heeft er een hekel aan als je hem probeert te kussen. Dan loopt hij altijd heel hard weg.
- %) Ik vind dat niet zo'n goede reden om met iemand te trouwen, liefje.
-Ik wel!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:10

Soesita en Saroanda: _/-\o_ heb echt ontzettend gelachen om jullie posts _O-

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:34

Ohhhhh leuk al die verhalen.....hier is de jongste heel Erg grappig.. -O-

- dreft op het raam, aanrecht en grond leeg knijpen
- dreft op het tapijt (leuk met van die sliertjes van een cm of 5)
- regelmatig een pot pindakaas of chocopasta uit de kast pakken en ergens onder een tafel leeg peuteren met je vingers
- chocomelk lachend op het tapijt gooien (ja....weer het zelfde tapijt)
- terwijl ik die chocomelk uit het tapijt aan het schrobben was zelf snel achter een stoel je luier uit trekken om vervolgens op dat zelfde tapijt een prachtige drol te draaien
- als je grote broer getroost word op het aanrecht klimmen en een kilo pak suiker en een pak bloem leeg gieten door de hele keuken
- atrix handcreme in je haren smeren
- de autosleutels van mama pakken en zelf de auto los maken, vervolgens radio, lampen etc aan zetten en netjes de sleutels weer terug leggen, vanochtend dus weer de accu leeg en dat was niet de eerste keer
- kranen in stal open draaien waardoor de hele boel blank staat

Mmmmwahhhh, ik mis er volgens mij nog wat.... Maar mocht iemand een weekje willen lachen.....een korte huurperiode is te overleggen :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:39

Ooh zoonlief heeft hier ook wel eens een kraan open gedraaid en 'em dan laten lopen over het begin van de wastafel. Dan loopt er dus altijd wel wat water er van af ipv de bak in. Wij kwamen hier pas achter toen wr beneden een vochtige plek op het plafond zagen...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:59

O my .. wat een verhalen komen hier langs ... snap niet zo goed hoe die kinderen sommige dingen tot hun beschikking krijgen ...
hier is alles kind proof. Waar ze niet aan mag komt ze ook niet aan.
Ze is 2,5 en het ergste wat ze heeft uitgevreten tot nu toe ... tja geloof water over de bank gekiept. En dan ook nog eerlijk toegeven.
Ik was douchen en ik kom beneden, bank zeiknat op 1 plaats. Ik vraag vriend waarom die bank zeiknat was. Meneer schoot meteen in de verdediging. Ik was het niet !! :') zit er een peuter een meter verder met een grijns op haar smoel en roept g inny gedaan ! Even uitgelegd dat het netjes is dat ze het zo eerlijk zegt, maar dat het niet de bedoeling is. En toen ze 1 was met een potlood op de muur en tafel. Doekje gegeven en laten poetsen. Ben gekke henkie niet. Als ze nu perongeluk op de tafel kleurt roept ze al oh oh ! En pakt snel een doekje om te poetsen. :+ hetzelfde als ze expres wat op de grond gooit. Vandaag trapte ze een smartie kapot toen ik vroeg die op te rapen. Nou prima. Hier heb je de blik en veger en ruim maar op. Werkt prima.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:38

eclair98 schreef:
En die pin uit de grond trekken/mollen?

helaas, die zijn zo'n 40 cm lang en schroef je de grond in..

rechtstandig kun je ze er niet uittrekken.. en dat je als 2.5 jarige uit kunt vissen dat je de pen heel stevig vast moet pakken en hem dan eruit moet draaien (en er vervolgens met het pen en lijn aan de haal gaat).. dan zou ik mijn petje afnemen voor zo'n kind en hem ook meteen leren de boodschappen te doen :)

nee die pennen zijn echt ook gewoon te zwaar om er uit te draaien voor een kleine.. darn zelfs ik krijg ze soms niet eens uit de grond en vervloek mijzelf dan dat ik ze te diep heb ingedraaid of te lang heb laten zitten (de hondenvariant)

en hmm mollen? als een soort hondsdolle bever door een dikke metalen pin knagen?

lol.. ik was een geestdriftig kleintje, maar geen tasmanian devil met stalen gebit helaas.. zou wel een verassing geweest zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:27

Mijn oudste was altijd toen ze 3/4 jaar was met een pen aan het tekenen.Altijd een golvend patroon in kleurtjes.Tot ik het patroon in de lak van de auto gekrast zag staan.Links voor begonnen en netjes om de hele auto heen tot weer linksvoor.Had ze met een scherp steentje gedaan.In huis van beide kinderen tekeningen op de muur.Datum en naam eronder gezet als aandenken.Wel de dames duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was.Mam was een beetje veel boos.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:43

Hier is alles aardig kindproof, maar hij is zo ontzettend slim. Bouwt gerust een toren van stoel en poef bijv. om ergens bovenop te komen. Die klemmetjes op deurtjes kreeg 'ie redelijk snel open. Wat 'ie wil hebben krijgt 'ie te pakken, zeker als hij weet waar iets ligt. Sommige dingen verstoppen we echt goed maar ik kan moeilijk de hele voorraadkast bovenop de keuken leggen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:48

Als kinderen heel stil zijn moet je gaan kijken.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 02:36

saroanda schreef:
Hier is alles aardig kindproof, maar hij is zo ontzettend slim. Bouwt gerust een toren van stoel en poef bijv. om ergens bovenop te komen. Die klemmetjes op deurtjes kreeg 'ie redelijk snel open. Wat 'ie wil hebben krijgt 'ie te pakken, zeker als hij weet waar iets ligt. Sommige dingen verstoppen we echt goed maar ik kan moeilijk de hele voorraadkast bovenop de keuken leggen...

ha zo'n dochter heb ik ook. Toen mijn dochter 2 was, was ik hoog zwanger en dus moest ik vaak naar de wc. Kom ik terug van het toilet heeft mijn dochter een krukje bovenop de salontafel gezet met daarop haar eigen stoeltje. Madam stond er bovenop, op haar tenen, en poging te doen om de lamp te pakken. "Ikke hebbe.... Zo mooi!"

Hartverzakking!!! En geloof mij... Met een dikke buik kan je nog steeds sprinten

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 04:39

leuk topic ik kan zo niets bedenken, heb zelf gelukkig nog geen kinderen, zal mijn ouders is vragen oer vroeger

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:14

Ik lees hier dingen, die ik niet schattig zou vinden.

Onze zoon was ook een ondernemend ventje.
Toen hij belangstelling kreeg voor de radio, tv en dvd speler hebben we hem uitgelegd hoe het werkte.
Is op die manier nooit iets stuk gegaan.

Weleens een rare piep in huis gehad. Na een uur zoeken was ik er achter.
Meneer had alarmknopje van de droger ingedrukt.

En inderdaad als kinderen stil zijn, ga maar kijken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:59

Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat de meeste dingen die ik hier lees door jullie als 'grappig' worden afgedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:00

Meestal is het op het moment zelf niet grappig
Maar later kan je er wel of maar beter om lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:01

sommige dingen zijn idd helemaal niet grappig.
En het galloperen in het weiland e.d. van de zoon van TS, is mij een iets te sterk verhaal :o

Ik kan me voorstellen dat je achteraf wel om dingen moet lachen, maar om veel dingen zou ik toch absoluut wel boos worden op het moment zelf hoor. Later zou ik met mijn vriend er misschien wel om kunnen lachen, maar zeker niet richting het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:04

Goof schreef:
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat de meeste dingen die ik hier lees door jullie als 'grappig' worden afgedaan.

Als je niet meer kan lachen om jezelf en je gezin, dan denk ik dat je je leven er niet makkelijker op maakt. Natuurlijk moet je opvoeden als er iets dergelijks gebeurd, maar wat een heerlijke anekdoteswaar waar je nog Jaaaaaaren om kan lachen