Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Zammie ik zeg niet dat ik NIET kan stoppen. Ik WIL niet meer stoppen.
Ik wás 6maanden gestopt,maar voelde me er echt niet beter van,eerder slechter.
En daarom rook ik weer en ik voel me geweldig.
Dat dampen beter zou zijn dan roken geloof ik ook echt wel,maar ook dampen is ongezond.
nynke55 schreef:Jij maakt nu een heel groot onderscheid tussen lichaam en geest, maar daar geloof ik niet zo in. Hoe je je geestelijk voelt heeft heel veel invloed op het lichaam. Andersom ook trouwens. En dat kan heel ver gaan.
gohya schreef:Zammie ik zeg niet dat ik NIET kan stoppen. Ik WIL niet meer stoppen.
Ik wás 6maanden gestopt,maar voelde me er echt niet beter van,eerder slechter.
En daarom rook ik weer en ik voel me geweldig.
Dat dampen beter zou zijn dan roken geloof ik ook echt wel,maar ook dampen is ongezond.
gohya schreef:Toen ik gestopt was kreeg ik allerlei lichamelijke klachten en blessure's.
Geestelijk had ik geen problemen,die klachten hadden dus nix met geestelijke klachten te maken.
Kuggur schreef:Blessures krijgen omdat je bent gestopt met roken is absurd.
Het is wel één van de meer creatieve redenen door te gaan met je verslaving.
gohya schreef:Dan vind je het helemaal absurd dat een H.A zegt: sommige mensen moet niet stoppen met roken na zoveel jaren gerookt te hebben.

Je wilt de mensen om je heen niet teleurstellen (ouders, vrienden e.d.) als je stoppoging mislukt. Voor anderen zal dit misschien juist een stok achter de deur zijn, maar voor mij persoonlijk bracht het extra stress met zich mee, bovenop de stress van het afkicken.
Kuggur schreef:gohya schreef:Dan vind je het helemaal absurd dat een H.A zegt: sommige mensen moet niet stoppen met roken na zoveel jaren gerookt te hebben.
Een huisarts heeft jou serieus op je 53e verteld dat je niet moet stoppen na zoveel jaren gerookt te hebben?
Ja dat vind ik erg merkwaardig.
Overigens ben ik het helemaal met je bovenstaande opmerking eens, als je wil roken moet je dat gewoon doen. Daar hoef je uiteraard niemand verantwoording voor af te leggen.
Ik heb alleen nog nooit van een connectie gehoord van het krijgen van blessures en andere lichamelijke klachten en stoppen met roken (en ik ben werkzaam in de gezondheidszorg).
gohya schreef:Als je écht wil stoppen voor de volle 100% kan je dat zonder ook maar enig hulpmiddel.
Het zit echt tussen de oren,je lichaam is helemaal niet zó verslaafd aan de nicotine en andere prut die erin zit. En ik kan het weten,ik heb het zelf ondervonden.Het zit 1000% tussen de oren.
Ik gebruik dampen niet als excuus,ik heb geen ecxcuus nodig,want ik wíl gewoon blijven roken.
gohya schreef:Kuggur schreef:Blessures krijgen omdat je bent gestopt met roken is absurd.
Het is wel één van de meer creatieve redenen door te gaan met je verslaving.
Dat kan jij absurd vinden,maar het kwam wel degelijk doordat ik niet meer rookte.Een reden om door te gaan met roken? onzin,ik wilde persé stoppen omdat het zo duur kost.Voor wie zou ik trouwens een reden moeten hebben? niet voor mezelf,ik bepaal n.l. zelf of ik wil roken of niet meer wil roken.
Dan vind je het helemaal absurd dat een H.A zegt: sommige mensen moet niet stoppen met roken na zoveel jaren gerookt te hebben.
Ik ben ervoor naar de dokter gegaan,en die vertelde me toen het bovenstaande.
gohya schreef:Zammie Nee dat dacht hij dus niet! maar als jij dat denkt,moet je dat vooral blijven denken.
Ik vind dat je wel erg persoonlijk word.
En onzin? ik vind jou uitspraken onzin.Jij was er niet bij toen de H.A. dat zei.
ieereen moet zelf weten of hij/zij rookt of niet.