stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:26

Zammie ik zeg niet dat ik NIET kan stoppen. Ik WIL niet meer stoppen.
Ik wás 6maanden gestopt,maar voelde me er echt niet beter van,eerder slechter.
En daarom rook ik weer en ik voel me geweldig.
Dat dampen beter zou zijn dan roken geloof ik ook echt wel,maar ook dampen is ongezond.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:31

gohya schreef:
Dat dampen beter zou zijn dan roken geloof ik ook echt wel,maar ook dampen is ongezond.

Zoals ik al aangaf, doe ermee wat je wilt.... ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:51

Dat: "ook dampen is ongezond", dat steekt me een beetje. Hoe ongezond is dat dan? Als een maaltje van de Mac?, een glas cola? niet sporten? Leven is sowieso ongezond.
Ik wil je niet van het roken afhouden hoor, dat recht heb ik al helemaal niet.
Maar gebruik dan niet "ook dampen is ongezond"als excuus. Voor mensen die wel willen stoppen, maar het niet kunnen, is het het beste stopmiddel dat er te verkrijgen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:37

Als je écht wil stoppen voor de volle 100% kan je dat zonder ook maar enig hulpmiddel.
Het zit echt tussen de oren,je lichaam is helemaal niet zó verslaafd aan de nicotine en andere prut die erin zit. En ik kan het weten,ik heb het zelf ondervonden.Het zit 1000% tussen de oren.

Ik gebruik dampen niet als excuus,ik heb geen ecxcuus nodig,want ik wíl gewoon blijven roken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:41

Natuurlijk, dat betwist ik ook niet. Maar het feit dat het alleen tussen de oren zit, maakt het niet gemakkelijker om te stoppen. Jij voelt je veel beter met het roken, dat zit toch ook tussen de oren?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:42

Nee dat zit dus niet tussen de oren,echt niet.Mijn lichaam is het bewijs dat het zóveel beter met me gaat lichamelijk.
En tussen de oren maakt het zekers niet makkelijker.Ik ging door een hel toen ik ging stoppen met roken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:46

Jij maakt nu een heel groot onderscheid tussen lichaam en geest, maar daar geloof ik niet zo in. Hoe je je geestelijk voelt heeft heel veel invloed op het lichaam. Andersom ook trouwens. En dat kan heel ver gaan.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:48

ik doe ook mee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:50

nynke55 schreef:
Jij maakt nu een heel groot onderscheid tussen lichaam en geest, maar daar geloof ik niet zo in. Hoe je je geestelijk voelt heeft heel veel invloed op het lichaam. Andersom ook trouwens. En dat kan heel ver gaan.

Ik praat over griep/verkoudheid krijgen,die ik voorheen al zeker 25 jaar niet meer gehad heb.Ik praat over blessure's van botten en spieren.Ik wilde toen heel graag stoppen met roken! deed er alles voor.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:53

Ik heb me ook aangemeld als verstokt roker. Ben in 32 jaar 2x gestopt. 1x 2 jaar en 1x 3/4 jaar. Ik loop al een tijdje er tegenaan te hikken. Beide keren behoorlijk aangekomen (lees 20 kilo en 12 kilo) zonder echt gek te doen.
Maar nu de boodschappen goedkoper zijn wekelijks dan mijn roken...................
Ik ga er gewoon voor!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:04

gohya schreef:

Je zegt hier toch dat je je beter voelt met roken, je voelt je geweldig! Nu zeg je dat je lichamelijke kwaaltjes kreeg toen je gestopt was, maar dat dit niks met het geestelijke te maken heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:23

Toen ik gestopt was kreeg ik allerlei lichamelijke klachten en blessure's.
Geestelijk had ik geen problemen,die klachten hadden dus nix met geestelijke klachten te maken.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:50

gohya schreef:
Toen ik gestopt was kreeg ik allerlei lichamelijke klachten en blessure's.
Geestelijk had ik geen problemen,die klachten hadden dus nix met geestelijke klachten te maken.

Maar waarom ben je dan niet naar de dokter gegaan voor die lichamelijke klachten?
Hoe koppelde je dat dan aan niet roken?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:54

Blessures krijgen omdat je bent gestopt met roken is absurd.
Het is wel één van de meer creatieve redenen door te gaan met je verslaving.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:57

Kuggur schreef:

Dat kan jij absurd vinden,maar het kwam wel degelijk doordat ik niet meer rookte.Een reden om door te gaan met roken? onzin,ik wilde persé stoppen omdat het zo duur kost.Voor wie zou ik trouwens een reden moeten hebben? niet voor mezelf,ik bepaal n.l. zelf of ik wil roken of niet meer wil roken.
Dan vind je het helemaal absurd dat een H.A zegt: sommige mensen moet niet stoppen met roken na zoveel jaren gerookt te hebben.

Ik ben ervoor naar de dokter gegaan,en die vertelde me toen het bovenstaande.
Laatst bijgewerkt door gohya op 22-09-14 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:58

Nou mensen mijn pony staat in haar nieuwe stal! Als ik mn sigaretten op heb die ik in huis heb (vol pakje van 9.90 euro) dan ga ik stoppen met behulp van mn damper. Woensdag zal dat pakje op zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:06

gohya schreef:
Dan vind je het helemaal absurd dat een H.A zegt: sommige mensen moet niet stoppen met roken na zoveel jaren gerookt te hebben.

Een huisarts heeft jou serieus op je 53e verteld dat je niet moet stoppen na zoveel jaren gerookt te hebben?
Ja dat vind ik erg merkwaardig.

Overigens ben ik het helemaal met je bovenstaande opmerking eens, als je wil roken moet je dat gewoon doen. Daar hoef je uiteraard niemand verantwoording voor af te leggen.

Ik heb alleen nog nooit van een connectie gehoord van het krijgen van blessures en andere lichamelijke klachten en stoppen met roken (en ik ben werkzaam in de gezondheidszorg).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:07

Mijn schoonmoeder van 95 rookt nog steeds 5 pakjes in de week, die ik trouwens voor haar haal. Tegen haar heet de huisarts inderdaad gezegd; mevrouw, als u er van geniet, mag u gewoon doorgaan met roken...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:08

Ik ben vandaag precies een maand gestopt met roken. :)
Oké, ik heb hulp van een e-smoker, maar ik kan veel vrijer ademen, ik stink niet meer naar rook en mijn stem is veel minder hees!

Na een week hebben wij de e-smoker aangeschaft, daarvoor gewoon cold-turkey, maar ik heb redelijk zware afkickverschijnselen gehad. Dampen doe ik 9 van de 10 keer zonder nicotine, dus ik denk dat de afkickverschijnselen tussen mijn oren zat. :+

Wij hebben bewust onze omgeving niet verteld dat we zijn gestopt met roken, onbewust voert dat toch de druk op heb ik gemerkt in vergelijking met eerdere stoppogingen. :j Je wilt de mensen om je heen niet teleurstellen (ouders, vrienden e.d.) als je stoppoging mislukt. Voor anderen zal dit misschien juist een stok achter de deur zijn, maar voor mij persoonlijk bracht het extra stress met zich mee, bovenop de stress van het afkicken.
Inmiddels weten ze het natuurlijk wel, omdat ik i.p.v. aan sigaretten aan een e-smoker zit, maar desondanks heb ik niet het gevoel dat ik hen niet wil teleurstellen mocht ik alsnog weer terugvallen.
Hierdoor gaat het me gevoelsmatig juist makkelijker af. :)

Aan alle stoppers, heel erg veel succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:13

Kuggur schreef:
gohya schreef:

Een huisarts heeft jou serieus op je 53e verteld dat je niet moet stoppen na zoveel jaren gerookt te hebben?
Ja dat vind ik erg merkwaardig.

Overigens ben ik het helemaal met je bovenstaande opmerking eens, als je wil roken moet je dat gewoon doen. Daar hoef je uiteraard niemand verantwoording voor af te leggen.

Ik heb alleen nog nooit van een connectie gehoord van het krijgen van blessures en andere lichamelijke klachten en stoppen met roken (en ik ben werkzaam in de gezondheidszorg).

Ja dat heeft me H.A. echt gezegd.De assistente v.d. H.A. die me toen begeleide in het stoppen met roken proces,geloofde me idd. niet w.b.t de klachten die ik kreeg i.c.m. het niet roken.
Ik weet nu dat het wél daardoor kwam,omdat ik sinds ik weer rook,totaal geen klachten meer heb.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:21

gohya schreef:
Als je écht wil stoppen voor de volle 100% kan je dat zonder ook maar enig hulpmiddel.
Het zit echt tussen de oren,je lichaam is helemaal niet zó verslaafd aan de nicotine en andere prut die erin zit. En ik kan het weten,ik heb het zelf ondervonden.Het zit 1000% tussen de oren.

Ik gebruik dampen niet als excuus,ik heb geen ecxcuus nodig,want ik wíl gewoon blijven roken.

nicotine verslaving word vaak erg onderschat!
En het is ook zeker wel een deel lichamelijk :j
Met een paar dagen is het lichamelijk wel gedaan,geestelijk duurt het vele malen langer.
Maar de eerste dagen dat je bent gestopt schreeuwt je lichaam om nicotine,zowel geestelijk als lichamelijk.
Daarna probeert je geest je te manipuleren en gaat ze allerlei smoesjes verzinnen om je toch weer aan het roken te krijgen. }:)
De een trapt er sneller in dan de ander...
Ik denk dat de lichamelijke verslaving (je bent erg onrustig,soms licht in het hoofd en vaak kan je de eerste nachten niet goed slapen) vaak nog niet het ergste is, mensen die toch weer beginnen met roken hebben het vaak toch wel wat langer dan een week vol gehouden.
geestelijk kan het soms wel maanden duren,en sommige blijven de drang naar een peuk voor altijd houden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:40

gohya schreef:
Kuggur schreef:

Dat kan jij absurd vinden,maar het kwam wel degelijk doordat ik niet meer rookte.Een reden om door te gaan met roken? onzin,ik wilde persé stoppen omdat het zo duur kost.Voor wie zou ik trouwens een reden moeten hebben? niet voor mezelf,ik bepaal n.l. zelf of ik wil roken of niet meer wil roken.

Ik ben ervoor naar de dokter gegaan,en die vertelde me toen het bovenstaande.

Denk eerder dat je HA dacht, daar heb je der weer... Ga maar leker weer roken, dan ben ik tenminste van je af..
Echt, wat een onzin...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:51

Zammie Nee dat dacht hij dus niet! maar als jij dat denkt,moet je dat vooral blijven denken.
Ik vind dat je wel erg persoonlijk word.
En onzin? ik vind jou uitspraken onzin.Jij was er niet bij toen de H.A. dat zei.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:56

Blijf dat vooral geloven gohya. En hoezo persoonlijk? Jij zegt dat toch, niemand anders heb ik dit soort onzin horen uitkramen... Kan dus moeilijk tegen iemand anders dit zeggen.. Dat zou pas persoonlijk op de man zijn..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:01

gohya schreef:
Zammie Nee dat dacht hij dus niet! maar als jij dat denkt,moet je dat vooral blijven denken.
Ik vind dat je wel erg persoonlijk word.
En onzin? ik vind jou uitspraken onzin.Jij was er niet bij toen de H.A. dat zei.

Ik heb dit meer gehoord :o
De ex man van mijn zus kreeg ook gewrichts klachten nadat hij stopte met roken...tot zelfs ontstekingen toe.
Ik ben geen arts maar het zou best te maken kunnen hebben met het lichamelijk afkikken van het roken.
Je lichaam komt in opstand,de een heeft slapeloze nachten de ander word ziek.
Ik ben zes jaar geleden gestopt met roken,en de eerste week kwam de nicotine letterlijk mijn longen uit :r
Echt zo vreselijk goor!!
Toch ben ik ook van mening dat stoppen met roken vele male beter is,en ik geloof je gelijk als je zegt dat gestopt zijn een hel voor je was,vooral als je deze klachten er bij gaat kijgen, maar misschien dat het de volgende keer wel lukt zonder die klachten....
Ik zeg niet dat je moet stoppen :o ieereen moet zelf weten of hij/zij rookt of niet.
Maar ik weet als geen ander hoe ''bevrijdend'' het kan zijn om niet meer te hoeven roken.
En vind het zo ontzetend zonde als mensen om wat voor ''reden'' dan ook stug blijft roken.
Niet aanvallend voor jou of wie dan ook bedoeld.
Ik bedoel het alleen maar goed. ;)