Roken ... de afkeer ertegen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:49

mang schreef:
KimD schreef:
Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.

Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?

Ik heb jou even gequote maar eigenlijk bedoel ik iedereen die zich niet kan inleven in Kim.
Voor jou/jullie is het een vervelende gewoonte/hobby, voor Kim is het gedrag waar ze niet mee kan samenleven. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
In een relatie is het nou eenmaal zo dat beide partners verschillende eigenschappen hebben die je wel/niet accepteert van elkaar. Zo is mijn vriend hartstikke lui, maar ik weet dat hij dat is en ik accepteer dat. Als ik zeker zou weten dat ik niet samen kon leven met een lui persoon zonder dat we elke dag ruzie hebben, is het volgens mij eerlijker om dat aan te kaarten en de ander de keuze te geven: of je gaat meer doen in het huishouden, of ik kap ermee want dan is het niet leuk meer samen te leven.

Maar welke eigenschappen dat zijn, is volledig persoonlijk. Je kunt dus niet van een ander zeggen dat het overdreven is om niet te accepteren dat zijn/haar partner rookt, lui is, langzaam eet, dopjes op tandpasta draait enz. enz. enz (met als uitersten natuurlijk oplichting, diefstal en andere criminele zaken)
Het enige dat je kunt zeggen is: probeer het te accepteren en als dat niet lukt en de partner wil niets veranderen, zul je uit elkaar moeten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:53

Ik heb niet alle reacties gelezen.

Ts, ik weet precies wat je bedoelt en hoe je je voelt. Al mijn exen (wel 2 :')) hebben gerookt en rookten beiden shag. De een na de ander. Hartstikke vies. De ene kon ook makkelijk stoppen. Dit heeft hij uiteindelijk ook voor mij gedaan. Dit heb ik 'm niet verplicht en zou ook bij m zijn gebleven als ie door ging met roken. Hij rookte niet zoveel in mijn bijzijn. Mijn andere ex rookte ook binnenshuis en volgens mij nog het liefst als ik er wel bij was om me te stangen. Dat is dan ook o.a. om die reden uit gegaan, want ik trok het niet. Met hem viel ook niet te praten.

Mijn huidige vriend rookt ook (thank god geen shag), hij weet hoe ik er over denk en rookt dan ook niet zoveel in mijn bijzijn, zijn eigen keuze. Maar stiekem hoop ik toch wel dat ie uiteindelijk gaat stoppen met roken en ga het er dan ook zeker een keer over hebben.
Hoe ik er mee om ga? Tja.. gewoon 'accepteren'. :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:54

tineke8889 schreef:
mang schreef:

Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?

Ik heb jou even gequote maar eigenlijk bedoel ik iedereen die zich niet kan inleven in Kim.
Voor jou/jullie is het een vervelende gewoonte/hobby, voor Kim is het gedrag waar ze niet mee kan samenleven. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
In een relatie is het nou eenmaal zo dat beide partners verschillende eigenschappen hebben die je wel/niet accepteert van elkaar. Zo is mijn vriend hartstikke lui, maar ik weet dat hij dat is en ik accepteer dat. Als ik zeker zou weten dat ik niet samen kon leven met een lui persoon zonder dat we elke dag ruzie hebben, is het volgens mij eerlijker om dat aan te kaarten en de ander de keuze te geven: of je gaat meer doen in het huishouden, of ik kap ermee want dan is het niet leuk meer samen te leven.

Maar welke eigenschappen dat zijn, is volledig persoonlijk. Je kunt dus niet van een ander zeggen dat het overdreven is om niet te accepteren dat zijn/haar partner rookt, lui is, langzaam eet, dopjes op tandpasta draait enz. enz. enz (met als uitersten natuurlijk oplichting, diefstal en andere criminele zaken)
Het enige dat je kunt zeggen is: probeer het te accepteren en als dat niet lukt en de partner wil niets veranderen, zul je uit elkaar moeten.

Ook dat kun je weer omdraaien.. Namelijk dat mensen die zo antirook zijn zich niet kunnen inleven hoe verslavend roken is, en dat het niet zo zwart-wit is dat 'als hij blijft roken houd hij meer van roken dan van mij'.

Edit: Verslaving is op geen enkele manier te vergelijken met houden van. Ik hou niet van roken en ben niet verslaafd aan mijn vriend.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:57

MelanieB schreef:
Mijn vriendin rookte ook toen ik haar leerde kennen.
Ik ben opgegroeid in een gezin met een rokende moeder en 2 rokende broers. Wel wat gewend dus.
Vind het zelf helemaal niks, en kan er ook heel benauwd van worden.
Echter heb ik het nooit verboden, ook niet gevraagd. Wel wist ze altijd dat ik er qua gezondheid slecht tegen kon dus iig niet in de buurt roken.

Toen ze vroeg wat ik voor m'n verjaardag wou, heb ik gevraagd voor de gein of ze als cadeau kon proberen om te stoppen met roken :Y)
Echter wou ze die uitdaging wel aan gaan, en nu is ze alweer zo'n 7 maanden rookvrij *\o/*

Ik denk niet dat het echt mogelijk is het uit iemand te praten.. ze moeten het ook wel zelf willen in eerste instantie en dat is echt lastig..
Ik zelf heb er geen problemen mee dat iemand rookt, ook niet wbt zoenen ed. Alleen graag niet direct naast me in een dichte ruimte, verder is het prima en ben ik ermee opgegroeid..

Het enigste wat je wel kan doen, is vragen of ie in ieder geval niet in jouw bijzijn wilt roken.. Het is geven en nemen, maar soms zit er niks anders op je erbij neer te leggen, of toch na te denken of je samen wilt blijven..

+:)+

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:59

wij rookten allebei volop. tot het lukte om niet meer te roken en ik er niet meer naar maal eigenlijk, alles is veel lekkerder en frisser en het was ook meer de reden om te stoppen om te zien of mijn conditie beter zou worden, en meer lucht zeg maar, vriendje is ook gelijk mee gestopt en roken nu drie en half jaar niet meer, ik vind het heerlijk en prima, mijn vriendje maakt af en toe nog opmerkingen dat ie de lekkere lucht mist van de van nelle shag, en dat ie toch wel graag zou willen maar goed, dat moet ie zelf weten,

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:02

mang schreef:
Edit: Verslaving is op geen enkele manier te vergelijken met houden van. Ik hou niet van roken en ben niet verslaafd aan mijn vriend.

Daar ben ik het absoluut mee eens! Het heeft imo niets te maken met hoeveel je wel/niet van iemand houdt, roken is nou eenmaal een verslaving. Maar als je echt niet kunt accepteren dat je partner die verslaving heeft, kun je maar beter eerlijk zijn en ermee stoppen dan doorgaan en ruzie maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:05

KimD schreef:
Als een partner niet bereid is te stoppen, wat voor partner is het dan ? Iemand die sigaretten verkiest boven liefde... nou nou. Het vergt alleen wat doorzettingsvermogen om te stoppen en dat willen de meeste niet.

Als een partner beslist wat de ander wel en niet mag, wat voor partner is dát dan?

Niet persoonlijk bedoeld, maar krijg echt een nare smaak van dat bericht... Weet niet of ik het nou zo verkeerd opvat of dat het er gewoon echt een beetje raar staat, maar laten we dat in het midden houden :).

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:09

KimD schreef:
Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.

En ja mij hele leven zou vergald zijn, mijn hele leven zou ik in die rotzooi moeten zitten. Nee sorry, dan had ik wel iemand gezocht die niet rookte. Nu is het wel duidelijk dat het houden van is, en daarbij spaart het ontzettend veel geld en hoef ik me niet te schamen als we ergens naartoe moeten.

Sowieso, ik wil absoluut niet dat er gerookt wordt in huis als er kinderen komen, dus dan had hij een probleem gehad. Dus maar beter het probleem meteen aanpakken en voila.

Als een partner niet bereid is te stoppen, wat voor partner is het dan ? Iemand die sigaretten verkiest boven liefde... nou nou. Het vergt alleen wat doorzettingsvermogen om te stoppen en dat willen de meeste niet.

Zou eens willen weten hoe mensen erover zouden denken als het drugs zouden zijn geweest, of gokken.

Hier ga ik niet eens op in. Ik reageer netjes op jouw post en dan noem je het "dom reageren". Daarnaast geef je nog steeds argumenten op basis van het feit dat er binnenshuis wordt gerookt.

Klaar mee, daaaag Kim :wave:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:44

PowerReiner schreef:
KimD schreef:

En ja mij hele leven zou vergald zijn, mijn hele leven zou ik in die rotzooi moeten zitten. Nee sorry, dan had ik wel iemand gezocht die niet rookte. Nu is het wel duidelijk dat het houden van is, en daarbij spaart het ontzettend veel geld en hoef ik me niet te schamen als we ergens naartoe moeten.

Sowieso, ik wil absoluut niet dat er gerookt wordt in huis als er kinderen komen, dus dan had hij een probleem gehad. Dus maar beter het probleem meteen aanpakken en voila.

Zou eens willen weten hoe mensen erover zouden denken als het drugs zouden zijn geweest, of gokken.

Hier ga ik niet eens op in. Ik reageer netjes op jouw post en dan noem je het "dom reageren". Daarnaast geef je nog steeds argumenten op basis van het feit dat er binnenshuis wordt gerookt.

Klaar mee, daaaag Kim :wave:

Netjes reageren?

PowerReiner schreef:
BAM! Lekker oppervlakkig. Komt de liefde van je leven tegen en werkt die gewoon de deur uit vanwege een nare gewoonte. Je hebt mazzel dat hij gestopt is, echt. Als iemand mij die keuze zou geven zou ik alleen daarom al niet met diegene verder willen, ongeacht waar het over gaat.

Vind ik niet netjes. ;) Je gaat ervan uit dat ik mazzel heb dat hij gestopt is... nou nee, dat is iets wat bij mij nodig was om de relatie te laten werken, stoppen met roken. Niks met mazzel te maken.

PowerReiner schreef:
Je hele leven vergallen is nogal vergezocht of niet. Als je partner gewoon rekening met jou houdt valt het allemaal wel mee denk ik zo.

@ TS, als ik je een tip mag geven, ga hem niet voor die keuze zetten. KimD heft echt geluk dat het voor haar goed uitgepakt heeft, maar als je verder wilt met je vriend dan is dit niet echt een optie.

Vind ik ook niet netjes, je zegt min of meer dat mijn optie nergens op slaat, dat het bullshit is. TS vraagt om ervaringen en meningen, die krijgt ze van mij.

Imo reageer jij dom, had je ook anders kunnen beschrijven. Jij bent een roker en voelt je vreselijk aangevallen blijkbaar. Jij kunt je dus niet verplaatsen in een niet-roker en hoe die zich daarbij voelen..

En om maar op jou vraag te reageren, ook buitenshuis wordt niet gerookt. Als verjaardag, kerst of wat dan ook is en ze willen roken gaan ze maar gezellig buiten staan of niet roken voor de tijd dat ze hier zijn. Als dat dan betekend dat ze maar een uur hier zijn ook prima, gaan ze toch lekker met hun stinktroep. :Y) Kan ik meteen mijn huis gaan luchten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:46

Mioux schreef:
Dus als jouw partner komt met ik erger me aan je paardrijden en vind t niks etc, zou je dan dat opgeven?

Nee niet de paarden, wel de rest van mijn dierentuin niet kunnen uitbreiden door hem. ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:49

Ik zeg overal dat je geluk hebt dat hij gestopt is. Dat is imo ook zo, anders was jij niet verder gegaan met hem. Daarom zeg ik tegen TS: Als je met je vriend verder wil. Ik denk dat je met zo'n ultimatum namelijk meer mensen tegen de schenen schopt dan dat er gebeurd wat jij wil.

Ja ik ben inderdaad roker, en nee ik voel me niet vreselijk aangevallen.
Ik weet namelijk wel hoe het is als niet roker het enorm vies te vinden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:56

PowerReiner schreef:
Ik zeg overal dat je geluk hebt dat hij gestopt is. Dat is imo ook zo, anders was jij niet verder gegaan met hem. Daarom zeg ik tegen TS: Als je met je vriend verder wil. Ik denk dat je met zo'n ultimatum namelijk meer mensen tegen de schenen schopt dan dat er gebeurd wat jij wil.

Ja ik ben inderdaad roker, en nee ik voel me niet vreselijk aangevallen.
Ik weet namelijk wel hoe het is als niet roker het enorm vies te vinden.

Jij noemt het een ultimatum, ik noem het het een leven vol ellende besparen. Daar zijn er nog wel meer van langs gekomen hoor. :') Leven bestaat uit keuzes maken, ook moeilijke keuzes maken. Als hij een andere keuze had gemaakt, hadden hij en ik waarschijnlijk wel weer iemand anders gevonden. Maar toch blijken die keuzes te werken, want ons leven wordt er alleen maar makkelijker op.

Edit: Overigens werkt het ook andersom, als ik bij mijn ouders op bezoek ga wordt daar ook niet gerookt. Ze weten dat ik opsta en vertrek. Het is al vies genoeg dat je tegen een muur van rook aanloopt als je binnenkomt, en dan zijn mijn ouders al echt schone mensen. Laat staan bij mensen die er niks aan doen.

Iemand wat rookt veroorzaakt imo best veel overlast, daarom vind ik het verbannen van roken in het cafe en restaurant etc ook echt een topactie. Ik ga nu weer graag uiteten. :j

PowerReiner

Re: Roken ... de afkeer ertegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:09

Ik noem het zo omdat het zo is. Dat het voor jou een hoop ellende bespaard, begrijp ik, ook al vind ik dat zeer overtrokken. Je komt namelijk overop mij alsof het hele leven poedersuiker is als je een rokende partner hebt.

Ik ken ook genoeg mensen die paardenlucht verschrikkelijk vinden. Je zei eerder dat je zelf de paarden niet op zou geven, terwijl daar ook genoeg voor te zeggen.
- het is gevaarlijk
- het stinkt, voor niet paardenmensen soms heel erg
- niet goed voor je gezondheid, denk daarbij aan stoffige stallen uitmesten (regelmatig snuit ik mijn neus na mijn bezoek aan de paarden, zakdoekje is dan zwart. Kan ook niet gezond zijn voor de longen denk ik dan )
- kost veel geld
- huis gaat er ook van stinken, of tenminste de waszolder :)

Zijn imo dezelfde nadelen als roken. Je zegt dat je het niet op zou geven, dus dan verkies je ook gevaar en ongezondheid boven de liefde.

Het enige wat ik lastig vind aan jou berichten is dat je zo enorm stellig bent. Het is zo en niet anders, er is geen enkele ruimte voor speling of flexibiliteit.

Wat betreft roken in restaurants, ben ik mee eens. Ik vind het zo ook fijner uit eten te gaan zonder in een wolk rook te zitten, al moet ik eerlijk zeggen dat ik mn sigaretje tussen de gangen door altijd wel lekker vond.

Roken je ouders in hun Eigen huis niet omdat je bij hen ook hetzelfde ultimatum hebt gesteld?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:57

PowerReiner schreef:
Ik noem het zo omdat het zo is. Dat het voor jou een hoop ellende bespaard, begrijp ik, ook al vind ik dat zeer overtrokken. Je komt namelijk overop mij alsof het hele leven poedersuiker is als je een rokende partner hebt.

Ik ken ook genoeg mensen die paardenlucht verschrikkelijk vinden. Je zei eerder dat je zelf de paarden niet op zou geven, terwijl daar ook genoeg voor te zeggen.
- het is gevaarlijk
- het stinkt, voor niet paardenmensen soms heel erg
- niet goed voor je gezondheid, denk daarbij aan stoffige stallen uitmesten (regelmatig snuit ik mijn neus na mijn bezoek aan de paarden, zakdoekje is dan zwart. Kan ook niet gezond zijn voor de longen denk ik dan )
- kost veel geld
- huis gaat er ook van stinken, of tenminste de waszolder :)

Zijn imo dezelfde nadelen als roken. Je zegt dat je het niet op zou geven, dus dan verkies je ook gevaar en ongezondheid boven de liefde.

Het enige wat ik lastig vind aan jou berichten is dat je zo enorm stellig bent. Het is zo en niet anders, er is geen enkele ruimte voor speling of flexibiliteit.

Wat betreft roken in restaurants, ben ik mee eens. Ik vind het zo ook fijner uit eten te gaan zonder in een wolk rook te zitten, al moet ik eerlijk zeggen dat ik mn sigaretje tussen de gangen door altijd wel lekker vond.

Roken je ouders in hun Eigen huis niet omdat je bij hen ook hetzelfde ultimatum hebt gesteld?

Waar dan precies? Ik heb de paarden niet hoeven opgeven, wél andere dieren.

Bij mij persoonlijk is er inderdaad geen ruimte voor. Voor mij is een partner die rookt inderdaad poedersuiker en zou daar dan ook absoluut geen leven mee willen delen. Al mijn vrienden zijn ook 'rookvrij', dat is héél bewust. ;)

Ik heb inderdaad tegen mijn ouders gezegd dat ik de rook niet kan waarderen, zeker niet nu ik al jaren niet meer thuis woon. Ik heb jarenlang rook in hun huis moeten verdragen en op mijn kamer, want die rommel komt o-ve-ral. Ik heb me al jaren moeten schamen als we ergens naartoe gingen, nu hoeft dat niet meer. Zij vinden het prima om niet te roken als ik er ben, ze gaan wel op het balkon zitten. Mijn moeder is er zelf ook vies van maar ze heeft de discipline niet om te stoppen, maar doordat ze onze poetsvrouw en oppas is rookt ze als ze hier is ook vele malen minder en daar is ze zelfs dankbaar voor. :j

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:08

Misschien is de electrische sigaret de oplossing? Hiervan stink je niet uit je mond. Geen vieze asbakken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:41

TS, je hebt het jezelf onnodig moeilijk gemaakt. Een rokende partner is voor jou gewoon een verkeerde keuze. Ik vind roken ook verschrikkelijk, dit is ook echt een belangrijk criterium geweest mbt partnerkeuze.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:43

Mioux schreef:
Dus als jouw partner komt met ik erger me aan je paardrijden en vind t niks etc, zou je dan dat opgeven?

Zo'n relatie zou bij mij niet werken. Heb gelijk gezegd hoe heftig het is die paarden.dat geld, die stank en de tijd die het kost. Maar ik hou wel rekening met hem door de paarden niet altijd op 1 te zetten.

Zo moet het ook zijn met roken. Kan iemand die niet rookt er echt niet tegen... Zou hij/zij er misschien nog eens over na moeten denken. Echter is het ook zo dat de roker zich moet aanpassen en begrijpen dat het stinkt (ookal vinden ze dat zelf meestal niet - zoals ik paardenlucht ook niet zo vind stinken, snap ik wel dat het voor een ander wel het geval kan zijn.

De ts zit er vooral mee dat haar vriend niet wil begrijpen hoe zij het ervaart.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:07

Kinke schreef:
TS, je hebt het jezelf onnodig moeilijk gemaakt. Een rokende partner is voor jou gewoon een verkeerde keuze. Ik vind roken ook verschrikkelijk, dit is ook echt een belangrijk criterium geweest mbt partnerkeuze.

Hier ook hoor.
De broer van mijn man wil ook geen vriendin meer met een paard, kan ik mij ook voorstellen en moet hij vooral ook niet kiezen dan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:13

Dobbelicious schreef:
Volgens mij is het bij jou niet dat je het storend vind dat het stinkt of goor is, waar jij over valt, maar meer dat iemand waar je zoveel van houdt zichzelf stuk maakt. Dit had ik ook toen een goede (rokende) vriend van mij kanker kreeg, maar stug door rookte. Ik begreep niet waarom hij, als hij al zo op het randje de kanker overleeft had, toch door bleef roken. Iemand waarvan je houdt, brengt zichzelf 'in gevaar'. Je wilt die persoon zo lang mogelijk in je leven houden en hij brengt dat, door te roken, in gevaar, omdat hij zichzelf stuk aan het maken is. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar dit haal ik uit je OP en ik herken mezelf heel erg in die situatie. Reacties van: 'accepteren of relatie beëindigen' slaan dan nergens op, beide oplossingen werken niet, omdat ze juist in gevaar brengen dat je zo lang mogelijk van je vriend zult kunnen blijven genieten en hem zo lang mogelijk bij je zult kunnen houden... Juist uit liefde voor je vriend zul je het niet kunnen accepteren.

Een echte oplossing heb ik niet voor je, maar misschien kun dit aan hem uitleggen en er met hem over praten, zonder hem boos aan te kijken en hem te verwijten, ik denk dat wanneer je hier rustig met hem over praat en je gevoel aan hem uitlegt, hij wel bereid is naar je te luisteren.

Succes ermee!

Zo lees ik het ook, inderdaad :). Een hapklare oplossing lijkt mij ook niet voor handen en erover blijven praten gaat hem denk ik ook niet worden, puur omdat hij het anders ziet.

Ik heb één keer een relatie gehad met iemand die rookt. Maar dat was ook gewoon snel voorbij :). Ik vind het zo vreselijk vies en ik kon hem niks verbieden en hij wilde geen rekening houden met mij, sja, dan is de kous af :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:28

Je kan hem toch niet dwingen jou gedachtengang over te nemen? Als hij zijn mening daar over heeft is dat toch prima? Je zegt dat hij het af en toe sporadisch doet, prima dan toch? Ik snap het probleem niet zo, eerlijk gezegd.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:54

KimD schreef:
Waar dan precies? Ik heb de paarden niet hoeven opgeven, wél andere dieren.

Bij mij persoonlijk is er inderdaad geen ruimte voor. Voor mij is een partner die rookt inderdaad poedersuiker en zou daar dan ook absoluut geen leven mee willen delen. Al mijn vrienden zijn ook 'rookvrij', dat is héél bewust. ;)

Ik heb inderdaad tegen mijn ouders gezegd dat ik de rook niet kan waarderen, zeker niet nu ik al jaren niet meer thuis woon. Ik heb jarenlang rook in hun huis moeten verdragen en op mijn kamer, want die rommel komt o-ve-ral. Ik heb me al jaren moeten schamen als we ergens naartoe gingen, nu hoeft dat niet meer. Zij vinden het prima om niet te roken als ik er ben, ze gaan wel op het balkon zitten. Mijn moeder is er zelf ook vies van maar ze heeft de discipline niet om te stoppen, maar doordat ze onze poetsvrouw en oppas is rookt ze als ze hier is ook vele malen minder en daar is ze zelfs dankbaar voor. :j

Ik heb hem even voor je opgezocht:
KimD schreef:
Mioux schreef:

Nee niet de paarden, wel de rest van mijn dierentuin niet kunnen uitbreiden door hem. ;)

@TS
Ik vind persoonlijk dat je je een beetje aanstelt :o Maar je zou je vriend natuurlijk altijd kunnen vragen om niet te roken wanneer hij bij jou is, meer kan je niet eisen/vragen vind ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:58

Staat nergens dat ik ze niet zou opgeven? Ik heb ze niet HOEVEN opgeven, wel andere dieren. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:35

Dan heb je de vraag niet beantwoord. :+ die was nl of je de paarden zou op geven.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:58

En er staat nergens in jou antwoord het woordje hoeven :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:14

Ik vind het wel bijzonder dat aan het begin geroepen wordt "je had niet voor hem hoeven kiezen, nu moet je t roken maar op de koop toe nemen" en als KimD dan meldt dat zij dus haar partner de keuze heeft gegeven (die blijkbaar liever stopte dan de relatie te verbreken, dus lijkt me best fijn als je dan iig de keuze krijgt dan dan Kim ineens weg is..) dat absoluut niet kan. Dat is toch praktisch hetzelfde? :Y)