mang schreef:KimD schreef:Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.
Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?
Ik heb jou even gequote maar eigenlijk bedoel ik iedereen die zich niet kan inleven in Kim.
Voor jou/jullie is het een vervelende gewoonte/hobby, voor Kim is het gedrag waar ze niet mee kan samenleven. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.
In een relatie is het nou eenmaal zo dat beide partners verschillende eigenschappen hebben die je wel/niet accepteert van elkaar. Zo is mijn vriend hartstikke lui, maar ik weet dat hij dat is en ik accepteer dat. Als ik zeker zou weten dat ik niet samen kon leven met een lui persoon zonder dat we elke dag ruzie hebben, is het volgens mij eerlijker om dat aan te kaarten en de ander de keuze te geven: of je gaat meer doen in het huishouden, of ik kap ermee want dan is het niet leuk meer samen te leven.
Maar welke eigenschappen dat zijn, is volledig persoonlijk. Je kunt dus niet van een ander zeggen dat het overdreven is om niet te accepteren dat zijn/haar partner rookt, lui is, langzaam eet, dopjes op tandpasta draait enz. enz. enz (met als uitersten natuurlijk oplichting, diefstal en andere criminele zaken)
Het enige dat je kunt zeggen is: probeer het te accepteren en als dat niet lukt en de partner wil niets veranderen, zul je uit elkaar moeten.
) hebben gerookt en rookten beiden shag. De een na de ander. Hartstikke vies. De ene kon ook makkelijk stoppen. Dit heeft hij uiteindelijk ook voor mij gedaan. Dit heb ik 'm niet verplicht en zou ook bij m zijn gebleven als ie door ging met roken. Hij rookte niet zoveel in mijn bijzijn. Mijn andere ex rookte ook binnenshuis en volgens mij nog het liefst als ik er wel bij was om me te stangen. Dat is dan ook o.a. om die reden uit gegaan, want ik trok het niet. Met hem viel ook niet te praten.
.
Je gaat ervan uit dat ik mazzel heb dat hij gestopt is... nou nee, dat is iets wat bij mij nodig was om de relatie te laten werken, stoppen met roken. Niks met mazzel te maken.
Maar je zou je vriend natuurlijk altijd kunnen vragen om niet te roken wanneer hij bij jou is, meer kan je niet eisen/vragen vind ik.
die was nl of je de paarden zou op geven.