Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:14

Ayasha schreef:
Ben ik blij dat ik daar niet werk. :D
Ik heb dan nog eens niet alleen tattoo's, ook nog een piercing in mijn lip!! :oo

_O-

en wij hebben nog wel een pitbull.....

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:15

Ik vind dat die vrouw idd heel bekrompen denkt, niet dat mij dat vrdr uit maakt want het zal mij niet beletten meer tattoo's im de toekomst te nemen.

Ik kan wel als ik wil alles afdekken, van pols, voet, schouder en nek, maar zal ik idd in een mooi jurkje lopen met opgestoken haar, tja dan is die zichtbaar en als iemand het niet wilt zien, moet die er niet naar kijken.

Vind het verhaal van ayasha wel echt een kwalijke zaak, zo ver heb ik nog nooit iemand horen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:16

Dat was ook de eerste keer dat ik het meemaakte in een ziekenhuis waar ik tot dan toe (en nu nog steeds) altijd goed behandeld en geholpen ben... Ik vraag me daarom ook af of ik niet alsnog beter zou uitzoeken over welke dokter het ging want ik vraag me af of het ziekenhuis in kwestie wel een dergelijke dokter in dienst wil hebben gezien ze over het algemeen heel respectvol en vriendelijk met hun patiënten om gaan.
de verpleegster in kwestie gaf ook aan het niet eens te zijn met hem en dat hij de nodige tegenstand had gekregen in de dokterskamer (dat had ik idd ook gehoord, oa dat dat zijn zaken niet waren.) maar dat veranderd niets aan het feit dat iemand die zich zo laat "leiden" door vooroordelen imo niks te zoeken heeft in gezondheidszorg.
Nu was het "maar" collitus ulcerosa, pijnlijk en miserie maar het zal je niet binnen de 24 uur doden. Het had ook een stuk ernstiger kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-09-14 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:17

Ik denk dat niemand hier het volledig mee eens is met de schrijfster. Maar het is wel gewoon zo dat de versieringen die jij verkiest in je dagelijks leven invloed hebben hoe mensen naar je kijken en over je denken. Dat komt gewoon omdat wij in hokjes denken en met we bedoel ik iedereen…

Met versiering doel ik niet alleen op tattoos en piercing, maar denk ook aan haardracht, make-up, sierraden ect.

Kies je voor een tattoo dat weet je dat er mensen zijn die jou erop aankijken, idem mensen die voor veel make-up kiezen, “rare” haarkleuren, haarstijlen of veel sierraden ( die al dan niet aan je lichaam vast zitten) Je moet je er zeker niet van laten weerhouden om te doen waar jij je goed bij voelt, maar wees je gewoon bewust van de oordelen die je erover kunt krijgen. En ik denk dat de conservatievere mensen die zich ook zo kleden/het uitdragen nog het minst daar mee bezig zijn met hun invloed op hun omgeving.

En niet bij elke functie horen bepaalde (zichtbare) versieringen. Dat zal grotendeels cultuur zijn, maar dat valt nou eenmaal niet te veranderen. Kiest iemand voor duidelijk zichtbare tattoo’s, piercings of make-up (de cm poederlaag versie) dan kan dat betekenen dat je niet wordt aangenomen op bepaalde functies. En dan is een tattoo of piercing lastiger even weg te laten dan make-up, sierraden of om je haren anders te modeleren.

Natuurlijk vind ik het kul om mensen te beoordelen op tattoo’s of piercings. Mooie tattoo’s kan ik waarderen, met piercings heb ik persoonlijk minder, maar dat heeft iets met smaak te maken en niet met oordelen. En ik vind het al helemaal onzin om zo heftig te reageren als een tattoo onder een mouw vandaan komt. Blijkbaar heeft ze netjes de moeite gedaan om hem niet zichtbaar te dragen tijdens haar functie en tja, kom op… Maar goed, ieder zo zijn trauma’s….

Overigens kun je bij kinderen niet altijd voorkomen dat ze vrij ongeremd reageren. Waarschijnlijk zou mijn dochter zeggen dat de betreffende persoon vies is (als in heeft vieze vlekken op het lichaam) dat is geen negatieve reactie, maar een soort van conclusie, want ze zal niet snappen dat er iets bestaat als lichaamstekeningen. Overigens kent ze mensen met tattoo’s en heeft ze daar nog nooit op gereageerd en zo wel, dan vertelt deze of gene heel normaal dat het geen viezigheid is maar een tekening (en dan moet ik dus de pennen gaan opbergen…. )

PS: ik denk dat er trouwens meer mensen met een hoger niveau rondlopen met tattoo's dan je zou denken. Alleen zul je deze vaak niet zien vanwege toch de functies die ze hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:18

PaulinBijoux, serieus....?

Mensen mogen van jou wel tattoos en moedervlekken hebben, maar niet zichtbaar... Hoe zit dat dan met mensen met ernstige huidziekten in het gezicht, kaalheid, te veel vetrollen, ontbrekende ledematen of enorm grote, ontsierende neuzen? Of mensen die een hanenkam hebben, of...

Een zakje erover zodat jij niet afgeleid wordt? Oeps, burka, kan ook al niet...

Mensen vertonen zich nou eenmaal in een enorme variatie, ik vind het persoonlijk bij een goede opvoeding horen om dat te respecteren.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:19

Bah wat een nare smaak krijg ik van dit artikel! Heb zelf (nog) geen tattoos maar vind de meeste erg mooi en fascinerend om te zien.
Ik krijg het idee dat dit mens zich beter voelt dan iedereen, en dan vooral getatoeerde mensen. Jemig, iedereen mag toch zeker zelf weten wat ie met zn lijf doet? Ik kijk haar toch ook niet walgend aan als je blond haar heeft en ik vind dat niet mooi? Kom op zeg..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:21

8nnemiek schreef:
Ik vind tattoos niet direct lelijk, maar vind wel dat tattoos laten zien dat je uit een bepaald milieu komt. Zie je iemand met een volkswagen golf, dan heeft die 9 van de 10 keer een tattoo, maar kijk je bij hoger opgeleide mensen, dan zul je veel minder tattoos tegen komen. Dat is gewoon een feit.
Bepaalde tattoos vind ik erg ordinair overkomen. Van die sleeves ook, brr. Vergelijkbaar met veel te veel make-up vind ik. Als iemand het mooi vindt, prima, ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik zou het zelf nooit doen.

Ik studeer op het HBO en heb een een supahgrote vlinder net boven mijn linkertiet ;). Die altijd te zien is, behalve als ik hoge shirts aan trek. Andere vriendin van mij is afgestuurd aan de uni, bachelor en master, heeft het honours programma met succes afgesloten en heeft toch een grote gekleurde tattoeage op haar rug. Twee prachtige kleurige vleugels van een vogel, die bijna altijd wel te zien is als ze haar vast heeft omdat hij deels in haar nek zit.

We hebben beide geen volvo hoor ;)

Is gewoon weer zo'n belachelijk vooroordeel.

Daarnaast niet berust op feiten, want kun je het ergens mee onderbouwen? Daadwerkelijke cijfers.. Nee, dus is het gewoon een beleving.

Ik heb ook nog eens een navelpiercing.

Schandalig toch :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:27

Ayasha, wat ik wat ik nog het meest raar vind aan die arts van jou, is dat hij je verdenkt van kleinzerigheid terwijl je een mega-tattoo op je ribben hebt! Mijn tandarts vond het juist zo raar dat ik bang van hem was en niet liet boren zonder verdoving, terwijl ik wel een lippiercing had.

En dat wat iemand schreef over opleidingsniveau zou ik ook niet (meer) zo hard zeggen. Vroeger misschien, maar tegenwoordig zijn er ook steeds meer hoopopgeleiden met tatoeages. Ik heb nog 6 broers en zussen, 5 van ons hebben HBO, 2 de universiteit afgerond. Deze 2 hebben tattoos en de andere met tatoeage heeft dus HBO gedaan. Onze ouders hebben niets aan tatoeages oid, mijn moeder nog net gaatjes in d'r oren. :+

Kijk, iedereen heeft vooroordelen. Als ik een auto hard zie optrekken en het is een VW Golf, dan verwacht ik stiekem ook een petje achter het stuur, maar zolang je maar weet dat het vooroordelen zijn en niet gebaseerd op hoe de wereld echt in elkaar steekt is er niet zoveel mis mee. Kwam er in mijn werk namelijk achter dat er ook heel veel asociale Audi A6 rijders zijn. :P

ElineS

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:28

Er zijn altijd vooroordelen. Ik moet toegeven dat als ik een Volvo zie die asociaal rijd, dat het zo'n pettenjonk is.. Of inderdaad een Audi, dan verwacht ik zo'n kwallebak.. Maar gelukkig besef ik me ook dat dit vooroordelen zijn en hoeft het echt altijd niet zo te zijn. Het zijn geen feiten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:34

Uhm ja dreamybol, die redenering begreep ik ook niet, het enige wat ik er van zou kunnen maken is wellicht dat als ik die pijn kan "doorstaan" (zoveel pijn deed het niet eens mar goed) dat ik dan ook vast wel tegen buikklachten moest kunnen en heeft hij daarop wellicht zijn vermoeden gebaseerd dat ik komedie speelde en me daardoor met dafalgan naar huis gestuurd. -in eerste instantie gaf de slimmerik me ook nog eens aspirine mee wat ik helemaal niet mag nemen ivm bloedverdunners en hersenbloeding uit het verleden wat ie dus prima kan lezen in mijn dossier dat in handen van het bewuste ziekenhuis is gezien ik daar in behandeling ben voor alles.- :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:38

randalinpony schreef:
PaulinBijoux, serieus....?

Mensen mogen van jou wel tattoos en moedervlekken hebben, maar niet zichtbaar... Hoe zit dat dan met mensen met ernstige huidziekten in het gezicht, kaalheid, te veel vetrollen, ontbrekende ledematen of enorm grote, ontsierende neuzen? Of mensen die een hanenkam hebben, of...

Een zakje erover zodat jij niet afgeleid wordt? Oeps, burka, kan ook al niet...

Mensen vertonen zich nou eenmaal in een enorme variatie, ik vind het persoonlijk bij een goede opvoeding horen om dat te respecteren.

Ja inderdaad. In sommige situaties moet je er nou eenmaal naar kleden. Zoals ik al zei: wat je in je vrije tijd aandoet maakt me niet uit. Iemand in bikini met tatoeages of iemand in bikini zonder tatoeages zijn gelijk. Maar in sommige situaties is een tatoeages nou eenmaal niet gewenst, of je dat nou leuk vind om te horen of niet.

En ja, ik vind dat je in sommige situaties ook niet met huidziektes te koop kan lopen. Ik ga niet naar een ijscoman met huiduitslag. Ik ga ook niet naar een kapper zonder haar. Ik ga niet naar een diëtiste met teveel vetrollen en niet naar een plastische chirurg met een grote neus. Misschien gekke voorbeelden, maar zo werkt het nou eenmaal ook met tatoeages.
betekend niet dat ik me niet zou laten helpen met de dokter uit de OP. Soms verschuift je kleding nou eenmaal.

p.s. Ik ga dus ook niet naar een tatoeëerder zonder tatoo!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:38

ElineS schreef:
Ik studeer op het HBO en heb een een supahgrote vlinder net boven mijn linkertiet ;). Die altijd te zien is, behalve als ik hoge shirts aan trek. Andere vriendin van mij is afgestuurd aan de uni, bachelor en master, heeft het honours programma met succes afgesloten en heeft toch een grote gekleurde tattoeage op haar rug. Twee prachtige kleurige vleugels van een vogel, die bijna altijd wel te zien is als ze haar vast heeft omdat hij deels in haar nek zit.

We hebben beide geen volvo hoor ;)

Is gewoon weer zo'n belachelijk vooroordeel.

Daarnaast niet berust op feiten, want kun je het ergens mee onderbouwen? Daadwerkelijke cijfers.. Nee, dus is het gewoon een beleving.

Ik heb ook nog eens een navelpiercing.

Schandalig toch :P

Ik denk niet dat dat ergens zwart op wit te vinden is nee.
Ik kom het vooral op het werk telkens weer tegen. Bij mijn vorige baan, en ook bij mijn huidige. De groep zonder opleiding, de productiemedewerkers, zitten meestal met een groepje buiten te roken in de pauze en een groot deel daarvan heeft wel een of meer tattoos of piercings. De kantoormedewerkers en productieleiding/directie zitten allemaal in de kantine en ik ken er werkelijk niet een die een tattoo of piercing heeft, op oorbellen na dan.
Er zullen er vast wel zijn die ergens een kleine tekening of naam hebben verstopt, maar dat zijn er toch echt weinig.
Geen cijfers dus, alleen mijn ervaring.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:40

Naja, vreselijke arts die zichzelf hopelijk nog eens goed gaat tegenkomen in elk geval! Juist als arts mag je iemand nooit beoordelen op uiterlijk.
Maar eigenlijk sowieso nooit.. Toen ik mijn piercing had laten zetten vroeg mijn moeder me of ik mezelf nu geen kansen ontnam. Ik heb haar gezegd dat anderen zichzelf een kans zouden ontnemen als ze mij om die piercing niet wilden leren kennen.
Uiteindelijk is ie er uitgegaan door een ontsteking, maar het litteken is nog wel zichbaar, heb er bij mijn sollicitatie zelfs nog een vraag over gehad, of ik mij wel kon conformeren naar hun maatstaven van kleding en dergelijke, omdat ik 'zo te zien' een piercing had gehad. Ik heb geantwoord dat ik er nu toch ook in de juiste kleding zat en dat ik heus begreep in wat voor omgeving ik gesolliciteerd had. Werd wel aangenomen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:43

8nnemiek, ik denk dat het je zal verbazen hoeveel van die mensen jij nu beschrijft als tattooloos juist wél een tattoo of piercing onder hun kleren hebben zitten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:46

In mijn ogen zegt zo'n artikel meer over de persoon die het schrijft dan over "mensen met een tatoeage". Mits goed gezet vind ik het juist prachtig. Net iets "unieks" en voor veel mensen heeft het ook een symbolische betekenis. Zullen we mensen die make-up dragen, hun haar verven of parfum dragen ook maar aan de schandpaal hangen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:46

PaulinBijoux schreef:
Ja inderdaad. In sommige situaties moet je er nou eenmaal naar kleden. Zoals ik al zei: wat je in je vrije tijd aandoet maakt me niet uit. Iemand in bikini met tatoeages of iemand in bikini zonder tatoeages zijn gelijk. Maar in sommige situaties is een tatoeages nou eenmaal niet gewenst, of je dat nou leuk vind om te horen of niet.

En ja, ik vind dat je in sommige situaties ook niet met huidziektes te koop kan lopen. Ik ga niet naar een ijscoman met huiduitslag. Ik ga ook niet naar een kapper zonder haar. Ik ga niet naar een diëtiste met teveel vetrollen en niet naar een plastische chirurg met een grote neus. Misschien gekke voorbeelden, maar zo werkt het nou eenmaal ook met tatoeages.
betekend niet dat ik me niet zou laten helpen met de dokter uit de OP. Soms verschuift je kleding nou eenmaal.

p.s. Ik ga dus ook niet naar een tatoeëerder zonder tatoo!

Eigenlijk krijg ik na deze post oprecht medelijden met je. :)

8nnemiek: als jouw collega's er een mening op na houden als de jouwe zou ik ook lekker buiten mijn broodje gaan op eten. :') Ben blij dat op de bureau waar ik zat toen ik nog mocht werken de plaatjes op mijn huid niemand boeide.

dreamybol: het zou inderdaad niet mogen en gebeurt gelukkig ook niet zó veel, meestal krijg ik juist positieve reacties (of ik onthoud de positieve gewoon beter. :') ) maar in geval van de bewuste arts kon ik dat niet zo maar naast me neer leggen; want als ik met een hersenbloeding en dus hevige hoofdpijn was gegaan, had hij me dan ook naar huis gestuurd met aspirine omdat ik een piercing in mijn liep heb en tattoo's en dus vast komedie speel en daarmee mijn doodvonnis ondertekend enkel omdat hij niet capabel genoeg is om zijn job te blijven uitoefenen van het moment dat ie ijzer en inkt ziet?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:47

Citaat:
Er zullen er vast wel zijn die ergens een kleine tekening of naam hebben verstopt, maar dat zijn er toch echt weinig.

Dat weet je natuurlijk niet als ze hem verstoppen. :D

Moet eerlijk zeggen, als mijn zoon een tattoo zou willen laten zetten, later, dat ik hem wel zou aanraden het idd op een discretere plaats te laten doen. Omdat het inderdaad, door vooroordelen je sollicitatiekansen kan beinvloeden. Hij moet het tegen die tijd natuurlijk zelf weten, maar wat je doet bepaalt idd hoe anderen je zien, en het klopt ook dat een tattoo niet zomaar af te wassen is.

Ik zou niet graag willen dat mijn zoon op den duur een arm heeft vol:

Miepje
Susette
Annelies
Petra
Benthe
Madelief

Ook niet dat hij een symbool ten grootte van een verkeersbord op zijn rug laat tatoeeren dat echt bij de jeugdcultuur hoort, zo leuk is het laten verwijderen van tattoo's nou ook weer niet, dan is een poster toch handiger, die kan je van je muur scheuren. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:49

_O- _O- sorry, ik moet lachen omdat ik dus een kennis heb die zelf zei "ik moet stoppen met de namen van elk lief te laten tatoeëren want ik ben bijna een lopende telefoonboek... _O-
Overigens een uitzondering in mijn vriendenkring (die bijna uitsluitend bestaat uit mensen met tattoo's) die het allemaal zo nauw niet neemt en inderdaad haast hersenloos dingen laat zetten... :=
ze zei daarna dat ze onderhand zoveel namen gehad had, dat de volgende maar gewoon een naam moest hebben die al op haar lijf stond... _O-
Gruwelijk leuk mens trouwens, kan je enorm plezier mee maken maar verder nadenken dan over een uurtje zit er niet bij. :')
Maar dat maakt haar geen slecht mens. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:55

Nou, als ik nu vrijgezel zou zijn en een kerel tegenkom die al 6 namen heeft staan, mooi dat ie de mijne dan ook nog maar laat zetten hoor! Kom nou! Zij wel en ik niet? Daar ga ik dan niet meer mee akkoord. :+
Maar als mijn man het zou doen, zou ik hem voor gek verklaren. Maar die is niet zo van de tattoo en piercing.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:59

Dreamybol schreef:
8nnemiek, ik denk dat het je zal verbazen hoeveel van die mensen jij nu beschrijft als tattooloos juist wél een tattoo of piercing onder hun kleren hebben zitten. :+

Van de directeur zou ik het echt niet weten :)) Van de meeste andere op mn werk wel, want dat onderwerp is al meerdere keren ter sprake gekomen. De meeste vinden het gewoon zonde van je lichaam om dat vol te gaan laten kliederen. Want wat als je er over een tijdje op uit bent gekeken? En hoe gaat zo'n tattoo er uit zien op je 70e? En dan heb je natuurlijk de mensen die het simpelweg niet mooi vinden zoals ik ook.. Dat zijn ze meeste redenen die ik rondom mij heen hoor om geen tattoo te willen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:18

Ik lach me hier rot om alle mensen die zich door 1 klejn artikel persoonlijk aangesproken voelen en zich geroepen voelen zich hier te verdedigen.

ik vind trouwens ook een hoop reacties bevestigen wat deze mevrouw bedoelt en dat is niet positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:18

8nnemiek schreef:
Ik vind tattoos niet direct lelijk, maar vind wel dat tattoos laten zien dat je uit een bepaald milieu komt. Zie je iemand met een volkswagen golf, dan heeft die 9 van de 10 keer een tattoo, maar kijk je bij hoger opgeleide mensen, dan zul je veel minder tattoos tegen komen. Dat is gewoon een feit.
Bepaalde tattoos vind ik erg ordinair overkomen. Van die sleeves ook, brr. Vergelijkbaar met veel te veel make-up vind ik. Als iemand het mooi vindt, prima, ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik zou het zelf nooit doen.

Whoehahahaha!
Ik val van mijn stoel hierzo... :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:20

Zolang de tattoo niet in het gezicht zit heb ik er geen problemen mee. Voor bepaalde beroepen is het beter dat je ze makkelijk kan bedekken. Ken een paar mensen met tattoo's. Hard werkende kerels en altijd bereid om een handje te helpen. Tegenwoordig schrik ik er niet meer van als ik ergens een hoge pief zie van een of ander bedrijf en die een tatto blijkt te hebben. Wanneer krijg je dat te zien als je ze toevallig eens in het gemeentelijk zwembad tegen het lijf loopt of aan het strand ziet.

Sommige vind ik mooi, andere dan weer. Piercing ook niets op tegen zolang het niet overdreven is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik bij de dokter kom en geholpen moet worden door iemand vol met tattoos en piercings dat ik dan wel iets bevooroordeeld ben. Dan denk ik, is er iemand anders die mij kan helpen? :+ Heel erg ik weet het, en het slaat ook nergens op want die tattoos zeggen niks over iemand zijn persoonlijkheid, kunnen of denken maar toch denk ik dat.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:27

Ik vind bijna alle tattoos die ik rond mij zie ook niet mooi, maar mensen doen toch zelf wat ze willen met hun lichaam. Wel dom om dan iemand daarop te gaan beoordelen. Als je ooit verongelukt zou het maar eens die getatoueerde persoon kunnen zijn die je uit je benarde situatie redt. Ga je dan ook zijn hulp afwijzen <<)