Ik zou zo graag een hippie zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:50

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:18

Deporteren :') nee ff serieus dat lijkt mij best leuk maar niet voor altijd. Wel om bijvoorbeeld te ontdekken waar je prioriteiten liggen in het leven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:18

Arrabel schreef:
Dan heeft de Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu het waarschijnlijk fout, jij weet het natuurlijk veel beter.
Mijn excuses.

Er zit natuurlijk een verschil tussen methyl en ethyl. Ethyl alcohol is gewoon een lichaamseigen product. Het is zo dat hoeveelheden alcohol worden gedenatureerd door er methyl alcohol aan toe te voegen om het niet drinkbaar te maken voor personen, maar wel voor industrieel of laboratorium gebruik.

Psilocybine (de stof in paddo's die hallucinaties veroorzaak) is geen lichaamseigen stof, echter lijkt zeer sterk op serotonine en bevorderd hiervan ook de aanmaak.

3,4-methyleendioxymethamfetamine (of MDMA, de werkzame stof in XTC) is geen natuurproduct. Al 1 inname van 50 tot 200mg MDMA (wat gelijk staat aan 1/2 tot 2 tabletten) kan al de volgende bijwerkingen veroorzaken:
- Hersenoedeem
- Acuut nierfalen
- Rabdomyolyse (versnelde afbraak van de spieren)
- Diffuse intra-vasale stolling (trombose)
- Epileptische insulten
- Schade aan lever en blaas

Veelvuldig (regelmatig dan wel onregelmatig) gebruik kan verstoringen van het kotertermijngeheugen veroorzaken. In combinatie met paddo's, GHB of cannabis kan het ademhalingsstelsel worden onderdrukt, waardoor beademing noodzakelijk wordt.

Dat zie ik nog niet gebeuren bij een biertje.

Zo fijn, een medicus als vriend...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 09:24

Citaat:
Veelvuldig (regelmatig dan wel onregelmatig) gebruik kan verstoringen van het kotertermijngeheugen veroorzaken. In combinatie met paddo's, GHB of cannabis kan het ademhalingsstelsel worden onderdrukt, waardoor beademing noodzakelijk wordt.

Dat zie ik nog niet gebeuren bij een biertje.

Je hebt het over veelvuldig gebruik en daar zet je "een biertje" tegen over.
Dan moet je daar ook veelvuldig alcohol gebruik tegen over zetten.
Daar gaat je hele lichaam van naar de klote zoals hersenen (en slok alcohol leidt al tot vernietiging van 1000 hersencellen) waardoor je geheugen minder word en zelf kan leiden tot hallucinaties.
Even van een site gepikt (http://natuurlijklichaam.wordpress.com/alcohol/)
Citaat:
– één glas alcohol kan het lichaam 1 tot 2 dagen ernstig verstoren: onze spijsvertering wordt stopgezet en onze honger en dorst ook waardoor wij meer trek krijgen.
– alcohol verstoort de bloedsuikerspiegel;
– alcohol is een vitaminerover, met name vitaminegroep B (er ontstaan tekorten aan vitamines B1, B2, B3, Thiamine en C);
– alcohol is gegist, samen met voedsel ontstaan er gisting en rotting in de spijsvertering.
– alcohol irriteert en vergiftigt het zenuwstelsel en beschadigt het op de lange termijn
– alcohol verhardt de bloedvaten en vermindert de zuurstoftoevoer naar het hart;
– alcohol verhoogt het cholesterolgehalte waardoor de kans op hartaanval toeneemt;
– dagelijks gebruik van drie of meer glazen alcohol leidt op den duur tot hoge bloeddruk;

Dan heb ik het nog niet eens over je nieren, lever, darmen, maag enz. enz.
En dan ook nog is de kans dat je verslaafd word is relatief groot en als dat gebeurd verlies je je baan, je vrienden, je relatie, je huis.. alles.
Ik blijf er dus bij dat alcohol vele malen slechter is dan XTC of paddo's.

Ik ben een ervaringsdeskundige...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:57

Voor de liefhebbers. Dit is wat wij neergezet hebben op magneet. Ik draai zelf ook wel eens (techno) op feestjes en in Amsterdam. Zo zijn we er een beetje ingerold. Ik ontwerp geen festivals, soms bouwen we wat of ben ik regelteef achter de schermen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 10:14

Wat mooi gedaan!
Echt heel leuk!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:21

Thanks, we waren zelf ook echt trots op het eindresultaat. We hadden het bedacht voor woodlands (waar ook de foto's van zijn) dat is een klein eco festival in Bergen, Noord-Holland. Superleuk festival waar ook de DAF kwam bouwen en draaien. Mensen vonden onze hoek zo leuk en iedereen was ZO lekker aan het dansen dat mensen van Magneet ons ook vroegen de woodlounge op te bouwen :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 10:24

Jullie hebben zeker talent!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:42

Arrabel schreef:
Citaat:
Paddo's en XTC is echt wel slechter voor je dan alcohol

Denk je dat echt??
Ik begrijp ook wel dat je dit denkt omdat de overheid wilt dat je dit geloofd omdat er miljarden word verdient aan alcohol.
Af en toe een XTC pil is veel beter voor je dan elk weekend alcohol drinken.
En Paddo's slecht voor je??
Misschien voor je psyche maar echt niet voor je lichaam, het is gewoon een natuurproduct net als wiet en hash.
Weet je dat alcohol het enige verdovende middel is dat een niet eigen lichaams stof bevat, verder is alles wat je tot je neemt een lichaams eigen stof.
Als je meer over wilt weten moet je maar even googelen.

Elk weekend XTC nemen is niet beter voor je dan elk weekend alcohol drinken. En elk weekend paddo's is ook slechter dan elk weekend alcohol.

Ik verbaas me er juist nog steeds over dat er mensen zijn die denken dat er geen risico's zitten aan paddo's en dat soort spul.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:45

Ik zou graag de onderzoeksresultaten onder mijn neus krijgen in dat geval. Want er is nooit bewezen dat paddo's hersencellen doen afsterven in het tempo dat alcohol dat doet. Er is ook nooit bewezen dat je lichaam paddo's omzet in puur vet op je organen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet voor en niet tegen. Maar ik ben wel kritisch.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:46

TS heeft geloof ik een moeder die aan alcohol verslaafd is; het is dus niet zo vreemd dat zij de gevaren van alcohol zwaarder inschat.
Daarnaast gaat dit topic niet over het wel of niet schadelijker zijn van het een of het ander. Simpel gezegd: als je geen risico's wil nemen, gebruik je allebei niet; beiden zijn niet echt goed voor je. Het is wel een interessant onderwerp, maar misschien moet daar dan even een nieuw topic voor aangemaakt worden. Ik kan me voorstellen dat dit voor de TS niet fijn is.
Laatst bijgewerkt door Sofy op 12-09-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:47

Ja al die onderzoeken gaan nergens over Sofy je hebt gelijk, het ligt aan de emotionele status van de TS.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:48

Sofy schreef:
TS heeft geloof ik een moeder die aan alcohol verslaafd is; het is dus niet zo vreemd dat zij de gevaren van alcohol zwaarder inschat.
Daarnaast gaat dit topic niet over het wel of niet schadelijker zijn van het een of het ander. Simpel gezegd: als je geen risico's wil nemen, gebruik je allebei niet; beiden zijn niet echt goed voor je. Het is wel een interessant onderwerp, maar misschien moet daar dan even een nieuw topic voor aangemaakt worden. Ik kan me voorstellen dat dit voor de TS niet fijn is.

Volgens mij zijn dat privézaken?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:49

Ik heb ook getemd want ik vind het echt belachelijk om zoiets te zeggen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:50

Sofy, hoe weet je dat? Heeft TS dat al eerder op bokt gezegd of weet jij dat omdat je haar kent?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:54

Ik had me gisteren voorgenomen om, gezien het verloop van dit topic, niet meer te reageren. TS kwam met een oproep en de eerste berichten waren positief, doel bereikt. Vervolgens komt het onderwerp drugs aan bod en dat wordt het nieuwe hoofd onderwerp, zelfs nadat TS aangeeft dit liever niet te willen.

Bokt ten voeten uit, well done.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 12-09-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:55

Oei, heel bokt over me heen. Zo bedoelde ik het helemaal niet; ik bedoelde het juist vriendelijk, om de positie van de TS te verduidelijken. Ik zou zelf iets minder hard oordelen over haar positie tov drugs vs alcohol als ik wist waar het vandaan kwam.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je alcohol extra negatief gaat zien als je iemand kent die daar verslaafd aan is. Op dezelfde manier zou iemand die drugsverslaafden van dichtbij kent drugs negatiever zien. Natuurlijk kleurt zo'n ervaring je beoordeling van onderzoeken! Ik vond een van de posts op de vorige pagina (sorry kan het zo snel even niet vinden) daarover heel terecht: lijstjes zijn puur afhankelijk van wat je meeneemt in je definitie van schadelijk, het is moeilijk daar een definitief oordeel over te vellen.

Overigens is het een invulling van mijn kant: in 1 van haar eigen posts zegt ze dat haar moeder verslaafd is, later zegt ze dat ze over de negatieve kanten van alcohol spreekt uit eigen ervaring, ik heb vervolgens alleen 1 + 1 bij elkaar opgeteld. Misschien zit ik er naast, mijn excuses in dat geval.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:56

Ailill schreef:
Ik had me gisteren voorgenomen om, gezien het verloop van dit topic, niet meer te reageren. TS kwam met een oproep en de eerste berichten waren positief, doel bereikt. Vervolgens komt het onderwerp drugs aan bod en dat wordt het nieuwe hoofd onderwerp, zelfs nadat TS aangeeft dit liever niet te willen.

Bokt ten voeten uit, well done.

Als je niet wil reageren, reageer dan niet, ipv dit soort passief agressieve berichten te posten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:57

Maar hoezo is het dan aan jou om zoiets te zeggen? Je doet nu net of het heel raar is dat wij hierover vallen. Ik zit hier echt met verbazing naar te kijken. Ook naar je verklaring. Dat je het blijkbaar gewoon "ok" vindt om zoiets te zeggen. Misschien is de moeder van de TS wel verslaafd. Maar het is onder geen beding nodig dit zo te melden.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:59

Ok, in dat geval mijn excuses, ik zie daar helemaal geen veroordeling (?) oid in, maar blijkbaar mis ik daar een stukje sociaal inzicht.
Nogmaals mijn excuses, ik weet niet precies hoe het overkomt, maar blijkbaar erg negatief en dat is echt verre van mijn bedoeling!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:00

Ik maak er geen geheim van dat mijn moeder een alcoholist, ik heb het ook wel is genoemd in een topic.
Geen probleem dat dit weer aangehaald word, maar het slaat nergens op dat ik alcohol daarom zwaarder inschat.
Alles wat ik vertel is gewoon wetenschappelijk bewezen.
Denk nou is even na, wat denk je wat er gebeurd als ze eerlijk zijn over de schade die alcohol aan je lichaam toe brengt, dan zakt de hele economie in elkaar.
Logisch dat "ze" je laten geloven dat alcohol niet zo schadelijk is.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:03

TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren? Zo ja dan kom ik graag met tegenargumenten, zo nee dan niet uiteraard :).
Mag ook in een apart topic; zoals ik eerder aangaf kan ik me voorstellen dat je je originele vraag hier niet mee wilt laten wegzakken.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:24

Ik ken een ontzettend leuke plek waar elke laatste zaterdag van de maand een eetcafe is met daarna een feest/jamsessie. Dit is de ecotribe in Teuge. Ik ben er een paar keer geweest maar heb een beetje hetzelfde probleem als de TS. Ik heb niemand om naar zulke dingen toe te gaan, al zou ik heel graag willen. :)

Ik vind het altijd erg bijzondere fijne mensen over het algemeen. :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:25

Citaat:
TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren?

Ik wil er liever niet over ver discussiëren, iedereen moet het gewoon lekker voor zich zelf bepalen.
Verder met tips over leuke festivals, campings of andere leuke dingen!
Maar ik heb al een paar hele leuke tips gekregen! *\o/* *\o/* *\o/*

Dat klinkt er leuk Ann_moi, waar ligt Teuge precies?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:28

Arrabel schreef:
Citaat:
TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren?

Ik wil er liever niet over ver discussiëren, iedereen moet het gewoon lekker voor zich zelf bepalen.
Verder met tips over leuke festivals, campings of andere leuke dingen!
Maar ik heb al een paar hele leuke tips gekregen! *\o/* *\o/* *\o/*

Dat klinkt er leuk Ann_moi, waar ligt Teuge precies?

Het ligt dichtbij Apeldoorn. :) Er wordt altijd een vegetarische/veganistische maaltijd geserveerd voor een vrije bijdrage. Het leuke is dat ze geen stromend water hebben en ook geen elektriciteit, ze maken gebruik van zonnepanelen en alleen die zaterdag gaat de stroom echt keihard aan en gaat het feestje regelmatig door tot de stroom uitvalt heb ik horen zeggen. :)
Ook zou je the Greenman project kunnen volgen, hier wordt je op de hoogte gehouden van workshops met betrekking tot natuurlijk bouwen en het project waarbij ze een levend huis aan het bouwen zijn van wilgenbomen. Ook kan je deelnemen aan workshops waarbij je gelijkgestemden kan ontmoeten. :)