Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nee ff serieus dat lijkt mij best leuk maar niet voor altijd. Wel om bijvoorbeeld te ontdekken waar je prioriteiten liggen in het leven. Arrabel schreef:Dan heeft de Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu het waarschijnlijk fout, jij weet het natuurlijk veel beter.
Mijn excuses.
Citaat:Veelvuldig (regelmatig dan wel onregelmatig) gebruik kan verstoringen van het kotertermijngeheugen veroorzaken. In combinatie met paddo's, GHB of cannabis kan het ademhalingsstelsel worden onderdrukt, waardoor beademing noodzakelijk wordt.
Dat zie ik nog niet gebeuren bij een biertje.
Citaat:– één glas alcohol kan het lichaam 1 tot 2 dagen ernstig verstoren: onze spijsvertering wordt stopgezet en onze honger en dorst ook waardoor wij meer trek krijgen.
– alcohol verstoort de bloedsuikerspiegel;
– alcohol is een vitaminerover, met name vitaminegroep B (er ontstaan tekorten aan vitamines B1, B2, B3, Thiamine en C);
– alcohol is gegist, samen met voedsel ontstaan er gisting en rotting in de spijsvertering.
– alcohol irriteert en vergiftigt het zenuwstelsel en beschadigt het op de lange termijn
– alcohol verhardt de bloedvaten en vermindert de zuurstoftoevoer naar het hart;
– alcohol verhoogt het cholesterolgehalte waardoor de kans op hartaanval toeneemt;
– dagelijks gebruik van drie of meer glazen alcohol leidt op den duur tot hoge bloeddruk;
Arrabel schreef:Citaat:Paddo's en XTC is echt wel slechter voor je dan alcohol
Denk je dat echt??
Ik begrijp ook wel dat je dit denkt omdat de overheid wilt dat je dit geloofd omdat er miljarden word verdient aan alcohol.
Af en toe een XTC pil is veel beter voor je dan elk weekend alcohol drinken.
En Paddo's slecht voor je??
Misschien voor je psyche maar echt niet voor je lichaam, het is gewoon een natuurproduct net als wiet en hash.
Weet je dat alcohol het enige verdovende middel is dat een niet eigen lichaams stof bevat, verder is alles wat je tot je neemt een lichaams eigen stof.
Als je meer over wilt weten moet je maar even googelen.
Sofy schreef:TS heeft geloof ik een moeder die aan alcohol verslaafd is; het is dus niet zo vreemd dat zij de gevaren van alcohol zwaarder inschat.
Daarnaast gaat dit topic niet over het wel of niet schadelijker zijn van het een of het ander. Simpel gezegd: als je geen risico's wil nemen, gebruik je allebei niet; beiden zijn niet echt goed voor je. Het is wel een interessant onderwerp, maar misschien moet daar dan even een nieuw topic voor aangemaakt worden. Ik kan me voorstellen dat dit voor de TS niet fijn is.
Ailill schreef:Ik had me gisteren voorgenomen om, gezien het verloop van dit topic, niet meer te reageren. TS kwam met een oproep en de eerste berichten waren positief, doel bereikt. Vervolgens komt het onderwerp drugs aan bod en dat wordt het nieuwe hoofd onderwerp, zelfs nadat TS aangeeft dit liever niet te willen.
Bokt ten voeten uit, well done.
.
Citaat:TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren?

Arrabel schreef:Citaat:TS, wil je hier nou wel of niet over door discussiëren?
Ik wil er liever niet over ver discussiëren, iedereen moet het gewoon lekker voor zich zelf bepalen.
Verder met tips over leuke festivals, campings of andere leuke dingen!
Maar ik heb al een paar hele leuke tips gekregen!![]()
![]()
Dat klinkt er leuk Ann_moi, waar ligt Teuge precies?
Er wordt altijd een vegetarische/veganistische maaltijd geserveerd voor een vrije bijdrage. Het leuke is dat ze geen stromend water hebben en ook geen elektriciteit, ze maken gebruik van zonnepanelen en alleen die zaterdag gaat de stroom echt keihard aan en gaat het feestje regelmatig door tot de stroom uitvalt heb ik horen zeggen.