Vanillia schreef:Ik sta echt te kijken van sommige reacties hier. Ik zie nergens dat TS moeder speelt over de dochters en dat ze op ze neerkijkt, eerder dat TS constant op haar tenen loopt om de vrede te bewaren. Krijg meer het idee dat de dochters gewoon een stel verwende asociale krengen zijn die het niet kunnen verkroppen dat hun vader een jongere vrouw heeft. Ja, da's misschien vreemd, maar die dingen die ik in de OP van TS lees zijn echt niet normaal hoor. Telefoonrekeningen van €130, financiele afhankelijkheid; komop zeg, ze zijn allebei 20+! Het zijn geen kleine kinderen meer. Die 2 dames komen op mij over alsof ze enorm verwend en laks zijn en gewoon eens een schop onder hun kont nodig hebben(van pa of ma, niet van TS).
Maar dannog? Als jij met iemand trouwt, en dus accepteert wat zijn of haar voor en nadelen zijn of hoe je t ook wilt noemen, wie ben jij dan om achteraf te klagen ?
Je trouwt met iemand die al kinderen heeft met een andere vrouw, die al 20 jaar en langer op een bepaalde manier opgevoed zijn...dit wist je al voor je ging trouwen. En toch ga je trouwen, waarom dan nu klagen aan de ene kant? Je weet waar je aan begint als je met iemand trouwt met kinderen, je zal nooit op de 1e plaats komen... dat hij en de moeder van de kinderen het op deze manier doen ja...lastig pakket. Maar je zal ook moeten accepteren als jij je zo gedraagt (gevecht etc) je ook negatieve reacties kan verwachten.
Zowel van buitenaf als van in de familie...

terwijl we ook gewoon gelukkig zijn. 
Een fatsoenlijk gesprek waarin rust gecreëerd wordt en standpunten uitgelegd werden gevolgd door een "ik had toen zo niet mogen reageren" zou echter wél nut gehad hebben.