Binnenkort wellicht autoloos... oh dear! oh goody!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Binnenkort wellicht autoloos... oh dear! oh goody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 10:57

Ik heb eens zitten denken waar ik die auto nou eigenlijk voor nodig heb. Ik ga met de trein naar het werk en fiets naar het station. Behalve als het echt pijpestelen regent, dan ga ik met de auto naar station. Met auto naar werk doe ik NOOIT. Hekel aan.

Eigenlijk is auto alleen voor naar bijrijdpaard te gaan dacht ik eerst, maar wat ook wel mee telt: ik doe aan oppassen een paar keer per jaar en dat levert best goed geld op. Dat zou zonder auto niet meer gaan (verder weg, bagage mee, op en neer naar huis voor de eigen beestjes).

En dan het sociale gebeuren... en ik ben alleen, dus als ik iets wil, zal ik het zelf moeten regelen.

Conclusie: eigenlijk is autoloos bijna niet te doen, en ben ik nog blijer dat de PP nog een jaartje mee gaat :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:03

Hier een auto maar die is vaker met mijn man mee.
Maar hier doen we verder dingen op de fiets en snor brommer of pakken we de bus.

Mis de auto niet je raakt er door verpest.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:25

Ik haalde mijn rijbewijs pas op mijn 26e, eerste jaar in leenauto's rondgereden (vriendlief was autoverkoper) daarna mijn eigenauto gekocht, maar sinds ik een auto heb wil ik niet meer zonder!
Snap niet dat ik het ooit zonder heb kunnen redden :P, maar als je niet beter weet is je leven er ook op ingesteld.
Maar als je gewend bent om auto te rijden is het een behoorlijke omslag om er geen meer te hebben.
Mijn paard staat 27km verderop in de polder en op veel van mijn vrienden wonen niet in de buurt (op 2 na).
Ik vond 3 dagen niet kunnen rijden al heeeeeeeel erg.

Maar gelukkig kan je nog even voort ;-)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:39

Laatst 3 weken zonder auto. Het viel me reuze mee! Ik woon dan ook 3 min lopen van het station(bussen en treinen)
Het was mooi weer. En ik woon 5 min fietsen van het werk.
Naar de paarden was 25 min met de bus en 10 min lopen daar.
Denk dat het in de winter of met regen wel wat minder leuk is. Naar een verjaardag van familie gaan zou ons gezin €56,10 hebben gekost (bus)
Dat vond ik wel weer een flink bedrag. Ben wel weer blij dat de auto weer gerepareerd en terug is, maar ik weet nu dat het evt ook zonder auto kan. (Maar liever niet)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:40

Onze auto is gunstig getaxeerd dus we gaan een "nieuwe" kopen. Tweedehandsje gewoon. Hebben er al 1 op het oog. Fijn, want autoloos is vet onhandig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:10

Die van mij is ook (economisch) total loss verklaard, dus ik mag ook op zoek naar een vervanger - als het geld binnenkomt dan...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:33

Ja vervelend he. Die van ons was ook technisch total loss dus hij mocht niet eens meer gerepareerd worden.
De garagehouder belde vanochtend dat onze nieuwe Toeterd er is :D Hij heeft nog wat onderdelen van onze total loss auto overgeplaatst. De velgen waren bijvoorbeeld wat beschadigt dus hij heeft die van onze vorige overgezet. Heel fijn. Van het weekend kunnen we 'm ophalen. We hebben een regeling met de garagehouder getroffen voor het geld, dat mogen we betalen zodra het binnen is. Hele fijne man.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:17

oohhh Warboel jij hebt ook een soort Otto <3

Ik heb PP gisteren opgehaald, en over twee weken wordt ie echt gemaakt.

Ik wandelde heen zonder PP en met lege zakken en ging naar huis met Toet en mn zakken vol drop :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:42

Lieve toet he! We zijn net bij onze nieuwe wezen kijken, precies dezelfde maar dan een jaartje jonger en met minder KM's op de teller. We waren zo verkocht aan dat ding. Het moest echt zo zijn want ik had 'm op marktplaats gevonden en de dag erna stond de garagehouder bij ons aan de deur dat hij een mooie gevonden had bij een bevriende garage, en dat was 'm hoor _O-