Kwark als ontbijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esme_

Re: Kwark als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:55

Mijn vriend is ook een slechte ontbijter, hij wil ook vooral niet teveel tijd kwijt zijn en heeft geen zin om een bak kwark te eten of brood. Voor hem maak ik de avond van te voren altijd een shake met water, een paar eetlepels kwark, banaan, diepvriesfruit en havermout. Dit staat een nacht in de koelkast, ''s ochtends even doorroeren en je hebt je eigen gezonde ontbijtdrank

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:11

Quir schreef:
Oké, gewone naturel kwark is geen succes... haha.

Heb nu optimel magere kwark (citroen en appel kaneel), daar zit maar 40 kcal in per 100 gram.

Dat is ook wel een goede optie, toch? :)
Anders hoor ik t graag!

Nee ook niet.
Laat je niet misleiden door teksten op de verpakking. Ze voegen dan misschien geen suiker toe, maar wel andere zoetstoffen om de boel om smaak te krijgen, en of je daar blij mee moet zijn???
Gewoon naturel is altijd het beste en daar kan je de zelf makkelijk vers of DV fruit aan toevoegen voor de smaak.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 10:34

Hmm, jammer haha.

Dan morgen maar eens kwark door de blender met een banaan en lepeltje honing. Gewoon naturel kwark krijg ik echt niet weg en wanneer ik er van alles in ga doen lukt t me in de ochtend ook niet meer.

Vanwege medicijnen moet ik nu in de ochtend eten... maar ze verminderen de eetlust en dat merk ik erg goed. Kan makkelijk de hele dag zonder eten zonder ook maar een beetje honger te hebben. Wel extreme dorst.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:15

Hallo allemaal ik heb een klein vraagje..
Zit er verschil tussen eiwitten en koolhydraten op een bepaald moment van de dag te eten.
Ik eet nu speltbrood in de ochtend en kwark in de middag. Is dit prima, of kan je het beter wisselen? Of maakt het niet uit? Ik krijg speltbrood namelijk in de ochtend makkelijker weg (mocht ik geen tijd hebben smeer ik het en eet ik het in de bus). Maar las ook ergens dat een eiwitrijk ontbijt (kwark ipv brood) ook weer beter is..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:53

Ik vind "beter" altijd maar een relatief begrip. Je moet zelf ervaren wat bij jou leefstijl en lichaam past. Als je je brood in de ochtend met bijvoorbeeld vleeswaren belegd, krijg je ook eiwitten binnen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:08

Hmm helaas is kwark ook geen optie voor mij :') heb het net geprobeerd met wat muesli, honing en banaan maar bah :+

Zijn er smaakjes varianten die wel gezond zijn? Want de magere naturel variant krijg ik echt niet weg..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:02

Als je zelf fruit toevoegt is het prima verantwoord. Alles wat je kant en klaar koopt zit vol met allerlei meuk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:05

Ik gooi er wat fruit, kaneel en zaden in. Dan laat ik het wel even intrekken, dan gaat het prima, vooral de kaneel maakt echt een verschil. Smaakjes uit de winkel zijn volgens mij minder gezond.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:05

Kan je er geen scheutje honing door heen doen. Ik doe voor de smaak wheypoeder (cookies en cream) doorheen. Smaakt heerlijk! Ik lust het 'naturel' ook niet dus door de whey krijgt het én meer smaak én meer eiwitten :)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:20

ik kreeg kwark eerder ook niet weg als ik er niet iets suiker ofzo door deed... maar tegenwoordig kan ik kwark zo eten zonder suiker, heerlijk! Het is een smaak die je moet leren eten. Ik geniet er nu echt heel erg van, het is heerlijk! Lekker met fruit en wat branflakes. jumjum :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:47

Smaakjeskwark kun je prima zelf maken:
Vanillekwark door de binnenkant van een vanillestokje toe te voegen, of pulp van een citroen met wat sap voor citroenkwark!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:44

Leuk om dit te volgen :)

Ik doe Franse magere kwark met bramen super lekker!
Of muesli met rozijntjes ook best goed te doen, of kwark met ananas stukjes ook goed en veel goede stoffen!

Ik loop sinds 9 maanden bij een sport voeding coach (soort diëtist)
en rade mij streng af kwark met smaakjes te doen imv sneller suikers waarna je daarna weer gaat (vre)eten.

Dus kwark met vanille smaak van melkkan 1 eetlepel met 150 gram magere franse kwark is best te doen en niet zo zoet :o

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:22

Ingeblikte ananas bevat vaak ook flink suiker, weet dat ieg wel als je zo bewust kiest voor kwark zonder meuk. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:40

Doen jullie dit ook wel eens met yoghurt.
Of alleen met kwark?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:30

Ik met yoghurt. Heb een tijdje kwark gedaan, maar yoghurt bevalt mij meer, dus nu afwisselend met meestal yoghurt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:36

Ik heb laatst echt een heerlijk ontbijtje getroffen:

Havermout pap gemaakt met de naturel alpro soya 'melk', appeltje erdoor & flink wat kaneel...was net warme appeltaart <3

De alpro soya is wat zoetig en het was een lekker appeltje...spullen en zat er goed vol van :))
Sowieso ben ik echt een reuze fan van havermout maar bij pap krijgen veel niet-ontbijters altijd de kriebels dus bij deze probeer ik het leuk te verpakken O:)