In woon in het verkeerde deel van het land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:13

Ik woon al mijn hele leven in friesland. Wel rustig, helaas niet in het natuurgebied. Als ik leuk wil buitenrijden moet ik de trailer ook pakken naar appelscha of nog verder het land in.
Heb kunde in de buurt van Alkmaar, die zitten met de paarden vlak bij het strand en de duinen. Heerlijk rijden daar!

Andere nadeel van friesland is dat het werk niet voor t oprapen ligt. In de buurt van mooie gebieden, verder het land in, heb je altijd wel grotere steden waar meer werk te vinden is.

En heel eerlijk... Het gros van de mensen hier zijn niet mijn type mensen :=
Voor mijn gevoel zijn het de (stereo-)typische stugge friezen. Ik ben regelmatig in andere delen van het land geweest en de mensen waren veel opener en prettiger in de omgang. :j

Dus ja, ik zou best de stap willen wagen uit Friesland... Áls ik mijn paarden mee kon nemen. Maar dan moet ik echt wel een goede baan vinden om 2 of 3 paarden te kunnen onderhouden. Hier heb ik ze gratis bij mijn ouders staan en alles zelf in de hand, dus dat is heel wat luxe om op te geven.

Maar ja wie weet wat er nog op mijn pad komt. Eind oktober vertrek ik eerst naar Amerika voor 5 maanden :D

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:22

palousa_boy schreef:
Wie gaat er dan ook in Katwijk wonen? ;)

Tja liefde maakt blind :+

Mungbean

Re: In woon in het verkeerde deel van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:30

Ik kom uit zuid-holland. Ik vind het een afschuwelijke provincie!
Heb in leeuwarden gestudeerd, daar had ik het erg naar mijn zin maar daar is amper werk. In amsterdam vond ik het ook wel leuk, maar niet voor langdurig. In Australlie (was ik voor stage) kon ik absoluut niet aarden, dat was weer te geisoleerd door de grootte. Woon nu al 7 jaar heel tevreden in Zwitserland en wil absoluut niet terug naar NL :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:37

Ik ben toen ik 19 verhuisd. Koffer gepakt en gaan. gezien waar het schip stande :P zou het alleen niet zo snel nog een keer doen. Maar woon nu dicht bij de veluwe en ben er erg blij mee

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:41

Zwitserland/oostenrijk delen van duitsland, luxemburg, lijkt mij ook prachtig ja!
Vooral het natuurschoon en de bergen :D
Ben een paar keer in oostenrijk geweest in de zomer, ben nog steeds onder de indruk hoe mooi het daar was.

Maar strenge winters en meters sneeuw trekken mij dan weer niet :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:03

Strenge winters en meters sneeuw? De enige keren dat mijn auto ingesneeuwd was, was dat in Nederland :=

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:36

Ja bij mijn idee gaan bergen in de winter samen met sneeuw :+
Waar wij in Oostenrijk waren lag er in de winter wel een dik pak sneeuw. (Daarom gingen wij ook in de zomer :D) Maar Zwitserland is wat zuidelijker, dat scheelt misschien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:51

In de bergen ligt natuurlijk wel sneeuw :j
Maar ik ben wel eens een dagje gaan skieen terwijl het in de stad 18 graden was, dus het is niet zo dat gelijk het hele land ingesneeuwd is of zo :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:07

Ik ben 4 maanden geleden van Nunspeet naar Almelo verhuisd en het is de beste keuze die ik ooit had kunnen maken.
Het is een stad, maar niet al te druk en er hangt hier een fijne, gemoedelijke sfeer.
M'n buren zijn erg op zichzelf, maar als er wat is staan ze ook voor elkaar klaar en ik ben met open armen ontvangen.
Scheelt dat ik ook erg op mezelf ben, dus last van het weinige contact heb ik niet.

Ook ben ik met het ov binnen 2 uur bij m'n moeder of zusje (van deur tot deur zelfs) en kun je vanuit Almelo zowiezo makkelijk uitwijken naar andere plaatsen met het ov.
Dat was wel een eis van me toen ik elders wilde gaan wonen:
goede ov-verbinding.

Werkgelegenheid schijnt hier wat minder te zijn, al zitten hier (als voorbeeld voor TS) minstens 4 dierenartspraktijken en in de omliggende plaatsen zijn er ook genoeg te vinden. :)
Ikzelf werk niet ivm arbeidsongeschiktheid.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:15

Zoals genoemd: let niet alleen op de plek, maar ook op de 'cultuur'. De sfeer is vaak heel anders op een andere plek. Andere mensen, andere gewoontes. Valt imo enorm op en moet je wel 'tussen passen'. :)

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:22

Dat van die cultuurverschillen heb ik ook echt zo ervaren. Ik ben van Zeeland naar Noord Holland verhuisd. Pfff wat een groot verschil. Na 13 j
aar zeg ik nog steeds... ik woon in Noord Holland maar ben thuis in Zeeland.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:16

Ik ga eens even een heel oud topic van mij ophoog gooien met een update, aangezien ik veel aan dit topic gehad heb toentertijd.

Het is uiteindelijk, na 5 jaar wachten op een sociale huurwoning in de juiste regio, en alles regelen met mijn werk, nu gelukt te verhuizen naar een andere regio. Ik woon nu direct aan de Utrechtse Heuvelrug (3 minuten lopen vanaf mijn voordeur :D ), en 20 minuutjes rijden van de Veluwse bossen. Ik moest geduldig zijn om het te kunnen realiseren, maar heb toch mijn droom kunnen volgen! Ik blijf toch bij mijn huidige werk werken, maar mijn rooster is helemaal aangepast op mijn reistijd waardoor ik altijd buiten de spits rij en dit ook maar 3 x in de week hoef te doen. Zo heb ik het allebei: mijn droomhuis en mijn droombaan :)

Mochten mensen nog zoeken op het forum vanwege soortgelijke dromen en op dit topic uitkomen, vind ik het fijn als ze kunnen lezen dat ze het niet op moeten geven :D Ga ervoor, er zijn mogelijkheden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:56

Leuk om te lezen dat het je gelukt is!

Zo zie je maar weer: de aanhouder wint!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:20

Leuke het je toch gelukt is om te verhuizen en wie weet in de toekomst een baan dichterbij...

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:50

Provincie zuidholland is afschuwelijk om te wonen. Druk en geen groen.

Ts fijn dat je nu een fijne stek hebt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:10

*\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:03

Ohhhh, wat gaaf *\o/* ! En wat toevallig, ik ben hier net de laatste tijd over aan het nadenken. Ik wandel zo graag op de Utrechtse Heuvelrug, vind het daar zo mooi. Ik ga me maar eens inschrijven!

Hoe lang woon je er nu? En vond je de overgang makkelijk?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 18:10

Het is nog heel nieuw, ik zit hier nu 2 weken! Ik had akkoord nodig om verder weg te mogen wonen, want dat is niet gebruikelijk in de sector en km vergoeding is dan ook meteen een dingetje. Toen ik eenmaal akkoord had was het eigenlijk zo geregeld omdat ik al 5 jaar inschrijftijd had. Dus toen was het vooral wachten op hét huis waar ik blij van zou worden en kans op maakte. Ook dit ging uiteindelijk heel vlot.

Vond en vind het nog steeds erg spannend hoor, want ik ken hier niemand en dat maakt dat de stap heel 'groot' voelt. Dus praktisch bleek het allemaal prima te regelen, mentaal is het wel even een stap, maar ben héél blij dat ik het heb gedaan en hoe de toekomst loopt zie ik dan wel weer :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:28

Wat leuk zeg!

Ben je nu minder gaan werken of zijn alleen je werktijden aangepast?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:31

Ontzettend tof! Wauw!

Ik krijg met regelmaat de sneer waarom ik nog thuis woon. Dat heeft te maken met het kostenplaatje. Ik heb het goed thuis (samen met mijn moeder en broertje - die is voor werk veel weg) en heb liever mijn paard en honden dan dat ik alleen woon zonder iets. Maar ergens vind ik de stap ook wel 'eng'. Bang dat ik veel kwijt raak door de eventuele verkeerde keus. Ook al 6 jaar dezelfde job en vast contract en dat is toch ook wel erg safe.

Ik woon in omg Rotterdam en het liefst ga ik liever gister dan morgen met gierende banden hier weg. Mijn hart ligt voornamelijk toch wel in de omgeving Brabant - meer groen en rust :)
Dus wie weet … ooit!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 18:34

Snorlex schreef:
Ben je nu minder gaan werken of zijn alleen je werktijden aangepast?

Mijn werktijden zijn aangepast. Ik werkte 3,5 dag, nu werk ik diezelfde uren in 3 dagen :)

@Xdenies: Alles op je eigen tijd doen! Als je echt wil, kan het :D

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:38

Wat Gaaf.
Om van gebied te veranderen is trouwens niet zo moeilijk.

Eerst baan zoeken. (Met beetje geluk biedt werkgever een verhuis regeling aan).
Meld je dan bij sociaal huur coöperatie, vaak kregen mensen van buiten af met een baan in de gemeente voorrang. Huur tijdelijk partculier een bungalow woning op een vakantie park (kost doorgaans niet zo veel).

Voor rest ben ik juist bewust dicht aan mooi natuur gebied gaan wonen. Want woon werk verkeer krijg ik vergoed en is van belasting afbreekbaar. Terwijl reiskosten naar het bos zelf moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:49

MalaQ schreef:
Het is nog heel nieuw, ik zit hier nu 2 weken! Ik had akkoord nodig om verder weg te mogen wonen, want dat is niet gebruikelijk in de sector en km vergoeding is dan ook meteen een dingetje. Toen ik eenmaal akkoord had was het eigenlijk zo geregeld omdat ik al 5 jaar inschrijftijd had. Dus toen was het vooral wachten op hét huis waar ik blij van zou worden en kans op maakte. Ook dit ging uiteindelijk heel vlot.

Vond en vind het nog steeds erg spannend hoor, want ik ken hier niemand en dat maakt dat de stap heel 'groot' voelt. Dus praktisch bleek het allemaal prima te regelen, mentaal is het wel even een stap, maar ben héél blij dat ik het heb gedaan en hoe de toekomst loopt zie ik dan wel weer :D

Zeker spannend dan nog ja! Dan moet je je nieuwe thuis nog helemaal leren kennen dus. Fijn dat het gelukt is met je werk, drie dagen werken, dat lijkt me heerlijk.

Ik vraag me voor mezelf vooral af of ik wel zou kunnen aarden daar, ik maak niet heel makkelijk contact, wat het wat lastiger maakt misschien. Maar ik word altijd ontzettend blij als ik daar ben <3 dus ik ben er wel serieus over na aan het denken.

Ik zou het leuk vinden om af en toe een update te lezen hoe het je vergaat daar, als je daar zin in hebt dan natuurlijk.
Voor nu veel succes en plezier daar +:)+ !

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:16

Wij zijn eind 2016 verhuist van Amsterdam naar Drenthe (net buiten emmen)
Wij werken nog wel in Amsterdam.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:26

Ik gok zo dat je bij mij in de regio woont. Welkom :D

Wat ontzettend gaaf dat het je gelukt is!