Is hij wel mijn vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:39

misschien niet geheel terecht, maar waarom schaam je je hier dusdanig voor(dat is mijn gedachte in elk geval) om een schaduwaccount aan te maken? Dit is toch geen probleem lijkt me? In zoverre, geen maatschappelijk probleem.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:10

Woogy, om daar vanuit de kant van Bokt op te antwoorden. De privacy van TS is niet de enige waar om gedacht moet worden.
Als het hoofdaccount herkenbaar is speelt de privacy van de vader en moeder in dit geval ook mee, om die reden geven wij in dit soort gevallen meestal toestemming voor een schaduwaccount omdat de andere betrokkenen in het verhaal ook recht hebben op hun privacy.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:16

Kind schreef:
Ik heb nog niet de moed bij elkaar geraapt om het te vragen, ben in mijn hoofd wel steeds bezig om goede vragen te bedenken waarmee ik mijn moeder de kans kan geven het te vertellen zonder direct te vragen of hij echt mijn vader is.

is goed hoor! je hoeft echt niet te haasten voor ons. doe het wanneer je er zelf aan toe bent :)

Prrrr

Re: Is hij wel mijn vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:28

Wat Tulandro zegt is waar: de vader op de geboorteakte is de aangegeven vader - misschien heeft hij zelf ook wel aangifte gedaan. Wijzigingen achteraf worden niet op de akte zelf gewijzigd, maar als bijlagen achter de akte geplakt. Je mag dus afgaan op de akte.

De vraag die je je moeder kan stellen is dat je, nu je wat ouder bent, graag meer wil begrijpen van de bijzondere situatie rond je geboorte. Je bent nu volwassen en kan je meer voorstellen bij alle overwegingen die ze destijds hebben gehad om het te doen zoals ze het hebben gedaan. In die situatie had er bijvoorbeeld ook voor abortus gekozen kunnen worden, omdat je vader kennelijk nog getrouwd was. Dan kom je ook gemakkelijker op het vaderschap zelf.

Bedenk wel wat je met een antwoord gaat doen. Als je hoort dat hij je vader is, ga je dat dan geloven?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:36

mbt het blauwe ogen verhaal, of in navolging daarvan. datzelfde geldt voor bloedgroepen in veel gevallen, dit werd ook als optie genoemd in het topic. ik ben O en mijn beide ouders zijn A en dus beide AO blijkt achteraf waarbij de A dominant is. ik heb van beide dus alleen de O gehad.

Sterkte TS.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:10

Waarom niet gewoon rechtstreeks vragen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:06

Omdat je daarmee mensen uit hun comfortzone rukt en misschien reacties uitlokt en relaties beschadigd op een manier die je niet wilt.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:35

Jeejtje, ts. Ik heb hier geen ervaring mee.

maar is het niet een idee om dit door middel van een brief ofzo te vragen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:09

zonnebloem18 schreef:
Woogy, om daar vanuit de kant van Bokt op te antwoorden. De privacy van TS is niet de enige waar om gedacht moet worden.
Als het hoofdaccount herkenbaar is speelt de privacy van de vader en moeder in dit geval ook mee, om die reden geven wij in dit soort gevallen meestal toestemming voor een schaduwaccount omdat de andere betrokkenen in het verhaal ook recht hebben op hun privacy.

Dacht daar later ook over na, als mensen de ouders van de TS kennen kan het gevraagd worden voordat ze het zelf door hebben door derden. :)

Kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 17:21

Woogy schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dacht daar later ook over na, als mensen de ouders van de TS kennen kan het gevraagd worden voordat ze het zelf door hebben door derden. :)

Dit is idd de reden... Ik ben zelf verhuisd maar daar waar mijn ouders wonen zijn aardig wat mensen die ook op Bokt komen en mijn beide ouders kennen. Vind het voor hen niet nodig dat mensen die zij kennen van mijn twijfels afweten. En ik denk dat zeker mijn vader daar heel erg veel moeite mee zou hebben.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:23

Kind schreef:
En ik denk dat zeker mijn vader daar heel erg veel moeite mee zou hebben.

En terecht. Ik snap je keuze van een SA volledig.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:48

Hoi TS, hoe is het met je? :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:31

Ik ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat!