Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bliver schreef:vrachtwagens mogen maar tachtig trouwens. Maar die gaan wel naar rechts als het kan en mogen vaak in de spits niet inhalen. Ik heb daar eerlijk gezegd minder last van dan van die gewone auto's
F_Orumster schreef:bliver schreef:vrachtwagens mogen maar tachtig trouwens. Maar die gaan wel naar rechts als het kan en mogen vaak in de spits niet inhalen. Ik heb daar eerlijk gezegd minder last van dan van die gewone auto's
Maar halen vaak ~87km/u.
Vrachtwagens zelf zijn niet zozeer een probleem, maar vaak wel hoe automobilisten met vrachtwagens omgaan; zich laten opsluiten en dan bruut erachter vandaan willen zonder snelheid op te bouwen (dus met 90km/u naar links knallen of het nu uitkomt of niet).
C_arola schreef:Dat is de reden waarom ik vaak op rustige momenten de gas los laat mocht een automobilist besluiten ineens tussen de vrachtwagens weg te willen rijden.
F_Orumster schreef:bliver schreef:vrachtwagens mogen maar tachtig trouwens. Maar die gaan wel naar rechts als het kan en mogen vaak in de spits niet inhalen. Ik heb daar eerlijk gezegd minder last van dan van die gewone auto's
Maar halen vaak ~87km/u.
Vrachtwagens zelf zijn niet zozeer een probleem, maar vaak wel hoe automobilisten met vrachtwagens omgaan; zich laten opsluiten en dan bruut erachter vandaan willen zonder snelheid op te bouwen (dus met 90km/u naar links knallen of het nu uitkomt of niet).
F_Orumster schreef:Ja, dat doe ik meestal ook, bij die verkeersopstoppinkjes laat ik ze het meestal maar lekker uitzoeken vanaf een afstandje. Meestal zie je het ook wel aankomen aan het nerveuze 'kan ik nou wel of kan ik nou niet' rijgedrag tegen de middenas. Maar niet iedereen let daarop denk ik...
bliver schreef:Vrachtwagen hebben een geijkte km teller. Dat lijkt dus dat ze harder rijden maar bij hun is 80 echt tachtig en niet zoals auto 76. En wat betreft het inhalen. Vrachtwagens kunnen geen snelheid maken. Er zit op de meeste een begrenzer. Ik begrijp dat je zelf nooit in een vrachtwagen hebt gereden anders zou je wel wat meer begrip hebben voor vrachtwagen. Echt geloof me auto's zijn veel irritanter
Maar; soms halen ze in de spits wel in. En dan begrijp ik ergens ook wel. Voor hen kan het wel degelijk verschil maken als zij 15 minuten eerder op een locatie zijn ivm hun rijtijden. Het kan net dat ene verschil van thuis slapen of moeten overnachten op een parkeerplaats zijn. Winged schreef:bliver schreef:Vrachtwagen hebben een geijkte km teller. Dat lijkt dus dat ze harder rijden maar bij hun is 80 echt tachtig en niet zoals auto 76. En wat betreft het inhalen. Vrachtwagens kunnen geen snelheid maken. Er zit op de meeste een begrenzer. Ik begrijp dat je zelf nooit in een vrachtwagen hebt gereden anders zou je wel wat meer begrip hebben voor vrachtwagen. Echt geloof me auto's zijn veel irritanter
KLoptMaar; soms halen ze in de spits wel in. En dan begrijp ik ergens ook wel. Voor hen kan het wel degelijk verschil maken als zij 15 minuten eerder op een locatie zijn ivm hun rijtijden. Het kan net dat ene verschil van thuis slapen of moeten overnachten op een parkeerplaats zijn.

Batlow schreef:Alhoewel ik dat aan het eind van invoegstrook niet doe omdat die mensen eerst helemaal tot het einde rijden en dan invoegen. Ronduit asociaal natuurlijk
palousa_boy schreef:Als ik heel eerlijk ben, reed ik in Nederland altijd te hard, soms heel veel te hard. En ja, dat heeft naast het hoge gebruik ook veel boetes opgebracht, elke week minstens 1.
Als ik snachts op een lege weg reed, haalde ik al snel de 180 (veel harder ging die auto ook niet)
Boetes van €200 of €300 waren mij niet vreemd.
Geld deerde mij niet.
Maar dat is allemaal verleden tijd.
Geen gehaast meer, 15 langer in de auto maakt niet meer uit. De grote 4x4 die ik nu heb haalt ook geen 150 dus dat scheelt ook al.
Maar als ik weer in Nederland ben, ga ik al snel weer 10 of 20 km harder rijden.
Ik vind het eigenlijk best gevaarlijk als je zo rijdt en ook een beetje onbegrijpelijk. Zie het nut er niet zo van in.