weekje manloos voor het eerst in ...20 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 16:55

Tjeetje, ik heb weer wat emoties losgemaakt.
Ik weet dat ik de enige niet ben. Ik weet dat er mensen zijn die geliefden in oorlogsgebied hebben zitten. Ik weet dat ik niet moet miepen, want het is maar 1 weekje. Maar tja, ik heb dit nog nooit meegemaakt in 20 jaar tijd, dus is dat toch even vreemd voor me :j .

Eerste voordeel heb ik al ontdekt :D : niemand die al bij de deur staat te wachten (en me staat op te jagen) als we een rondje willen gaan wandelen. Niemand die zegt: Jij moet altijd nog even dit, nog even dat :D . Ik kan nu gerust eerst nog op mijn gemak naar het toilet, de vuilnis verzamelen om meteen buiten in de bak te gooien, de paarden van de wei halen, de kippen opsluiten en dan pas de riem pakken en vertrekken :D .

@ Doemaar: heel veel sterkte en beterschap met je vriend. Dat is helemaal niet leuk.

@ voor iedereen die een geliefde in oorlogsgebied heeft zitten: ik denk dat ik dan niet alleen iemand zou missen, maar daarbij komend ook nog eens heel erg ongerust zou zijn. Dat is een leven waar je echt tegen moet kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:05

Ymke_Z schreef:
Zie je ons topics aan maken over "Pff man is al 12 maanden weg in 2 jaar""Ooh ik moet me man 3/4/6 vul maar in missen".?

Als je na een week al niet weet wat je zonder je man moet doen vind ik dat namelijk eigenlijk iets zeggen over de afhankelijkheid van de vrouw..

Kop op en door, wij vrouwen kunnen ook zonder man/vriendlief.

Proest... hie ris het juist andersom.
Mijn man komt liever nog 's nachts naar huis gereden (om 's morgens weer vroeg terug te gaan) dan zonder mij ergens anders te overnachten.
Hij kon een weekendje Ibiza krijgen... hij was liever thuis bij zijn gezin. :D

Iemand missen heeft niets met afhankelijkheid te maken.
Ja van iemand genegen/aanwezigheid, maar niets over dat je afhankelijk bent van diegene.
Ik mis mijn kids ook als ze een nachtje weg zijn, en ik ben echt niet afhankelijk van ze.

Ik slaap ook niet graag alleen, dus als ik ergens moet overnachten probeer ik altijd met iemand mee te gaan.

MarlindeRooz

Re: weekje manloos voor het eerst in ...20 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:08

Dat heeft mijn vader ook!

Hij vind het ook 10x niks als wij ergens gaan logeren of alleen weg gaan. _O-

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:21

Brainless schreef:
Iemand missen heeft niets met afhankelijkheid te maken.
Ja van iemand genegen/aanwezigheid, maar niets over dat je afhankelijk bent van diegene.
Ik mis mijn kids ook als ze een nachtje weg zijn, en ik ben echt niet afhankelijk van ze.

_/-\o_

Ik ben niet afhankelijk van mijn man, maar ik wil toch ook niet graag alles alleen doormaken/meemaken. Een man in huis kan ook best handig zijn voor bepaalde klusjes }> .

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:48

Succes daar!
Voor je het weet is hij weer thuis

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:00

Oh wat heerlijk! Als je hem na 20 jaar nog zo kan missen, dan doen jullie wel iets goed :Y)

Dus geniet er maar lekker van dat je hem mist. Dat is veel leuker dan "He he, istie eindelijk een weekje opgehoepeld, kan ie daar niet blijven"

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:20

Milligan schreef:
Letitia1991 schreef:
Het is nog altijd je eigen keuze om een man te hebben die zoveel van huis is. Ik kies daar bewust niet voor, jij wel, prima, maar ga dan niet zeggen dat anderen niet mogen miepen.

Say what :? ?????? Eigen keuze om een man te hebben die zoveel van huis is?? Dat zie je toch heel erg verkeerd, je wordt verliefd op iemand en krijgt zijn baan er gewoon gratis bij, en omdat je zo veel van iemand houdt, besef je heel goed dat een leven helemaal zonder diegene veel erger zou zijn. Ik heb nooit gedroomd over een man hebben die maanden weg is...niemand droomt daarover.

Enige 'keuze' die wij hebben, is hoe wij ermee omgaan. Maar goed dit is allemaal erg off-topic.

TS, kop op! Voordat je het weet is jou man gewoon weer lekker thuis.

Jazeker is dat je eigen keuze, niemand heeft een geweer tegen je hoofd gehouden en gedwongen een relatie te beginnen :') verliefd worden kies je niet, een relatie (hopelijk) toch wel. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op iemand waarvan ik wist dat ik het in een relatie moeilijk zou hebben met bepaalde (onoverkomelijke) dingen. Tja, dan neem ik gewoon geen relatie met diegene, verliefdheid gaat toch wel over ;)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:58

Letitia1991 schreef:
Jazeker is dat je eigen keuze, niemand heeft een geweer tegen je hoofd gehouden en gedwongen een relatie te beginnen :') verliefd worden kies je niet, een relatie (hopelijk) toch wel. Ik ben ook wel eens verliefd geweest op iemand waarvan ik wist dat ik het in een relatie moeilijk zou hebben met bepaalde (onoverkomelijke) dingen. Tja, dan neem ik gewoon geen relatie met diegene, verliefdheid gaat toch wel over ;)

Wat een kont antwoord....
Wanneer je van iemand houd, die je aanvult en bij je past dan neem je sommige dingen voor lief.
En als je heel erg verliefd bent dan gaat deze niet zo makkelijk over.
Maar ach, geloof wat je wilt geloven. Ik denk niet dat wij ons moeten verdedigen omdat we van iemand houden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:10

Ik begrijp je heel goed ts!
Mijn man en ik zijn sinds vijftien jaar nooit langer dan drie dagen zonder elkaar geweest
En ik vind het ook echt niet leuk als hij weg is
Dat betekend niet dat ik niet meer functioneer en in een hoekje ga zitten grienen tot hij terug is.... Maar ik mis hem wel.
Liefde :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:17

Heerlijk als hij eens een weekje weg is lekker met vriendinnen afspreken, dingen doen waarvan je anders denkt mm.
Alle tijd voor mijn paard niet denken o jee ik moet naar huis koken oid.
In bed heerlijk overdwars liggen alle ruimte en tijd voor jezelf.
En dan is het extra leuk als ie weer thuis komt.
Nee totaal geen probleem mee

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:22

In het begin vond ik het niet leuk als mijn man naar het buitenland moest en voelde ik me ook een beetje zielig. Maar na een jaar of 15 regelmatig naar het buitenland moeten voor zijn werk, ben ik er wel aardig aan gewend. Het is iets meer regelen met de kinderen en de hond maar stiekem ook wel een beetje relaxt :o (we kunnen eten wat en wanneer we willen, de vaat kan wat langer blijven staan, we eten eens een keertje voor de tv enz., allemaal dingetjes die hij niet zo waardeert hihihihi).
Maar ben wel blij als hij weer terug is! <3

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 15:46

rumay schreef:
Heerlijk als hij eens een weekje weg is lekker met vriendinnen afspreken, dingen doen waarvan je anders denkt mm.
Alle tijd voor mijn paard niet denken o jee ik moet naar huis koken oid.
In bed heerlijk overdwars liggen alle ruimte en tijd voor jezelf.
En dan is het extra leuk als ie weer thuis komt.
Nee totaal geen probleem mee

Tja, ik wandel nu met mijn buurvrouw ipv met mijn man elke avond :). Hond van buuv is vorige week plots overleden en ze zit nog in het wandelritme, dus toen ik haar van de week zonder hond tegenkwam, hebben we afgesproken elke avond samen te gaan wandelen...gezellig :j .

Paard staat aan huis, dus daar hoef ik me niet voor te haasten, maar ik heb nog altijd een dochter voor wie ik moet koken, dus een beetje ritme wil ik er wel inhouden.
Overdwars in bed liggen ligt niet zo lekker als je 2 aparte matrassen hebt en 2 1-persoons dekbedden :), maar ik moet eerlijk zijn. Ik steek mijn benen nu wel eens vaker zijn kant uit, om er weer achter te komen dat mijn warme kacheltje er niet ligt :+ .

Bmamavan2 schreef:
........... (we kunnen eten wat en wanneer we willen, de vaat kan wat langer blijven staan, we eten eens een keertje voor de tv enz., allemaal dingetjes die hij niet zo waardeert hihihihi).

Ik krijg honger als het etenstijd wordt :Y) , dus we eten gewoon op tijd. Maar vanavond verwen ik mijn dochter met pizza van de pizzabus :Y) :Y) , die op woensdagavond in ons dorp staat.
Vind mijn man normaal gesproken ook geen straf hoor :D .

Mijn man stoort zich idd ook aan de vaat als die te lang blijft staan, maar het is heel gek...nu hij weg is, ruim ik het elke avond meteen op :') .

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 15:51

IngeK schreef:
Oh wat heerlijk! Als je hem na 20 jaar nog zo kan missen, dan doen jullie wel iets goed :Y)

Dus geniet er maar lekker van dat je hem mist. Dat is veel leuker dan "He he, istie eindelijk een weekje opgehoepeld, kan ie daar niet blijven"

Ja, als ik in onze vriendenkring kijk, horen wij bijna bij een uitgestorven ras. Bij de ene is de vrouw weg en laat man met 4 kinderen achter.
Bij de ander is de man er vandoor met een andere vrouw en laat vrouw en kind achter.
Dan is er nog een vrouw die bij haar man met 2 kids is weggegaan.
En nog een koppel met kinderen wat uit elkaar is.
En alles op tijd van ...2 jaar tijd?
Volgens mij zijn we in de midlife crisis periode aanbeland.
Gelukkig kan ik daar met mijn man goed over praten en dat geeft me goede hoop :+ dat het tussen ons nog heul erg goed zit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:57

Het is wel frustrerend als je weet dat hij gebeld heeft (toen ik net naar de pizzabus was) en als je probeert terug te bellen, krijg je de ene keer: "Degene die u probeert te bellen is niet bereikbaar", vervolgens een paar keer: "Degene die u probeert te bellen neemt niet op", en ten slotte "Degene die u probeert te bellen is in gesprek", waarna ik dus zit te wachten of hij mij toevallig aan het bellen was en dus terugbelt...wat niet het geval is, waarna ik het zelf dus maar weer probeer en weer de 1e 2 meldingen krijg.

Rotverbinding in de bergen -:(-

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:30

Bmamavan2 schreef:
........... (we kunnen eten wat en wanneer we willen, de vaat kan wat langer blijven staan, we eten eens een keertje voor de tv enz., allemaal dingetjes die hij niet zo waardeert hihihihi).

Ik krijg honger als het etenstijd wordt :Y) , dus we eten gewoon op tijd. Maar vanavond verwen ik mijn dochter met pizza van de pizzabus :Y) :Y) , die op woensdagavond in ons dorp staat.
Vind mijn man normaal gesproken ook geen straf hoor :D .

Mijn man stoort zich idd ook aan de vaat als die te lang blijft staan, maar het is heel gek...nu hij weg is, ruim ik het elke avond meteen op :') .[/quote]

Hahaha het is meer zo dat we nu eten wanneer we willen, dus om 5 uur of om 6 uur of om 7 uur. Normaal gesproken komt manlief tussen 6 en half 7 thuis en wil dan graag eten, daar hoef ik dan geen rekening mee te houden.
Manlief wil graag warm eten als avondeten, mij en de kinderen maakt het iets minder uit ;) , een pizzaatje voor de tv is ook heerlijk :D
Als ik nu met iets bezig ben of wil gaan paardrijden heof ik niet alles uit mijn handen te laten vallen om beneden op te ruimen, mij en de kindere stoort het niet zo, mijn man dus wel :+
Nu ook weer 2 dagen vrijheid, blijheid hahahaha }>
Maar gelukkig is hij er morgen weer

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:23

Hahahaha isabonny zo herkenbaar!!
Die van mij zit op de grens van duitsland en als hij in dl is dan is 'degene die u probeert te bellen niet beshikbaar'. Smsjes en appjes komen ook niet aan.
En de oproepen 5 minuten daarvoor heb je gemist. Zo handig!

:7

Gelukkig is ie er morgen weer!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:17

Ik moet wachten tot zondagavond eer hij terug is...maar ja, hij belt wel elke avond <3 .
Net belde hij en vertelde wat hij zometeen ging eten: goulashsoepje en daarna een forelletje -O- . Zit ik hier aan de aardappelen, rode kool en kotelet. Hmmm, zegt hij dan heel lief...klinkt ook lekker }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:22

Ik zou deze kans grijpen om zelf ook wat leuks te gaan doen! :) Hoe goed jullie band ook is, het is ook wel eens goed om allebei even wat tijd voor jezelf te nemen, zoals nu. Maak er gebruik van om wat leuke dingen te doen met vriendinnen, dochterlief etc... Ga winkelen, doe met een vriendin een weekendje SPA, of ga ergens in Drenthe een lange buitenrit maken. :)

En zeg nou zelf, dan is het extra leuk als hij weer terug is! ;) :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 19:45

Resistance schreef:
Ik zou deze kans grijpen om zelf ook wat leuks te gaan doen! :) Hoe goed jullie band ook is, het is ook wel eens goed om allebei even wat tijd voor jezelf te nemen, zoals nu. Maak er gebruik van om wat leuke dingen te doen met vriendinnen, dochterlief etc... Ga winkelen, doe met een vriendin een weekendje SPA, of ga ergens in Drenthe een lange buitenrit maken. :)

En zeg nou zelf, dan is het extra leuk als hij weer terug is! ;) :)

Dat doe ik ook :j .

Ik ga nu elke avond wandelen met de buurvrouw. Heel gezellig, we kletsen wat af zeg :D .
's Avonds gezellig met mijn dochter op de bank, filmpjes kijken.
Dit weekend ben ik vrijwilliger bij de Smulrit van onze ruitervereniging, dus dan sta ik de hele zondag gehaktballetjes...of zoiets...uit te delen.
En voor de rest moet ik natuurlijk gewoon werken.
Erg veel tijd om nog meer dingen te doen heb ik dus niet.
Kan niet zomaar een weekendje weg, want wie zorgt dan voor alle dieren :P

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 08:09

Tonight, tonight, I see my love tonight <3 *\o/*

Maar voor nu, douchen, aankleden en hup naar de rijvereniging. Paardjes zijn al verzorgd. En de rest van de beestenboel ook. Poeh, en dat zo vroeg op de zondag.
Maar ja, ik was ook al vroeg wakker, ik zat midden in een (belachelijke) nachtmerrie over mij, mijn dochter en mijn moeder. Ik voel me er nu nog slecht van..

Eens gaan ontbijten, misschien knap ik dan weer wat op.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:45

Gewoon lekker bezig gaan werkt meestal het beste....

En geniet van vanavond <<)