ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 22:00

Wat is een Dhimmi belastiing?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:04

Laatst bijgewerkt door Romanoff op 28-08-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:05

Ik probeer er zo min mogelijk over te horen, word ook al gek bij dat soort dingen en had gelijk mijn hart in mijn keel bij het lezen van je topic := nee gadverdamme, zou er een derde wereld oorlog komen, koekoek, ik ruim mezelf even op :wave:

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:07

xBerber schreef:
Ik probeer er zo min mogelijk over te horen, word ook al gek bij dat soort dingen en had gelijk mijn hart in mijn keel bij het lezen van je topic := nee gadverdamme, zou er een derde wereld oorlog komen, koekoek, ik ruim mezelf even op :wave:

Getver, niet doen hoor. Dan staat je hele familie + je vrienden er helemaal alleen voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:08

Ooit is alle ellende voorbij, als de wereld gewoon vergaat :j

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 22:10

Als ik weet dat ze me te dichtbij komen ruim ik mezelf ook op, en ik hoop mijn familie zichzelf ook...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:12

TS, ik vind het echt verschrikkelijk dat je dat serieus wilt doen als er oorlog uitbreekt. Daar moet je niet aan denken joh, het gaat niet gebeuren. Alles komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:18

De IS(IS) maakt mij ook bang, maar de buurt hier maakt mij banger ;)
Niet zoveel zorgen maken, je kan het toch niet tegen houden! Het is nu nog een ver-van-je-bed-show, op de voorstanders in NL na.

Overigens vind ik het wel respectloos om te zeggen dat je jezelf maar van kant maakt (niet alleen jij hoor, heb het vanavond vaker gelezen..). Er zijn helaas veel te veel mensen die zelfmoord gepleegd hebben.

Probeer je niet teveel zorgen te maken, daar schiet je niks mee op :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:22

Het is niet natuurlijk iedere moslim. Het is de IS. Wij worden opgeroepen aardig te zijn tegen onze naaste, om respect te hebben voor andere geloven, om ook respect te hebben voor moslims,, ook al ben je zelf bijvoorbeeld christen.. En dat heb ik. Moslims vind ik prima. Woon tegenover een moskee. Nergens last van. Leuke mensen.

Ik heb alleen geen respect voor de extremisten, voor de IS.. Maar dat zijn niet alle moslims. Dat is niet hen en zij.

Het geloof maakt mensen niet slecht... De mens die zulke gekke dingen doet, is zelf slecht, of die nou christen is, moslim of atheist.

Ik vind het zo jammer dat er veel mensen zijn die alle moslims maar op één hoop gooien en dat is onzin.

De IS gooit alle niet-moslims op één hoop en kijk wat daar van komt...

De atheist die hier op het veldje met zijn hond loopt naast de moskee en banketstaaf over die k*t moslims die niet bij hem in buurt moet komen want dan laat hij zijn hond erop af, vind ik ook een slecht mens. Mijn christelijke buurvrouw is een schat van een mens.. Mijn christelijke oom is een verrekte rotzak.. Maakt niet uit welk geloof eraan zit, iemand is goed omdat die een goed persoon is, iemand is slecht omdat die een slecht persoon is.

De man met de hond op het veldje is niet zo slecht als het IS lid die iemand onthoofd, maar ik bedoel, de gedachtegang, iemand niet willen accepteren vanwege geloof, is hetzelfde.

Ik denk dat er zeker iets gedaan moet worden aan de IS. Dat er ingegrepen moet worden van buitenaf. Dit kan zo niet langer.. Wat er gebeurd is verschrikkelijk.

Mijn vader zei zo eens, de islam loopt 100 jaar of meer achter op het christendom. Alle fouten die wij maakten in de geschiedenis zijn zij nu aan het maken.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 22:27

Maar die mensen zijn dus ook van 'ik word maar moslim want anders gaat mijn kop eraf' , dat is hun doel dus...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:30

Als moslim worden, een beetje meewaaien met alle (weliswaar slechte) winden en belasting betalen het enige is.. Dan doe ik dat maar hoor. Het enige is dat als iedereen dat doet, ze waarschijnlijk nog wel verder gaan. Ingewikkeld, dat IS gedoe.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:33

Ik niet. Absoluut niet. Maar zover komt het ook niet :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:38

Had het net met mijn vriend over dit topic (hij is ook moslim)

Hij zei dat erin de koran staat dat er een hele groep "moslims" zou komen met zwarte vlagen enz enz het zelfde als ISIS en er staat daarbij ook dat de echte moslims zo ver mogelijk bij hun uit de buurt moeten gaan.

Mensen draaien zo veel dingen om, wel jammer want de Islam word er slecht op aangekeken wat eigenlijk ook niet gek is als je alleen maar zulke berichten voor bij ziet komen

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:53

unihorses schreef:
maar jongens het is nu toch IS ? en ik heb ook een filmpje gezien dat ze hun vlag nog volgend jaar op het wittehuis hadden hangen nou jongens serieus :') dromen mag maar dat is wel heel optimistisch... het is natuurlijk verschrikkelijk hoe ze iedereen vermoorden maar wij hoeven ons geen zorgen te maken hier.
maar dit is toch wel iets serieus waar je wel vanaf hoort te weten? ligt een behoorlijk stevige (wereld? ) oorlog in het vooruitzicht, 40 Amerikanen nu gegijzeld..

Maar als het uitloopt op een wereld oorlog, dan moeten we ons hier toch wel zorgen gaan maken? Dus met dat in het vooruitzicht.. Of Rusland / Oekraïne wat tot een grotere oorlog leidt..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:09

Oorlog komt er sowieso nog een keer. Wees blij dat het nog niet aan onze voordeur is, maar eerder de achterdeur. O.a. de AIVD is IS in Nederland 24/7 in de gaten aan het houden. Reken maar dat er een lijstje is van mensen die ze continu laten volgen. In Nederland zijn de professionals zich er echt wel van bewust van de gevaren die een groepering als IS met zich meebrengt en het moment dat de IS een bedreiging gaat vormen voor EU burgers, zijn ze gepakt. Oorlog voeren in Irak, Syrië, Israël/Gaza is te duur tot het moment ze de grote, rijke landen gaan bedreigen. Wat betreft deze landen hoef je daar niet wakker van te liggen.

Het is aan de ene kant goed dat je je druk maakt om wat er in de wereld afspeelt (en dat is gigantisch veel) maar aan de andere kant, ga lekker van je jeugd genieten en maak je je er niet te druk om. Als er oorlog komt, dan komt het en bovendien mag iedereen in Nederland zeer blij zijn dat wij in een welvarend land wonen dat lid is van de EU. (o.a. PVV onderschat de veiligheid en bescherming die de EU biedt ENORM) De jeugd in de landen waar de IS en andere oorlogsmisdaden plaatsvinden is oorlog en geweld al jaren norm van de dag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:56

Als IS echt te ver gaat dan wordt er echt wel ingegrepen. Zodra ze iets in de EU proberen dan wordt daar meteen korte metten mee gemaakt hoor. Helaas zal dit wel oorlog betekenen maar ik geloof toch dat het daar een keer op uitloopt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:16

MarlindeRooz schreef:
Ze worden niet gepakt omdat niemand zich er mee wil bemoeien en zolang er nog geen verlies is op financieel gebied voor landen die kúnnen helpen wordt er ook geen actie ondernomen.

Ze worden niet gepakt omdat ze heel leuk tussen de onschuldige burgers zitten die hun mond niet open durven te trekken omdat ze anders afgeknald worden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:14

Winged schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ze worden niet gepakt omdat niemand zich er mee wil bemoeien en zolang er nog geen verlies is op financieel gebied voor landen die kúnnen helpen wordt er ook geen actie ondernomen.

Ze worden niet gepakt omdat ze heel leuk tussen de onschuldige burgers zitten die hun mond niet open durven te trekken omdat ze anders afgeknald worden.

Dit idd. Het is een groot probleem

http://www.nu.nl/buitenland/3863722/pub ... fding.html

Ik denk dat de oplossing ook vooral uit de Arabische liga moet komen. Het westen kan natuurlijk ingrijpen, maar ik ben bang dat dit nog meer voedingsbodem voor kwaad creeert.
Dat er iets moet gebeuren om dit te stoppen is duidelijk. Het is alleen heel complex, juist door hetgene uit de quote. Je weet dat ze er zitten, alleen je weet niet wie het zijn. Normale burgers zijn angstig en zullen ze niet verraden uit angst zelf vermoord te worden.
Ik denk dat andere Islamitische landen om te beginnen dit openlijk moeten afkeuren en dreigen met consequenties (wat dat is weet ik ook even niet, zover gaat mijn kennis ook domweg niet). Eventueel met hulp uit het westen. Maar de dreiging zou denk ik moeten komen uit eigen Islamitische landen, om de IS geen extra voedingsbodem tegen het westen te geven.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:16

Ik voel het meest minachting voor de VS; want die saboteren alles, met of zonder Israel; als er maar wat te halen valt in een land

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:18

sanne1221 schreef:
Ik voel het meest minachting voor de VS; want die saboteren alles, met of zonder Israel; als er maar wat te halen valt in een land

Huh? Dus meer minachting voor de VS dan de IS?
Dat mag ik toch hopen van niet?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:27

Suzanne F. schreef:
Als IS echt te ver gaat dan wordt er echt wel ingegrepen. Zodra ze iets in de EU proberen dan wordt daar meteen korte metten mee gemaakt hoor. Helaas zal dit wel oorlog betekenen maar ik geloof toch dat het daar een keer op uitloopt.

Nou onthoofding, massamoorden ik vind dat ze allang te ver zijn gegaan.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:32

SAKKIA schreef:
sanne1221 schreef:

Huh? Dus meer minachting voor de VS dan de IS?
Dat mag ik toch hopen van niet?

Ja echt wel, waar denk je dat al die wapens vandaan komen?
En dan heb ik het nog niet eens over NSA/CIA..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:32

TS, ik zou niet 'vreselijk bang' zijn voor de IS. Dit staat (gelukkig) wat verder weg voor ons. Zoals gezegd, ik zou me dan toch wat drukker maken om alles rondom Rusland/Oekraïne. En als je bang bent voor de gruwelijke moordwijzes; dan kan je helaas voor alles en iedereen wel bang worden, want in Nederland zijn ook meer dan genoeg gekken die op de meest bizarre wijze mensen vermoorden of willen vermoorden.

Ik denk dat je nog iets te jong bent om daar nu al zo bang voor te zijn en het al te hebben over jezelf en je familie op te moeten ruimen als ze 'hier' binnendringen, dat is hartstikke zonde!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:35

xNathaliee schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou onthoofding, massamoorden ik vind dat ze allang te ver zijn gegaan.

Natuurlijk zijn ze allang te ver gegaan en hebben ze alle humane grenzen overschreden. Echter vormen ze geen bedreiging voor de westerse wereld en dus is het geen prioriteit om nu meteen korte metten met ze te maken. Oorlogje spelen kost handenvol geld.

Een goede instelling is het niet, maar zo werkt het wel. Amerika is ook pas gaan bombarderen op het moment dat de Amerikanen (christenen) daar in gevaar kwamen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:37

Nieuws niet meer volgen.
Dat heeft mij ontzettend geholpen, ik werd er gewoon ongelukkig van.

Natuurlijk ontsnap je er niet aan. Maar ik las elke dag kranten, checkte nieuwssites, keek journaal.
Nu kijk ik enkel 1x per dag op mijn NOS app. De rest wil ik allemaal niet meer weten.