Weer terug in de tijd, dingen opnieuw "uitvinden" enzo. Ik vind het niet erg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikemarieke schreef:Huis kan volledig warm gestookt worden op houtkachels (en we hebben een bos bij huis), een beste moestuin, boomgaard, kippen voor het dagelijkse eitje en 100 koeien voor melk en eventueel vlees. Water halen wij zelf uit de grond en de kelder en vriezer zitten vol met de oogst van afgelopen tijd.
Moet goedkomen dus!
Citaat:Sinds the walking dead weet ik wel hoe ik een zombie moet slachten.
Sizzle schreef:meikemarieke schreef:Huis kan volledig warm gestookt worden op houtkachels (en we hebben een bos bij huis), een beste moestuin, boomgaard, kippen voor het dagelijkse eitje en 100 koeien voor melk en eventueel vlees. Water halen wij zelf uit de grond en de kelder en vriezer zitten vol met de oogst van afgelopen tijd.
Moet goedkomen dus!
Heb je allemaal niets aan als je op je dak zit en je koeien aan het zwemmen zijn
Met een beetje geluk drijft er een oud maar nog net niet rot ei voorbij
PenP2014 schreef:Wow nee echt niet gewoon
Als het een ramp in de zin van "de wereld vergaat" is hoop ik maar op een snelle pijnloze dood
En een week ingesneeuwd zitten zie ik nou niet zo snel gebeuren in NL.
Overstromingen worden dan wel weer steeds reëler maar. We hebben een boot!
Nee even serieus. Ik ben er niet mee bezig eigenlijk.
Jennyj01 schreef:Ik was net zo trots dat ik alle overbodige voorraad op had! Geen verspilling meer en zo. Wel interessante discussie. Ik heb al wel 2 zonneladers voor iPad en iPhone . Want ja waarom zou ik stroom kopen als het gratis uit de lucht komt vallen. En ik heb al jaren een plantenboekje in de kast staan waar precies in staat wat wel en wat niet eetbaar is in ons land.
Sizzle schreef:Je gaat toch niet uitgebreid douchen bij een ramp![]()
Dan ben je al blij als je je gezicht kunt wassen.....
Sizzle schreef:Je gaat toch niet uitgebreid douchen bij een ramp![]()
Dan ben je al blij als je je gezicht kunt wassen.....
meikemarieke schreef:Mocht er nou binnenkort echt een ramp plaatsvinden, zijn jullie allemaal van harte welkom om bij ons te komen bivakkeren
Nooit echt over nagedacht, tot ik dit topic las en besef dat wij ons wel redden.
Huis kan volledig warm gestookt worden op houtkachels (en we hebben een bos bij huis), een beste moestuin, boomgaard, kippen voor het dagelijkse eitje en 100 koeien voor melk en eventueel vlees. Water halen wij zelf uit de grond en de kelder en vriezer zitten vol met de oogst van afgelopen tijd.
Moet goedkomen dus!
8nnemiek schreef:Honden- en kattenvoer is ook prima eetbaar in geval van nood, toch?
safina schreef:Ik zou me redelijk moeten kunnen redden met onze houtkachel, kwel met schoon water en moestuin. Maar als hier een ramp gebeurt, dan zou dat wel eens een nucleaire ramp kunnen zijn, met een kerncentrale, net over de grens in de buurt. En dan heb je niets meer aan dat kwelwater en die moestuin.![]()
Ik ben slecht voorbereid. Geen watervoorraad, geen kaarsen, geen radio die werkt zonder stroom, geen lucifers. Ik weet niet wat ik moet doen als zich bepaalde rampen voordoen. Ik denk met alles: dat zoek ik dan wel op. Maar dat je het bij een ramp zonder WiFi, UMTS, internet en telefoon moet stellen is natuurlijk niet denkbeeldig. Kortom: ik ben een ramp met rampen.
Xfjord schreef:8nnemiek schreef:Honden- en kattenvoer is ook prima eetbaar in geval van nood, toch?
zowiezo fotoboeken en de harde schijf waar foto's opstaan en mijn telefoon en ipad. dan nog mijn sieradenkist en een mok waar een pony op staat![]()
, drinken en wat voedsel. en nog wat andere waardevolle spullen en een zaklamp. maar dat is al best veel haha