Wie is er nou echt gelukkig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:13

EngeltjeS schreef:
Ben ik echt gelukkig?
.
Het is de kunst om tevreden te worden met de dingen waar ik nu ontevreden over ben.

Dit vind ik nou echt héél mooi gezegd :)

Het is echt erg fijn om te lezen hoe anderen dit ervaren!

Nanno_123

Re: Wie is er nou echt gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:26

ik vind het woord geluk wel lastig.
zelf kan ik erg negatief zijn, maar dit weet ik van mezelf en oefen er op om de dingen juist vanuit het positieve te zien en dit maakt mij denk ik echt gelukkiger.
Ik denk ook echt dat je je eigen geluk zelf kunt bepalen.. en nee tuurlijk kan ik me voorstellen dat als iemand net een dierbare is verloren(ik noem maar iets) dat je dan oprecht kan zeggen dat je ongelukkig bent.. maar je ziet gewoon veel mensen die kunnen zeuren of negatief kunnen zijn, waar ik dus ook een handje van heb, terwijl er feitelijk niet veel aan de hand is. Geluk is voor mij meer een gevoel en niet iets wat door spullen of dingen veranderd, wel denk ik dat liefde van anderen daar een rol in kan spelen.

oliebol.. hoe meer ik typ hoe meer ik in de war raak van de definitie "geluk" voor mijzelf.. ik ga er nog wat langer over nadenken!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:30

Vandaag ik...

Vrij van mijn werk, de verzorgster zou s'avonds de paarden doen, mijn vriend vrij, zijn kinderen waren hier al 3 weken ivm vakantie. Dit was de laatste dag, en gisteren alle spullen al ingepakt en kaartjes uitgeprint voor het archeon. (Openlucht museum.)

Ik had er zo'n zin in dat op tijd op staan geen probleem was, iedereen op tijd met alle spullen zonder haasten in de auto. :D
Als een van de eerste daar, precies om 10 uur, kaartje laten zien en hup het park in. Het is daar precies groot genoeg, je kunt alles op je gemakje bekijken zonder te hoeven haasten. Even niet hoeven denken, ojee ik moet om 3 uur gaan werken. Gewoon rondslenteren, niet op de tijd letten, eten en drinken wanneer je honger of dorst hebt. Het was ook niet druk, waardoor de kids alles wat maar in ze opkwam op hun gemakje aan de medewerkers konden gaan vragen. Leerzaam maar ook leuk.
Een half uur voor sluit hadden we het gezien en waren we tevreden, de kids (die zich op een enkel voorval na uitstekend en keurig netjes hadden gedragen) op de terugweg nog op macdonalds getrakteerd, die waren helemaal gelukkig. Ze hebben het oprecht leuk gevonden.

Ik ben er nog helemaal vol van haha, maar heb echt genoten. :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:33

Ik. Denk ik :D

Soms baal ik wel eens van dingen, maar over het algemeen ben ik gelukkig. Ik geniet van de dingen om me heen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 22:16

Gypsy schreef:
Vandaag ik...

Vrij van mijn werk, de verzorgster zou s'avonds de paarden doen, mijn vriend vrij, zijn kinderen waren hier al 3 weken ivm vakantie. Dit was de laatste dag, en gisteren alle spullen al ingepakt en kaartjes uitgeprint voor het archeon. (Openlucht museum.)

Ik had er zo'n zin in dat op tijd op staan geen probleem was, iedereen op tijd met alle spullen zonder haasten in de auto. :D
Als een van de eerste daar, precies om 10 uur, kaartje laten zien en hup het park in. Het is daar precies groot genoeg, je kunt alles op je gemakje bekijken zonder te hoeven haasten. Even niet hoeven denken, ojee ik moet om 3 uur gaan werken. Gewoon rondslenteren, niet op de tijd letten, eten en drinken wanneer je honger of dorst hebt. Het was ook niet druk, waardoor de kids alles wat maar in ze opkwam op hun gemakje aan de medewerkers konden gaan vragen. Leerzaam maar ook leuk.
Een half uur voor sluit hadden we het gezien en waren we tevreden, de kids (die zich op een enkel voorval na uitstekend en keurig netjes hadden gedragen) op de terugweg nog op macdonalds getrakteerd, die waren helemaal gelukkig. Ze hebben het oprecht leuk gevonden.

Ik ben er nog helemaal vol van haha, maar heb echt genoten. :D

Zoiets klinkt nou echt heerlijk lekker ontspannen hoofd leeg en lopen. Geweldig!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:26

Ja ik ben wel gelukkig, alleen kan ik echt super pessimistische momenten hebben. Ik kan echt super erg piekeren en in m'n hoofd gaan zitten om hele kleine dingetjes. Ik ben voor mezelf echt super perfectionistisch en kan er een week over in zitten als ik iets heb gedaan wat ik misschien beter niet had kunnen doen. Super vervelend, maar soms probeer ik ook even tegen mezelf te zeggen dat ik het super goed heb en totaal niet mag klagen. Ik zou gewoon graag willen dat ik dingen iets meer los zou kunnen laten :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:03

Heerlijk Gypsy, word blij van je verhaal!

Ken het wel Steef, maar dat is een leerproces. Kleine stapjes, je komt er wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 00:47

Op dit moment voel ik me niet gelukkig. Ik voel me een beetje leeg, ik heb geen doel op dit moment in alles wat ik doe en dat is behoorlijk frustrerend. Twijfel over studiekeuzes, paard gaat niet lekker. Ben gewoon helemaal niet happy atm. totaal geen zin in alles, ik zie enorm op tegen school en zelfs bij m'n lieve paard heb ik minder plezier dan ik ooit had.. Hopelijk is het gewoon een dipje en gaat het wel weer over, maar ik voel me niet gelukkig, nee.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 01:36

Écht gelukkig voelen, dat zijn voor mij de piekmomenten waarop ik met familie of vrienden samen ben. Dat je die leuke momenten kunt delen met anderen en dat je weet dat zij het leuk vinden om dat met jóu te delen, dat kan mij intens gelukkig maken. Ik ben het met de reacties hierboven eens dat je dat gevoel niet altijd kunt hebben. Voor mij is 'gewoon gelukkig zijn' het leren genieten en tevreden zijn met wat je hebt. De zon op je blote armen voelen, een glimlach van een vreemde, een kop thee als je het koud hebt… Het spreekt niet altijd voor zich om die kleine dingen bewust mee te maken, maar wanneer je je dit aanleert sta je direct zoveel positiever in het leven. Dat is althans mijn ervaring. Ik voel me dan ook oprecht een gelukkig persoon :)

Amado7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 02:26

Sorry ik ga heel even offtopic :

Ik heb echt respect voor iedereen. Iedereen zet zo eerlijk zijn mening neer pver dingen die best moeilijk en kwetsbaar voor iemand kan zijn. Ik had weleens het gevoel dat ik me aanstel als ik me weer eens ongelukkig voel maar ben dus lang niet de enige :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:17

Nee. Ik ben niet echt gelukkig. En volgens mij ben ik dat ook nooit geweest. Op mijn 9e gingen mijn ouders scheiden, kan het wel een vechtscheiding noemen. Hier heb ik veel last van gehad. Mijn ouders hebben zich nooit echt geïnteresseerd in mij. Verder hebben mijn zus en mijn moeder al 12 jaar geen contact meer met elkaar en bestaat mijn familie uit leugens en spanningen.

Middelbare school was voor mij ook niet altijd een pretje, omdat ik moeilijk vrienden maak (heeft ook te maken met mijn thuissituatie destijds) en ik heel veel moeite heb met wiskunde, waarschijnlijk discalculie, waardoor ik, zeker in de bovenbouw, het merendeel van de weekenden en dan nog wat avonden doordeweeks kwijt was aan wiskundebijles gegeven door mijn vader. En dan nog heb ik maar 1 voldoende voor wiskunde gehaald in de bovenbouw, dat was een 5,6. Wonder boven wonder toch mijn wiskundeexamen (en de rest van mijn examens) gehaald.

Daarna ben ik de studie gaan doen die ik leuk vond, maar heb altijd veel moeite gehad met de financiële vakken.

Uiteindelijk, met veel doorzettingsvermogen, en door ver over mijn grenzen heen te gaan, mijn studie in de nominale tijd afgerond in 2011.

Ik had gehoopt dat het vanaf dan beter zou gaan, dat ik een leuke baan zou krijgen en eindelijk een paard kon gaan kopen.

Helaas, achteraf gezien heb ik sinds het afronden van mijn studie echt moeten overleven voor mijn gevoel. Eerst een half jaar thuis gezeten omdat ik geen baan kon vinden, toen twee banen gehad die mij eigenlijk totaal niet bevielen en waarvoor ik mezelf elke dag uit mijn bed moest slepen en beide banen verloren door reorganisaties, waarbij ik en mijn collega's onrespectvol werden behandeld en bij de laatste werden er echt mensen kapot gemaakt.

En nu! Nu zit ik sinds maart thuis, had maar recht op een uitkering van drie maanden, dus leef nu van mijn spaargeld wat elke maand hard slinkt. Ik ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijf en met een andere opleiding, maar zoals het er nu naar uitziet kan ik die niet voltooien voordat mijn spaargeld op is. Dus ik zal weer moeten gaan werken, maar een baan vinden is makkelijker gezegd dan gedaan. Die onzekerheid en stress maken het mij niet gemakkelijk om gelukkig te zijn.

Aan de andere kant: ik ben nu 4,5 jaar samen met mijn vriend. Het gaat heel goed tussen ons en we wonen nu twee jaar samen. Verder heb ik sinds anderhalf jaar mijn eigen paard, waar ik heel blij mee ben. Deze kant maakt mij weer wel gelukkig.

Verder zit depressie en een negatieve kijk bij mij in de familie, dus misschien dat ik daar ook wat van geërfd heb.

Al met al vind ik dat ik nu niet gelukkig genoeg ben, en dat ik recht heb op een leuke en goede baan met bijbehorend salaris. Ik hoop dat dat niet meer al te lang op zich laat wachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:28

Ja ik ben wel gelukkig ondanks wat er allemaal te wachten staat en wat er allemaal speelt.
Heb een hoop ellende mee gemaakt, ben ook een hele poos echt niet gelukkig geweest.
Maar gelukkig zijn is iets wat in jezelf zit en niet iets wat je moet verkrijgen, winnen of verdienen.

Het klinkt zo standaard en dacht vroeger ook dat het zo'n stomme oneliner was. Maar je kan zelf kiezen of je gelukkig bent. Ik vond de uitspraak vroeger behoorlijk kwetsend, alsof ik niet gelukkig wou zijn? ;( Maar besef nu dat ik al die tijd niet wist hoe ik gelukkig moest zijn en de kracht/kennis niet had om geluk te herkennen.

Ik laat over een paar dagen mijn allerliefste hondje in slapen, zie er enorm tegen op en ben zo bang voor het verdriet dat gaat toe slaan. Maar ondanks de pijn en verdriet denk ik nog steeds dat ik gelukkig kan blijven. Zelfde als mijn toekomstperspectief, ik ben bijna afgestudeerd en banen liggen nu niet bepaald voor het oprapen. De kans dat ik geen baan vind is groter dan dat ik er wel een vind. Maar hoop echt dat ik kan waken en voorkomen dat dat mijn geluk (of ongeluk) gaat bepalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:28

Ja ik ben wel heel gelukkig eigenlijk. Er zijn altijd dingen die beter kunnen of die ik anders had willen zien, maar ik word elke ochtend heel blij wakker in mijn droomhuis, ik heb een heel fijn sociaal leven, ik maak tijd om de dingen te doen die ik leuk en belangrijk vind.

Ik heb een behoorlijke rijke jeugd gehad, rijk in allebei de opzichten met altijd mijn eigen pony' s en paarden maar ook 2 ouders die ontzettend veel van me houden. Ik denk dat dat de basis is van mijn leven.

Verder kijk ik regelmatig graag even naar dit filmpje

Doordat ik opensta voor andere mensen en nieuwe ervaringen maak ik ook altijd bijzondere dingen mee.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:30

Vind het eigenlijk nog best een moeilijke vraag.

Ik ben niet gelukkig zit op dit moment in een relatie waar ik graag uit wil enz enz....

Maar ik ben ook wel weer gelukkig omdat ik 3 mooie gezonde kinderen heb..

ik weet niet of iemand echt helemaal gelukkig kan zijn.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:36

Ik durf wel te zeggen dat ik gelukkig ben ja.. Ik heb ook een periode gekend dat ik heel òngelukkig was.
Voor mij is gelukkig zijn blij zijn met wat je hebt en positief (kunnen) zijn. Ik heb doelen, plannen en eigenlijk alles wat mijn hartje begeert. Leuke beesten leuk huis leuke man etc.
Ik ben depressief geweest en op dat moment kon ik ook niet meer waarderen wat ik wèl had. Alles was fout en stom en niet goed genoeg eigenlijk. Nu ik daar uit ben ben ik elke dag dankbaar voor wat ik heb eigenlijk. Ik kijk niet (meer) op naar andere mensen. Het kan altijd beter en mooier maar ik voel me elke dag rijk!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:33

Ja, ik ben gelukkig :)

Ben 8 weken geleden getrouwd, heb dus een lieve man, een mooi nieuw koophuis, een vaste baan (en mijn man ook) kan 2/3 keer per jaar op vakantie, heb 2 keer in de week een paard om op te rijden. En dat op mijn leeftijd (21)

Natuurlijk zijn er ook wel eens minder leuke dingen maar ik ben tevreden zo :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:41

Ik denk dat veel mensen hier te lang over nadenken..

Ik ben gelukkig :j
Ik ben gezond, heb een dak boven mijn hoofd, een vaste job en ik doe een studie die ik super leuk vind. Verder heb ik veel leuke mensen om me heen en ben ik gek op mijn familie.
Ja, ik ben gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:58

Ik heb een dak boven mijn hoofd , een wajong een bijbaantje ik hoor gelukkig te zijn ik kan leven..

Maar toch ik heb geen vrienden , ik werk maar 5 uur per week max en soms een ochtend a 2 uur meer . Ik wil wat doen , niet zoals de meesten op de bank hangen (remmen moet ik mezelf weleens haha). Wil gewoon zoveel wat nu niet kan , dus ik ben semi gelukkig niet helemaal happy maar diep ongelukkig ook niet de familie die ik heb zijn er ook als het moet :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:06

Eindelijk kan ik zeggen: JA, ik ben nu gelukkig!
Ik ben heel lang ongelukkig geweest en heb heel diep gezeten, wat een hel is dat geweest... En nu ben ik blij dat ik niet meer weet hoe ik me toen voelde, hoe het diepste dal en het zwartste gat voelt, zó gelukkig ben ik nu. Mijn vrienden zeggen continu dat ik zo veranderd ben... Tja, ik ben gelukkig :D
Ik heb mijn grote liefde ontmoet, wonen samen in mijn koophuisje, ik heb een gouden paard, een auto, een goede baan... Wat wil ik nog meer? Nou nog best een hoop, ik zou eigenlijk ander werk willen, iets waar ik echt heel blij van wordt (want dat is nu niet helemaal zo) en een ander huis zou ook leuk zijn... Maar hey, ik ben gelukkig!!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:14

ik denkd at ik kan zeggen dat ik echt gelukkig ben,
na een jaar met best zware momenten ivm mijn neefje gaat het nu best heel goed met hem.
Ook met ons (man&ik) gaat het goed, zijn in verwachting van ons 1e kindje en hebben het gewoon goed samen.
Ik heb alles wat ik zou 'willen' hebben.
Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die misschien anders zoud en moeten maar ik heb me enige tijd geleden voorgenomen me niet mee zo druk te maken om andere mensen of bepaalde dingen en dat gaat me erg goed af :-)
En ben er een stuk gelukkiger door geworden, ja ik ben echt gelukkig! :-)

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:03

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik gelukkig ben ja. Ik ben dan nog maar 13 maar heb op school al best wat meegemaakt. Maar nu kan ik wel echt zeggen dat ik gelukkig ben: een eigen paardje, een aantal vriendinnen die er altijd voor me staan en het belangrijkste een veel betere band met m'n kleine zusje (denk nu niet dat dit heel erg is geweest, maar ik voel wel dat we op het moment beter met elkaar kunnen dan vroeger ;) )
Ik kan blijven genieten van de kleine dingetjes: zittend op de rand van de waterbak met een knuffelende pony naast me en nadenkend over hoe goed ik het eigenlijk heb. Dit zijn waardevolle momenten voor mij en deze wil ik blijven koesteren. Natuurlijk heb ik ook tegenslagen maar ik probeer dan de mooie momenten te herrinneren, zo probeer ik positief te blijven.
En tot nu toe gaat het allemaal goed :D hopelijk kan ik nog lang van m'n paardje genieten en nog heerlijke lange bosritten maken :)
En ja ik vind mezelf nu echt een gelukkig leven hebben :D

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:12

Geluk bepaal je zelf denk ik. Als je heel negatief de wereld in kijkt ben je nooit gelukkig. Als je kijkt naar de kleine positieve dingen in je leven voel je je al een stuk gelukkiger.
Ik ben gelukkig :) Leuke vrienden, leuke vriend, aan het studeren en verder niks te klagen. Kijk, ik zou wel weer een paard willen maarja dat komt vanzelf wel weer!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 00:42

Vanavond voel ik me echt gelukkig!!
Omdat ik zo heerlijk met m'n paardje, die ik pas 4 maanden heb, heb buiten gereden, helemaal zonder hulp. Het voelde zo vertrouwd dat ik zelfs wat sneller durfde te galopperen, veel lange stukken in volle draf. Hij was zo relaxed, cool en met pit in de beentjes en ik ook. Het was serieus genieten!!!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 12:20

Dat is zoo mooi als je zoiets met je paard hebt kunnen bereiken <3