Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:48

Plien91 @ [LZP] "Hipper dan mijn kleindochter"
Al enkele jaren geleden :)). Oma is inmiddels ernstig dementerend dus ik was heel verbaasd dat zij nog reageerde op Facebook... Wat bleek: het is mijn 85-jarige opa die nu graag met de iPad in de weer is! Fantastisch!

Ik vond het wel heerlijk facebooken toen de, laat ik zeggen, 50+ vrouwen elkaar nog plaatjes stuurden op hyves en nog niet m'n timeline vervuilden :7

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:49

Ik erger me altijd dood aan de bejaarde fanatici in de weggeefhoeken/gratis af te halen groepen. :=
En ál die vreselijke plaatjes met quotes, natuurlijk voorzien van schattige diertjes, bloemetjes en glitter. :')

Gelukkig heeft facebook een functie waarbij je de meldingen van iemand niet meer hoeft te ontvangen. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:51

Zo, daar zou ik ook wel pissig van worden ja...

Mijn moeder is een beetje geobsedeerd met Egypte dus toen ik mijn voet gebroken had was het op elke 'beterschap'-reactie op mijn account een reactie van haar: ja geen vakantie dit jaar!

Heel irritant.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:53

Hallo dames daar doe ik niet aan mee hoor.
Nu ben ik nog wel niet helemaal bejaard maar wel wat over datum.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:00

Of als ze opeens wat leuks hebben gevonden: mij. Schoonvader heeft de Beatles weer herontdekt en deelt dan meteen elk liedje wat hij leuk vind. Gevolg: 40 Posts xD

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:08

lady62 schreef:
Het zal toch niet waar zijn bigone %)
Ben daar echt wel ziek van.

Ach, leeftijd zegt lang niet alles, je bent zo jong als je je voelt maar het is soms wel lachen.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:12

het is toch hilarisch hoe die oudjes internet ontdekken.
waarschijnlijk was iedereen hier ook zo toen ze internet voor de eerste keer ontdekten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:14

O wat zou ik nu graag willen dat het nu even 2044 was, en dan terugblikken op dit topic....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:00

nynke55 schreef:
O wat zou ik nu graag willen dat het nu even 2044 was, en dan terugblikken op dit topic....

Alsjeblieft niet want dan ben ik er waarschijnlijk al niet meer! |(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:12

tuurlijk wel, onze generatie word zeker 100 en allemaal op facebook!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:13

PaulinBijoux schreef:
Of als ze opeens wat leuks hebben gevonden: mij. Schoonvader heeft de Beatles weer herontdekt en deelt dan meteen elk liedje wat hij leuk vind. Gevolg: 40 Posts xD

Mijn vader doet dit met elvis. Ik heb alle elvis-gerelateerde posts op "niet zichtbaar voor vrienden" gezet. _O-

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:39

Axel_Valerie schreef:
PaulinBijoux schreef:

Mijn vader doet dit met elvis. Ik heb alle elvis-gerelateerde posts op "niet zichtbaar voor vrienden" gezet. _O-

Die truc moet je me even uitleggen!! Wat zou dat veel schelen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:42

Anoniem schreef:
Ik vind die oudjes altijd zo vreselijk spammen met hun "goedemorgen", "fijne middag", "prettige avond", "goede nacht" plaatjes en teksten steeds weer en weer ... iedere ochtend en middag en avond aarrgghh :roll:

Dat valt bij jou dan nog mee, ik had er een in mijn FB staan die haar hele ritme wat ze die morgen deed. hoe laat de zorg was gekomen en ga zo maar door vermeldde. Deze persoon heeft van mij een enkeltje Delete knop gehad...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:44

tja...ik word ook helemaal draaierig van die achterlijke gedichten iedere keer.Vaak door oma's geplaatst....want die zijn toch wel heel vreemd bezig hoor.In mijn ogen dan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:45

Anoniem schreef:
Ik vind die oudjes altijd zo vreselijk spammen met hun "goedemorgen", "fijne middag", "prettige avond", "goede nacht" plaatjes en teksten steeds weer en weer ... iedere ochtend en middag en avond aarrgghh :roll:

Nou dat doen ook een jonger iemand hoor, ik reageer er niet eens meer op, dat elke dag en elke ochtend dat ge-goedemorgen met een plaatje erbij, blaaaaaaaaaah.

Ze hebben gewoon tijd te veel en hebben niets te doen........

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:48

geerke schreef:
tja...ik word ook helemaal draaierig van die achterlijke gedichten iedere keer.Vaak door oma's geplaatst....want die zijn toch wel heel vreemd bezig hoor.In mijn ogen dan.

Of foto's van kleinkinderen op FB. Gevaarlijk nog ook....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:50

Hahaha, gewoon negeren en er niet op reageren, doe ik ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:50

purny schreef:
geerke schreef:

Of foto's van kleinkinderen op FB. Gevaarlijk nog ook....

liefst in bikinie....Ik mag van mijn vriend geen commentaar leveren op oma's die de hele dag kleinkinderen er op zetten.Ik zet namelijk honden en paarden er op.Volgens hem is dat hetzelfde.
Volgens mij niet :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:52

Iedere week zet een FB vriend foto's van haar kleinkinderen op FB... na vier keer heb ik die mormels echt wel gezien hoor :+

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:04

Mijn oma ook, vreselijk

'Er is zo rustig op je Facebook, heb je dan eindelijk een baan gevonden?'

'Hoe ging je wedstrijd? Het zal wel niet goed gegaan zijn, er staat niks op Facebook'

'Waarom zo veel paarden foto's? '

'Waarom like je mm status niet? '

Ik word facebook gestalkt door mn oma :') ze belt mijn moeder er voor om dat te bespreken.
Ik heb haar ontvriend, boos dat ze was :o
Ik moest meteen weer vrienden worden, dat ik bij zijn van mijn hele familie :')

VRESELIJK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:06

Hahahha Lizet! Geweldig! :') En wat reageerde je moeder erop?

Purny, iedere week valt nog mee... :')

Ik heb ook iemand die van elke les een heel filmpje op fb zet met hoe goed het wel niet ging. Argh, boeien?! Niet iedere les hoef ik helemaal te zien.. En dan een meeeeeegaa verhaal erbij..
Maar misschien wordt ik later ook wel zo erg. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:15

Mijn lieve moeder van in de 60 zit ook op FB en lief mens hoor, maar ze reageert op ALLES wat ik er op zet, gewoon ALLES.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:18

Wat ik wel mis is naast een vind ik leuk knop een respect knop. Sommige dingen vind ik niet leuk maar respecteer ik. En al die petities daar wil ik ook vanaf.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:37

Ik had een oude buurvrouw op facebook. Ze plaatste nog wel eens leuke dingen die in de buurt gebeurden en zo bleef ik nog een beetje op de hoogte. Tot dat ze het normaal ging vinden om elk uur een update te plaatsen. Om zeven uur:
Goedemorgen Facebook nou wat ik aan het doen ben ik heb de was gedaan en dochter naar school gebracht. Toen man ontbijt gemaakt en nu gaa ik genieten van een kop koffie en daarna met henny naar de stad om te kijken of de winkel eindelijk die onderbroeken heeft die ik graag wil.

En dat dan de hele dag. Slechte spelling en geen interpunctie en veeeel te veeel informatie. Heb haar toen maar verwijderd want die spam was me niets waart. En dan ook telkens van die plaatjes met hoeveel ze van haar kinderen hield enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:41

Wat me opvalt is dat nog niemand het heeft gehad over de 'racistische ouderen'. := Normaal gesproken zitten die lekker in huis, in hun compleet blankje dorpje te zeuren over hoe 'de zwarten' al hun uitkeringen wel niet uit 'hun' belastingcenten halen. Maar als ze eenmaal een computer hebben worden al deze PVV praatjes lekker de wijde wereld in gegooid. (die vervolgens weer gescreenshot worden en op 'Tattas be like' worden gezet. :') )

En natuurlijk de familieleden die een heel verhaal reageren op een willekeurige post. Zo had iemand in mijn tijdlijn een post over hoe brak 'ie wel niet was, reageert zijn oma uit Canada eventjes heel leuk hoe lang ze hem wel niet had gezien en of alles nog goed was, kusjes oma. := Niet helemaal correct. Maar ach, they try :+:

Was ik hier las over de ouderen die familieruzies even uitvechten via FB: Ik weet inmiddels alle ins en outs van de scheiding van een meisje die ik vaag kende van de middelbare school. :r Waarom ze dat zo open en bloot op facebook zet weet ik ook niet, want als ik het weet dan weet iedereen in haar vriendenlijst het dus ook. := Beetje social media awkwardness hier. Maar het zijn dus niet alleen de ouderen. :D