Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:30

Ik herken me ook precies in jou. Ben niet vriendloos, maar hecht me snel aan personen en doe er veel voor, maar krijg het niet altijd terug van vrienden. Heb vooral veel losse vriendinnen i.p.v. een vriendengroep.. Wel een vriendengroep waar 2 vriendinnen inzitten met voor de rest jongens. Maar een grote meidenvriendinnengroep lijkt mij ook leuk. :D Mijn vriend heeft maar 3 goede vrienden, maar vind dat juist heerlijk. Ik ben juist van hoe meer mensen hoe beter. Maar dat is niet anders. :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:32

Nee een groep van 4 vrienden ofzo is meer mijn ideaal en lijkt mij heel gezellig om bv een x uiteten te gaan, bioscoopje te doen. Maar om dat nou te doen met z'n 2e vind ik altijd lastig.

Daarnaast heb ik moeite met mensen bij mij thuis uitnodigen, wat moet ik in vredesnaam dan doen... Ben slecht in activiteiten bedenken.

Probleem 2 bij mij: vriendje is heel anders dan ik. Zijn ideale vakantie is bijvoorbeeld luieren, terwijl ik met school naar de Alpen ging en heel veel hebben gewandeld en vond dit heerlijk! Veel meer mijn ding. Hoe ik dat moet op gaan lossen weet ik ook nog niet.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:33

Ik ben ook enig kind en vind het net leuk om wat 'rust' te hebben. Uiteraard doe ik ook wel eens graag iets met wat vrienden, maar meestal skype ik gewoon met ze.
Vind ik persoonlijk erg leuk en je hoeft er je huis niet voor uit te komen :+ (ja, ik ben lui)

En voor de rest kan ik me alleen prima vermaken.

chimello

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:36

Denk dat er voor iedereen een 'soulmate vriendin' zal zijn alleen moet je die wel vinden net als een partner :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:56

Ik heb veel vrienden en kennissen. Heerlijk. En we zitten ook allemaal in dezelfde groep. Gaan veel met elkaar uit, bioscoopje, uit eten, dagje efteling.. Wanneer het erop aan komt heb ik ook 4 hele goede vrienden waar ik veel mee kan.. En 1 beste vriend die alles voor me is. Ik ben dus flink gezegend.

Maar dat kwam me niet zomaar aanwaaien. Daar heb ik wel naar moeten zoeken.. En nu heb ik het. Ik was heel wat jaren echt eenzaam en dat ik echt smachtte naar een 'groep', zoals ik bij veel schoolgenoten altijd zag. Dat ze uitgingen of op vakantie gingen met een stuk of 6. Jaloers was ik dan.

Dat heb ik nu ook en dat is heel leuk en fijn... Maar zoals ik al zei, daar heb ik wel naar moeten zoeken. Dat komt niet automatisch.

Is het niet wat om bij een groep te gaan? Ik ben theater gaan doen en bam, een groep met dezelfde interesses, die elkaar sowieso 1x in de week zien met repetitie en die naar verloop van tijd dingen voor en na de repetitie gingen doen, zoals een drankje in de stad etc, waardoor innige vriendschappen ontstonden.

Vrienden komen helaas niet zomaar, die moet je opbouwen.. Ga ze zoeken, in een vereniging, club of iets wat dezelfde interesse heeft als jouw, zodat je meteen al één ding hebt wat klikt en waar je over kan praten en dat je meteen een reden hebt om ze wekelijks te zien :P.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 01:52

Ik ken je gevoel wel. Ik heb me ook een tijd eenzaam gevoeld, zeker na de middelbare school toen mijn vriendinnen naar universiteiten in het hele land verhuisden en ik graag in mijn veilige noord holland wilde blijven :').
Nu heb ik onwijs veel mensen leren kennen, onder andere bij de paarden, maar ook door bokt heb ik meerdere vriendinnen gemaakt en door anderen weer nieuwe mensen leren kennen.
Op een sport gaan of bij een hobby groep gaan, werkt meestal erg goed en ook op bokt lopen genoeg leuke mensen rond! :D
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 20-08-14 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 02:00

Ik herken er ook wel iets in, maar gelukkig heb ik 1 beste vriendin waar ik alles mee delen kan em we elke vakantie een dagje met zijn 2en weg ga

Voor de rest heb ik vandaag een onwijs lieve groep bokkers ontmoet met wie ik alles delen kan!

Ga dan eens lekker mee naar een boktmeeting ofzo, meld je aan bij een hk en maak daarna een appgroep aan ofzo. Je kan zoveel manieren bedenken om mensen te ontmoeten :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 08:45

Ik heb voor als nog niet veel tijd om een hobby te zoeken. Ik loop 4 dagen in de week stage, ga om de dag in de avond sporten en de weekenden plan ik om leuke dingen te doen of aan school te zitten.
Alleen die leuke dingen doe ik dan vaak met mijn vriend of anders met een goede vriendin. Maar mijn vriend is soms weg voor voetbal en die goede vriendin werkt wel eens in het weekend. Dan heb ik soms behoefte om de stad in te gaan ofzo maar dan heb ik dus niemand.. Klinkt zo hopeloos maar het is wel zo als het is. Ben dit echt niet van mezelf gewend..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:45

Ik herken het verhaal wel, ik had altijd vriendinnen, op de basisschool en op de midddelbare school. Maar helaas spreek ik die nu nog af en toe en dat is het.

Op mijn huidige school heb ik ook vriendinnen maar ook niet super veel en spreken ook niet vaak af buiten schooltijd om, ze wonen allemaal verder dan mij en dat is ook gewoon niet handig.

Ik werk ook en daar heb ik zeker gezellige collega's :) Maar in mijn vrije tijd zal ik welleens willen gaan winkelen met een vriendin, maar dit gebeurt eigenlijk nooit.

Verder heb ik het ook druk, ga nu naar mijn laatste jaar van mijn opleiding en veel stage enz. en wil hierna gewoon gaan werken. Soms zou ik wel willen dat ik een paard had oid, dan ontmoet ik weer nieuwe mensen op stal enz. maar helaas.

Ik ga ook niet uit ofzo, dus ik ben ook al snel saai :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:48

@Ruby1995:
Inderdaad een eigen paard zou al zoveel schelen. Ook dat je ergens mee bezig bent. Nu is het of stage/school of niks doen..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:29

Inderdaad. Ik heb verder ook geen andere sport ofzo en ook geen verzorgpaard. Dit zou al heel veel schelen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:32

xNathaliee schreef:
Ik heb voor als nog niet veel tijd om een hobby te zoeken. Ik loop 4 dagen in de week stage, ga om de dag in de avond sporten en de weekenden plan ik om leuke dingen te doen of aan school te zitten.
Alleen die leuke dingen doe ik dan vaak met mijn vriend of anders met een goede vriendin. Maar mijn vriend is soms weg voor voetbal en die goede vriendin werkt wel eens in het weekend. Dan heb ik soms behoefte om de stad in te gaan ofzo maar dan heb ik dus niemand.. Klinkt zo hopeloos maar het is wel zo als het is. Ben dit echt niet van mezelf gewend..

Ja maar, als je zo graag vriendinnen wil, en mensen wil ontmoeten, zal je daar wel tijd voor moeten maken! Kun je niet één keer minder gaan sporten en op die avond een groepssport oid gaan doen, zoals al werd geopperd?

En je vriend hoef je toch niet altijd het hele weekend te zien, die kan je toch ook wel een avondje of middagje missen?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 10:36

Oh ik doe groepslessen hoor :j

En ik doelde niet op dat ik hem het hele weekend moet zien want zie hem elke dag. Meer om het feit dat als ik leuke dingen doe dat altijd met hem is en als hij er niet is dat ik me dan thuis verveel omdat ik niemand heb waar ik mee kan afspreken.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:46

Ik kan vanwege school en paarden net nooit afspreken met vriendinnen. Ironisch!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:58

Ach, mensen komen en gaan. En sommige blijven langer, of voor altijd. Ik denk altijd maar zo; mensen komen met een reden in je leven en de meeste gaan op een gegeven moment ook weer. Probeer er geen issue van te maken, dat maakt het alleen maar geforceerd. Misschien kunnen lotgenoten in dit topic een leuke vriendschap beginnen. :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:05

xNathaliee schreef:
Oh ik doe groepslessen hoor :j

En ik doelde niet op dat ik hem het hele weekend moet zien want zie hem elke dag. Meer om het feit dat als ik leuke dingen doe dat altijd met hem is en als hij er niet is dat ik me dan thuis verveel omdat ik niemand heb waar ik mee kan afspreken.

Waarom ga je niet eens mee naar de voetbal van je vriend? Ik ga af en toe ook eens kijken... Genoeg "voetbalvrouwen" waar je een praatje mee kan maken.

En is er niet iemand in de groepsles waar je eens wat mee kan afspreken?

Ik snap je gevoel wel hoor. Ik heb ook wel eens van die momenten.
Doe ook veel met m'n vriend samen. Hij gaat wel eens wat drinken met z'n vrienden, wat ik prima vind. Ik spreek wel af dan met m'n zus. Maar ja. M'n zus heeft ook wel eens andere plannen.
Gelukkig kan ik mezelf wel vermaken. Maar toch...

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:22

Hier meld zich nog één !

Op de middelbare school heb ik in een klein meidengroepje gezeten twee jaar lang, maar uiteindelijk is er iets naars gebeurd waardoor ze mij keihard lieten vallen en dus meteen de hele klas tegen mij was... Ik had vooral genoeg aan 1 vriend of vriendin en deed daar dan ook vaak alles mee. Op één of andere manier verwaterde dat toch, omdat ze vaak meer met anderen omgingen. Wat natuurlijk ook moet kunnen, maar daar kon ik blijkbaar niet mee omgaan.

Veel later een goede vriend ontmoet waar ik het ontzettend goed mee kon vinden en gelukkig kreeg ik er ook een hele gezellige vriendin erbij. Na twee jaar kreeg ik een relatie en toen ging er een hele nare roddel rond, waardoor deze vrienden mij hebben laten vallen.. Ik begreep absoluut niet waarom het gebeurde, totdat ik merkte dat 1 meisje de boel zat op te stoken tussen mijn vrienden en ik. Terwijl ik dat meisje niet eens kende of ooit mee gesproken had. Dit soort dingen zetten je wel aan het denken. De relatie heeft het gelukkig niet aangetast. Maar dat is wel geprobeerd, door mijn ''vrienden'' , want die geloofden de roddel helemaal, mijn vriend gelukkig niet.

Het zusje van mijn vriend zit wel in zo'n o zo leuk vriendinnengroepje. Dat lijkt allemaal hartstikke leuk, maar uiteindelijk gaat ze maar met 1 meisje van dat groepje echt om.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:03

Ik herken me ook wel in je beginpost.
Ik ben ook enigskind en heb altijd wel veel vriendjes en vriendinnetjes gehad waar ik veel mee speelde en logeerde etc.

Ook deed ik heel veel met mijn nicht samen.
Die vriendschappen zijn verminderd omdat je soms mensen heel erg leert kennen en soms stijg je boven hen uit qua ontwikkeling.
Echter voel ik me nooit echt heel eenzaam.

ik heb ook een vriend en wel een aantal vrienden maar ik verveel me niet zo heel snel.

Ook heb ik mensen om me heen die bulken van de vrienden. Als die n feestje geven is het hele huis afgeladen. maar als je die mensen echt leert kennen, dan merk je dat het geen 'echte' vrienden zijn. Ze zien een voordeel in die persoon en andersom.
Het is meer een zakelijke vriendschap dan een echte emotionele hechting.

En dan heb ik liever een handje vol mensen waar ik me goed bij voel en waarmee ik me verbonden voel, dan een hele kamer vol mensen die achter om mijn rug over me banketstaaf.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:17

RoyceMack schreef:
Ik herken me ook wel in je beginpost.
Ik ben ook enigskind en heb altijd wel veel vriendjes en vriendinnetjes gehad waar ik veel mee speelde en logeerde etc.

Ook deed ik heel veel met mijn nicht samen.
Die vriendschappen zijn verminderd omdat je soms mensen heel erg leert kennen en soms stijg je boven hen uit qua ontwikkeling.
Echter voel ik me nooit echt heel eenzaam.

ik heb ook een vriend en wel een aantal vrienden maar ik verveel me niet zo heel snel.

Ook heb ik mensen om me heen die bulken van de vrienden. Als die n feestje geven is het hele huis afgeladen. maar als je die mensen echt leert kennen, dan merk je dat het geen 'echte' vrienden zijn. Ze zien een voordeel in die persoon en andersom.
Het is meer een zakelijke vriendschap dan een echte emotionele hechting.

En dan heb ik liever een handje vol mensen waar ik me goed bij voel en waarmee ik me verbonden voel, dan een hele kamer vol mensen die achter om mijn rug over me banketstaaf.

Dit is zo waar. Ook toch wel apart dat de meeste die zich hier melden enigskind zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:19

Ik heb ook maar twee vriendinnen. Verder wel veel kennissen en vriendinnen van vroeger met baby's (net als ik). Met wie het leuk is om maar eens in de zoveel tijd mee af te spreken.
Had vanaf mij 16e een paard (5dagen werken en 1dag school) en sindsdien heb ik weinig tijd gehad om wat leuks te doen. Alleen in het weekend stappen met een vriendinnetje en haar vriendinnen. En de volgende dag om 07uur weer werken .. maar ja verder had ik geen tijd.
Totaal andere situatie dus. Maar ook weinig vrienden ik zou niet anders willen. Heb genoeg aan deze twee, mn vriend, paard en baby

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:22

Ja dat viel mij ook al op ja dat de meesten 'eenzamen' enigstkind zijn.

Het is zeker ook waar dat je beter een aantal goede vrienden kunt hebben dan heel veel waar je eigenlijk niks aan hebt. Nu schuilt mijn probleem ook bij het feit dat die goede vrienden erg schaars zijn bij mij..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:25

xNathaliee schreef:
Ja dat viel mij ook al op ja dat de meesten 'eenzamen' enigstkind zijn.

Het is zeker ook waar dat je beter een aantal goede vrienden kunt hebben dan heel veel waar je eigenlijk niks aan hebt. Nu schuilt mijn probleem ook bij het feit dat die goede vrienden erg schaars zijn bij mij..

goede vrienden, wat vind jij een goede vriendin? dat is voor iedereen verschillend. de 1 vind dit een goede vriendin en de ander niet.
verder herken ik dit niet, maar vrienden hebben is wel fijner dan alleen zijn. sterkte TS en de andere

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:40

Er zijn cursussen voor: http://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederla ... 0leren.pdf

Misschien is dat wat.
En hoe moeilijk het ook is om ergens alleen op af te gaan, doe dat wel. In je eentje gaan winkelen is misschien minder leuk, maar nog altijd leuker dan alleen thuis zitten sippen.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:00

xNathaliee schreef:
Nee ik hoor ook vaak dat het maar beter is dat ik geen zus of broer heb want een slechte vriend(in) kan je de rug toekeren maar een zus of broer blijft altijd familie.

Dit dus. Ik ben nu 23 jaar, heb nu 6.5 jaar een relatie en heb 1 beste vriendin en dat is het dan. Geen broers of zussen en dat mis ik toch wel, denk ik, want ik weet natuurlijk niet hoe dat het is. Ik merk wel, wanneer ik naar mijn omgeving kijk, vriendgroepen vaak toch uit elkaar vallen. Dat zie ik bijvoorbeeld bij mijn beste vriendin die heeft in de afgelopen vijf jaar drie totaal verschillende vriendengroepen gehad.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:09

Ja tuurlijk iedereen groeit uit elkaar.
En vaak gaan mensen meer 1 op 1 met elkaar optrekken.
Had jaren terug ook vrienden groepen maar het valt vrij snel uit elkaar als je met veel bent.
Ik heb nu twee goede vriendinnen die ook met elkaar overweg kunnen en dat vind ik eigenlijk veel beter dan zo'n groep

Mijn broer (4j ouder) en ik deden allebei ons eigen ding. Eigenlijk zagen we elkaar alleen thuis en onze band is nu veel beter dan toen we allebei nog thuis woonden.