Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:11

phormicola schreef:
Ik denk ook dat dat voor ieder koppel anders is en dat minder echt niet erg hoeft te zijn. Wij knuffelen trouwens ook nog heel erg veel, wij zijn zo'n vreselijk plak-stel. Ik heb het wat dat betreft enorm getroffen want ik verstik de meeste mannen compleet met mijn affecties. Ik dacht altijd dat er wat mis was met me, maar ik had gewoon mijn match niet gevonden :)

Haha herkenbaar, ik kruip het liefst in hem :')

Grapjasjes12

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:13

Dat dus en als je zo'n man hebt die 'gewoon' wil doen dan kom je al snel tekort. Gelukkig is mijn man net zo smerig klef als ik :))

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:17

Bij ons is het veel minder dan aan het begin, omdat ik nu ook zwanger ben. Nu zeggen ze dat veel vrouwen dan juist meer zin hebben, maar bij mij is dat dus niet het geval. Zo wil ik soms 2 dagen achter elkaar en dan heeft hij weer 2 weken pech. Terwijl het daarvoor zeker 2 tot 3x per week was, soms zelfs meer.
Dus ik ben benieuwd hoe het straks zal zijn wanneer ons kindje is geboren, ik ga er in ieder geval vanuit dat het wel een half jaar zal duren voordat ik weer een keertje wil, dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb wel medelijden met m'n partner, hij wil het liefst iedere dag seks dus het is voor hem echt afzien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:18

Tamara schreef:
Leuk om te lezen dit, toevallig gister een heel openhartig gesprek hierover gehad met mijn vriendinnen. En wij kwamen toch op andere getallen :+ Vind het super voor de posters hier die bijna dagelijks of meerdere keren per week seks hebben en dat meen ik oprecht :j Kan me overigens ook goed voorstellen dat andere mensen daar onzeker van worden, valt me ook op dat de tegengeluiden niet echt posten in het topic, terwijl die er volgens de getallen in de poll en volgens mijn vriendinnen en mij dus wel zijn. Terwijl wij allemaal nog jonge meiden zijn, eentje slechts met een kind. Hoef ook niet zo nodig open en bloot op internet te hebben waar wij op uit komen maar ben heel blij geweest met dat gesprek :D Gaf me het gevoel dat ik niet alleen ben hierin. Wij zijn nu 6 jaar samen, dik een jaar getrouwd, maar bij ons werkt het gewoon net even anders. Heeft met meerdere factoren te maken maar we zijn er allebei happy mee. Intimiteit genoeg in onze relatie, we knuffelen en kussen dagelijks meerdere keren en die verbondenheid vind ik net zo belangrijk :)

Dit dus. Het gaat wat mij betreft niemand wat aan wat wij allemaal uitspoken, en het interesseert me ook niet wat anderen doen en wat het gemiddelde is. Als ik en mijn man maar tevreden zijn met ons huwelijk. :) en anderen in hun eigen huwelijk.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:20

Ik heb ook niks te klagen geloof ik.. De ene week is het 2/3 keer en de andere week soms meerdere malen per dag.. We zijn nu 3.5 jr bij elkaar en kennen elkaar al 32 jaar.. ( van 13 e /16e verkering gehad ) en ik wist werkelijk waar niet dat sex zo genieten kon zijn.. In mijn exhuwelijk was het op zondag een verplicht nummertje, dit omdat ik totaal niet aangetrokken was tot m'n ex en liever niet had dat hij aan me zat.
Maar nu.. Kan er geen genoeg van krijgen.. Tijd en plaats maakt ons niks uit...zolang anderen maar niet meegenieten :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:20

Hoera lotgenoten! Ik zit dus iedere avond tegen mijn man aangekropen op de bank en vind het heerlijk om ' s ochtends als ik wakker word nog lekker tegen hem aan te kruipen. En ja dat leid nog al eens tot meer.
Dit is wel erg verschillend per week afhankelijk van waar we naar toe moeten en of we afspraken hebben. Variërend van 1 keer per week tot 5 keer per week. We nemen namelijk wel graag de tijd voor elkaar dus vluggertjes doen we niet aan.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer de meesten seks hebben. 'S ochtends of 's avonds?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:25

hier tegengeluid dan. Wij voldoen ook niet aan de "elke dag seks" of 3x per week gemiddelden.
Ik vind het jammer dat sommige denken dat je enkel intiem kan zijn samen via seks. :) Er is veel intimiteit tussen mijn man en mij. Misschien wel meer dan tussen veel 3x per week of meer stellen. Maar dat is niet per definitie seks.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:28

Ik vind het jammer dat sommigen denken dat je met veel seks ook niet veel intiem kan zijn op andere manieren :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:34

Joolien schreef:
Wat ik me trouwens ook tussendoor even afvraag, wat doen stellen die honden of katten op bed laten slapen met de dieren? Laten ze die gewoon op bed liggen? :P

Ik moet hier toch even op reageren :')
Mn kat blijft altijd gewoon op bed liggen, trekt zich nergens wat van aan :Y)
Die laat zich niet wegjagen. Soms kijkt ze even verstoord onze kant op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:43

phormicola schreef:
Ik vind het jammer dat sommigen denken dat je met veel seks ook niet veel intiem kan zijn op andere manieren :+

Enneh, waar staat dat?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:46

ik denk dat ik het stadium heb bereikt dat ik liever met mijn pyreneese berghond op bed lig :+

Wat niet goedgekeurd word :')

Ben nu 15 jaar samen...DAG en NACHT....tja,en ik ben in de overgang.Do I need to say more? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:47

Ayasha; Waar staat dat sommige denken dat je enkel intiem kan zijn samen via seks? :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:52

boeiend om te lezen .
Ik heb 3 kids waarvan de jongste van mijn huidige vriend. bij ons wisselt het enorm kwa seks (vooral de periode toen mijn jongste geboren was wou ik echt niet dat hij aan me zat, wat ik bij de andere 2 niet heb gehad). maar er is ook genoeg intimiteit. alleen smorgens is vaak lastig aangezien mijn 2 oudste hele vroege vogels zijn die dan aan bed staan :P

Geen hond op mijn bed maar mijn jongste dochter haar bedje staat wel bij ons op de kamer (Ik heb maar 2 slaapkamers) Maar zolder is bijna klaar dus zijn we weer älleen"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:54

Kbk: u vraagt, wij draaien: Uit volgende reacties haal ik toch echt dat sommige denken dat intiem zijn enkel via seks kan.

Citaat:
Hahahhah Joolien, nee hier geen beesten op m'n bed. Vind persoonlijk sws niet fris.
Maar het idee dat je bezig bent en de hond ligt achter je te snurken of in je nek mee te hijgen..... Nee dank je.

Wel vind ik dat een druk leven geen excuus mag wezen om niet intiem samen te wezen. Bedoel een keer is niet erg maar niet standaard..... Want dan ben ik van mening daar maak je dan tijd voor ;)

Citaat:
Denk dat het ook een kwestie is van prioriteiten stellen toch? Ik vind het belangrijk om intiem te zijn en daarom maak ik er tijd voor.

Bijna dagelijks met zoveel kinderen vind ik mooi om te horen en absoluut niet schrikbarend veel. Heerlijk toch als je er zo vaak zin in hebt :D

Citaat:
Mis je het dan niet? Misschien een rare vraag, maar intiem zijn lijkt me toch wel een belangrijk iets binnen een relatie toch? Of valt dat wel mee?

Citaat:
Eens!. Ik denk zelfs dat je er gelukkiger van word als je veel seks hebt. Geen tijd vind ik onzin. ff 15 minuten als je weinig tijd hebt moet toch wel lukken? :Y)
Mijn libido is door mijn vriend behoorlijk omhoog gegaan. En hoop dat het zo blijft. Dat hij niet van me af kan blijven als je met minder kleding door het huis loopt vind ik alleen maar leuk en kan ik van genieten.

Of dat nou is omdat we nu nog in de "begin fase zijn" (10maanden) of omdat er gewoon veel aantrekkingskracht is dat laat ik in t midden. 1x per maand sex lijkt mij niet gezond en zal ik persoonlijk toch is achter me oren gaan krabben. Minstens 3 keer per week lijkt mij na een aantal jaar een relatie het normaalst/gezondst. maar voorlopig vind ik hoe het nu is prima. (nog goed voor je figuur ook) _/-\o_

Hier wordt zelfs de kwaliteit van de gehele relatie in twijfel getrokken als het niet "voldoet" aan de norm.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-08-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:55

Joolien schreef:
Duhelo schreef:
Ik vraag mij vooral af waar mensen de tijd halen om bv 4 keer per week of meer intiem te zijn. Ons leven is vaak zo druk dat we blij mogen zijn als we aan een keer per week raken ...
In het begin was dat natuurlijk ook overduidend meer. Maar dan woonden we beide nog bij de ouders, hadden meer tijd, ook meer geld om iets romantisch te gaan doen,etx. Nu met samenwonen, twee katten, 4 chinchilla's,twee cavia's, en hond en twee paarden, ben ik een hele dag aan het rennen om alles af te krijgen. Tel daarbij dat ik woe tem zaterdag werk van 9 tot 19, daarna de paarden heb, dus ten vroegste tussen 20 en 21 uur thuiskom, dan nog moet koken etc ...

Nou dat dus. Ik heb ook vaak dat ik blij ben dat ik op bed lig en geen zin meer heb in gedoe ;)

Wat ik me trouwens ook tussendoor even afvraag, wat doen stellen die honden of katten op bed laten slapen met de dieren? Laten ze die gewoon op bed liggen? :P

Kimbers, omdat ik weinig mensen in mijn omgeving ken in een relatie die 2 keer of meer per week halen ;)

Een kale poes in bed is genoeg hoor :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:56

Waarom moet er altijd persé een cijfertje op? Wij hebben seks wanneer het goed voelt. Dat kan één keer per maand zijn en andere tijden is het 5 keer per week. Ik ben 23 en hij 25. Een paar dagen geleden was de eerste keer nadat ik me een tumor uit de borst heb laten halen, twee en een half maanden geleden. Seks in de relatie moet juist alles behalve een verplicht nummertje worden vind ik, maar een gevoelszaak, en dat hangt helemaal af van persoon tot persoon. Bij ons gaat alles prima op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:59

Ayasha schreef:
[naam]: u vraagt, wij draaien: Uit volgende reacties haal ik toch echt dat sommige denken dat intiem zijn enkel via seks kan.
*knip*
Maar ik zie daar nergens naar voren komen dat zij onder intiem echt alleen 'de daad' verstaan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:02

9 jaar samen en hier betert dat toch nog altijd met de jaren anciënniteit. 8-) Het aantal is ongeveer gelijk gebleven met uitschieters hier en daar maar de kwaliteit is zoveel beter geworden en aan het worden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:03

Het zijn allemaal reacties op mensen die geen tijd hebben voor meerder keren per week seks. Er wordt nergens gevraagd of er dan anders intiem gedaan wordt dus ik ga er vanuit dat deze mensen ook reageren op het weinig seks hebben en niet op weinig seks maar wel op andere gebieden intiem. Ofwel Seks = intiemiteit in deze reacties.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:04

Kale poes :') Heerlijk zo'n topic op mijn vrije dag. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:07

Wij zijn inmiddels een paar jaar samen en nog steeds meerdere malen per week actief in bed. Het is bijna gewoon, savonds voor het slapen gaan gaat het vrijwel vanzelf ongeacht hoe moe we zijn :) en dat is nu ook wel nodig gezien we plannen hebben :j

Katten liggen bij ons voor de deur te wachten dan overigens :') op de dagen dat ze in de kamer mogen _O-

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:39

Lara_Silver schreef:
Waarom moet er altijd persé een cijfertje op? Wij hebben seks wanneer het goed voelt. Dat kan één keer per maand zijn en andere tijden is het 5 keer per week. Ik ben 23 en hij 25. Een paar dagen geleden was de eerste keer nadat ik me een tumor uit de borst heb laten halen, twee en een half maanden geleden. Seks in de relatie moet juist alles behalve een verplicht nummertje worden vind ik, maar een gevoelszaak, en dat hangt helemaal af van persoon tot persoon. Bij ons gaat alles prima op deze manier.

Dat vind ik ook! Zo gaat het bij ons ook. Hoe vaak je het ook doet, het moet niet verplicht nummertje zijn inderdaad, ik denk dat het dan ook het fijnst is enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:17

Mijn vriend werkt op een schip en is 6 weken weg en 6 weken thuis => 6 maanden/jaar weg. Als wij dat zogenaamde gemiddelde ook willen halen gezien op jaarbasis in concrete cijfers, dan moeten wij 4x/week halen in de periodes dat hij thuis is. Dus bij die berekeningen, wie en wat hebben ze allemaal ondervraagt? En waar is er allemaal rekening mee gehouden?

Een jong stel van 18 dat net 3 maanden samen is zal waarschijnlijk een tik actiever zijn dan een stel van 18 dat al 3 jaar samen is en misschien zelfs al samen op kamers zit. Koppels van 45 die net samen zijn gaan (denk ik) ook nog meer pret in bed hebben in aantal keer/week dan een stel van 45 dat al 25 jaar samen is. Aangezien ik toch merk dat het beetje trend is hoe langer je samen bent dat het afneemt, maar dat de kwaliteit wel omhoog gaat.

Vind het ergens ook absurd dat mensen dat met elkaar gaan vergelijken. Om beter te kunnen zijn dan elkaar? Als "maatstaf" voor je relatie? Kom op zeg. Niemand hoeft te weten hoe vaak ik het bed in duik met mijn partner (tenzij een beste vriendin misschien). Zolang wij er tevreden mee zijn en er beide achter staan is dat toch voldoende?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:18

Varekaj, je haalt me de woorden uit de mond :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:34

Ik heb geantwoord naar de meest 'normale' situatie(2-3x p.w.). Mijn partner is militair en tevens binnen de militairen een uitzonderingsgeval (één van de drie volledig opgeleide monteurs in heel het defensieapparaat) dus die is op moment veel van huis.
Maakt het ook wel weer leuk. Als meneer net terug is na langere tijd ligt het aantal keren juist weer hoger :P

Dus het aantal keren dat het er hier van komt is eigenlijk heeeeeel wisselend O:)